Inseminaatio

nyt mulla on kp26 ja pp12 eli aikasessahan mä tän asian kans oon jo liikkeellä mut oon vaan niin kamalan malttamaton tyyppi :D jospa se viiva vahvistuis..:) ja jos ei nyt tärppää niin eiköhän se vielä joskus..mut ku vauvakuume on niin kamala niin ei malttais oottaa enää yhtään vuotta :)
 
Moi!

Ajattelin kysyä yhden asian jos joku teistä kokenneista tietäis. Eli mulla on tänään kp 1 ja eka inssi takana. nyt kun uus kierto alko ja suunnittelin uutta inssiä ja muistaakseni siitä soitinkin hoitajalla niin sano että pääsiäinen lykkää nyt hommaa... mut ymmärsin sen puheista että kp 10 osuisi pitkäperjanataille et silloin olis pulju kiinni mutta inssi kp 14 olis tiistai jolloin pulju olis auki niin kysymykseni kuuluu.... pitääkö seuranta ultrassa käydä joka kerta ennen inssiä, vaikka lääkkeiden koko olisi jo sopiva? Anteeksi epäselvä sepostus mut en kehtaa soittaa tänään sinne...
 
Jocasta Kyllä sitä yleensä ainakin ultraillaan ennen inssiä ettei olisi liikaa rakkuloita kehittynyt.

Adeleine Ei ole aikaisempia lapsia. Mies antoi marraskuussa todella huonon näytteen Väestöliitolla, mutta tammikuun näyte OYS:ssa oli lähes normaali.

Ja sitten vielä inssistä ja raskaustestistä. Ei kannata liian aikaisin tehdä, ainakaan tosi paljon liian aikaisin, koska testi saattaa antaa väärän positiivisen tuloksen, koska käytetyt piikithän (mm. pregnyl) sisältää nimenomaan HcG-hormoneja. Näin minua ainakin eilen opastettiin OYS:ssa.
 
Jocasta, mä oon taasen käsittänyt, ett jos on clomifeneilla ja siihen tehään inssi, niin seurantaultraa ei tartte kun ekalla kertaa, varsinkin jos ekalla kerralla on kaikki ollut ok. Mä ite soitin inssiin ajan, kun oli tullut ovis plussa. Mutta sitten jos pistelee lääkkeet, ni se vaatii ultraa. Sellasta.. :D
 
Jocasta: Itse olen yksityisellä pistelyhoidossa, uskon että ainakin pistelyhoidossa täytyy olla kierrossa ultraus ettei ole kuin 1-2 munarakkulaa irtoamassa. Tietääkseni kaikkialla on sama määräys, inssiä ei saa tehdä jos muniksia on enemmän kuin 3kpl. Tuossa 3kpl tilanteessakin on hieman mietittävä mihin on valmis. Clomeista ei ole kokemusta, joten voipi tosiaan olla niin kuin Smirg kirjoitti ettei vältsisti väliultraa tarvita. Ihmettelen vain että onhan se kaikkien etu hieman ultrailla ennen inssiä ettei ole turha juttu rakkuloiden koonkin suhteen.
Toivoton88: Tuo on hyvä huomautus et Pregnyl on raskaushormonia joka näkyy testissä pitkään sen ottamisen jälkeen. Riippuen annoksesta. Itse otin muistaakseni 5000IU ja se on kyllä hälvennyt jo viikon päästä ottamisesta. Mutta isommat annokset voivat olla vielä pitempäänkin. Väestöliitosta sanottiin esikoisen kierrossa et voi testailla jo hätähousuna kp11-14, tällöin ei enää Pregnyl vaikuta.
pikkumude: odotellaan uusinta testausta :)

ON

Täällä pp2, ihmeellistä juilintaa mahassa välillä. Mulla oli vasemmalla paljon pieniä rakkuloita, kaippa niille tapahtuu tässä juuri jotain. Eikös ne surkastu tms.. HUomenna aloitan Luget, ei kun sottailemaan :)
 
Jocasta: meillä ei toiseen inssiin tehty kontrolliultraa, ei kuulemma tarvii jos ekalla kerralla ok. Vähän se kyllä itseä mietitytti. Toisen inssin yhteydessä ultrattiin mun pyynnöstä (!) mut ei lääkäri edes kertonu mitään muuta kuin että ei täällä mitään ihmeellistä näy... No en viittiny sit tarkempaa edes kysellä...

