Inseminaatio 2013

Pieni lämpöily jatkuu ja kävin tänään verikokeissa. Tulehdusarvot oli alle 1 ja HcG-arvo oli 58,8 eli on laskenut neljässä viikossa kuin lehmän häntä. Toivottavasti tuo lämpöilykin loppuu niin uskaltaisi ajatella, että kaikki on kunnossa.. Varmuuden vuoksi varasin myös yksityiselle tarkistuskäynnin parin viikon päähän.

Inseminaatioon ilmeisesti pääsee vasta toisista kuukautisista. En ole kyllä klinikalta kysynyt mutta tällaista sanoivat naistentautien polilla. Täytyy sinnekin kyllä varmaan jossain välissä soitella ja kysellä tarkemmin. Loppuvuosi yritetään sitten luomuna jos ei inssiin päästä.
 
Moi, saako liittyä uutena mukaan?
Tässä ollaan ja ihmetellään alkanutta kiertoa, tänään pitäisi aloittaa puregonin piikitys. Ensi pe on kontrolliultra ja toiveissa olisi inseminaatio sitten seuraavalla viikolla.

Tässä vähän taustoja: kotona on jo 2010 syntynyt tyttö, toista alettiin yrittämään 12/11. 9/12 raskauduin, mutta se meni kesken viikoilla 5+0. Seuraavasta kierrosta raskauduin uudestaan, mutta varhaisultrassa (viikoilla 8+3) todettiin keskeytynyt keskenmeno. Sen jälkeen ei ole plussaa näkynyt, vaikka ovulaatiotestejäkin puoli vuotta käytettiin. Nyt takana tosiaan ensikäynti julkisella puolella ja tänään pitäisi aloittaa ensimmäiset pistokset. Kovin on jännittynyt fiilis.
 
Tähtisilmä, pahoittelut menetyksestä. :( :hug:

Daysleeper, mä testailin yhdessä kierrossa Pregnylin näkymistä, niin dpo 8 tuli herkkään liuskaan puhdas nega ja PC:n liuskaan enää roskishaamu. Joten varovaiset onnittelut. :)
 
Muutaman päivän pohtineena, voisin työntää nokkani tännekin! :)

Taustoja vähän: Yritystä takana 2 vuotta, ensimmäinen lääkäri hidasti meidän etenemistä kiitettävästi, joten lapsettomuuspolin ensikäynti oli vasta elokuussa. Toukokuussa tuli pieni epäilys endometioosiin (itse olin sitä epäillyt jo viime vuoden marraskuusta) ja endometrioosi-diagnoosi varmistui viime kuussa tehdyn laparoskopian myötä. Viikko sitten käytiin suunnittelukäynnillä ja ensi kiertoon sovittiin tehväksi inssi & OI. Eli inssi sijoittuu johonkin tuohon marraskuun alkuun. :)

Pahoittelut menetyksestä tähtisilmä! :( :hug: Paljon voimia!

Daysleeper: Varoivaiset onnittelut! :flower: Viiva on vielä aika hentoinen, mutta eipä sulla noita päiviäkään ole vielä paljoa takana. :)
 
Minäkin voisin varovaisesti liittyä mukaan tähänkin ketjuun. Tähän kiertoon on meille suunniteltu ensimmäinen inssi. Lääkityksenä on clomifen 25 mg kp 3-7. Minulla folliultra on vasta kp 12. Minua kiinnostaisi kovasti myös teidän muiden lääkitykset, joten ehdottaisin että tuohon listaan lisättäisiin oma sarake lääkitykselle. Oletteko käyttäneet insseissä irrotuspiikkiä? Minulla ovis osuisi ilman irrotuspiikkiä tod.näk. viikonlopulle, joten olisi kiva tietysti saada tuo irrotuspiikki jotta inssiin päästäisiin jo perjantaina.
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki....Inseminaatio....Ajankohta....Lääkitys....Syy
Tiltu77.............4.IUI................lokakuu.........??????? ....selittämätön
Daysleeper.......2.IUI................lokakuu.........???????.....PCO+simpat
Tulppu83..........3.IUI................lokakuu.........???????.....selittämätön
haave31...........3.IUI................lokakuu.........???????.....selittämätön
Esikko83...........1.IUI................marraskuu.....c..............selittämätön

