H
Huoli isästä
Vieras
Heips. Miten toimisit tilanteessani? Isäni sairastaa diabetesta joka ilmeisesti pistettävällä insuliinilla aisoissa. Hän ei kuitenkaan piittaa tarkasta ruokavaliosta vaan syö mitä lystää, pistää sitten vaan insuliinia jos tarvitsee. Nyt olen pistänyt merkille että isäni iho kellertää huolestuttavan paljon. Ensiksi se näyttää rusketukselta mutta ei todella sitä kuitenkaan ole koska isäni ulkoilee äärimmäisen vähän valitettavasti. Isä on erittäin hälläväliä tyyppi, jos ilmaisisin huoleni hänelle, hän huitaisisi kämmenellään ja jatkaisi työn tekoa, jota tekee aivan narkomaanimaisesti. En ole maininnut isälleni asiasta koska koen että tungettelen liikaa jos ihon väriä alan arvostelemaan, suhteemme ei ole sen tasoinen valitettavasti. Mietin kuitenkin että jotain täytyy tehdä. Onko minulla oikeus soittaa tk:hon ja kertoa asiasta ja huolestani. Isäni käy labroissa tietyin väliajoin diabeteksen takia joten voisinko pyytää lääkäriltä että arvioisi maksakokeiden tarpeeellisuuden? Isäni on aivan loppuunpalanut yrittäjä ja tällä hetkellä ei ottaisi tyttären huolta tosiasaan joten ainut keino olisi että lääkäri puuttuisi peliin. Kysynkin, olenko vainoharhainen vai onko minulla oikeutta olla huolissani? Entä mitä itse tekisit tilanteessani?