Täällä pp14 menossa ja viimeksi tässä vaiheessa jo oli kp2, mutta nyt onkin luget käytössä ja olen lähes 100 varma et ne siirtää vuodon alkua. Menkkakipuja ja kramppeja on välillä, tänään vähemmän kuin eilen. Lämmöt, sen mitä olen välillä mitannut, ovat olleet poikkeuksellisen alhaiset mulle, siitä olen päätellyt ettei mitään ole tapahtunut. Ihme vaan, kun ovulaatio piti todistetusti olla ja sen jälkeen on aina olleet lämmöt koholla.

Teen perjantaina testin, ellei menkat ala ennen sitä.
 
Tännehän on tullu oikein kunnolla uusia viestejä!!
Femar kuurin söin kp 2-6 ja se pisti mulla mahan vähäsen turvottamaan. Maanantaina ultra, ja siitä katsotaan että ehtiskö IUI tehdä vielä ensi viikolla, kun on noi pyhätkin välissä. Jos ei niin sitten vaan luomu yritystä :)

Miten teillä kellä on ollut irroituspiikkinä Pregnyl, miten sen laittaminen on onnistunut?
 
Sammale321
Jocasta varmaan vähän riippuu, että mitä hormoneja käyttää, että tarviiko ultrata. Ite ku joudun käyttämään clomien lisäks pistoksia ni sit pitää ultrata välillä, että näkee millon riittää pistokset.

nöppö Täällä suunnilla on pregnyl pistetty kahdesti ja samalla tavalla menny ku menopurin pistäminen. Hirveetä sähläystä aineitten ja neulojen vaihtamisen kanssa, mutta aina on saanu pistettyä.

Terhi-76 mulla siirtää luget vuodon alkua. Joskus joku sitä täällä mietti, että luget taitaa siirtää vuodon alkua, muttei kiertoa ja minullakin tais käydä niin ku oli sit ultrassa jo kiertopäiviin nähden hyvin kasvanu folli.

On: Täällä PP10. Jos en ihan väärin muistele...en oo tässä kierrossa paljoo kiinnittäny huomiota, että mikä PP on ja onko mitä tuntemuksia. Viime kierrossa seurasin tosi tarkkaan ja sit tuli kauhee pettymys ku negaa näytti r-testit. Mut nyt ku kuulostelen oloani, ni ei mitään oireita ole mitkä raskauteen viittais. Normaaleja luge ja menkka oireita vaan.
 
Heippa,


Sinirusko: Millaisia mittoja folleissa, oliko useampi kelpo johtaja? Peukutetaan että pääsette inssiin heti ensi viikon alussa!
Terhi-76: Hattua nostan, että jaksat olla testaamatta!! Luget voivat hieman pitkittää menkkojen tuloa, tämän vuoksi moni on tehnyt siten että pp14 testannut ja jos testi on negatiivinen on jätetty Luget heti pois. Näin menkat usein alkavat hivenen aikaisemmin kuin että vetäisi koko kuurin. Mutta jokainen tavallaan :) Toivotaan plussaan +++
nöppö: Mukavaa kierron alkua, toivotaan että pääsette inssiin!! Pistin juuri neljä päivää sitten Pregnylin, helppoa hommaa ohjeiden kanssa, ainoa miinus tuo pullojen avaaminen. Lasi särkyy helposti, mutta kuulemma kun tekniikan haltsaa niin hyvin menee niidenkin avaus ilman että saa haavoja sormiin :) Vinkkinä tosiaan se että ote pullosta on se että peukaloiden välistä näkee sen mustan täplän joka on siinä lasikaulassa. Onnea pistelyyn :)
Sammale321: Hui, sulla onkin jännät päivät jo. Itse testailin esikoisen kierrossa haamuplussan jo pp11, joka näytti kunnolla plussaa sitten pp13. Nuo menkkaoireet kuulostavat hyviltä, voisiko olla raskausoireita :) Usein jos on liikaa oireita niin sekään ei ole monesti hyväksi! Plussatuulia *puuuuhhh*

