Isättömän pojat tekevät enemmän rikoksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Santtu

Vieras
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomessa+on+kasvamassa+is%C3%A4tt%C3%B6mien+poikien+sukupolvi/1135247428585?ref=rss

Yksinhuoltajaäitejä on Suomessa yli 100 000, ja heillä on 150 000 alaikäistä lasta. Jos noin puolet syntyneistä lapsista on poikia, kasvamassa on koko joukko enemmän tai vähemmän isättömiä miehenalkuja.

Tilastoissa isättömillä pojilla ei mene hyvin: he tekevät enemmän rikoksia ja kuolevat nuorempina kuin muut miehet.

Ei liity tähän varsinaisesti, mutta miksi jotkut pahvipäät sanovat mun lasta isättömäksi? Kun lapsella kuitenkin on isä joka on lapsen elämässä. Ja mä teen muka lisää isättömiä lapsia. Just joo.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Näin se vaan on, että kyllä se isättömyys vaikuttaa, kokemusta on........

Niin on kokemusta, ei vaikuta. Tai siis isä oli mutta eri osoitteessa. Eiköhän suurimmalla osalla yh äitien lapsistakin isä jossain ole.

Mä olen sivusta seurannut poikaa, joka oli 6 v isänsä kuollessa. Isättömyys näyttäisi sattuvan ja aika paljonkin. Rikoksiin ko kaveri ei ole syyllistynyt, mutta ehkä apuna hänellä on ollut suvun muut aikuiset miehet.

Mä olen yh, mutta poikani ei ole isätön. Exäni on kaikki nämä vuodet ollut erinomainen isä pojalleen.

Jos tuttuihisi kuuluu tälläinen isätön lapsi niin voisitteko perheenä olla jotenkin avuksi? Voisiko teidän perheen isä joskus lähteä vaikkapa poikien kanssa kalaan tai pelaamaan jalkapalloa tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja Leenuska:
Jos tuttuihisi kuuluu tälläinen isätön lapsi niin voisitteko perheenä olla jotenkin avuksi? Voisiko teidän perheen isä joskus lähteä vaikkapa poikien kanssa kalaan tai pelaamaan jalkapalloa tms.?

Niin kuinka monelle tulee tällainen mieleen? Ei vissiin monelle vaan on paljon kivempi kauhistella ja jeesustella.

Timppa, ei vaan kaikilla sitä isää ole, varsinkin jos isä on jättänyt lapsen elämästään, kyllä se sattuu, nähty on.

Siis suurimmalla osalla varmaankin on vaikka äiti onkin yrittänyt lapsen isästä erottaa.

No mä erosin exästä jo samoihin aikohin kun siskonpojan isä kuoli. Mutta mun exä on ottanut tätä siskonpoikaani mukaansa "äijäjuttuihin" erommekin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Niin kuinka monelle tulee tällainen mieleen? Ei vissiin monelle vaan on paljon kivempi kauhistella ja jeesustella.

näinpä...

ai..yrittääkö äidit erottaa lapset isästä....tuohon en sano mitään

Jep, etkö tiennyt että kaikki on aina äitien vikaa. Jos mies hakkaa, juo, pelaa, tai peräti jättää perheensä niin se on aina naisen vika.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
ai..yrittääkö äidit erottaa lapset isästä....tuohon en sano mitään

Jep, etkö tiennyt että kaikki on aina äitien vikaa. Jos mies hakkaa, juo, pelaa, tai peräti jättää perheensä niin se on aina naisen vika.

Onhan se jos on niin kauhea akka.

hesarissa on otsikossa (siis ihan lehtiversiossa ) tuossa ekalla aukeamalla, että suomessa on 150 000 isätöntä lasta, eli tässä on niputettu kaikki yh perheiden lapset isättömiksi..

ja mä oon jo pitkään puhunut siitä et kun lapsella todetaan jotain ongelmia, saa yh aika nopeasti diagnoosin, et sehän johtuu siitä et sä oot yh (tai ainakin näin meillä, ja monella kenen kanssa oon jutellut ) ja muut seikat, kiusaaminen ja muut mahdollisesti vaikuttavat asiat unohdetaan..sitten kun taas apua hakee ydinperhe lapselleen, aletaan etsiä syitä muualta..eihän se niin voi mennä..vai voiko?

ja tossa lehtijutussakin mun mielestä puhutaan aika hassuja, yh äiti hermostuu lapsille ku ne on seinän maalannut ilotulituksen näköiseksi ja toinen kaataa vettä lattialle..asia josta vain yh äiti hermostuu???

mikähän tarkoitus tällaisilla ns."tutkimuksilla"oikein on?
mitä tällaisilla yritetään todistaa?
ja mitä pitää sisällään määritelmä"isätön lapsi"?-kas kun kaikilla lapsilla on isä !
eihän se automaattisesti tarkoita että jos isä ei asu saman katon alla tai tapaa lainkaan lastansa,lapsella olisi pelkästään tämän takia heti huonot eväät elämäänsä.kyllä se riippuu niin monesta muustakin tekijästä se miten lapsi elämänsä oppii elämään.
isää ei voi korvata lapselle kukaan mutta muut ihmiset(läheiset)voivat täydentää lapsen elämää ja myöhemmin muodostuvaa käyttäytymistä ja maailmankuvaa.
kun niitä oikeasti turvallisia aikuisia äidin lisäksi löytyy lähipiiristä,ei isänkään poissaolo arkielämästä muodostu lapselle haitaksi.

Tottakai isättömyydellä on merkitystä, muttei se tietenkään tarkoita että kaikista isättömistä kasvaa rikollisia nmiin kuin täällä helposti tulkitaan. Isättömyys on kuitenkin pojalle kova paikka ja sitten riippuu äidistä ja tämän lähipiiristä miten tuota tyhjää paikkaa saadaan täyettyä ja tottakai lapset on erilaiset eli jollain jäljet näkyy sitten vahvemmin.

Todellakaan yh:iden lapset eivät ole automaattisesti isättömiä! Usein jopa päinvastoin, eli viikoloppuisä voi olla paljon aktiivisempi ja lapselleen omistautuvampi isä kuin se ydinperheen mies joka käy töissä ja vastuu lapsista jää aina äidille.