Isällä uusi naisystävä, erosta 2 kk. 2v lapselle esittely

[QUOTE="...";27323578]Siksi, että kukaan ei voi parin viikon tuttavuuden perusteella vielä tuntea toista ihmistä kovin hyvin. Se nyt vain on mahdotonta. Tämä suhde voi toki olla viimeinen, mutta todennäköisyyksien mukaan se ei sitä ole. Joten mitä järkeä kiirehtiä lapsen hyvinvoinnin kustannuksella?[/QUOTE]

Ei tietenkään voi, mutta onko siitä haittaa että lapsi tapaa uusia ihmisiä? Se on eri asia jos aletaan heti kotia leikkimään, mutta tuskin kukaan sellaiseen kovin nopeasti ryhtyy.
 
"noh"
Mutta eikö ihan normitilanteessakin tuon ikäinen lapsi jo tutustu uusiin ihmisiin, äidin, isän ja muien sukulaisten tuttaviin?

Jos lapsen isän uusi naisystävä on tositarkoituksella mukana kuvioissa puolin ja toisin, se lienee lopulta hyvä asia.
Eri asia, jos ex-miehesi ei ole jostakin syystä "normaali" tapaus/ on epätasapainoinen, liian impulsiivinen/tms.
Eikä normaalitilanteessakaan kaikkia asioita kysytä lapselta ja hypitä hänen pillinsä mukaan.
Todennäköisesti exäsi kodissa on nyt paljon positiivisempi ilmapiiri kuin teidän yhteisessä kodissanne, jos suhteenne ei kerran toiminut.

Ja miehesi uutta tilannettahan ei voi määräillä, kuten ei miehesi voi sinunkaan elämääsi määräillä.
Jos uusi suhde on pysyvä ja miehesi normaalia perhetyyppiä, niitä lapsiakin todennäköisesti tulee heille vielä jossakin vaiheessa. Eivätkä siinä oikein enää varsinkaan sanele entisen suhteen kuviot, luonnollisestikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sasa83
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27323619:
Tilanne on teille kaikille tuore.
Teillä on menneisyys- ja omasta kokemuksesta voinen sanoa, että kestää hetken, ennenkuin osaa päästää irti ja olla neuvomatta toista.



JA lopuille: kyettäiskö edes yksi ketju erosta, eksistä ja nyksistä pitämään asiallisena? Ei huoripukitteluja yms, eihän aloittajakaan sellaisia esiin tuonut? Ei syyllstämisiä vaikka miten olisitte henkilökohtaisesti avioeroja vastaan? Tehtäiskö historiaa?
Älä välitä. Aina löytyy niitä jotka yrittävät provosoida tai purkaa omaa mielipahaansa. Itse olen siitä onnekas, että suhteet eksään ovat melko hyvät. Alkuperäisenä haaveena ja toiveena oli pysyä edelleen ystävininä, mutta aika näyttää sen miten tulee toteutumaan. Exäni oli uskollinen koko 14 vuoden ajan jota olimme yhdessä. Meidän ongelmamme taisikin olla se että olimme hyvin nuoria kun aloimme olemaan (14 &15) ja 14 vuodessa sitä ihminen vain muuttuu, ja varsinkin näin nuorella iällä. Exäni on kuitenkin melko kokematon parisuhteissa (niinkuin minäkin) ja treffimaailmassa kun liikkuu normaalien ihmisten lisäksi myös niitä sekopäitä. Tiedän etten voi suojella lapseani kaikelta maailman pahalta, mutta toivoisin että exäni osallistuisi siihen projektiin mahdollisimman paljon ja välttäisi turhia sydänsuruja ja eroja.
 
minusta riippuu paljon siitä, miten se esittely ja yhdessäolo on mennyt.
Eihän kaksivuotiaalla ole mitään suurempaa ajatusta siitä, mitä eroa on kaverilla ja naisystävällä, eli ihan hyvin minusta voi viettää yhdessä aikaa isän ja isän kaverin kanssa ilman mitään traumoja. Ihan samalla tavalla kuin voivat tavata isän miespuolisia ystäviä ja näitäkin voi olla vaikka joka viikonloppuna eri kaveri.

