Isän osallistuminen lapsen hoitoon lisää vanhempien riitoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saima.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saima.

Vieras
Mielenkiintoista. Miten teillä?

Kun äiti ja isä jakavat vastuun lapsenhoidosta tasan, heille voi syntyä enemmän erimielisyyksiä kuin tilanteessa, jossa toinen vanhemmista on ensisijainen huoltaja, väittää tuore tutkimus.

Amerikkalaisessa tutkimuksessa vanhemmat osoittivat enemmän tukea ja huomiota toisilleen, jos isän vastuulla oli lapsen leikittäminen ja vapaa-aika.

Jos isä sen sijaan osallistui tasapuolisesti lapsen hoitamiseen, kuten ruoanlaittoon ja kylvettämiseen, vanhemmat olivat kriittisempiä toisiaan kohtaan.
Tutkimus: Is

Jaa.Meillä mies hoitaa kyllä lapsia omalla tavallaan ja minä omallani. Säännöt lapsille kyllä on yhtenäiset tietenki (kumpiki kieltää samat asiat jne) mutta tyyli on eri. Ei meillä siitä oo mitää ongelmaa tullu.

No mä olin ja olen edelleen tyytyväänen, että likalla on isä joka osallistuu lapsensa elämään ja hoitamiseen. Yhdessä tehdään päätöksiä vaikka ollaan erottu yli 5 vuotta sitten.

[QUOTE="vieras";23016768]Niin hyvin toimi, että erositte.[/QUOTE]

Siis luuleks, että meidän ero johtuu erimielisyyksistä lapsen kasvatuksessa? :O :laugh: Mä en enää rakastanut miestä eikä uudelleen yrittäminen eroon muuttamiseen jälkeen onnistunut. Ei siinä lapsen kasvattamisesta ollut kyse, että älä oleta mitä sattuu.