IS kirjeenvaihtaja: ” Bidenin johto säilyy, Trumpin aika käy vähiin.”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mielestäni Trump ei ole onnistunut millään sektorilla. Jos joku asia on mennyt hyvin, en nyt häntä siitä kiittäisi. USA:n arvovalta on mielestäni romahtanut. Venäjä saa huseerata huomattavasti vapaammin. No tämä taitaa monen palstalaisen mielestä olla hyvä asia. Jotkut kiittelevät, että osakekurssit ovat nousseet. Noi voit katsoa NYSE indeksiä Obaman aikana (2009-2017). AIkamoista nousukiitoa. En silti laita tuota suoraan Obaman piikkiin.
Kommenttisi tuntuu oudolle. Ikäänkuin USA olisi jonkinlainen maailmanpoliisi, joka ohjailee kaikkia muita? Minun näkökulmastani Venäjä ja USA ovat kaksi suurvaltaa, jotka hämmentävät maailmanpolitiikkaa kilpaa ja tuomitsevat toinen toisiaan siitä samasta, mitä itse tekevät. Jotenkin ymmörsin sanomasi siten, että Venäjä olisi Jenkkien talutusnuorassa, mitä se ei mielestäni ole, eikä ole koskaan ollutkaan.

Toisaalta osakekursseihin vaikuttaa pitkän ajan kehitys ja siinä suhteessa vakaat ja yrityksille toimintaedellytyksiä luovat olot ovat parhaat. Trumpin toimet ovat luoneet mielestäni epävakautta. Ja pahin rikos, demokratian rapauttaminen, vaikuttaa pitkällä tähtäyksellä.
Eikö Trumpin aikana talous ole mennyt parempaan suuntaan ja näinollen maa on vakaampi kuin aiemmin?
Kuulisin mieluusti siitä, miten Trump on rapauttanut demokratiaa?
Minun silmiini näyttää sille, että hän on tehnyt paljon esim. oikeusistuimen hyväksi siirtämällä syrjään todella korruptoituneita virkamiehiä, jotka ovat suojelleet ison luokan rikollisia suojellakseen itseään. En näe sitä demokratian rapauttamisena?

Sinäkään et mielestäni kiistänyt ilmastonmuutosta, halusit vaan että kaikki muut toimii ensin ja Suomi sitten. Eikö tuonkailtaiselle ajatukselle se, että USA irtaantui Pariisin ilmastosopimuksesta, ollut aikamoista myrkkyä. Toki tuon USA:n soöpimuksesta irtautumisen vaikutukset eivät ole niin pahoja kun monet (ainakin Kalifornia) isoimmista osavaltioista päättivät noudattaa vaatimuksia omaehtoisesti.
Minusta se, että USA irtaantui Pariisin ilmastosopimuksesta ei tarkoittanut sitä, että he irtaantuisivat "ilmastotalkoista" ja ainakin jossakin kohtaa USA:n päästöt vähenivät merkittävästi. Eikö se ole oleellisempaa kuin se, mihin sopimukseen nimellisesti kuuluu?

Mutta ehkä sitten jos nähdään, että USA:llekin tie kohti diktaruuria mahdollistaisi ns. "Kiinan mallin" ja se olisi hyvä, niin ehkä siinä mielessä sitten. Tai kenties maa jakautuu. Tällä hetkellä taitaa maassa suurin nettomaksaja olla Kalifornia. Voisi tulla Alabamoilla ja Wyomingeillä suru puseroon kun ei tukea enää tulisi.
Pelottava skenaario. En kuitenkaan usko, että Turmp ei luopuisi vallasta, jos Biden voittaisi.
Mitä tulee nettomaksajiin, niin kyllähän suomessakin etelä- Suomi on nettomaksajana. Tulisi suru puseroon Lapissa ja Ahvenanmaalla, jos Etelä- Suomi irtaantuisi?

Kyllä USA:n talouden veturi ovat suuret ja kansainväliset teknologia-firmat: Apple, MS, Amazon, Google. Tämänkaltaiset firmat eivät pärjää konservatiivisellä ja vanhaan katsovalla ajattelulla. Tämänkaltaiset firmat eivät myöskään pärjää öykkäröinnillä vaan osaamisella, ajattelulla ja ideoilla. Trump edustaa öykkärimäistä vanhaa pohatta-sukupolvea (joskaan ei ole ilmeisesti liiketoimissaankaan onnistunut kovin hyvin. Ei todellakaan ole miköön self-made-man). Ei edusta sitä missä on USA:n menestyksen kulmakivet: yksilönvapaus ja oikeuksien kunnioittaminen. Että jokaisella ihmisellä olisi omalla työllä jokseenkin tasa-arvoinen mahdollisuus menestyä turvallisessa yhteiskunnassa. Tämä on luonut mahtavia menestystarinoita. Mutta nykymeno tukee rikkaiden rikastumista ja yhteiskunnalle sietämätöntä epätasa-arvoa. Ja en tarkoita vain vähemmistöjen kohtelua. Aika usein uhreina on myös ne valkoiset heikommassa osassa olevat.
Melko villi väite, että konservatiivinen politiikka jarruttaa teknologia teollisuutta. En ehkä itse allekirjottaisi tätä väitettä. En myöskään näe, että rebublikaanit olisivat viemässä yksilönvapautta tai oikeuksien kunnioittamista. Demokraatit ovat olleet lahjakkaita viljelemään yhteiskunnan epätasa- arovisuutta jo pitkään. He myös tukevat vandalismia ja käyttävät tummaa väestöä pelinappuloinaan luodakseen epävakautta Trumpin hallintoon. Minusta näyttää sille, että rakennat mielessäsi sellaista vastakkainajattelua, jota näiden kahden puolueen välillä ei tosiasiassa ole. Kummatkin vetää ensisijaisesti omaan taskuun. Ei demokraatit ole mitään messiaita.

