Irtisanoutuminen vakityöstä määräaikaisen työn takia, tuleeko karenssi jos jää työttömänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaksaako enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaksaako enää

Vieras
Eli jos irtisanoutuu vakityöstä ja menee määräaikaiseen työhön eikä työsuhteen loputtua olekaan töitä, niin tuleeko karenssi sen irtisanoutumisen takia? Määräaikainen työsuhde kestäisi melkein 6kk. Se työ olisi täysin koulutustani vastaavaa. Nykyinen työ sivuaa tätä alaa, mutta on työ joka ei vaadi koulutusta. Eli menee mun koulutus tavallaan hukkaan.

Sekin että nykyinen työ ahdistaa. Työnantaja on hyvin oikukas ja saa olla koko ajan varpaillaan, että mitä paskaa sataa nyt niskaan. Kolme työntekijää on jo irtisanoutunut ensin oltuaan sairaslomalla pari kuukautta. Lääkäriltä saivat lausunnon työkkäriin ettei suositella tähän työhön palaamista. Työkkäri hyväksyi lausunnot eikä tullut karenssia irtisanoutumisen takia. Neljäs työntekijä jäi juuri sairaslomalle samasta syystä.

Mietin, että kannattaako mun edes hakea tuota määräaikaista työtä jos sen jälkeen tulee karenssi. Toisaalta kauanko jaksan nykyisessä työssä. Jo irtisanoutuneet ovat sanoneet, että hakea sairaslomaa ajoissa ettei polta itseään loppuun.

No ei tule.
Tottakai saa vaihtaa oman alansa/parempaan työpaikkaan.
Jos kyse olisi jostain viikon määräaikaisesta, saattaisivat vaatia selvitystä, mutta ei noin pitkästä pätkästä.

Selvitys vaaditaan silloinkin kun on lääkärin lappu ettei ole kykenevä työhön, ja joka kerta kun joutuu selvityksen tekemään, on riskinä karenssi. Voi olla ettei ap tapauksessa karenssia tule mut varmasti sitä ei voi sanoa.

Pitää miettiä mitä tässä oikein tekee. Olen jo monta kuukautta etsinyt töitä muualta ja olen hakemuksia laittanut jos on tullut vakituisia paikkoja auki. Eipä ole tärpännyt. :( Nytkin lasken päiviä, että alkaa vapaat. Sitten ne vapaapäivät menee yhdessä hujauksessa ja taas pitää töihin. Kesälomaankin on vielä matkaa. Talvilomaa mulla ei vielä ole.

Pitää miettiä mitä tässä oikein tekee. Olen jo monta kuukautta etsinyt töitä muualta ja olen hakemuksia laittanut jos on tullut vakituisia paikkoja auki. Eipä ole tärpännyt. :( Nytkin lasken päiviä, että alkaa vapaat. Sitten ne vapaapäivät menee yhdessä hujauksessa ja taas pitää töihin. Kesälomaankin on vielä matkaa. Talvilomaa mulla ei vielä ole.

Kannattaa miettiä kuitenkin omaa jaksamista, vaikka se karenssi on mahdollinen niin olisko se kuitenkin parempi lähteä työstä?

Ööö...eiks toi o ns työpaikan vaihto ja sillä ei o merkitystä jos suoraan meet uuteen määräaikaiseen työhön et miks miten ja millon olet määräaikaista työtä ennen lopettanu hommat.

Kannattaa miettiä kuitenkin omaa jaksamista, vaikka se karenssi on mahdollinen niin olisko se kuitenkin parempi lähteä työstä?
Se on se raha mikä sanelee pitkälti. Ei meillä olisi varaa siihen, että mulle tulee karenssi. Mutta ehkä sitä herkemmin pyytää nyt sairaslomaa koska kahdella työntekijällä tilanne pääsi liian pitkälle ja henkinen paraneminen vie aikaa.

Karenssia tulee vain, jos jäät irtisanoutumisen jälkeen heti työttömäksi. Eli tässä tapauksessa ei tule. Nimim. "Itse kokenut".
Varmaan näinkin. Ja jos jäisi työttömäksi esim. viikoksi ennen seuraavan duunin alkua, niin karenssi kuluu siellä taustalla samalla kun saisi palkkaa määräaikaisesta työstään. Eli karenssit eivät jää mihinkään varastoon lusittavaksi silloin kun on työttömänä eikä saa muualta rahaa.

Yhteistyössä