Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Inseminaatio 2015
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Xesca, post: 31072969, member: 138361"]</p><p>Olen etsinyt paljon tietoa tuosta luteaalivaiheen pituuden merkityksestä. Mikä sen aiheuttaa, mitä sille voisi itse tehdä ja ennen kaikkea voiko se yksinään olla syy lapsettomuuteen. Onhan tälle ongelmalle ihan nimiki, LPD, mutta taitaa riippua ihan lääkäristä pitävätkö he tätä oikeana ongelmana vai eivät tai onko se ylipäänsä edes diagnoosi. Olen epäillyt ongelmaa luteaalivaiheen puolella jo noin vuoden ja ensimmäinen lääkärini sanoi minulle noin vuosi sitten, että minun ei kuuluisi stressata raskaaksi tulemisesta eikä laskeskella mitään luteaalivaiheen pituutta tai minun ei välttämättä ole edes tarpeen tietää mikä on luteaalivaihe. Vaihdoin lääkäriä. Uusikaan lääkäri ei ollut varma vielä pari kuukautta sitten ovuloinko ollenkaan, mutta viimeistään toisen kemiallisen jälkeen siitä ei lienee tarvitse enää keskustella. Mulla on tosi vahvoja ovistuntemuksia joka kuukausi (limat ja kivut), saan plussan ovistestiin n. KP14, mutta kierto jää yleensä vain n. 24 päivän pituiseksi. Eli eiköhän se ole aika selvää, että ovuloin, mutta luteaalivaihe on jostain syystä liian lyhyt. Eli meillä on AdeliinaJosefiina aika samanlainen kierto tuon alkuvaiheen osalta, mutta kierron kokonaispituus on minulla 3-4 päivää lyhyempi. Clomeja kokeiltiin keväällä kaksi kiertoa, ei tapahtunut mitään muuta kuin limakalvon ohentumista, vaikka vaste muutoin ultrien perusteella olikin hyvä. Limat myös muuttuivat omasta mielestäni oudoiksi clomikierroissa.</p><p></p><p>Haluan ehdottomasti kokeilla vielä inssejä, koska IVF hoidot pelottavat niiden agressiivisuuden vuoksi. Minulla on ihan luomukierrossa todella epämukavia oviskipuja. En tiedä olenko joku luonnonoikku kun kipuilen oviksen aikaan paljon enemmän kuin menkkojen aikaan. Yleensä särkee vasenta lonkkaa (vaikea nukkua öisin kivun takia) ja alavatsaa vasemmalta puolelta. Epäilen, että oikea munasarja on unessa, koska siellä ei ole vielä koskaan näkynyt ultrassa isoja folleja ja kivut on aina vasemmalla puolella. Näiden kipuilujen takia hirvittää, miltä se munasarjojen stimulointi IVF:ää varten sitten mahtaa tuntua. Lääkärin mukaan kohtuni on todella lähellä vasenta munasarjaa, mikä saattaisi selittää kivut.</p><p></p><p>Meille on tosiaan tehty vaikka mitä testejä, nyt viimeisempänä kemiallisten takia tarkistetaan kromosomityypit (tuloksia vielä odotellaan), mutta tuskimpa sieltä mitään löytyy. Simpat priimatavaraa eli en todellakaan ymmärrä missä vika. Paitsi se luteaalivaihe, mutta voiko se tosiaan yksinään olla syypää siihen, ettei raskaus onnistu (paitsi ne kemialliset). Aloitin syyskuussa vähän tuhdimmat monivitamiinilisät ja lisäsin liikuntaa ja nyt viime kierrossa nostin B6 vitamiinin annostusta yli 50mg päivässä ja tästä kierrosta oli tuloksena se kemiallinen ja mielestäni ainakin pari päivää pidempi luteaalivaihe (vaikea sanoa sen kemiallisen takia). Nyt tässä välikierrossa nostin B6 annostusta vielä vähän ja aloitin luetaalivaiheen tueksi progesteronin. Tämä siis lähinnä sen takia, että saadaan seuraava kierto alkamaan niin, että pääsen inssiin. Tietty taustalla salaisesti haaveilen, että josko tästä kierrosta tärppäisi taas ja tällä kertaa progesteronin avulla se myös pysyisi siellä. Olen aikasemminkin käyttänyt progesteronia (clomikierroissa) ja se kyllä pidentää aina kiertoani ihan reilusti. Lääkäri ei vaan katso tällaista miksikään hoidoksi, koska luteaalivaiheen ongelmat kuulma yleensä johtuu heikosta ovulaatiosta, mutta eipä hän kieltänyt tällaista kokeiluakaan välikierrossa. B6 vitamiineista en tosin ole maininnut mitään enkä muutenkaan noista mun monivitamiinilisämuutoksista.