Irtisanominen ja hoitopaikan säilyttäminen

• Viestiketjun aloittaja pattitilanne
  • Ensimmäinen viesti
pattitilanne
Mut irtisanottiin perjantaina ja työ loppui siihen paikkaan. Lapsilla on loistava hoitopaikka läheisessä päiväkodissa ja nyt mietin, mitä teen. Tarkoitus olisi alkaa heti maanantaina etsimään aktiivisesti uutta työtä, mutta tällä hetkellä omalle alalle työllistyminen on miltei mahdottomuus. Eli oon vähän kiikun kaakun ton hoitopaikan suhteen. Saan vielä 6 kk palkkaa, vaikka töihin en enää menekään, eli rahallisesti voisin pitää lasten hoitopaikan varattuna. Tällä paikkakunnalla (kuten varmaan muuallakin) on hoitopaikat kiven alla ja kävi tosi hyvä tuuri, että alunperin sain lapset samaan paikkaan ja vieläpä lähelle. Ja lapset viihtyvät hoidossa hyvin ja tähän mennessä ovat aamuisin menneet sinne tosi mielellään, kertaakaan ei ole jääneet itkemään perään.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Jos on, niin miten menettelit?

mä sain pidettyä hoitopaikan lapsellani niin että vein lapsen kahtena päivänä viikossa aamupäiväksi päiväkotiin, eli ns. virikepäiville . sitten kun työllistyin niin sitten muutin hoitosuhteen taas kokopäiväiseksi.

pattitilanne
mä sain pidettyä hoitopaikan lapsellani niin että vein lapsen kahtena päivänä viikossa aamupäiväksi päiväkotiin, eli ns. virikepäiville . sitten kun työllistyin niin sitten muutin hoitosuhteen taas kokopäiväiseksi.
Kiitos vastauksesta! Pitääpä kysyä tuota päiväkodista. Irtisanominen tuli täysin puskista, varoittamatta ja stressaan nyt jokaisesta asista. Mutta jos hoitopaikan säilyttäminen onnistuu noin, niin se on iso helpotus.

Yhteistyössä