irti tuttipullosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaahterapuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaahterapuu

Vieras
hyviä vinkkejä kaipailisin miten saada 1 ½ v. luopumaan tuttipullosta. Pullosta on saanut maidon päikkäreille ja yöunille mennessä mutta nyt olis aika laittaa pullot kokonaan pois.

Pää vaan humisee tyhjyyttään vaikka 2 isoveikkaa olen aikoinaan saanut ihan helposti siirtymään tuttipullosta mukiin (venttiilimukista iltamaito ja lopulta pelkkä vesimuki yöksi viereen). vaan nytpä onkin vastassa tällä äitillä pikkasen omatahtosempi vastustaja ;)

Elikkä kannattaako ensin poistaa päikkäripullo vai kerta heitolla molemmat? Poika huutaa myös lähestulkoon joka yö pulloa kun havahtuu uniltaan mutta olen koittanut välttää pullon hakemista josta seuraa väh. tunnin huuto ja raivo :( nukahtaa kyllä aikanaan mutta seuraava huuto onkin jo kahta kauheampi..

Olen siis hyviä keinoja vailla, sekä yöhuudoissa että tuttipullosta luopumisessa! Toiveissa kokonaiset yöunet =) :heart: :flower:

Mä poistaisin ensin vaan sen päikkäripullon. Juoko muuten nokkiksesta? Mä tekisin ehkä niin, että antaisin päikkärimaidon nokkiksesta esim. varttia ennen unia, siis ihan että saa itse juoda. Ja nukkumaan sit ilman maitoa.

Aina ruuan yhteydessä (siis mukaan lukien aamu/väli ja iltapala) tarjoan juotavaa nokkamukista mutta huonosti juo. Ja niinä päivinä kun ruoka ja juomissaldo on huonompi niin yöllä huudetaan enempi :( nälkää vai mitä?

Pari päivää menikin ihan hyvin päikkäreille ilman pulloa/mukia mutta nyt iski flunssa joka sekoitti taas pakkaa. Sekä syömisten että juomisten osalta.
Tiedän että pitää vaan pitää pää kylmänä sen jälkeen kun on jotain päättänyt mutta nyt odottelen että tervehdytään taas ja sitten uus yritys, joten tässä on hyvää aikaa tehdä toiminta suunnitelmat =)

Mulla 1v 2 kk tyttö joka n. 1 vuotiaaksi asti lähes joka yö (aamuyöllä) huuti maitopullon perään. Hänen ollessa reilu 1 v. opetin nokkamukista juomista AINA RUOAN YHTEYDESSÄ, en erikseen mitään iltapulloa tai -mukia. Tähän asti oli saanut sänkyyn unipullon silloin kun oikein huuti sängyssään (ei aivan joka ilta mutta usein silti).

Sen jälkeen kun rupesi syömään 5 ateriaa päivän mittaan, myös unet rauhoittuivat eikä enää herää yöllä syömään. Tuttipullot jäi tosi helposti pois kun vaikka oli siis saanut unipullon aina päivälläkin päikkäreille mennessä. Jos yöllä heräsi huutamaan nälkäänsä annoin aluksi maitoa nokkamukista, nyt ei enää tarvi sitäkään eli eiköhän opi kun nokkamukin käytön oppii. Eihän tämänikäinen tarvi maitoa kuin 5 dl päivän mittaan eli sen määrän saa helposti menemään n. 1 dl /kerta annos sis. maitopuurot.

Nyt tarvii lopettaa..

Yhteistyössä