Mutta ei tästä keskustelua saada. Erilaiset arvopohjat törmäävät. Voin myöntää, että oma arvopohjani on huomattavasti lähempänä demokraattisen puolueen arvopohjaa. Republikaanit koen vanhanaikaisena, jäykkinä ja tieteenvastaisena, Ja tieteenvastaisuus ja tutkitun tiedon hylkääminen kun se omaan diskurssiin sopii, on mielestäni todella vaarallista. Mielestäni askel kohti pimeää keskiaikaa. Siksi alkaa tuntua, että 1900-luvun valistuksen aika on ohi ja olemme tosiaan siirtyneet tuolle vaaralliselle uralle.
Arvopohja on hauska käsite. Sana, joka ei itseasiassa tarkoita juuri mitään, mutta kuulostaa hienolle. En tiedä miten tieteenvastaisia rebublikaanit tosiasiassa ovat ja minkä tieteen vastaisia? Tiede on aika laaja käsite. Kumpikin puolue käyttää omaa etua ajavia asioita hyödykseen ja sivuuttaa ne, joista voisi olla haittaa. Se on ihan perus vallankäyttöä. Vastakkainasettelua ei tässäkään ole.

No nyt tuli taas tuhlattua ruokatunnin rentoutuminen tällaiseen roskaan. Halveksin kyllä itseäni. Olen täällö kaksplussalla kirjoittelemassa tällaisiä. Seuraavaksi varmaan pitää mennä lähiräkälään sanomaan, että miksi se "neekeri"-sana ei korvaani sovi. No ainoa hyvä puoli tässä on, että ei saa fyysisesti turpaan.
Minusta sinä olet sortunut kuvitelmaan hyvistä ja pahoista. Minusta se on vaarallinen tapa tarkastella asiaa. Kumpikaan tuskin on läpeensä paha tai läpeensä hyvä. Kumpikin puolue pyrkii samankaltaiseen lopputulokseen, mutta heillä tuntu olevan erimielisyyttä siitä, miten sinne päästään. Kumpikin tuntuu uskovan sokeasti siihen, että tarkoitus pyhittää keinot. Mikä on aina pelottavaa.
 
vierailija
Noh vastataan nyt Aivansamalle ja ehkä parille muullekkin tuohon väitteeseen, että "kahdesta idiootista pitää valita toinen". En todellakaan ajattele noin. Tuo on juuri sitä, että kun joutuu myöntämään, että onhan tuo Trump aivan kamala tapaus, niin laitetaan sitten se epämieluisan puolen ehdokas samaan kategoriaan.

Bideniä pidän jokseenkin normaalina poliitikkona, joka pelaa säännöillä. Hän ei kiellä ilmastomuutosta, joskaan ei suhtaudu siihen hihhuloiden. Hän kannattaa minimipalkkaa, julkisen terveydenhuollon laajentamista ja rikkaille korkeampaa verotusta. Kuitenkin tavalla, joka suomalaisesta näkökulmasta on hyvin oikeistolaista. Eli hän ajaa tasavertaisempaa USA:ta, mutta kuitenkin aika kaukana siitä, mitä esim. pohjoismainen hyvinvointimalli. Antaisin hänelle omana ehdokkaana arvosanan 7. Arvosanaa tiputtaa tosiaan se, että alkaa olla aika vanha. Ikä ei sinällään itsessään haittaa, mutta kyllähän se hänen toiminnassa näkyy. Muuten olisi 8.

Trumpilla annan ehdokkaana 4. Oikeastaan antaisin negatiivisen arvon, koska koen, että hän on suorastaan vaarallinen ja saanut jo paljon peruuttamatonta tuhoa aikaan. Toki olen vähän synkistelyyn taipuvainen, joten voi olla että USA tuosta toipuu. Onhan maan demokratian perustukset kuitenkin todella syvällä. Ja onhan maa esim. öänsimaisen keskustelukulttuurin kärkimaita ollut. Ehkäpä he toipuivat. Mutta "four more years" kyllä entisestään rapauttaisi tuota asiaa.

