Isän päihdeongelma-riehumine-miten eteenpäin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lörppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lörppö

Jäsen
07.06.2012
113
0
16
Kirjoitan nyt kuitenkin,olen 2 kertaa aikaisemmin kirjoittanut asiasta,saanut suoraan sanottuna paskaa niskaan. Mutta nyt meni asiat liian pitkälle ja pakko purkaa jonnekkin,
Taustaa... olemme molemmat päihdeongelmasia. Minä raitistuin kun sain + testiin. Olin pitkään halunnut pois päihde-elästä ja raskaus oli syy siihen. Pikkuhiljaa tuli oma tahto. Mies raitistui hieman jälkeeni. Saimme tytön 08 ja erottiin 09/10 vuoden vaihteessa. Siitä lähtien olen ollut yh. Pärjännyt mielestäni hyvin. Aluksi tukitoimien avulla,jotka pikkuhiljaa lopetettu. Mies siis palasi takasin entiseen.
Esimmäisen vuoden vein tyttöä lähes väkisin tapaamaan isäänsä. Sitten tuli viestiä sieltäkin päästä et haluaisi nähdä tyttöä. Oli jonkun aikaa asunnoton ja tapasi tyttöä vanhempiensa luona.
Pääsi vuosi sitten korvaushoitoon uudestaan ja siellä sovittiin tapaamiset jotka toimivat loistavasti. Vaikka mies hoidosta huolimatta käytti päihteitä oli hän aina selvinpäin tytön läsnäollessa.
Mies siirtyi hoidossa eteenpäin ja hakee nyt lääkkeensä kerran viikossa terveyskeskukseta,ja selvästi alamäki alkanut :| hiihtolomalla piti olla tytön kanssa ma-ti ja to-pe eipä näkynyt eikä kuulunut,ei vastannut puhelimeen,ei mitään. Perjantaina näin hänet bussista ja pistin aika napakan viestin,soittikin sit takaisin ja vaikutti katuvalta ja haki tytön luoksensa sunnuntaina.
Nyt tyttö oli siellä to-pe välisen yön ja pe päivällä aloin miettiin onko kaikki ok,soitteli mulle niin ihmeellisiä puheluita. Raivosi mulle puhelimessa vaikka tyttö nukkui päikkäreitä vieressä,puhui kuinka sakot perässä ja poliisit hakee hänet. Pyysin ettei puhuisi tollasia tytön aikana.
menin sovittuun aikaan hakemaan tyttöä. Aluksi kaikki meni ihan ok,sitten pyysi multa mun nukahtamis lääkkeitä,enkä suostunut niitä hänelle antamaan. Silloin napasti ex alkoi huutaan hakkas seiniä. Huusi mulle lähe vittuun täältä,sulla on 5sek aikaa lähee. tuli ihan eteen seisomaan ja uhkas käydä päälle. TYTTÖ KATTEÖLI VIERESSÄ. Sanoin että jos et nyt rauhoitu niin soitan poliisin että tytön ei tarvi tollasta kattella. Tästä tyttö meni ihan ihan panikkiin. Ei poliisia. kai isänsä pelotellut poliisilla.
Olimme sopineet että äitini hakee meidät sieltä ja menemme kaupoille. ex meni möykkään jotain mun äitille. Äiti sanoi että oli sekaisin kun seinäkello.
tyttö oli kovin apea illan ja eilisen. Ihmetteli isän käytöstä ja vihaa mua kohtaan. Aluksi kysyi tarviiko hänen enään ikinä mennä isälle. Tänään on jo puhunut ikävästä.
Mietinkin nyt mitä mun pitäisi tehdä,kun en enään millään pysty todistaan sitä että oli sekaisin. Pitäisikö mun ilmoittaa asiasta sossuun. Vai yrittää puhua hänen kanssaan. Koska tyttö palvoo isäänsä niin en millään haluaisi että katkaisen heidän suhteen. Mutta en tietenkään anna lasta päihtyynelle.
Tämän vuoden aikana on 1 tapaaminen peruuntunut ja kaiikki mennyt kuin elokuvissa ja nyt sitten pienen ajan sisällä kaksi näin järkyttävää tapausta lapselle.
Olen miettinyt näitä koko viikonlopun ja toisaalta ehkä vähän pelännytkin että tapaamiset oli nyt tässä. Olisi tytölle liian suuri menetys.
Kertokaa mitä mun pitää tehdä. Itse olen todistetusti ollut kuivilla 21.2 2008 alaken korvaushoito loppui vappuna 2010. Rakastan tyttöäni ja hän on minulle kaikki kaikessa. Mikään ei mene hänen edelleen. Olen tällähetkellä surullinen,pettynt,vihainen ja ehkä vähän huolissani.

Alkuperäinen kirjoittaja lörppö;28209537:
en enään millään pysty todistaan sitä että oli sekaisin. Pitäisikö mun ilmoittaa asiasta sossuun.

Sinulla on äitisi todistajana. Ja tottakai ilmoitat sossuun. Saavat tehdä päätöksen valvotuista tapaamisista.

Itse tapasin isääni vain mummolassa, isovanhempien läsnäollessa, samasta syystä.

Välit poikki. Kun tyttö on isompi, yläasteiässä vaikka, niin luo sitten itse oman suhteen isäänsä jos vielä haluaa. Lapselle on hyvä ikätason mukaisesti selittää, missä isä on - isä on pahasti kipeä ja ei voi siksi tyttöä nähdä.

Suojele lastasi.

Valvotut tapaamiset jatkossa, ei todellakaan voi päästää lasta tuollaiselle isälle :( Niissähän tosiaan sos.työntekijä tai muu luotettava henkilö paikalla valvomassa että kaikki menee hyvin eikä isä ole päihteiden vaikutuksen alaisena.

Teitpä mitä hyvänsä, niin kuulostaa siltä että älä ainakaan lastas päästä kahdelleen isänsä kanssa. Pelottavalta kuulostaa tuo meininki.

Olisiko parempi melkein kokonaan katkasta välit jos on mennyt noin pahaksi?? Tosiasia on myös se, että pienil lapsi haluaa nähdä isäänsä olipa tämä minkälainen peto tahansa, pieni lapsi ei osaa/ymmärrä sanoa ei vaikka se olisikin hänelle itselleen parhaaksi. Kokemuksella voi sen sanoa.. ikäväkyllä

Yhteistyössä