</p><p></p><p>Tulipas pitkä avautuminen, mutta todella turhauttaa, kun ei tiedä missä vika ja tuleeko meille koskaan lasta. Onko vika siis pikkujuttu eli luteaalivaihe vai onko taustalla joku vielä löytymätön isompi ongelma esim. munasoluissa. Lääkäriä ei oikeastaan kiinnosta spekuloida lapsettomuuden syillä vaan tehdä hoitoja, jotka sitten toivottavasti ajaa yli kaikista niistä ongelmista mitä siellä mahdollisesti on. Olen siis aika yksin tämän luteaalivaihediagnoosini kanssa. Lääkäri pitää sitä todennäköisimpänä syypäänä, mutta sen enempää hän ei halua asialla spekuloida. Olen esim. ihan nettitiedon varassa sen kanssa, että luteaalivaiheen yksi yleinen ongelma on kemialliset raskaudet. Ehkä tässä yhteydessä on hyvä mainita, että en ole hoidossa Suomessa vaan yksityisellä klinikalla ulkomailla. Tällä klinikalla ei ole totuttu jäämään ihmettelemään kuukausiksi vaan tarjoamaan heti aika agressiivista hoitoa. Meillä tämä kaikki on kestänyt luvattoman kauan, koska olemme odotelleet mm. vakuutusyhtiön korvauspäätöstä tulevista hoidoista.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Xesca, post: 31072969, member: 138361"] Olen etsinyt paljon tietoa tuosta luteaalivaiheen pituuden merkityksestä. Mikä sen aiheuttaa, mitä sille voisi itse tehdä ja ennen kaikkea voiko se yksinään olla syy lapsettomuuteen. Onhan tälle ongelmalle ihan nimiki, LPD, mutta taitaa riippua ihan lääkäristä pitävätkö he tätä oikeana ongelmana vai eivät tai onko se ylipäänsä edes diagnoosi. Olen epäillyt ongelmaa luteaalivaiheen puolella jo noin vuoden ja ensimmäinen lääkärini sanoi minulle noin vuosi sitten, että minun ei kuuluisi stressata raskaaksi tulemisesta eikä laskeskella mitään luteaalivaiheen pituutta tai minun ei välttämättä ole edes tarpeen tietää mikä on luteaalivaihe. Vaihdoin lääkäriä. Uusikaan lääkäri ei ollut varma vielä pari kuukautta sitten ovuloinko ollenkaan, mutta viimeistään toisen kemiallisen jälkeen siitä ei lienee tarvitse enää keskustella. Mulla on tosi vahvoja ovistuntemuksia joka kuukausi (limat ja kivut), saan plussan ovistestiin n. KP14, mutta kierto jää yleensä vain n. 24 päivän pituiseksi. Eli eiköhän se ole aika selvää, että ovuloin, mutta luteaalivaihe on jostain syystä liian lyhyt. Eli meillä on AdeliinaJosefiina aika samanlainen kierto tuon alkuvaiheen osalta, mutta kierron kokonaispituus on minulla 3-4 päivää lyhyempi. Clomeja kokeiltiin keväällä kaksi kiertoa, ei tapahtunut mitään muuta kuin limakalvon ohentumista, vaikka vaste muutoin ultrien perusteella olikin hyvä. Limat myös muuttuivat omasta mielestäni oudoiksi clomikierroissa. Haluan ehdottomasti kokeilla vielä inssejä, koska IVF hoidot pelottavat niiden agressiivisuuden vuoksi. Minulla on ihan luomukierrossa todella epämukavia oviskipuja. En tiedä olenko joku luonnonoikku kun kipuilen oviksen aikaan paljon enemmän kuin menkkojen aikaan. Yleensä särkee vasenta lonkkaa (vaikea nukkua öisin kivun takia) ja alavatsaa vasemmalta puolelta. Epäilen, että oikea munasarja on unessa, koska siellä ei ole vielä koskaan näkynyt ultrassa isoja folleja ja kivut on aina vasemmalla puolella. Näiden kipuilujen takia hirvittää, miltä se munasarjojen stimulointi IVF:ää varten sitten mahtaa tuntua. Lääkärin mukaan kohtuni on todella lähellä vasenta munasarjaa, mikä saattaisi selittää kivut. Meille on tosiaan tehty vaikka mitä testejä, nyt viimeisempänä kemiallisten takia tarkistetaan kromosomityypit (tuloksia vielä odotellaan), mutta tuskimpa sieltä mitään löytyy. Simpat priimatavaraa eli en todellakaan ymmärrä missä vika. Paitsi se luteaalivaihe, mutta voiko se tosiaan yksinään olla syypää siihen, ettei raskaus onnistu (paitsi ne kemialliset). Aloitin syyskuussa vähän tuhdimmat monivitamiinilisät ja lisäsin liikuntaa ja nyt viime kierrossa nostin B6 vitamiinin annostusta yli 50mg päivässä ja tästä kierrosta oli tuloksena se kemiallinen ja mielestäni ainakin