L
"liisa"
Vieras
Elikkäs tilanne on tämä. 8-v poika käy isänsä luona n. joka toinen vkl. Ja joka kerta ku sieltä tulee kotiin, hampaita ei ole pesty kertaakaan, vaatteita ei ole vaihdettu ja suihkussa ei ole käyty. Olen paasannut ukolle näistä asioista ja varsinki siitä kuinka tärkeä hampaat on pestä, ainaki kerran päivässä. Mut ei, vuosi tolkulla jatkunu samallailla. Kotona hampaat pestään aamuin illoin ja joka päivä käydään pesulla sekä päivittäin vaihdetaan puhtaat vaatteet. Alan olemaan raivoissani,koska lapsella on tullut reikiä hampaisiin. Isän luona limukat ja pillimehut on kovassa käytössä. Kotona juodaan maitoa ja vettä.
Hampaita ei harjata vaikka kuinka asiasta sanon. Ja isän mielestä lapsen yksin itse tulisi huolehtia hampaistaan. Ei meillä ainakaan 8vuotias muista pestä hampaita jos en itse asiasta sano. Ja aina tarkistan lapsen hampaat itse. Ja tiedän että isä ei itse harjaa omia hampaitaan saati huolehdi muusta hygieniastaan. Yhdessä olomme aikana sain patistaa häntä pesulle.
Mitä teen? Harjaako teillä lapset omatoimisesti hampaansa aamuin illoin? Tekis mieli pitää taukoa isäviikonlopuista, jos se sais äijän tajuamaan kuinka tärkea hampaiden pesu on.
Hampaita ei harjata vaikka kuinka asiasta sanon. Ja isän mielestä lapsen yksin itse tulisi huolehtia hampaistaan. Ei meillä ainakaan 8vuotias muista pestä hampaita jos en itse asiasta sano. Ja aina tarkistan lapsen hampaat itse. Ja tiedän että isä ei itse harjaa omia hampaitaan saati huolehdi muusta hygieniastaan. Yhdessä olomme aikana sain patistaa häntä pesulle.
Mitä teen? Harjaako teillä lapset omatoimisesti hampaansa aamuin illoin? Tekis mieli pitää taukoa isäviikonlopuista, jos se sais äijän tajuamaan kuinka tärkea hampaiden pesu on.