Mutta tällä palstalla keskustelua en kyllä viitsi jatkaa. Minulla ei ole mitään voitettavaa. Kukaan ei muuta kantaansa. Samaa turhaa kilpalaulantaa. Olen omaan elämään tyytyväinen ja loppupeleissä ei se Trumpinkaan valinta mua kauheesti hetkauta.

Venäjää pidän roistovaltiona, niinkuin periaatteessa kaikkia diktatuureja. Heidänkin kanssa pitää pystyä elämään. Kauhea pettymys tuo Venäjän kehitys, kun toiveita oli ilmassa kommunismin kaatumisen jälkeen ja tässä sitä nyt ollaan. Jos Neuvostoliitto olisi pystyssä ja olisi kyennyt vaikuttamaan mielestäni epäsuotuisiin vaalituloksiin tällä tavalla (Brexit, Trump), niin varmaan siellä riemuttaisiin. Kuten olen aiemminkin sanonut, kun Putin hymyilee, minä epäilen. Ja olen varma, että hymyili paljonkin edellämainittujen vaalitulosten jälkeen.

Minun ei onneksi tarvi teeskennellä palstalla olevani diplomaattinen. Äänestäisitkö sinä demokraatteja missään olosuhteissa? ELi menisikö demokraattien pressaehdokas ohi Trumpista jos se olisi Hilary (no ei varmaan kun on nainen), Obama (no ei varmaan kun on musta), Harris (herraisä musta nainen....), Sanders (EIkö ole traagista, että ainoa valkoinen mies on kommunisti ja vieläpä vanha sellainen).

Itse voin sanoa, että republikaanien politiikka on minulle se "paha". Mutta toki on vähemmän pahoja rebuja. McCain oli kunnian mies, joten hänen valintansa aikoinaan olisi minulle ollut ns. "pienin mahdollinen paha". Ehkä suurimpina synteinä rubuplikaaneissa pidän juuri tieteenvastaisuutta, josta osoituksena esim. "älykkään suunnittelun" opetuksen tukeminen kouluissa. Toki mä ymmärrän, että tuo on pääosin politiikkaa, heidän on pidettävä raamattuvyöhykkeen porukka omassa leirissä ja tehtävä myönnytyksiä. Ja tietysti kaikkein pahin syntin rebuilta on se, että ovat vallanhalussaan lähteneet Trumpin kelkkaan. Toki on todella paljon republikaaneja, jotka vastustavat häntä. McCain oli sellainen, jopa Bush jr. Näille nostan hattua tässä mielessä. Näitä on paljon lisääkin, käsittääkseni Lincoln-projekti, joka vastustaa Trumpin jatkoa, koostuu rebujen siivestä, jolle tämä vaan riittää.

Eli aika moni sieltä omistakin on kääntynyt Trumpia vastaan. Se on sitten eri asia riittääkö se. Mielipidetiedustelujen mukaan Biden nämä vaalit veisi, mutta itse en ole niin luottavainen. Mielestäni Bidenillä on pieni edge, mutta mikä vaan saattaa keikauttaa asiat parissa osavaltiossa ja hups... twitter show jatkuu seuraavat 4 vuotta.

Suurin tavoitteeni on tämän palstan suhteen, että lopetan tänne mahdollisimman nopeasti kirjoittamisen. Meinasin kirjoittaa, että tavoitteeni on että tämä olisi viimeinen viesti, mutta katsotaan nyt sen verran että onko täällä mitään kasvualustaa keskustelulle vai ei. Eli onko jankkaus eri vaatteissa vain se ainoa mahdollisuus.
 
Kiitos!
Aivan loistava kirjoitus

Kyllä on osakkeet romahtaneet monella mustalla, ennen pidin heitä fiksuina mutten enää niinkään koska kannattavat umpihullua Trumpia

Heitä, m1es mukaanlukien ei haittaa Trumpin arvaamattomuus, takinkääntö moneen kertaan samassa asiassa, patologinen valehtelu. Hän ei edes ymmärrä eikä häntä haittaa, vaikka kiinni jää.
Hauskaa kun omatkin jo taistelevat häntä vastaan, haluavat hänet vihdoin pois vallasta

Voin kuvitella että Trumpin hävitessä hän ei luovu vallasta vapaaehtoisesti, vaan tulee uusi kamala kaaos. Armeijan voiminko hänet haettaisiin pois? Ja muissa suurvalloissa naureskeltaisiin taas tuolle psykopaatille ja sekasorrolle
Sulla on mennyt tuo Trumpin arviointi pahemman kerran tunteisiin. Se sokaisee sinut niin pahasti, että näet vain Trumpin rakastajia ja faneja joka puolella.