pari päivää pidempi luteaalivaihe (vaikea sanoa sen kemiallisen takia). Nyt tässä välikierrossa nostin B6 annostusta vielä vähän ja aloitin luetaalivaiheen tueksi progesteronin. Tämä siis lähinnä sen takia, että saadaan seuraava kierto alkamaan niin, että pääsen inssiin. Tietty taustalla salaisesti haaveilen, että josko tästä kierrosta tärppäisi taas ja tällä kertaa progesteronin avulla se myös pysyisi siellä. Olen aikasemminkin käyttänyt progesteronia (clomikierroissa) ja se kyllä pidentää aina kiertoani ihan reilusti. Lääkäri ei vaan katso tällaista miksikään hoidoksi, koska luteaalivaiheen ongelmat kuulma yleensä johtuu heikosta ovulaatiosta, mutta eipä hän kieltänyt tällaista kokeiluakaan välikierrossa. B6 vitamiineista en tosin ole maininnut mitään enkä muutenkaan noista mun monivitamiinilisämuutoksista. Tulipas pitkä avautuminen, mutta todella turhauttaa, kun ei tiedä missä vika ja tuleeko meille koskaan lasta. Onko vika siis pikkujuttu eli luteaalivaihe vai onko taustalla joku vielä löytymätön isompi ongelma esim. munasoluissa. Lääkäriä ei oikeastaan kiinnosta spekuloida lapsettomuuden syillä vaan tehdä hoitoja, jotka sitten toivottavasti ajaa yli kaikista niistä ongelmista mitä siellä mahdollisesti on. Olen siis aika yksin tämän luteaalivaihediagnoosini kanssa. Lääkäri pitää sitä todennäköisimpänä syypäänä, mutta sen enempää hän ei halua asialla spekuloida. Olen esim. ihan nettitiedon varassa sen kanssa, että luteaalivaiheen yksi yleinen ongelma on kemialliset raskaudet. Ehkä tässä yhteydessä on hyvä mainita, että en ole hoidossa Suomessa vaan yksityisellä klinikalla ulkomailla. Tällä klinikalla ei ole totuttu jäämään ihmettelemään kuukausiksi vaan tarjoamaan heti aika agressiivista hoitoa. Meillä tämä kaikki on kestänyt luvattoman kauan, koska olemme odotelleet mm. vakuutusyhtiön korvauspäätöstä tulevista hoidoista. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa JOULU?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Subi = hampurilainen
Eilen 23:04
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Voiko joku samaistua
Eilen 22:42
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
'RKP-läinen' perinteinen sanonta on että 'suomalaiset on syntyneet lanta-kokkareesta.'
Eilen 22:08
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Juotko Matcha-teetä
Eilen 21:05
vierailija
9 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Hypetetty ensi vuoden talouskasvu katosi kun pieru saharaan kun SAK vaati palkankorotuksia
Eilen 20:52
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Pitäisi saada se SAK:n 10% palkankorotus, sillä tällä hetkellä ostovoima on alimmillaan 20 vuoteen
Eilen 19:38
vierailija
25 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Donald Trumpia äänestänyt Sirpa Selänne kertoo podcastissa saaneensa paljon vihapostia."
Eilen 19:14
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Pekka Haavisto jättää eduskunnan - hukkaan meni ne äänet
Eilen 17:05
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 836
Aihe vapaa
3.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Keskiviikko klo 15:38
Luettu: 764
Aihe vapaa
4.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 651
Aihe vapaa
5.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 633
Aihe vapaa
6.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
Started by vierailija
Eilen 10:36
Luettu: 572
Aihe vapaa
7.
Menkääpäs nyt sinne kaakoihin ryyppäämään, saadaan suomen syntyvyys kasvuun
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 13:21
Luettu: 548
Aihe vapaa
8.
Lesbo-erotiikka kirjailija Amanda Pendolin synnytti ex-pm Sanna Marinin ollessaan vain 11 v ikäinen! 😱
Started by vierailija
Eilen 08:12
Luettu: 515
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
M1ehille katsottavaa
Latest: Johnny Appleseed
13 min sitten
Aihe vapaa
2.