iPad 2 16GB WI-FI helppiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Applen aloittelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Applen aloittelia

Vieras
Olen harkkinut hankkia ipad2 . Ja päädyin tuohon halvimpaan eli ipad 2 16GB WI-FI .
Ja sitte se missä on 3G niin on itten 200 euroa enemmän. Joten kerrotteko enemmän tästä että miten se toimii vai toimiiko netti ollenkaan jos on kaupungissa/koulussa yms. Vai toimiiko vain kotona missä on nettiyhteys? Vai voiko puhelimen kautta saada kaupungilla netin myös iPadiin ? Puhelin on samsung galaxy Ace. ja netti on 3G . Tai saako mistään ladattua 3G nettiä iPadiin niinkuin puhelimiinkin? Kertoisitteko hyviä ja huonoja puolia tästä laitteesta. :)

Siis wi-fissä toimii vain langaton verkko, missä se ikinä onkaan saatavilla. Ei sisällä sim-korttipaikkaa. Eli jos enimmäkseen kotona käytät Ipadia, niin sitten hommaa wi-fi versio. 3G:ssa taas tunget sim-kortin sinne Ipadin sisuksiin ja vehkeen netti toimii missä ikinä oletkin. Ja jos kännykässä on netin jakaminen mahdollista, nin kyllä wi-fi versio voi sitä sitten käyttää. Molemmista loppuu sitten akku kivasti

En huolis pelkkää wifiä, sitten ois aina siitä kiinni onko tarjolla langaton verkko vai ei.

Mulla on pelkkä wifi. Puhelimen (iPhone) kautta käytän muuallakin tarvittaessa. Helppo nuo on yhdistää ja olihan tää iPad reilusti halvempi näin. Kotona ja tavallisimmissa vierailupaikoissa on wifi, joten joskus junamatkoilla tulee käytettyä puhelimen kautta. Eipä tuota paljon muuten ole tarvinnut.

Suurimassa osassa paikkoja on nykyään langaton netti esim koulut, ostoskeskukset, junat, kahvilat ym. Ja muissa paikoissa voit käyttää puhelimen nettiä eli uskoisin että wifi versio riittäisi.

[QUOTE="Vieras";28803846]Mulla sama mietintä edessä, että ottaako wifin vai 3gn[/QUOTE]
Minä olen huomannut että jos tinkii ominaisuuksista suht pienen rahan takia niin seuraavana päivänä se jo vituttaa. Käytän tablettia lähes yksinomaan kotona mutta silti ostin suoraan 4g-tabletin. Nettiliittymääni kuuluu kiinteän laajakaistan lisäksi 4g-liittymä joka on ollut laatikossa joutavana joten senkin sai samalla käyttöön. 4g tosin kuuluu aika harvakseltaan vielä mutta sen puuttuessa toimii 3geenä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28803912:
Minä olen huomannut että jos tinkii ominaisuuksista suht pienen rahan takia niin seuraavana päivänä se jo vituttaa. Käytän tablettia lähes yksinomaan kotona mutta silti ostin suoraan 4g-tabletin. Nettiliittymääni kuuluu kiinteän laajakaistan lisäksi 4g-liittymä joka on ollut laatikossa joutavana joten senkin sai samalla käyttöön. 4g tosin kuuluu aika harvakseltaan vielä mutta sen puuttuessa toimii 3geenä.

Käytöstähän se riippuu.

Mulle riittää ihan hyvin tää 16GT, retinanäytöllinen wifi. Ihan sama, onko 3G vai 4g, kun mä vaan surffailen, pelailen ja käytän siis ihan viihdelaitteena ja pääosin kotona. muualla sitten puhelimen kautta, mutta siihen on tarvetta harvoin.

Netflixiä ja youtubeakaan en juuri tällä katsele, vaan mielummin telkkarista nekin, joten tällä iPadilla on .vaan kaukosäätimen virka :)

Yhteistyössä