Isä rankaisi lastaan: Sitoi tunneiksi kylpyhuoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras

Keskiviikko 17.3.2010 klo 14.50

8-vuotias tyttö joutui makaamaan ainakin kaksi tuntia suu, kädet ja jalat teipattuna kylpyhuoneen lattialla, kun raivostunut isä halusi rangaista häntä.

Helsingin hovioikeus tuomitsi keskiviikkona isän muista tyttöön kohdistuneista vuosia vanhoista rikoksista, mutta jätti hänet ilman rangaistusta sitomistapauksesta.

Hovioikeuden mukaan tekoa ei voi pitää törkeänä vapaudenriistona muun muassa siksi, että paikka oli tytölle tuttu eikä tekoon liittynyt väkivaltaa tai sillä uhkailua. Vapaudenriistona vuonna 2001 tehty rikos olisi jo vanhentunut.

Hovioikeus katsoo kuitenkin, että isän toiminta oli erittäin moitittavaa eikä kuvattua menettelyä voi missään olosuhteissa käyttää kasvatuskeinona, jollaiseksi isä sen selitti.

Tytär kertoi oikeudessa isän käyttäytyneen väkivaltaisesti koko hänen lapsuutensa ajan. Myös käräjäoikeus katsoi, että isä osoitti hämmästyttävää vihaa ja julmuutta tytärtään kohtaan.

Espoon käräjäoikeus tuomitsi isän aiemmin törkeästä vapaudenriistosta ja muutamista muista tyttöön kohdistuneista väkivalta- ja uhkausrikoksista 4,5 kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen. Hovioikeudessa tuomioksi tuli 40 päivää ehdollista.

STT

Hmm... Sitomistapaukseen ei liittynyt väkivaltaa? Eikö jo tuollainen teippaaminen jo ole sinällään väkivaltaa, vieläpä puolustuskyvytöntä lasta kohtaan? Ja sitten kuitenkin todetaan isän käyttäytyneen julmasti tytärtään kohtaan.

Vanhemmanoikeudet pois tuollaisilta! Ei ole selitettävissä millään moinen käytös, sadisti tuollainen ihminen on.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
isä rakastaa lastaan kuitenkin. olisiko lapsen parempi lastenkodissa?

Sä et ole tosissasi. Ethän?

olen.

Osoitatko säkin rakkautta lapsillesi sitomalla ne kylppärin lattialle pariksi tunniksi? Tai pahoinpitelemällä muuten henkisesti ja fyysisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja nyt jo aikuinen:
Tällaista se oli lapsuus meilläkin, tekijänä tosin isän uusi vaimo. Onneksi kaikki muuttui paremmaksi, silti ahdistaa ajatella niitä aikoja...

Tekeekö ikinä mieli kostaa? Tai oletko kostanut?

Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Mistä noita kusipäitä sikiää ???

Kuulostaa mieheltä, joka kantaa kaunaa lapselleen? Olisikohan mies edes lasta halunnut alunperin? Ja missä ihmeessä oli lapsen äiti, onko tuo mies yksinhuoltaja? Jos ei, millainen äiti antaa kohdella lastaan noin? Koska mun mielestä on hyvin vaikea uskoa, etteikö äiti olisi tiennyt mitään asiasta, jos väkivalta oli jatkunut vuosia.

Pahin on ettei noista saa jälkikäteen tuomioita. Se voi tehdä hiukka katkeraksi jotkut ihmiset. Katkeruus taas ei hyödytä ketään.

Lapsen.. sen 8 vuotiaan olisi ollut ehkä parempi vaikka äidin kanssa kuin tuollaisen isän. Epäilyttää kyllä äitikin tässä tapauksessa.. jos siis sellainen on ollut silloin elossa.

Kaikenlaisia puolisoita ne naiset ottaa...
Toivottavasti tyttö ei toista kokemaansa omille lapsilleen ( en ole tuomitsemassa kunhan vain pohdin yleisiä tilastoja ). Tutkimusten mukaan iso osa väkivaltaa periytyy ja tulee ilmi vasta kun oma perhe on perustettu. Lapset "muuttuvat" omiksi vanhemmikseen".

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt jo aikuinen:
Tällaista se oli lapsuus meilläkin, tekijänä tosin isän uusi vaimo. Onneksi kaikki muuttui paremmaksi, silti ahdistaa ajatella niitä aikoja...

Tekeekö ikinä mieli kostaa? Tai oletko kostanut?

Totta kai teki ennen mieli kostaa. Olen antanut nyt jo anteeksi kaiken ja toivon, että voin itse olla parempi ihminen. Pikkuveljellä ottaa paljon kovemmille, varsinkin kun sai itse lapsen niin vanhat asiat palaa mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Mistä noita kusipäitä sikiää ???

Kuulostaa mieheltä, joka kantaa kaunaa lapselleen? Olisikohan mies edes lasta halunnut alunperin? Ja missä ihmeessä oli lapsen äiti, onko tuo mies yksinhuoltaja? Jos ei, millainen äiti antaa kohdella lastaan noin? Koska mun mielestä on hyvin vaikea uskoa, etteikö äiti olisi tiennyt mitään asiasta, jos väkivalta oli jatkunut vuosia.

Niin eli nyt vieritätkin syyn äidin niskoille . Hienoa :flower: urpo !

Yhteistyössä