Insuliinin hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rd

Vieras
Mulla todettiin raskausdiabetes ja nyt harkitaan insuliinin aloittamista. Millaisissa hinnoissa toi insuliini on? Entä ne pistovälineet? Joutuuko sellasen itse hankkimaan vai saako sen esim. äitiyspolilta? (mittarit, liuskat ym. härpäkkeet sai ilmaiseksi neuvolasta)
Ihan pihalla oon ja lääkärillä oli niin kiire, ettei sitä kiinnostanu vastailla mun kaiken maailman kysymyksiin aiheesta :(

En tiiä lääkkeistä, miten on, mut ainakin mittarit ja liuskat saat neuvolasta ilmatteeksi. Tosin se, montako liuskaa saat, riippuu paikkakunnasta. Meillä täällä sai rajattomasti, mutta toisaalla on ollu nihkeämpää ja hyvä jos saa sen 50 koko raskautta kohti (mulla meni se parissa viikossa...).

Mutta mä en tarvinnu lääkitystä, joten en tiiä noista lääkkeistä.

Ainakin isälläni se injektori tulee sen lääkkeen mukana "kynäksi" sitä varmaan sanotaan.
Insuliinin hintaa en tiedä.
Ota yhteyttä diabeteshoitajaan hän varmasti sitten opastaa pistämisessäkin.

Piikit ja ensimmäisen insuliinin sai vuosi sitten Tayssissa mukaan. Yliopiston Apteekki myi insuliineja yksittäin ja muistaakseni oli 3-5e paikkeilla. Mulla oli käytössä Protaphane iltaisin. Äitiyspolilla sit kysyt mitä mieleen tulee. :)

viiden kynän pakkaus esimerkiksi protaphane näyttää maksavan 44 euroa. yhdessä kynässä on 300 yksikköä insuliinia. insuliiniannostus saatta vaihdella reilustikin, toisella annosuts voi olla 10 yks, toisella 100 yks päivässä, joten lopullinen hinta riippuu kovasti siitä

Yhteistyössä