Isä ja setä käyttivät lapsia hyväksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Niinpä. Näitä on ja tapahtuu. Onneksi tuo tapahtuma tuli päivänvaloon niin lapsia ei enää satuteta noiden toimesta vähään aikaan. (tosin mun mielestäni tuollaiset "ihmiset" pitäisi eristää yhteiskunnasta loppuiäkseen ) :(

Onneksi ei ole päässyt itäsuomen "oikeuslaitos" käsittelemään tuotakin juttua. Isää olisi varmaan taputettu päähän ja annettu max 6kk. ehdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Hyi helvetti. Oman siskonsa (alaikäisen!) voi raiskata ja siitä saa pienen linnatuomion. Just joo.

Suurin osa ei joudu edes käväisemään muurien sisällä. Tuomiona tulee ehdollista tai vähän sakkoja tai muutama tunti yhteiskunta palvelua.
Korvauksena saattaa saada 500-2000 euroa. Joka ei riitä edes kunnolla terapian alkuun saamiseen. :(

Ei ole ihmisillä mitään arvoa tässä maassa.

Ma ihmettelin tuossa jutussa suuresti sita, etta isa sai muun muassa tuomion sukupuoliyhteydesta alaikaisen kanssa (eli siis alaikaisen tyttarensa kanssa). Siis wtf?! Ihan kuin se tytar olisi ollut vapaaehtoisesti mukana touhussa. Mielestani on selva raiskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Aiti Englannista:
Ma ihmettelin tuossa jutussa suuresti sita, etta isa sai muun muassa tuomion sukupuoliyhteydesta alaikaisen kanssa (eli siis alaikaisen tyttarensa kanssa). Siis wtf?! Ihan kuin se tytar olisi ollut vapaaehtoisesti mukana touhussa. Mielestani on selva raiskaus.

Käsittääkseni lasten ollessa kyseessä, ei koskaan käytetä sanaa raiskaus. Aina joku seksuaalinen hyväksikäyttö tms. Puhuttaisi asioista oikeilla nimillä, eikä hyssyteltäisi.

Tuttuvaperheen isä käytti lapsiaan hyväksi useamman vuoden ... ja tytöt, nyt jo aikuisia ja tapahtuneesta vuosikymmen aikaa, käyvät edelleen terapiassa :(

Varsinkin toisella tytöllä (tai siis naisella kun aikuisesta jo puhutaan) on edelleen todella vaikeita ajanjaksoja elämässään, ei esim. jaksa yksinkertaisesti lähteä mihinkään eikä tavata ketään tms. Kyllä tuommoiset tapahtumat jättävät ison arven sydämeen, toipuvatkohan koskaan :(

Isä sai tuomion, vähän yli vuosi vankeutta ja vankilan jälkeen jatkoi elämäänsä kuin ei mitään. Oksettaa tuommoiset ...

Itse kirjoitin tuossa yllä mitä tuttavaperheessä tapahtui ... vanhemmat olivat eronneet ja tätä hyväksikäyttöä oli silloin kun lapset olivat isänsä luona käymässä. Lopulta lapset eivät enää halunneet mennä isänsä luo ja saivat kakistettua syyn miksi ei. Kyllä nuo hullut löytävät tekoajan/paikan jos haluavat ... varsinkin jos vanhemmat eivät esim. asu yhdessä.
Hyväksikäyttävät pystyvät myös pelottelemaan / uhkailemaan / painostamaan uhrinsa hiljaiseksi ... myös häpeä voi saada lapsen "hiljenemään" asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja missä äiti??:
miten helvetissä tollaista voi tapahtua samassa perheessä neljälle tytölle 10 vuoden ajan???
missä äiti?

Mun äiti ainakin pisti silmät kiinni ja eli ihan omassa maailmassaan missä asiat oli ihan loistavasti :´(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Hyi helvetti. Oman siskonsa (alaikäisen!) voi raiskata ja siitä saa pienen linnatuomion. Just joo.

Suurin osa ei joudu edes käväisemään muurien sisällä. Tuomiona tulee ehdollista tai vähän sakkoja tai muutama tunti yhteiskunta palvelua.
Korvauksena saattaa saada 500-2000 euroa. Joka ei riitä edes kunnolla terapian alkuun saamiseen. :(

Ei ole ihmisillä mitään arvoa tässä maassa.
... ja jälkeenpäin ei voi edes haastaa oikeuden eteen, kun ei ole todisteita. :D
Tää oli musta vaan aikoinaan jotenkin niin kornia: eihän kukaan rikollinen ole niin tyhmä, että tekee rikoksen toisten silmien edessä, ei varsinkaan seksuaalirikollinen. Jos niitä näkeviä silmiä tulee, niitä tulee vahingossa: en ymmärrä, miten uhrin sana ei käy päteväksi todisteeksi? Tai mitä muuta vielä tarvittaisiin? No mutt, ei vaivaa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja missä äiti??:
miten helvetissä tollaista voi tapahtua samassa perheessä neljälle tytölle 10 vuoden ajan???
missä äiti?

Meidän suvussa tätä on tapahtunut kolmelle serkkutytölle itseni mukaan lukien ilman, että kukaan tietää tänäkään päivänä. Hyväksikäyttäjinä siis meidän tyttöjen serkkupojat, reilusti vanhempia. Mä olen ainoa, joka on kertonut siitä niin että suku tietää nyt, mutta kerroin vasta 14 vuotiaana. Mun kaksi serkkutyttöä on kertoneet mulle, mutta vannottaneet, että muulle suvulle ei saa ikinä maailmassa kertoa. Niin siitä ei kukaan voi tietää.

Yhteistyössä