Isäni ilmoitti että voi saattaa minut häissäni alttarille mutta ei osallistu hääjuhliin, pitäisikö olla minulle ok?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen koko kevään ollut siinä käsityksessä että isäni osallistuu häihin kokonaisuudessaan, kirkkoon ja juhliin, siihen mikä häät yleensä on. Nyt sanoikin että ei osallistu juhliin. Minulle oli todella tärkeää että on mukana koko hääjuhlassa. Surullinen olo. Ainoana vanhempana paikalla äiti, ei isää tai äitiä miehenkään puolelta. Vieraita muutenkin vähän, nyt enää 20 kun nuo kaikki jäi pois.... Alkaa mennä vähän maku laittaa rahat juhliin... Pitäisikö ajatella ettei vanhempien puuttuminen haittaa...?
 
vierailija
Olen koko kevään ollut siinä käsityksessä että isäni osallistuu häihin kokonaisuudessaan, kirkkoon ja juhliin, siihen mikä häät yleensä on. Nyt sanoikin että ei osallistu juhliin. Minulle oli todella tärkeää että on mukana koko hääjuhlassa. Surullinen olo. Ainoana vanhempana paikalla äiti, ei isää tai äitiä miehenkään puolelta. Vieraita muutenkin vähän, nyt enää 20 kun nuo kaikki jäi pois.... Alkaa mennä vähän maku laittaa rahat juhliin... Pitäisikö ajatella ettei vanhempien puuttuminen haittaa...?
Ja taas se alkoi. Onko jutussa mukana myös ne valkovuokot?
 
vierailija
Jos isä ei tule juhliin niin sen kyllä kostan sille. Ei näe lapsenlasta enää, pidän siitä huolen ja äitini on yrittänyt käyttää minua hyväkseen rahallisesti vaikka minulla on nyt tämö tuleva menoerä eli häät.
Ap
 
Näin korona-aikana en ihmettele vaikka juhlat jäävät välistä. Eikä tuossa pitäisi mitään mielenpahoituksen aihetta olla, pääasia että tulee vihkimiseen, sehän se asian ydin on. Jos harmittaa laittaa rahaa pienempiin hääjuhliin, niin siirtäkää juhlat hamaan tulevaisuuteen josko joskus korona taltutetaan, ja ihmiset uskaltaa osallistua.
Ja jos syy on ettei muuten vaan tykkää juhlia niin sithän on hyvä että kohteliaasti jättäytyy pois, en mä ainakaan väkipakolla ketään omiin juhliini haluaisi murjottamaan ja kelloa vilkuilemaan.
 
Tuo alttarille saattaminen on typerä anglismi, aivotonta amerikkalaiselokuvien jäljittelyä. :mad: Kunnioittakaa nyt tytöt ja naiset itseänne sen verran, ettei mies luovuta teitä kuin vaihtoautoa toiselle miehelle.
 
vierailija
Tuo alttarille saattaminen on typerä anglismi, aivotonta amerikkalaiselokuvien jäljittelyä. Kunnioittakaa nyt tytöt ja naiset itseänne sen verran, ettei mies luovuta teitä kuin vaihtoautoa toiselle miehelle.
Kyllä, samaa mieltä. minua ei ainakaan saateta eikä kyllä mitään kättäkään käydä kysymässä, koska minä en ole kenekään omaisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Tuo alttarille saattaminen on typerä anglismi, aivotonta amerikkalaiselokuvien jäljittelyä. :mad: Kunnioittakaa nyt tytöt ja naiset itseänne sen verran, ettei mies luovuta teitä kuin vaihtoautoa toiselle miehelle.
Ja kas näin riisutaan kaikki herrasmiesmäisyys, ritarillisuus ja kivat, vanhat perinteet pois, kun kaikki tasapäistyy, kaikki pahoittaa yhdessä mielensä ja herne on molemmissa sieraimissa vuorotellen koronanäyte-pumpulitikun kans.