ON:

pp3, mahassa juilii. Uskoisin että nuo pienen pienet muut follikkelit surkastuvat tms. Eka Luge päivä, tästä sitten vain peukut pystyssä eteenpäin. Inssi oli maanantaina. Kotihommilla vielä maanantai iltana ja tiistai iltana. Enempää emme ole voineet tehdä, nyt se on ylemmän käsissä :) Ihanaa torstaipäivää kaikille!!
 
Nyt on sitten operaatio takana.. Sehän sujuikin hyvin. Simpatkin pesun jälkeen ihan hyviä. Yksi 20 mm folli oli kehittynyt. Irrotuspiikki annettiin vasta inssin jälkeen. Pitää varmaan vielä lääkärin suosituksesta tehostaa kotona, jospa se tärppäis... =)

Pikkumude Joko olet tehnyt uuden testin?


Sammale321
Oletko malttanut olla vielä testaamatta?
 
Oi oi, monella on täällä myös hirmun jännät päivät edessä! :D
Parasta tietenkin ois, että saisin piston lääkärissä.. Mutta kaiken teen mitä täytyy plussan saamiseen!!!
Adalaine: Tarkoitatko "pp11" sitä kiertopäivää kun inseminaatio on tehty, vai? En oikein vielä ole kärryllä "pp" tarkoituksesta.. iihk
:)
 
Heippa jännäilijät :)

nöppö: juu tarkoitin tuolla pp11 inseminaation jälkeisiä päivä :)
Sinirusko: Sullahan on komeet follikkelit ollu, nyt näyttää tilanteesi kyllä ihanteelliselta! Ilmoittelehan mitä tämän päivän ultran tilanne oli!! Täällä peukutellaan jotta pääsette nopsaan inssiin!!
Ibu: Tsemiä jännäilyyn!! Hyvältä vaikuttaa oireet!! Koska testailet ?? Jännitetään ja toivotaan plussaa +++ plussatuulia puuuuuh!
Toivoton88: Sun tilanne kuulostaa kuin omalle! Nyt sitten jännittämään! Mahdollisuudet ovat hyvät! Sanoiko lääkäri limiksestä mitään? Saitko Lugeet?
Sammale321: Onko testailtu vai vieläkö on jäitä hatussa ;)

ON:

pp4, odotellaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
menkkoja täällä ootellaan..ei ees tämän aamun testi näyttäny yhtikäs mitään vaikka jo pp14..eli tässä tää eka hoito sit oli..enkä varmasti ehi seuraavassa kierrossa uuteen inssiin ku on pääsiäiset sun muut..

eikä ne raskausoireet aina näköjään tarkoita raskautta..mulla nimittäin oli paljon sellasia oireita mitä edellisissä raskauksissa..herkkyys, rintojen arkuus(erilainen arkuus ku menkkoja ennen), paha olo ym...tympäsee :(

Mut tsemppiä teille muille piinailijoille ja tehkää te niitä viivoja niihin testeihin :D :flower:
 
Sammale321
Toivoton88 ja Adalaine en ole vielä testannu. PP11 on tänään ja aion odottaa sinne PP14, että teen testin. On vähän sellanen raukkamainen olo, en uskalla testata ennen virallista testipäivää ku pelkään miten reagoin nega testiin. Romahdan varmaan..

pikkumude :hug: Tiedän tunteen. Itellä oli ekaan inssiin kovat odotukset, mutta mitään tulosta ei tullut...Jospa ne pääsiäisen pyhät ei sotke sinun hoitoja. Saattaa ne kyl minullakin sotkea, ku ei voi olla varma millon menkat alkaa kun nyt tulevana maanantaina jätän luget pois.
 
