Inssit negaa, mutta ivf onnistunut?

:wave: Hei!

Täällä usean epäonnistuneen inssin jälkeen yritän keräillä taas itseäni, ja kaipaan positiivisia kokemuksia niiltä, jotka ovat ehkä selittämättömästi lapsettomia, läpikäyneet inssejä niissä onnistumatta, mutta sitten plussanneet ivf:llä.
Olen itse tyksissä hoidoissa ja odottelen tässä lekurin mielipidettä siitä, että vieläkö koitettais inssiä, vai joko vihdoin päästäis ivf:ään.
Kertokaa kiltit omista onnistumisistanne vastaavassa tilanteessa!
Kiitos kaunis :flower:
t. Mimsu

Moi Mimsu!
Mulla on ihan sama tilanne kuin sulla, selittämättömiä ollaan ja 2 inssiä tyksissä läpikäyty, eka ilman lääkkeitä, toinen lääkkeillä joista tuli jopa liikaa folleja (3). Kaipaisin myös muitten vastaavassa tilassa olevien kommentteja montako inssiä kannattaa tehdä ennenkuin mennään ivf:ään (jo sana punktio hirvittää mua) :/ Meille on vielä sovittu tähän kiertoon 1 inssi, sen jälkeen tilanne on auki. mitä mieltä olet palvelusta?Kohdalleni sattunut Tyksin hoitaja on aivan ihana kun taas lääkäreiden seurassa en oikein osaa relata paitsi yhden tumman naislääkärin.

Mekin ollaan selittämättömiä ja sekundäärisiä. Meille tehtiin kaikenkaikkiaan 5 inssiä (kaikki lääkkellisiä) ja nyt kevällä sitten eka ivf. Meillä kuitenkin kolmannesta inssistä tärppäsi, mutta raskaus meni kesken. Siksi vielä 4. ja 5. inssin koitettiin, muutoin ilmeisesti olisi vaan 4 tehty.

Täällä myös selittämätön, joka miettii samoja asioita. Uskot on vähissä, mutta jotenkin odotukset kohdistuvat ekaan IVF-hoitoon, vaikka onkin yksi inssi vielä edessä.

Sinänsä haluaisi kuulla postitiivisia tarinoita, koska tilastollisestihan selittämättömillä on muita huonommat mahikset onnistua hoidoissa. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 10:03 Amodini kirjoitti:
Sinänsä haluaisi kuulla postitiivisia tarinoita, koska tilastollisestihan selittämättömillä on muita huonommat mahikset onnistua hoidoissa. :(
Suomessa valitettavasti ei ole hedelmättömyydestä kattavaa tilastoa. Joidenkin lähteiden mukaan, noin viidesosa lapsettomuudesta kärsivistä jäisi kokonaan lapsettomiksi. Mutta onko tässä mukana siis vain primääristi lapsettomat? Finnriski 2005 tutkimuksen mukaan (N=250) hoitoja saaneilla naisille oli 57%:lla synnytyksiä. Hiljattain ilmestyneen väitöskirjan mukaan selittämättömistä raskautuu suurinpiirten saman verran eli 60%. Jotkin klinikat mainostavat, että hedelmättömistä pareista saa hoidoilla avun 80-90%. Eli tilastoissa on eroa, mutta mun käsitys on, että selittämättömät eivät loppujen lopuksi raskaudu yhtään sen huonommin kuin ne, joilla syy löytyy. Sitäpaitsi tuo "selittämättömyys" on epätarkka määritelmä, läheskään kaikille ei tehdä post coital -testiä tai laparoskopiaa, eli ollaan selittämättömien kastissa alidiagnoosin takia. Ja lisäksi vasta IVF-vaiheessa saattaa löytyä jokin syy.

Heippa vielä,

Selittämättömästä lapsettomuudesta vielä:
Isakssonin väitös sattuu olemaan pöydällä... Löydös tosiaan oli, että 60% raskautui 6-vuoden seurantajaksolla. Aika pitkä aika, ja kuitenkin vain 60% raskautui. Itseasiassa näistä 60% 60% raskautui ilman hoitoja.

Jostain muistan myös lukeneeni, että hoitojen onnistumisprosentteja yliraportoidaan johtuen laskutavasta onnituminen/kiertoa kohden. Voin kyllä etsiä viitteen jos kiinnostaa.

Tokihan on ihmisiä kenellä onnistumismahdollisuudet ovat tilastollisesti huonommat. Mutta aika montaa asiaa voidaan hoitaa paremmin kuin tätä "olette oppikirja esimerkki terveestä hedelmällisestä parista"-syndroomaa.

Mulle tehty kaksi inssiä ekalla tärppäsi heti.Nyt marraskuulla kokeiltiin toisen kerran ja ohi meni.Nyt tässä mietiskellään vieläkös yritetään.Lääkärit sanoi jo eka kerralla että tämä on kyllä toivotonta tuolla spermalla (ei ollutkaan).Meille luvattiin inssiä vielä yhdesti. :/

assi73
Hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 08:47 Mimsu kirjoitti:
kaipaan positiivisia kokemuksia niiltä, jotka ovat ehkä selittämättömästi lapsettomia, läpikäyneet inssejä niissä onnistumatta, mutta sitten plussanneet ivf:llä.
Me yritimme 5 kertaa inssiä, eikä onnistunut. Sen jälkeen 2 IVF-hoitoa (joista 2 tuoresiirtoa ja 3 PASia). Kymmenes kerta toden sanoi eli 2. IVF:n eka PAS onnistui: nyt olen raskaana viikolla 20.

Tsemppiä ja voimia hoitoihin!

lucy
meillä inssejä seitsemän, raskaus kolmannesta inssistä meni kesken, ivf pitkällä kaavalla + 2 passia kaikki negoja, toinen ivf lyhyellä kaavalla epäonnistui ja päädyttiin inssiin, nyt menossa pitkällä kaavalla sumuttelut, pistokset aloittanen ensi viikolla eli 11 kertaa yritystä takana. ajattelin, että tämä olisi viimeinen ivf mahdollisine passeineen.

Yhteistyössä