PIINAILIJAT
Nimimerkki.........Hoito...........Testipäivä.......Syy

Noble Estelle..........1.IUI............10.10.............selittämätön

PLUSSANNEET
Nimimerkki..........Hoito.........Plussauspäivä.......Syy

Tähtisilmä*.............1.IUI............27.8..................selittämätön

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, t=terolut, pri=primolut
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki....Inseminaatio....Ajankohta....Lääkitys....Syy
Tiltu77.............4.IUI................lokakuu.........??????? ....selittämätön
Daysleeper.......2.IUI................lokakuu.........???????.....PCO+simpat
Tulppu83..........3.IUI................lokakuu.........???????.....selittämätön
haave31...........3.IUI................lokakuu.........???????.....selittämätön
Esikko83...........1.IUI................marraskuu.....c..............selittämätön
Grill..................1.IUI................marraskuu.......g...........Endometrioosi

PIINAILIJAT
Nimimerkki.........Hoito...........Testipäivä.......Syy

Noble Estelle..........1.IUI............10.10.............selittämätön

PLUSSANNEET
Nimimerkki..........Hoito.........Plussauspäivä.......Syy

Tähtisilmä*.............1.IUI............27.8..................selittämätön

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, t=terolut, pri=primolut
 
Paljon täällä lueskelleena työnnän omat ajatukseni samaan soppaan =) eli tervehdystä vuoan kaikille :wave:

Taustoja: Lapsettomuutta takana 2 vuotta ja 3kk:tta. Syytä tai syistä ei tietoa, kaikki pitäisi olla ok kummallakin osa puolella. Mun ikä 30vee ja mies 35vee. Eka inssi kahlattu lävite elokuussa ja silloin ei tärpännyt. Nyt toinen inssi tehty viime perjantaina (kiertopäiviä oli 13) Clomien+Pregnylin avulla ja nyt kovasti jännitellään. Varuiksi heiluteltu peittoakin miehen kanssa ahkerasti :D Odotukset ovat ainakin korkealla, katotaan sitten ensi viikolla tippuuko pää pilvistä ja rytinällä kun teen raskaustestin. Varsinainen labra testi päivä olis 4.11.
 
Nimimerkki....Inseminaatio....Ajankohta....Lääkitys....Syy
Tiltu77.............4.IUI................lokakuu.........??????? ....selittämätön
Daysleeper.......2.IUI................lokakuu.........???????.....PCO+simpat
Tulppu83..........3.IUI................13.10..........G, O, L .....selittämätön
haave31...........3.IUI................lokakuu.........???????.....selittämätön
Esikko83...........1.IUI................marraskuu.....c..............selittämätön
Grill..................1.IUI................marraskuu.......g...........Endometrioosi

PIINAILIJAT
Nimimerkki.........Hoito...........Testipäivä.......Syy

Noble Estelle..........1.IUI............10.10.............selittämätön
Tulppu83................3.IUI...........28.10............selittämätön


PLUSSANNEET
Nimimerkki..........Hoito.........Plussauspäivä.......Syy

Tähtisilmä*.............1.IUI............27.8..................selittämätön

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, t=terolut, pri=primolut

Heippa vaan ja tervetuloa mukaan uudet keskustelijat! täällä piinailua vielä edessä melkeen viikko, muuten en ole koko juttua edes miettinyt pahemmin, mutta nyt alkoi alavatsassa nipistellä ja rinnat kipeytyi/herkistyi. sehän riitti yöunien menettämiseen! mulla alkaa kroppa kerätä nestettä aina ennen menkkoja, mutta turvotus alkaa yleensä vasta päivää tai paria ennen, ja sitten poksahdan kuin ilmapallo. nyt ei ole kyllä turvotuksesta kyse, mutta olisi kyllä aikaistakin siihen.

Daysleeper, oletko testannut uudestaan? Kovasti tsemppiä sinne!
 
Nimimerkki....Inseminaatio....Ajankohta. ...Lääkitys....Syy
Tiltu77.............4.IUI............... .lokakuu.........??????? ....selittämätön
Daysleeper.......2.IUI................8.10.........f,m,pr.....PCO+simpat
Tulppu83..........3.IUI................1 3.10..........G, O, L .....selittämätön
haave31...........3.IUI................l okakuu.........???????.....selittämätön
Esikko83...........1.IUI................ marraskuu.....c..............selittämätön
Grill..................1.IUI............ ....marraskuu.......g...........Endometrioosi

PIINAILIJAT
Nimimerkki.........Hoito...........Testi päivä.......Syy

Noble Estelle..........1.IUI............10.10. ............selittämätön
Tulppu83................3.IUI........... 28.10............selittämätön


PLUSSANNEET
Nimimerkki..........Hoito.........Plussa uspäivä.......Syy

Tähtisilmä*.............1.IUI......... ...27.8..................selittämätön
Daysleeper..............2.IUI..........19.10................PCO+simpat

lisäsin tohon (m) = Metformiini




Esikko83 mulla on aina insseissä annettu irroituspiikki. Ainakin Väestöliitossa on ilmeisesti näin tapana. Olen pistänyt Pregnylin myös inssittömissä kierroissa.
Grill terveltuloa ketjuun!
Eeva Maarit Tervetuloa ja toivotaan et nyt ois tärpännyt!!!