Pikkumude: Pahoittelut negasta! Onko sulla Luget käytössä, ne usein ovat syypäänä noihin "raskausoireisiin". Näin ainakin olen kokenut ja kuullut. Nyt odotellaan sitten menkkojen alkua ja toivotaan että pääset uuteen yrityskiertoon pikaisesti :heart:
Sammale321: Toi on kyllä oikea ratkaisu ettei testaile ennen pp14, ite vaan oon 100 varma et erehdyn kokeilemaan liian aikaisin. Pitäisköhän tehdä tässä kierrossa poikkeus ja tehdä kaikkensa jotta testailis vasta pp14. Muiden innoittaman tietty :) Onnea maanantain testihetkeen! Täällä toivotaan kovasti plussaa! +++

Ootteko missä hoidoissa? Yksityisellä vai julkisella?
Ite siis oon yksityisellä ja jos nyt tulee nega niin seuraa välikierto ja pääsen vasta sen jälkeen uudelleen pistelemään. Mutta eipä tuo haittaa, täytyy sitten välikierrossa tikutella ovista. Aikaisemmin en sitä löytänyt mutta kokeilin Raskauskeijun halppistestejä ja niillä sain vahvat viivat. Jokaisen täytyy vissiin löytää se oma toimiva testi. Tulee noihin Raskauskeijun testeihin tuo ohjeissakin mainittu haamu niinä päivinä kun ei ole ovulaatiota, mutta voimistuu ihan tasavahvaksi testiviivan kanssa kun ovulaatio on tapahtumassa. Ilmeisesti nuo haamut johtuvat siitä kun tuota LH hormonia on kropassa valmiiksi, hormoni lisääntyy hurjasti sitten kun ovulaatio on tulossa. Tuo nousu näkyy ihan mielettömän vahvana.
Onko teillä muilla jotain suosikki merkkiä millä testailla?

 
Adalaine: Limakalvoista lääkäri sanoi vaan, että hyvältä näyttää. Ei lugeja. Parantaako ne luget limakolvoja vai mikä niiden tarkoitus on? Julkisella ollaan hoidossa, ja ihan tyytyväisiä. Ehkä jos IVF-hoitoihin tarvii lähtä, niin siirrytään väestöliitolle, kun ei välttämättä jaksa odottaa puolta vuotta.

pikkumude:
Jaksamisia! :hug:

sammale321:
Tsemppiä!


PP1, ihan normi olo. Pientä, omituista tuntemusta vatsassa.
 
Sammale321
Adalaine Julkisella olen hoidoissa, tai ollaan.

Toivoton88 Mulle lääkäri määräs molemmissa insseissä luget, kuulema tukemaan keltarauhashormonin tuotantoa. Luget on vähän niinku vauvaliimaa, ne kai helpottaa alkion kiinnittymistä. Mutta ei niitä kaikki tarvii.
 
Ultrassa taas käyty tänään ja hienosti kaksi follia kasvaa,molemmat päälle 20mm(en muista kuinka paljoa...) =) Ovistestejä vaan,ja kun plussa tulee ni sit seuraavana päivänä inssi.Maanantaina vielä ultra jos ei ovisplussaa sitä ennen!Ihanaa että kohta taas inssi ja uudet piinailut! :heart:
 
Yksityisellä ollaan, ja tähän mennessä kaikki mennyt oikein hyvin! :) Jännää jännää, maanantaina ultra ja sitten pistos!
Ps. Kotitestin LH. testit hyviä myös. Raskaustesteistä en tiedäkkään kun ei ole ollu tarvetta kokeilla... (vielä).
 
Sinirusko: Onko teillä ensimmäinen inseminaatio tulossa? Ja onko sulla vielä irroituspiikki vahvistamassa sitä? :) Jos on, niin laitatko sen itse nyt viikonloppuna jos ovulaatio sattuukin nyt tapahtumaan?
Hauskaa viikonloppua ja plussailu jännäilyä kaikille! :)
 

Yhteistyössä