Jos täällä ihmiset kirjoittelee faktojen pohjalta, että Trump on pitänyt kiinni lupauksistaan, on aikaansaava johtaja ja parempi presidentti kuin Biden olisi, niin mikä sinua siinä hermostuttaa? Ihmiset kun usein tekevät rationaalisia valintoja tunteilun sijaan.

Pitäisikö olla sinun kanssa samaa mieltä ja alkaa haukkua Trumpin käytöstä ja ulkonäköä, vai mikä olisi oikea tapa jotta kirjautuneiden osakkeet eivät laskisi nyt ihan pohjamutiin, voi jestas, sehän olisi kamalaa.:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Sulla on mennyt tuo Trumpin arviointi pahemman kerran tunteisiin. Se sokaisee sinut niin pahasti, että näet vain Trumpin rakastajia ja faneja joka puolella.

Jos täällä ihmiset kirjoittelee faktojen pohjalta, että Trump on pitänyt kiinni lupauksistaan, on aikaansaava johtaja ja parempi presidentti kuin Biden olisi, niin mikä sinua siinä hermostuttaa? Ihmiset kun usein tekevät rationaalisia valintoja tunteilun sijaan.

Pitäisikö olla sinun kanssa samaa mieltä ja alkaa haukkua Trumpin käytöstä ja ulkonäköä, vai mikä olisi oikea tapa jotta kirjautuneiden osakkeet eivät laskisi nyt ihan pohjamutiin, voi jestas, sehän olisi kamalaa.
Pidä vaan linjasi, en pidä feikeistä. Eli takinkääntö on turhaa enää.
Arvostan rehellisyyttä. Olet muuten ihan ookoo, niinkuin muutkin Trumpin kannattajat täällä

Mutta en vaan voi ymmärtää, kuinka joku voi kannattaa tuota narsistista ja mielisairasta psykopaattia :eek:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Noh vastataan nyt Aivansamalle ja ehkä parille muullekkin tuohon väitteeseen, että "kahdesta idiootista pitää valita toinen". En todellakaan ajattele noin. Tuo on juuri sitä, että kun joutuu myöntämään, että onhan tuo Trump aivan kamala tapaus, niin laitetaan sitten se epämieluisan puolen ehdokas samaan kategoriaan.

Bideniä pidän jokseenkin normaalina poliitikkona, joka pelaa säännöillä. Hän ei kiellä ilmastomuutosta, joskaan ei suhtaudu siihen hihhuloiden. Hän kannattaa minimipalkkaa, julkisen terveydenhuollon laajentamista ja rikkaille korkeampaa verotusta. Kuitenkin tavalla, joka suomalaisesta näkökulmasta on hyvin oikeistolaista. Eli hän ajaa tasavertaisempaa USA:ta, mutta kuitenkin aika kaukana siitä, mitä esim. pohjoismainen hyvinvointimalli. Antaisin hänelle omana ehdokkaana arvosanan 7. Arvosanaa tiputtaa tosiaan se, että alkaa olla aika vanha. Ikä ei sinällään itsessään haittaa, mutta kyllähän se hänen toiminnassa näkyy. Muuten olisi 8.

Trumpilla annan ehdokkaana 4. Oikeastaan antaisin negatiivisen arvon, koska koen, että hän on suorastaan vaarallinen ja saanut jo paljon peruuttamatonta tuhoa aikaan. Toki olen vähän synkistelyyn taipuvainen, joten voi olla että USA tuosta toipuu. Onhan maan demokratian perustukset kuitenkin todella syvällä. Ja onhan maa esim. öänsimaisen keskustelukulttuurin kärkimaita ollut. Ehkäpä he toipuivat. Mutta "four more years" kyllä entisestään rapauttaisi tuota asiaa.

Mutta tällä palstalla keskustelua en kyllä viitsi jatkaa. Minulla ei ole mitään voitettavaa. Kukaan ei muuta kantaansa. Samaa turhaa kilpalaulantaa. Olen omaan elämään tyytyväinen ja loppupeleissä ei se Trumpinkaan valinta mua kauheesti hetkauta.

Venäjää pidän roistovaltiona, niinkuin periaatteessa kaikkia diktatuureja. Heidänkin kanssa pitää pystyä elämään. Kauhea pettymys tuo Venäjän kehitys, kun toiveita oli ilmassa kommunismin kaatumisen jälkeen ja tässä sitä nyt ollaan. Jos Neuvostoliitto olisi pystyssä ja olisi kyennyt vaikuttamaan mielestäni epäsuotuisiin vaalituloksiin tällä tavalla (Brexit, Trump), niin varmaan siellä riemuttaisiin. Kuten olen aiemminkin sanonut, kun Putin hymyilee, minä epäilen. Ja olen varma, että hymyili paljonkin edellämainittujen vaalitulosten jälkeen.