Tulppu83Sähän pääset kohta testaamaan!! Nyt peukut ja varpaat pystyssä et tärppäis!!!

On: Tänään tehty testi dpo 14 eli ilmeisesti se virallinen testipäivä inssin jälkeen:
12771987.jpg - Image - Aijaa.com

On tää jännää!!!
lisäsin itteni plussanneisiin et katotaan miten käy!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Mua kaskettiin pistamaan Pregnyl inssi aamuna jos ei sillo viela ovulaatio testi nayttanyt positiivista. Talla kertaa laakari ultras ennen inseminaatiota tarkastaakseen tilanteen mutta siihen mennessa ei viela munasolu ollut irronnut. Pregnylin pistamisesta tuolloin kaksi tuntia aikaa. Nyt sit mietin etta olisiko se pitanyt pistaa tyyliin edellisena paivana? Jolloin olisi kerennyt irtoamaan ennen inseminaatiota?
 
Mulle on tehty viimeinen ultra ennen inssiä aina paria päivää ennen Ovitrellea ja irroituspiikki n. 36h ennen inssiä. Eli esim tässä kierrossa viimeinen ultra oli keskiviikkona, perjantaina keskiyöllä piikitin ja inssi oli su aamupäivällä.

Saa nähdä selviänkö testipäivään asti. Eilen oli vielä lupaavat fiilikset, mutta aamulla alkoi tuttuakin tutummat menkkajuilit ja turvotukset. Ainut ero entisiin kiertoihin on TODELLA kipeät rinnat ja nännit ja vihlaisut alavatsassa, varsinkin liikkuessa, siis ihan kävellessä tai noustessa ylös.

Luulen kyllä, että luget + mun mielikuvitus yhdessä tässä vaan sekoittavat päätä ja kroppaa :(

Sorruin googlettamaan raskauden ensioireita, mutta ongelmahan niissä on aina että kaikki sanovat että ihan samanlaisia ekat raskausoireet kuin menkkaoireetkin. Tai sitten ei ole hyvin aikaisessa vaiheessa oireita ollenkaan. Joku joskus plussanut voi toki tarkentaa :)
 
Eeva Maarit mulle on sanottu, ettei sillä ole merkitystä, onko munasolu irronnut vielä. Mulla on kaksi kerta plussa tullut ja molemmissa munis on ollut vielä tallella inssihetkllä. Pestyt siittiöt elää n.2 vuorokautta, joten ajallisesti myös tuon inssiaamun pistoksen pitäis kyl ehtii se munis irroittaa.

Tulppu83 oireet kuulostaa lupaavilta!! Tosiaan, on vaikea sanoa, mikä on raskausoire ja mikä ei. Esikoisesta mulla oli kaikki menkkatuntemukset mut plussa vain tuli. Nyt mulla ei jomottanut keltarauhasta samoin kuin negakierroissa ja viime raskaudessa vaivannut selkäkipu iski yllättäen...
Toivotaan, et plussa pärähtäis testiin!!! Mikäs dpo sulla nyt olikaan??

On: aamun testi:
12777311.jpg - Image - Aijaa.com

digi näytti raskaana 2-3

Hcg-tulos oli 303 (eilen dpo 15)

Huomenna uusi verimittaus vielä
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea ja Grill
Mahtavaa Daysleeper ja paljon onnea! :) Ei mulla ole vasta kun dpo 11, ihan räjähdysaltis olo. Kai jos piikittámällá saa megaoviksen, niin sitten tulee menkat samalla volyymilla ja kivuilla. No, vielä ei isketä kirvestä kiveen :)

Mites muut piinailijat, onko tuntemuksia suuntaan tai toiseen?
 
En tieda onko tama raskaus oire mutta mua huimas eilen ja toissa paivana ja kiertopaivia 17-18. Mua kun ei ole huimaillut sitten teini vuosien. Mulla on kylla niskat ja hartiat jumissa etta huimaus voi johtua niistakin. Mulla kylla aikaisemmin lihasten jaykkyys on aiheuttanut paansarkya ei huimaista. Tyhmana kysyn: Mita tarkoitatte dpo:lla? Mietin jo etta jos testailisi viikonloppuna ekan kerran kun kp 20-21. Mulla kun kierto vaihtelee 24-26 valilla. Ekan inssin jalkeen testasin kun kp 24 ni miinusta se silloin naytti ja menkat alko kp 26. Tsemppia kaikille !!!
 
