Isän kuolema...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me idiootit maksettiin isän henkilökohtaiset verorästitkin kuolinpesän varoista kun ei kukaan kertonut että ne unohdetaan!! Ei kertonut edes perukirjan tehnyt lakimies.

Alkuperäinen kirjoittaja kate:
Me idiootit maksettiin isän henkilökohtaiset verorästitkin kuolinpesän varoista kun ei kukaan kertonut että ne unohdetaan!! Ei kertonut edes perukirjan tehnyt lakimies.

Mä ymmärsin että jos jotain varoja on, niin niillä ensin maksetaan velat ja rästit. Meen isällä ei varoja ollut, ei lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
Mun broidi on täys deeku ja sillä ulosotto velkaa ihan v.itusti! ja jos mä joutuisin ne perillisenä maksamaan kun se heittää henkensä ni mä olisin tehnyt jo ajat sitten ittelleni hirttosilmukan!

sinä kirjoitat todella rumasti omasta perheen jäsenestäsi! tuskin hänkään sinusta tuohon sävyyn puhuu ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeä:
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
Mun broidi on täys deeku ja sillä ulosotto velkaa ihan v.itusti! ja jos mä joutuisin ne perillisenä maksamaan kun se heittää henkensä ni mä olisin tehnyt jo ajat sitten ittelleni hirttosilmukan!

sinä kirjoitat todella rumasti omasta perheen jäsenestäsi! tuskin hänkään sinusta tuohon sävyyn puhuu ihmiselle.

Luitko miten kivasti tää samainen ihminen auttoi mua ja laittoi vaikka mitä linkkejä ja muuta? Ja yhdessä viestissä pahoitteli miten ikävästi kirjoitti veljestään.

Mä olen myös kertonut että isä, äiti ja pikkuveli ovat kaikki enemmän tai vähemmän deekuja. Pahin deeku, eli isä(puole)ni kuoli alkoholimyrkytykseen. Ja kaikilla heillä on ulosotossa hemmetisti merkintöjä ja kaikilla heillä on vaikeuksia elää normaalia elämää.

Miksi tuollaisesta pitäis hyssytellä tai paapoa toista pumpulissa? Meillä ei ainakaan meidän deekut edes kiellä totuutta, vaan ihan myöntävät sen. Ja mä ainakin rakastan kaikesta huolimatta perhettäni, siitäkin huolimatta että monesta asiasta kannan myös kaunaa ja katkeruutta. En voi toisen puolesta puhua, mutta uskoisin että myös tuo veljestään kirjoittaja rakastaa veljeään kaikesta huolimatta.

Oikeusrekisterikeskuksesta saat tietää isäsi velat, tilaamalla sieltä saldotodistuksen.

Velat ei periydy, kun perinnöstä kieltäytyvät kaikki perilliset, ja perunkirjoitus hoidetaan oikein, lakimiehen läsnä ollessa.

Otan osaa!! :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
AnnaManna antoi hyvän neuvon, siis kannattaa ottaa yhteys oikeusaputoimistoon. Mun käsittääkseni siellä asioiminen on ilmaista.

Niin ja osanottoni :hug:

Oikeusaputoimistossa asiointi ei todellakaan ole ilmaista, siellä maksut menee tulojen mukaan, eli taulukosta katsovat, kuinka suuri maksu menee, varattomat saavat sieltä maksuttoman avun, mutta jos leski on esim. ihan normaalituloinen, maksua kyllä menee. Pesän ilmoittajan tulisi siis mielellään olla varaton. Esim. opiskeleva tytär.

Pesänhoitatajalla on oikeus saada ulosotosta tiedot, eli pyydä listaus veloista, en muista pitääkö ilmoittaa ulosottoon vai perunkirjoitus tilaisuudessa, ettei perikunta vastaa vainajan veloista, mutta sen asiankin voit kysyä ottamalla yhteyttä vainajan kotikunnan ulosottomieheen. Ihan ihmisiä ne siellä ovat ja neuvovat kyllä, kun asiasta asiallisesti kysyy.