Minun ei onneksi tarvi teeskennellä palstalla olevani diplomaattinen. Äänestäisitkö sinä demokraatteja missään olosuhteissa? ELi menisikö demokraattien pressaehdokas ohi Trumpista jos se olisi Hilary (no ei varmaan kun on nainen), Obama (no ei varmaan kun on musta), Harris (herraisä musta nainen....), Sanders (EIkö ole traagista, että ainoa valkoinen mies on kommunisti ja vieläpä vanha sellainen).

Itse voin sanoa, että republikaanien politiikka on minulle se "paha". Mutta toki on vähemmän pahoja rebuja. McCain oli kunnian mies, joten hänen valintansa aikoinaan olisi minulle ollut ns. "pienin mahdollinen paha". Ehkä suurimpina synteinä rubuplikaaneissa pidän juuri tieteenvastaisuutta, josta osoituksena esim. "älykkään suunnittelun" opetuksen tukeminen kouluissa. Toki mä ymmärrän, että tuo on pääosin politiikkaa, heidän on pidettävä raamattuvyöhykkeen porukka omassa leirissä ja tehtävä myönnytyksiä. Ja tietysti kaikkein pahin syntin rebuilta on se, että ovat vallanhalussaan lähteneet Trumpin kelkkaan. Toki on todella paljon republikaaneja, jotka vastustavat häntä. McCain oli sellainen, jopa Bush jr. Näille nostan hattua tässä mielessä. Näitä on paljon lisääkin, käsittääkseni Lincoln-projekti, joka vastustaa Trumpin jatkoa, koostuu rebujen siivestä, jolle tämä vaan riittää.

Eli aika moni sieltä omistakin on kääntynyt Trumpia vastaan. Se on sitten eri asia riittääkö se. Mielipidetiedustelujen mukaan Biden nämä vaalit veisi, mutta itse en ole niin luottavainen. Mielestäni Bidenillä on pieni edge, mutta mikä vaan saattaa keikauttaa asiat parissa osavaltiossa ja hups... twitter show jatkuu seuraavat 4 vuotta.

Suurin tavoitteeni on tämän palstan suhteen, että lopetan tänne mahdollisimman nopeasti kirjoittamisen. Meinasin kirjoittaa, että tavoitteeni on että tämä olisi viimeinen viesti, mutta katsotaan nyt sen verran että onko täällä mitään kasvualustaa keskustelulle vai ei. Eli onko jankkaus eri vaatteissa vain se ainoa mahdollisuus.
Voi voi jos lähdet täältä, sinun kommenttisi allekirjoitan kybällä ja hattuani korkealle nostaen

Sinun osakkeisiin sijoittaisin viimeisetkin siemenperunat, pesit 600-0 palstan mustat Trumpfanit :)

lämpimin terveisin,

#186
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Noh vastataan nyt Aivansamalle ja ehkä parille muullekkin tuohon väitteeseen, että "kahdesta idiootista pitää valita toinen". En todellakaan ajattele noin. Tuo on juuri sitä, että kun joutuu myöntämään, että onhan tuo Trump aivan kamala tapaus, niin laitetaan sitten se epämieluisan puolen ehdokas samaan kategoriaan.

Bideniä pidän jokseenkin normaalina poliitikkona, joka pelaa säännöillä. Hän ei kiellä ilmastomuutosta, joskaan ei suhtaudu siihen hihhuloiden. Hän kannattaa minimipalkkaa, julkisen terveydenhuollon laajentamista ja rikkaille korkeampaa verotusta. Kuitenkin tavalla, joka suomalaisesta näkökulmasta on hyvin oikeistolaista. Eli hän ajaa tasavertaisempaa USA:ta, mutta kuitenkin aika kaukana siitä, mitä esim. pohjoismainen hyvinvointimalli. Antaisin hänelle omana ehdokkaana arvosanan 7. Arvosanaa tiputtaa tosiaan se, että alkaa olla aika vanha. Ikä ei sinällään itsessään haittaa, mutta kyllähän se hänen toiminnassa näkyy. Muuten olisi 8.

Trumpilla annan ehdokkaana 4. Oikeastaan antaisin negatiivisen arvon, koska koen, että hän on suorastaan vaarallinen ja saanut jo paljon peruuttamatonta tuhoa aikaan. Toki olen vähän synkistelyyn taipuvainen, joten voi olla että USA tuosta toipuu. Onhan maan demokratian perustukset kuitenkin todella syvällä. Ja onhan maa esim. öänsimaisen keskustelukulttuurin kärkimaita ollut. Ehkäpä he toipuivat. Mutta "four more years" kyllä entisestään rapauttaisi tuota asiaa.

Mutta tällä palstalla keskustelua en kyllä viitsi jatkaa. Minulla ei ole mitään voitettavaa. Kukaan ei muuta kantaansa. Samaa turhaa kilpalaulantaa. Olen omaan elämään tyytyväinen ja loppupeleissä ei se Trumpinkaan valinta mua kauheesti hetkauta.