Mutta toki kun tilanne on lapselle muutenkin uusi ja jos isä ei osaa laittaa lapsen tarpeita noina yhdessäoloaikoina naisen edelle niin on ongelma. siis jos lapsi saa viihdyttää itseään tai olla viihtymättä kun isi ja naisystävä pussailee sohvalla.

Mutta tuotahan ei kai apn viesteistä käy ilmi, että kummin asia on. Toki sängyssä nukkumista lukuunottamatta. itse en isänä tuossa kohdassa sängystä laittaisi pois, oli tilanne mikä tahansa. muttei se sitä sano, ettei sekin voisi sujua ihan hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sasa83
understand
Sehän tästä tekeekin niin hankalan tilanteen, kun ei koskaan voi tietää onko seuraava se oikea vaiko vain melkein oikea. Jos sitä omistaisi kristallipallon, sitä käyttäisin ja siitä tarkistaisin. Toivon että mitään naisjonoa ei tähän ole syntymässä ja tilanne pysyisi hallinnassa exälläni. Vähän vain huolestuttaa tämä muutosten tempo ja se millä vaihdilla exäni haluaa asioissa edetä. Meillä on vasta parin viikon päästä lastenvalvojalla tapaaminen ja käytännön järjestelyt eivät vielä oikein pyöri.
Ymmärrän tunnereaktiosi, mutta tämmöisiä erot ovat.
Älä mietin exääsi ja hänen elämäänsä. Tee omasta elämästä lapsesi kanssa semmoinen kuin haluat sen olevan. Enempää et voi eikä sinulla ole siihen oikeutta.
Nimim kokemuksen ääni.
 
Kiitos vastauksista. En todellakaan ole sitä mieltä että exäni ei saisi esitellä uutta naisystävänsä, vaan lähinnä kyseessä on se tämä muutostilanne jossa vielä ollaan (en ole edes hakenut kaikkia tavaroitani vielä edes pois yhteisestä kodistamme, saammattomuus ja autopula), ja siitä että meidän eromme on niin tuore. Erosimme rauhallisissa merkeissä, ilman riitaa. Ei pidä olettaa että lapsen kotiolot olisivat aina ennen eroa kärsineet. Me vain kasvoimme erilleen ja mieheni huomasi sen ennen minua.
 
"..."
Ei tietenkään voi, mutta onko siitä haittaa että lapsi tapaa uusia ihmisiä? Se on eri asia jos aletaan heti kotia leikkimään, mutta tuskin kukaan sellaiseen kovin nopeasti ryhtyy.
Mielestäni siinä juuri on ero, että tuo ihminen on kotona ja tavallaan perheenjäsenenä lapsen elämässä. Ja tuosta petijutusta sain sellaisen kuvan, että nainen todennäköisesti siellä nyt yönsäkin viettää.

Ihan samahan se olisi, jos uusi kumppani siellä vain silloin tällöin kävisi kylässä, kun lapsi on paikalla.
 
