Irtisanoutumisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt työhöni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt työhöni

Vieras
Osaisiko joku neuvoa minua ortisanoutumis asioissa,
Eli siis työ ilmapiiri todella ahdistava ja on työpaikka "kiusaamista" ym. selän takana paskan puhumista.. Minulla on 1kk:n irtisanomisaika, voinko olla tämän kuukauden slomalla, siis onko ihan laillista? Mites tuleeko automaattisesti karenssia 3kk vaikka työ ympäristön vuoksi irtisanoudun. Ja jos tulee tuo 3kk esimerkiksi karenssia ja olen sen koko 3kk slomalla niin saanko heti sloman jälkeen liitosta rahaa? Vai siirtyykö karenssi siihen hetkeen kun slomani loppuu.. Olen todella väsynyt tämän työn takia.

Jos lääkäri kirjoittaa sairaslomaa, niin irtisanomisajan voi olla saikulla. Karenssiaikaa ei voi olla saikulla, käsittääkseni. Tai teet mitä teet niin rahaa ei karenssaiajalta saa. Karenssiajan pituuteen voi vaikuttaa, sen päättää kai te-keskus. Hyvillä perusteilla voi saada lyhyemmän ja etukäteen sitä ei voi tietää, mikä on omalla kohdalla, koska se on tapauskohtaista. Luultavasti 3kk napsahtaa, mutta siitä voi valittaa ja yrittää saada hyvillä perusteilla lyhyemmän. Mutta takeita ei ole.

Enemmän minua kiinnostaa tuo irtisanomisaika, voiko sen hoitaa saikulla ollessa vai onko mun oltava siellä saakelin kakka paikassa se kk ihan TÖISSÄ. En minä karenssia pelkaa eikä se haittaa enemmän kiinnostaa se tarvitseeko sinne mennä kitumaan kuukaudeksi sen jälkeen kun olen kertonut aikeeni?

Miksi ei voisi olla koko kuukautta sairaslomalla? Käy lääkärille valittamassa uupumustaan työhön, niin ihan varmasti saa koko kuukauden sairaslomaa. Mun mielestä kyllä suurin osa niin tekee, jos työpaikan ilmapiiri tuollainen!

Jos kerran oot joka tapauksessa lähdössä pois, niin voithan yrittää tehdä asialle jotain. Puhu esimiehille, luottamusmiehelle, työterveyteen asiasta ja ota yhteyttä liittoon. Parhaimmassa tapauksessa saat potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja työkkäristä rahaa ;).

[QUOTE="Neiti";26024460]Jos kerran oot joka tapauksessa lähdössä pois, niin voithan yrittää tehdä asialle jotain. Puhu esimiehille, luottamusmiehelle, työterveyteen asiasta ja ota yhteyttä liittoon. Parhaimmassa tapauksessa saat potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja työkkäristä rahaa ;).[/QUOTE]

Tässä on vaan se ongelma että jonkun tarvitsee varmaan tehdä ne työt ja firmaanhan ei voida ketään palkata jos joku on laitettu pihalle noista yllämainituista syistä.
Ja kyllä, irtisanomisajan voi toki olla sairaslomalla.

Yhteistyössä