Venäjää pidän roistovaltiona, niinkuin periaatteessa kaikkia diktatuureja. Heidänkin kanssa pitää pystyä elämään. Kauhea pettymys tuo Venäjän kehitys, kun toiveita oli ilmassa kommunismin kaatumisen jälkeen ja tässä sitä nyt ollaan. Jos Neuvostoliitto olisi pystyssä ja olisi kyennyt vaikuttamaan mielestäni epäsuotuisiin vaalituloksiin tällä tavalla (Brexit, Trump), niin varmaan siellä riemuttaisiin. Kuten olen aiemminkin sanonut, kun Putin hymyilee, minä epäilen. Ja olen varma, että hymyili paljonkin edellämainittujen vaalitulosten jälkeen.

Minun ei onneksi tarvi teeskennellä palstalla olevani diplomaattinen. Äänestäisitkö sinä demokraatteja missään olosuhteissa? ELi menisikö demokraattien pressaehdokas ohi Trumpista jos se olisi Hilary (no ei varmaan kun on nainen), Obama (no ei varmaan kun on musta), Harris (herraisä musta nainen....), Sanders (EIkö ole traagista, että ainoa valkoinen mies on kommunisti ja vieläpä vanha sellainen).

Itse voin sanoa, että republikaanien politiikka on minulle se "paha". Mutta toki on vähemmän pahoja rebuja. McCain oli kunnian mies, joten hänen valintansa aikoinaan olisi minulle ollut ns. "pienin mahdollinen paha". Ehkä suurimpina synteinä rubuplikaaneissa pidän juuri tieteenvastaisuutta, josta osoituksena esim. "älykkään suunnittelun" opetuksen tukeminen kouluissa. Toki mä ymmärrän, että tuo on pääosin politiikkaa, heidän on pidettävä raamattuvyöhykkeen porukka omassa leirissä ja tehtävä myönnytyksiä. Ja tietysti kaikkein pahin syntin rebuilta on se, että ovat vallanhalussaan lähteneet Trumpin kelkkaan. Toki on todella paljon republikaaneja, jotka vastustavat häntä. McCain oli sellainen, jopa Bush jr. Näille nostan hattua tässä mielessä. Näitä on paljon lisääkin, käsittääkseni Lincoln-projekti, joka vastustaa Trumpin jatkoa, koostuu rebujen siivestä, jolle tämä vaan riittää.

Eli aika moni sieltä omistakin on kääntynyt Trumpia vastaan. Se on sitten eri asia riittääkö se. Mielipidetiedustelujen mukaan Biden nämä vaalit veisi, mutta itse en ole niin luottavainen. Mielestäni Bidenillä on pieni edge, mutta mikä vaan saattaa keikauttaa asiat parissa osavaltiossa ja hups... twitter show jatkuu seuraavat 4 vuotta.

Suurin tavoitteeni on tämän palstan suhteen, että lopetan tänne mahdollisimman nopeasti kirjoittamisen. Meinasin kirjoittaa, että tavoitteeni on että tämä olisi viimeinen viesti, mutta katsotaan nyt sen verran että onko täällä mitään kasvualustaa keskustelulle vai ei. Eli onko jankkaus eri vaatteissa vain se ainoa mahdollisuus.
Ihan ensimmäisenä, voisitko tarkentaa mitä tuhoa Trump on saanut aikaan?

Toiseksi, Mitä Biden on tehnyt tähän mennessä ajaakseen mainitsemiasi asioita?

Jos olen aivan täysin rehellinen, en itse ole kiinnostunut lainkaan siitä, mitä puoluetta presidenttiehdokas edustaa. En myöskään ole kiinnostunut ihmisen ihonväristä, vaikka sinä ihonvärin otitkin esiin. Minusta Obama oli ihan ok presidentti. Sensijaan ihmettelen, että kukaan voi puoltaa Kamala Harrisia varapresidentin virkaan, ei hänen ihonvärinsä tai sukupuolensa vuoksi, vaan siksi mitä hän on tehnyt ja yrittänyt tehdä. Kannattaa lukea asiasta. Se, että Hillary ei mene Trumpin ohi, ei johdu siitä, että hän on nainen.

Minusta se, että uskot kannatuksen perustuvan sukupuoleen, ihonväriin, uskonnolliseen vakaumukseen tai muuhun vastaavaan, kertoo loppujen lopuksi sinusta itsestäsi enemmän kuin muista.

Itse naisena näkisin mieluusti naisia korkeilla poliittisilla paikoilla, mutta en siitä huolimatta halua nähdä epäpäteviä naisia viroissa, joita he eivät ole ansainneet. Minä kannatan ehdottomasti sitä, että paras vaihtoehto voittakoon, riippumatta mistään ulkoisesta aspektista.
 
vierailija
Noh vastataan nyt Aivansamalle ja ehkä parille muullekkin tuohon väitteeseen, että "kahdesta idiootista pitää valita toinen". En todellakaan ajattele noin. Tuo on juuri sitä, että kun joutuu myöntämään, että onhan tuo Trump aivan kamala tapaus, niin laitetaan sitten se epämieluisan puolen ehdokas samaan kategoriaan.