Heippa!

Ja tervetuloa uusille munkin puolesta!

Ja suuret onnittelut Daysleeper plussasta :heart:

Mä taidan tulla sun perässä tuon plussan suhteen. Tänä aamuna tein testin, inssi tehtiin siis tasan kaksi viikkoa sitten perjantaina ja ovis oli ilmeisesti juuri tapahtunut (en osaa laskea siitä nyt niitä dbo päivä.. onko se pe jo eka, vai vasta la). No kuitenkin teine testin äsken kun on niin selkeät menkkaoireet, että osaan sitten lopettaa nuo luget että päästään uuteen kiertoon. Mutta hups keikkaa, testiin ilmestyikin kaksi viivaa!! Ja ihan selkeä plussa siis tuli! No nythän olen sitten epäuskoisena käynyt miettimään kakkia mahdollisuuksia.. Pregnyl se nyt ei voi millään olla, kun se on pistetty jo reilu kaksi viikkoa sitten. Eihän lugetkaan voi aiheuttaa väärää positiivista?

Nyt olen tässä vähän väliä itkeskellyt, että voisiko todella olla niin että olen raskaana!! Iik, ajatuskin tuntuu jo niin jännittävältä..

Tuli nyt vähän omanapainen kirjoitus, mutta vielä tsempit Tulpulle piinailuun!
 
haave: Onnea! :flower: Eiköhän se ihan aito plussa ole! ;)

Eeva Maarit: Dpo eli days past ovulation eli kuinka montaa päivää on ovulaatiosta. Se lasketaan siis niin että jos testaa testeillä ovulaatiota, niin ovulaatioplus-päivä on dpo -1 ja seuraava päivä (eli ovulaatiopäivä) on dpo 0 jne. Dpo on normaalisti 12-16 päivää, riippuu ihmisestä. Inssin kanssa en olekaan sitä vielä "joutunut" laskemaan, mutta sekin riippuu ihan siitä että miten se munasolu sieltä irtoaa / on irtoamassa. :)

Tulppu: Tsempit! :)
 
Ensimmäinen inseminaatio takana 4 vrk sitten. Ovuloin normaalisti,mutta vahvistaakseen ovulaatiota söin clomeja kp3-7. Kp10 oli kaksi johtavaa follia 13mm ja 14mm.Inseminaatio kp14 ja munasolut olivat jo irronneet.Jostakin syystä kuitenkin pregnyl pistettiin. Mietin vaan,että onkohan minkäänlaisia mahdollisuusksi tärppiin,kun olin kerennyt jo ovuloida? Entä onko muilla inseminaation jälkeen tullut mitään mahakipuja tmv?Itsellä vihloo joka päivä useesti mahaa,välillä kouristaa julmetusti ja iltaisin maha turpoaa potkupalloksi. Kuulostaako tutulta? Tai voiko johtua tuosta pregnylistä? Kiitos vastauksista.
 
haave31 Onnea plussasta!!!:heart:
Nyt puhallellaan plussatuulia muillekin!!!

zulle en tiedä miksi sulle on Pregnyl pistetty, kun se laitetaan varmistamaan munisten irotaminen. Toisaalta, joissakin hoidossa Pregnyliä voidaan käyttää myös tukihoitona...
Nyt kahden inssin jälkeen mulle on tullut kauheet vatsakivut,turvotus ja vihlonnat niin ja supisteluja.Lekuri sanoi, et se johtuu siitä nesteestä missä ne siittiöt on. Eli on ihan normaalia :)

Tulppu83 milloin meinaat testata?

On: tänään veritestistä tulos 813 :) eli arvo on tuplaantunut.JEE!!!
Milloinkohan vois mennä ultraan, mis selviäis onko kyytiläinen oikeassa paikassa?
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Täällähän kunnon plussapuhurit jyllää! Onnea Haave31!
Vielä en ajatellut testailla, kun tuntuu nuo menkkaoireetkin niin vahvoilta. Kunnon finnikin on naamassa! Virallinen testipäivä olisikin vasta maanantaina. En tiedá mistä on kyse, mutta kivut senkun vain voimistuu, meinasin töistäkin lähteä kesken kotiin, mutta sitten juilit loppuivat. Kamala turvotus tosin jatkuu edelleen. Mittasin aamulla lämmötkin, oli 36.8 nyt illalla uudestaan ja oli 37.0

Zulle: siis missä ihmeen nesteessä ne siittiöt on? Lisätäänkö niihin jotain pesun yhteydessä?
 

Yhteistyössä