"vieras"
Ap, tunnut olevan tolkun järkinainen eikä exäsikään kuulosta pahemmalta tyypiltä. Nyt on juuri se hetki, jossa lähdette eri suuntiin elämissänne ja on vielä vaikea erottaa, mikä kuuluu kenellekin ja minkä vuoksi. Se on aivan normaalia, niin pitää ollakin, kunhan se vaihe menee sitten aikanaan ohitse. Jos mietit asiaa toisinpäin, tahtoisivat varmaan exäsi luottavan sinuun yhteiden lapsenne äitinä ja pitävän sinun ratkaisujasi fiksuina. Voihan sitä virheitäkin tulla tehneeksi, mopo karata hetkeksi käsistä, mutta siitäkin pääsee takaisin järkivauhtiin. Voisin kuvitella, että monesti toinen on valmiimpi eroon, on tehnyt sitä mielessään kauemmin ja pitemmälle ja usein tämä osapuoli löytää sen uuden kumppaninkin nopeammin. Ja voi se olla sinullakin vaikka ensi viikolla, vaikket ketään etsisikään. Elämäsi on edelläsi, kaikki on mahdollista:)
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";27323720]Ap, tunnut olevan tolkun järkinainen eikä exäsikään kuulosta pahemmalta tyypiltä. Nyt on juuri se hetki, jossa lähdette eri suuntiin elämissänne ja on vielä vaikea erottaa, mikä kuuluu kenellekin ja minkä vuoksi. Se on aivan normaalia, niin pitää ollakin, kunhan se vaihe menee sitten aikanaan ohitse. Jos mietit asiaa toisinpäin, tahtoisivat varmaan exäsi luottavan sinuun yhteiden lapsenne äitinä ja pitävän sinun ratkaisujasi fiksuina. Voihan sitä virheitäkin tulla tehneeksi, mopo karata hetkeksi käsistä, mutta siitäkin pääsee takaisin järkivauhtiin. Voisin kuvitella, että monesti toinen on valmiimpi eroon, on tehnyt sitä mielessään kauemmin ja pitemmälle ja usein tämä osapuoli löytää sen uuden kumppaninkin nopeammin. Ja voi se olla sinullakin vaikka ensi viikolla, vaikket ketään etsisikään. Elämäsi on edelläsi, kaikki on mahdollista:)[/QUOTE]

Kiitos. Tämä viesti ehkä kulminoi sen kaiken mitä yritän tässä omassa päässäni miettiä. En haluasikaan olla se "hullu-exä" joka vahtaa entisen ukkonsa elämää, vaan haluasin että voisin olla se pala historiaa nuoruudesta ja elämästä ja hänen ensimmäisen lapsensa äiti. Tilanteenhan on tehnyt hankalaksi (minulle) se että eksäni oli tehnyt jo surutyötä suhteemme puolesta jo minua kauemmin, siksi myös eteenpäin meneminen oli hänelle nopeampaa. Kiitos teille muillekin asiallisille kirjoittajille. Luulen että olen saanut sielunrauhan tässä teidän kanssanne keskusteltuani. Minun pitää oppii luottamaan exäni valintoihin, sillä olinhan minäkin yksi niistä. ;) Unelma tulevaisuudessa toivoisin voivani istua samassa kahvipöydässä exäni ja hänen uuden vaimonsa kanssa ja taputella hänen pyöristynyttä vatsaansa. Ero oli kivulias, mutta eniten olen kaivannut yhteistä ystävyyttämme, enkä niinkään miestä. Jos tiedätte eron? Eiköhän se meidän yhteinen lapsemmekin pärjää, sillä vaikka muu maailma muuttuis, äidin rakkaus on ikuista. Kääk! Nyt mä jo itken. Mut kiitos teille kaikille. Teistä oli paljon apua. Saatan vielä seurata keskusteluu, mutta aika helpottunut olo on.
 
"vieras"
Itselläni on sellainen tausta, että mieheni toi edellisen suhteensa lapset todella nopeasti myös minun elämääni ja yhteiseen kotiimme. En pitänyt sitä outona. Tosin me olimme tunteneet toisemme jo pidemmän aikaa, ehkä yksi syy siihen, että uskalsimme muuttaa niin pian yhteen miehen eron jälkeen. Meidän suhteemme oli kestävää laatua - takana jo lähes 10 vuotta. Ja jotenkin haluan uskoa (exääsi tuntematta), ettei teidän lapsenne joudu katselemaan vaihtuvia naisystäviä. Siis jos tämä epäonnistuu, niin tuskin mies on heti tuomassa taas uutta naista kuvioihin, vaan ns. vahingosta viisastuu ja on jatkossa varovaisempi.

Nostan sinulle ap hattua. Ihanaa kuulla, että on erosta huolimatta noin fiksusti käyttäytyviä ja ajattelevia ihmisiä kuin sinä. Valitettavasti olen liian usein joutunut näkemään jotain aivan muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sasa83

Yhteistyössä