Bideniä pidän jokseenkin normaalina poliitikkona, joka pelaa säännöillä. Hän ei kiellä ilmastomuutosta, joskaan ei suhtaudu siihen hihhuloiden. Hän kannattaa minimipalkkaa, julkisen terveydenhuollon laajentamista ja rikkaille korkeampaa verotusta. Kuitenkin tavalla, joka suomalaisesta näkökulmasta on hyvin oikeistolaista. Eli hän ajaa tasavertaisempaa USA:ta, mutta kuitenkin aika kaukana siitä, mitä esim. pohjoismainen hyvinvointimalli. Antaisin hänelle omana ehdokkaana arvosanan 7. Arvosanaa tiputtaa tosiaan se, että alkaa olla aika vanha. Ikä ei sinällään itsessään haittaa, mutta kyllähän se hänen toiminnassa näkyy. Muuten olisi 8.

Trumpilla annan ehdokkaana 4. Oikeastaan antaisin negatiivisen arvon, koska koen, että hän on suorastaan vaarallinen ja saanut jo paljon peruuttamatonta tuhoa aikaan. Toki olen vähän synkistelyyn taipuvainen, joten voi olla että USA tuosta toipuu. Onhan maan demokratian perustukset kuitenkin todella syvällä. Ja onhan maa esim. öänsimaisen keskustelukulttuurin kärkimaita ollut. Ehkäpä he toipuivat. Mutta "four more years" kyllä entisestään rapauttaisi tuota asiaa.

Mutta tällä palstalla keskustelua en kyllä viitsi jatkaa. Minulla ei ole mitään voitettavaa. Kukaan ei muuta kantaansa. Samaa turhaa kilpalaulantaa. Olen omaan elämään tyytyväinen ja loppupeleissä ei se Trumpinkaan valinta mua kauheesti hetkauta.

Venäjää pidän roistovaltiona, niinkuin periaatteessa kaikkia diktatuureja. Heidänkin kanssa pitää pystyä elämään. Kauhea pettymys tuo Venäjän kehitys, kun toiveita oli ilmassa kommunismin kaatumisen jälkeen ja tässä sitä nyt ollaan. Jos Neuvostoliitto olisi pystyssä ja olisi kyennyt vaikuttamaan mielestäni epäsuotuisiin vaalituloksiin tällä tavalla (Brexit, Trump), niin varmaan siellä riemuttaisiin. Kuten olen aiemminkin sanonut, kun Putin hymyilee, minä epäilen. Ja olen varma, että hymyili paljonkin edellämainittujen vaalitulosten jälkeen.

Minun ei onneksi tarvi teeskennellä palstalla olevani diplomaattinen. Äänestäisitkö sinä demokraatteja missään olosuhteissa? ELi menisikö demokraattien pressaehdokas ohi Trumpista jos se olisi Hilary (no ei varmaan kun on nainen), Obama (no ei varmaan kun on musta), Harris (herraisä musta nainen....), Sanders (EIkö ole traagista, että ainoa valkoinen mies on kommunisti ja vieläpä vanha sellainen).

Itse voin sanoa, että republikaanien politiikka on minulle se "paha". Mutta toki on vähemmän pahoja rebuja. McCain oli kunnian mies, joten hänen valintansa aikoinaan olisi minulle ollut ns. "pienin mahdollinen paha". Ehkä suurimpina synteinä rubuplikaaneissa pidän juuri tieteenvastaisuutta, josta osoituksena esim. "älykkään suunnittelun" opetuksen tukeminen kouluissa. Toki mä ymmärrän, että tuo on pääosin politiikkaa, heidän on pidettävä raamattuvyöhykkeen porukka omassa leirissä ja tehtävä myönnytyksiä. Ja tietysti kaikkein pahin syntin rebuilta on se, että ovat vallanhalussaan lähteneet Trumpin kelkkaan. Toki on todella paljon republikaaneja, jotka vastustavat häntä. McCain oli sellainen, jopa Bush jr. Näille nostan hattua tässä mielessä. Näitä on paljon lisääkin, käsittääkseni Lincoln-projekti, joka vastustaa Trumpin jatkoa, koostuu rebujen siivestä, jolle tämä vaan riittää.

Eli aika moni sieltä omistakin on kääntynyt Trumpia vastaan. Se on sitten eri asia riittääkö se. Mielipidetiedustelujen mukaan Biden nämä vaalit veisi, mutta itse en ole niin luottavainen. Mielestäni Bidenillä on pieni edge, mutta mikä vaan saattaa keikauttaa asiat parissa osavaltiossa ja hups... twitter show jatkuu seuraavat 4 vuotta.

