Irtisanouduin. Mitä mieltä tästä käytöksestä?

  • Viestiketjun aloittaja Sabine78
  • Ensimmäinen viesti
Sabine78
Hei, nyt on kyllä vähän kurja olo.

Olen tehnyt nykyiselle työnantajalleni töitä 10 vuotta. Olen kaupan alalla, myymäläpäällikkönä eräässä pienessä kaupassa. (Yksityinen yritys) Kerroin työnantajalleni pitkällisen pohdinnan jälkeen että aion irtisanoutua ja lopetan työt 3kk päästä. Kerroin, että kutsumukseni on ihmismielenhoitotyössä ja ajatuksena on lähteä opiskelemaan uutta ammattia. Perusteluina Kerroin tämän kutsumukseni lisäksi matalan palkkauksen työmäärään nähden, aivan kamalan kiireen ja stressin. Sitä, että koen tämän bisneksen sotivan arvojani vastaan, jätin kertomatta. Joudun lisäksi usein kantamaan murhetta työnantajan henkökohtaisesta elämästä, josta hän puhuu minulle usein.

Työnantajani ei ottanut tätä ilmoitusta kovin hyvin vastaan. Näennäisesti hän sanoi että ymmärtää kyllä, mutta seuraavassa lauseessa sanoi, että mitä jos kuitenkin vielä jäisit. Kertoi mielipiteensä siitä, että ei se stressi siinä toisessakaan ammatissa loista poissaolollaan. Ja vastuu on vieläkin suurempi, tulisin väsymään vielä varmemmin kuin nykyisessä työssä. Työnantaja oli kaksi päivää sairaslomalla ja hoksasin heti, että minun ilmoitukseni oli syynä tähän henkiseen romahdukseen. Olen hyvä työssäni ja nyt hän kokee minun jättävän hänet pulaan. Työnantajani antoi sellaisen kuvan että en tule tätä uutta alaa tekemään vuotta kauempaa ja muutenkin koin tulleeni hieman nöyryytetyksi kun kehtasin kertoa haaveistani jotka ovat aika suuria (yliopisto-koulutus). Tiedostan kyllä ilman työnantajan kommentointiakin että alalle on vaikea päästä.

Mitä olette mieltä tällaisesta käytöksestä? Onko mielestänne normaalia yrittää saada tällaisin keinoin työntekijä jäämään?
 
vierailija
Käsittääkseni perusmeininkiä yksityiseltä puolelta. Tottakai ruinaa sua jäämään ja syyllistää sua lähtemisestä, koska joutuu ite pahemmin töihin. Ja vielä hankkimaan tilalle uuden ja hänet vielä perehdyttämäänkin.
Et kyllä ainakaan jää sinne, vaa menet kohti unelmiasi!
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Kun yksityisyrittäjänä palkkaa työntekijän, siinä on riskinsä.
Luotettavat ja tuottavat työntekijät eivät kasva joka oksalla.
Olisi ollut hyvä, että työntajasi olisi (varojen mukaan) näyttänyt tämän sinulle ajoissa, tarjoamalla kohtuullisesti haasteita ja mahdollisuuksia extra-ansioon.

Neuvoisin ottamaan työnantajan pyristelyt kohteliasuutena - olet hoitanut työsi erinomaisesti.

Nyt vain levität siipesi ja lennät kohti unelmiasi. Onnea ja tsemppiä!❤
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja KalaMies
Sabine78
Käsittääkseni perusmeininkiä yksityiseltä puolelta. Tottakai ruinaa sua jäämään ja syyllistää sua lähtemisestä, koska joutuu ite pahemmin töihin. Ja vielä hankkimaan tilalle uuden ja hänet vielä perehdyttämäänkin.
Et kyllä ainakaan jää sinne, vaa menet kohti unelmiasi!
Äh, onpa harmillista että näin on. Kiitos stempeistä sinulle!
 
vierailija
Usen mulle on sanottu, et harmi kun lähden. Mut tietenkin ymmärretty, koska muuta elämistä tullut.
Ehkä se on oikeesti huolissaan siitä, että miten elämäsi nyt sitten menee ja miten pärjäät.
 
Sabine78
Kun yksityisyrittäjänä palkkaa työntekijän, siinä on riskinsä.
Luotettavat ja tuottavat työntekijät eivät kasva joka oksalla.
Olisi ollut hyvä, että työntajasi olisi (varojen mukaan) näyttänyt tämän sinulle ajoissa, tarjoamalla kohtuullisesti haasteita ja mahdollisuuksia extra-ansioon.

Neuvoisin ottamaan työnantajan pyristelyt kohteliasuutena - olet hoitanut työsi erinomaisesti.

Nyt vain levität siipesi ja lennät kohti unelmiasi. Onnea ja tsemppiä!
Kiitos! Näin se varmasti on. Tavallaan imartelee, mutta ehkä väärässä kohtaa. Inhottava fiilis olla tällaisessa ilmapiirissä vielä 3 kk töissä. Olen kyllä saanut useita palkankorotuksia ilman pyytämistä. Työnantajani on kyllä tiennyt kykyni ja arvoni työmarkkinoilla. Silti, tilanne ei enää muutu.

Ja ei ollut kehityskeskusteluja.
 
vierailija
no voin sanoa, että jos hoitopuolelle hakeudut, niin palkka on pieni siihen vastuuseen nähden ja stressi tosi kova. jatkuvasti kinutaan ylitöihin yms. mutta onnea valitsemallesi tielle. sitähän sitä pitää tehdä mikä tuntuu omaota
Hoitajien palkat eivät päätä huimaa, sairaanhoitajan koulutus kestää 3,5 vuotta. Työ on 3-vuorotyötä yleensä. Jos haluaa hyvän työn ja hyvän palkan, niin kannattaa hakea lääkikseen. Koulutus 5-6 vuotta, mutta tienata voi jo 3 vuoden opiskelun jälkeen. Palkka on 2-3x parempi.
 

Yhteistyössä