Naisten pitää olla vahvoja paksuniska-jyriä. Mulle ei kukaan mies saa ovea avata, osaan itsekin, tai ootko muka nähny mua pyörimäs Ikean heiluriovissa eksyneenä?

Eikä kukaan äijä saa kustantaa mulle juomaa saatikka ateriaa, mä huudan heti ravintolan ovelta voimaantuneena "MÄ MUUTEN SIT MAKSAN" ja sylkäsen nurkkaan.
 
vierailija
Ja kas näin riisutaan kaikki herrasmiesmäisyys, ritarillisuus ja kivat, vanhat perinteet pois, kun kaikki tasapäistyy, kaikki pahoittaa yhdessä mielensä ja herne on molemmissa sieraimissa vuorotellen koronanäyte-pumpulitikun kans.

Naisten pitää olla vahvoja paksuniska-jyriä. Mulle ei kukaan mies saa ovea avata, osaan itsekin, tai ootko muka nähny mua pyörimäs Ikean heiluriovissa eksyneenä?

Eikä kukaan äijä saa kustantaa mulle juomaa saatikka ateriaa, mä huudan heti ravintolan ovelta voimaantuneena "MÄ MUUTEN SIT MAKSAN" ja sylkäsen nurkkaan.
Aivan eriasia tuo mistä paasaat.
 
vierailija
Kirkko, Jumalan edessä valat, sukulaiset ja ystävät yhdessä pakkopullaan leikkien ikivanhoja perinteisiä leikkejä.
Kliseistä näytelmää ja ketä varten.
H**tin kalliit yhden päivän prinsessajuhlat.

Sitä paitsi maistraatissa avioliittoon vihittelyjen pariskuntien liitot ovat kestäneet kauemmin kuin kirkkohääjuhlien pariskuntien.
Ihan empiiristä tutkimusta olen tehnyt.
 
vierailija
Ja kas näin riisutaan kaikki herrasmiesmäisyys, ritarillisuus ja kivat, vanhat perinteet pois, kun kaikki tasapäistyy, kaikki pahoittaa yhdessä mielensä ja herne on molemmissa sieraimissa vuorotellen koronanäyte-pumpulitikun kans.

Naisten pitää olla vahvoja paksuniska-jyriä. Mulle ei kukaan mies saa ovea avata, osaan itsekin, tai ootko muka nähny mua pyörimäs Ikean heiluriovissa eksyneenä?

Eikä kukaan äijä saa kustantaa mulle juomaa saatikka ateriaa, mä huudan heti ravintolan ovelta voimaantuneena "MÄ MUUTEN SIT MAKSAN" ja sylkäsen nurkkaan.
Kivoja perinteitä, että miehet omistaa naisen? Naiset kulki ensimmäisenä ovista, porteista ja pimeille kujille, jos sattui rosvo hyökkäämään, naiset olis ehkä maksaneet, jos olisivat saaneet mieheltä tarpeeksi rahaa...

Nykyaikainen ritarillisuushan olisi nimenomaan se, että mies kulkisi ensin, jos siellä sattuisi joku murhaaja väijymään? Ritarillisuutta olisi se, ettei jahkattaisi mistään, että miehet tekevät tuottavampaa/arvokkaampaa työtä, eli naisten palkkoja nostettaisiin. Ritarillisuus on sitä, että annetaan ihmiselle arvo.

Toki jokainen näkee asiat omalla tavallaan.
 
vierailija
Siinä ei ole mitään ritarillista että käydään pyytämässä morsiamen kättä sitä naimalupaa isältä, ns. Morsiamen omistajalta ennen omistusoikeuden siirtymistä, kun kyllä nykyään jokainen osaa itse päättää meneekö kosijan kanssa naimisiin vai ei. Ja jos perinteistä puhutaan niin perinteet kunniaan ja palataan keskiajalle, otetaan naisilta pois äänioikeus ja orjat taas käyttöön.