Suurin tavoitteeni on tämän palstan suhteen, että lopetan tänne mahdollisimman nopeasti kirjoittamisen. Meinasin kirjoittaa, että tavoitteeni on että tämä olisi viimeinen viesti, mutta katsotaan nyt sen verran että onko täällä mitään kasvualustaa keskustelulle vai ei. Eli onko jankkaus eri vaatteissa vain se ainoa mahdollisuus.
"Niin minä uhriuduin..."
 
Duodecim
Sulla on mennyt tuo Trumpin arviointi pahemman kerran tunteisiin. Se sokaisee sinut niin pahasti, että näet vain Trumpin rakastajia ja faneja joka puolella.

Jos täällä ihmiset kirjoittelee faktojen pohjalta, että Trump on pitänyt kiinni lupauksistaan, on aikaansaava johtaja ja parempi presidentti kuin Biden olisi, niin mikä sinua siinä hermostuttaa? Ihmiset kun usein tekevät rationaalisia valintoja tunteilun sijaan.

Pitäisikö olla sinun kanssa samaa mieltä ja alkaa haukkua Trumpin käytöstä ja ulkonäköä, vai mikä olisi oikea tapa jotta kirjautuneiden osakkeet eivät laskisi nyt ihan pohjamutiin, voi jestas, sehän olisi kamalaa.
"Trump on kohtuuttoman aggressiivinen, yliherkkä ja jatkuvasti puolustusasemissa. Hän teeskentelee ylivoimaisuutta, joka on todennäköisesti kompensointia ja kätkee alleen syvän ja huolestuttavan alemmuudentunteen sekä äärimmäisen tietoisuuden ja ahdistuttavan riippuvuuden siitä, mitä muut ihmiset hänestä ajattelevat", Vaknin arvioi American Thinker -lehden haastattelussa maaliskuussa 2016.

Vakninin mukaan Trump kärsii "piiritysmentaliteetista", mikä tarkoittaa sitä, että hän reagoi todellisiin tai kuviteltuihin uhkiin ja haasteisiin hyvin aggressiivisesti. Hän on psykologin mukaan myös auktoriteettikammoinen, pakkomielteisen huomionhakuinen, epärehellinen ja syvästi neuroottinen.

Heikkouden halveksinta on kerta toisensa jälkeen vienyt Trumpin äärimmäisyyksiin. Hän vähätteli sotavangiksi joutunutta John McCainia ja matki ivallisesti vammaista toimittajaa Serge Kovaleskia.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
"Trump on kohtuuttoman aggressiivinen, yliherkkä ja jatkuvasti puolustusasemissa. Hän teeskentelee ylivoimaisuutta, joka on todennäköisesti kompensointia ja kätkee alleen syvän ja huolestuttavan alemmuudentunteen sekä äärimmäisen tietoisuuden ja ahdistuttavan riippuvuuden siitä, mitä muut ihmiset hänestä ajattelevat", Vaknin arvioi American Thinker -lehden haastattelussa maaliskuussa 2016.

Vakninin mukaan Trump kärsii "piiritysmentaliteetista", mikä tarkoittaa sitä, että hän reagoi todellisiin tai kuviteltuihin uhkiin ja haasteisiin hyvin aggressiivisesti. Hän on psykologin mukaan myös auktoriteettikammoinen, pakkomielteisen huomionhakuinen, epärehellinen ja syvästi neuroottinen.

Heikkouden halveksinta on kerta toisensa jälkeen vienyt Trumpin äärimmäisyyksiin. Hän vähätteli sotavangiksi joutunutta John McCainia ja matki ivallisesti vammaista toimittajaa Serge Kovaleskia.
Keksitkö mitään hyvää Trumpista? :geek: :X3:
 
Minä löytäisin jotain hyvää Trumpista. Hänellä on usein puhdas paita Ja puhtaat housut, tukka kammattu ja lakattu. (Kiitos 70 tonnin parturi reissujen.)
Solmio on hiukan liian pitkä, mutta en näe siinä merkkejä viime ateriasta.
Ja sitten naisia syytetään pinnallisuudesta, että aina vaan kytätään miehen peppua ja tissilihaksia, kelloa ja kenkiä! Pah sanon minä!:rolleyes:

Senhän vuoksi Trump pukeutuu koreasti ja käy kalliilla parturilla jotta tekisi vaikutuksen Algoman tyylisiin kavereihin.:giggle:
 
Mikä tässä on niin kauhistuttavaa? Sekö, että Biden kokee, että rikkaat niin kuin Trump voisivat maksaa veroa enemmän kuin 750$
Uskotko oikeasti, että Trump on maksanut vain 750$? Millä perusteella näin, Algoma?

Minua kyllä hiukan epäilyttää, että ei ole tapahtunut...
New york times ei ole esittänyt muuta kuin väitteen - ei mitään todisteita väitteiden tueksi? Ei mitään dokumentteja...?
 

Yhteistyössä