E
epätoivo valtaa
Vieras
Vauvana oli aika jolloin mies ei kelvannut nukuttajaksi, vauva itki hysteerisesti kunnes minä tulin ja minun kanssani nukahti hyvin. Nyt on sitten niin, että miehen kanssa nukahtaa leppoisasti ja helposti, minun kanssani nukutus on _helvettiä_. Ja samoin toimitaan, väsyneenä viedään omaan sänkyynsä, annetaan tutti ja unilelu - sitten isolle parisängylle itse esittämään nukkuvaa. Miehen kanssa lapsi kääntyilee ja nukahtaa, mun kanssa aloittaa valtavan huutoshown. Tänään itkettiin lopulta molemmat. Lapsi nousee pystyyn ja huutaa lopulta niin hysteerisesti että tärisee ja kakoo. Mä otin välillä syliin rauhoittumaan ja takaisin sänkyynsä tassutellen, muttei tehonnut. Ja kun kokeilen että otan viereen ja saisi nukahtaa siihen, alkaa potkimaan ja repimään tukasta. Ei siis tehoa. Lapsi on hirveästi mun perään ja kiukkuileekin mulle toisin kuin muille (mm. yrittää purra mua, tietenkään en anna).
Mitä pitää tehdä?? Mies nukuttaa aina kun mahdollista, mutta välillä ei ole kotona ja mun on pakko. Miten toimia? Äsken lapsi nukahti lopulta niin, että minä roikuin sen sängyn yllä ja se oli tarrautuneena tiukasti minuun. Odotan milloin havahtuu huutamaan....
Mitä pitää tehdä?? Mies nukuttaa aina kun mahdollista, mutta välillä ei ole kotona ja mun on pakko. Miten toimia? Äsken lapsi nukahti lopulta niin, että minä roikuin sen sängyn yllä ja se oli tarrautuneena tiukasti minuun. Odotan milloin havahtuu huutamaan....