Pointtini on että huonoista perinteistä voi luopua.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Siinä ei ole mitään ritarillista että käydään pyytämässä morsiamen kättä sitä naimalupaa isältä, ns. Morsiamen omistajalta ennen omistusoikeuden siirtymistä, kun kyllä nykyään jokainen osaa itse päättää meneekö kosijan kanssa naimisiin vai ei. Ja jos perinteistä puhutaan niin perinteet kunniaan ja palataan keskiajalle, otetaan naisilta pois äänioikeus ja orjat taas käyttöön.

Pointtini on että huonoista perinteistä voi luopua.
Mut kun ne on niin ihquja!!
 
vierailija
Ymmärrän aivan täysin etteivät ihmiset nyt halua osallistua juhliin.

Jos selaat koronauutisia taakse päin, niin koko koronahan lähti leviää isommin Suomessa yhdistä häistä ja yhdistä synttäreistä (synttärisankari vielä kuoli koronaan saamatta ikinä tietää mikä hänet oli sairastuttanut).

Isäsi on kunniallinen kun osallistuu vihkimiseen haluamallasi tavalla. Muuten on väärin edellyttää ihmiseltä yhtään mitään muuta mitä hän ei halua.
 
Ja kas näin riisutaan kaikki herrasmiesmäisyys, ritarillisuus ja kivat, vanhat perinteet pois, kun kaikki tasapäistyy, kaikki pahoittaa yhdessä mielensä ja herne on molemmissa sieraimissa vuorotellen koronanäyte-pumpulitikun kans.

Naisten pitää olla vahvoja paksuniska-jyriä. Mulle ei kukaan mies saa ovea avata, osaan itsekin, tai ootko muka nähny mua pyörimäs Ikean heiluriovissa eksyneenä?

Eikä kukaan äijä saa kustantaa mulle juomaa saatikka ateriaa, mä huudan heti ravintolan ovelta voimaantuneena "MÄ MUUTEN SIT MAKSAN" ja sylkäsen nurkkaan.
Tosiasiassa ”herrasmiesritari” avasi oven naiselle, että hän itse säilyy hengissä, jos toinen miekkamies ja vihollinen tuuppaakin yllättäen ensimmäistä sisään tullutta kylmällä teräksellä kylkiluiden väliin. Että silleen......
 
Ja kas näin riisutaan kaikki herrasmiesmäisyys, ritarillisuus ja kivat, vanhat perinteet pois, kun kaikki tasapäistyy, kaikki pahoittaa yhdessä mielensä ja herne on molemmissa sieraimissa vuorotellen koronanäyte-pumpulitikun kans.

Naisten pitää olla vahvoja paksuniska-jyriä. Mulle ei kukaan mies saa ovea avata, osaan itsekin, tai ootko muka nähny mua pyörimäs Ikean heiluriovissa eksyneenä?

Eikä kukaan äijä saa kustantaa mulle juomaa saatikka ateriaa, mä huudan heti ravintolan ovelta voimaantuneena "MÄ MUUTEN SIT MAKSAN" ja sylkäsen nurkkaan.
Vanhat hääperinteet ovat kunnioitettavia. Mutta sinun käsityksesi vanhoista hyvistä perinteistä ilmeisesti rajoittuvat omiin häihin ja tv:n amerikkalaista keskiluokkaa esitteleviin häähömppäsarjoihin?

Montako vuotta ompelit kapioita ennen häitäsi? Tarjositko myös kuokkavieraille häälahjat? Kuinka monta kymmentä/sataa litraa viinaa kului? Saitko mieheltäsi huomenlahjan? Kai tiesit, että vanhoihin hääperinteisiin ei kuulunut kirkkovihkimistä ennen vuotta 1734 edes kirkon mielestä?



Minä tunnen itsenäisiä naisellisia naisia, jotka vastaavat omasta elämästään ja heitä kunnioitan. Yritän myös kasvattaa tyttäreni tuohon ajatteluun, sinä ilmeisesti valmistelet omiasi myyntiin?

Mieleisiäsi vanhoja hyviä orjakauppa-aikoja kuvaava historiallinen maalaus
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä