Inseminaatio 2012

No eipä tarvinu testata, eilen illalla alkoi tiputtelu ja tänään kunnon vuoto :(. Eli ei muuta kuin uuteen inssikiertoon... Nyt on taas fiilikset niin matalalla kuin vaan voi olla, koko ajan meinaa tulla itku :'( Miks pitää ihmisen joutua kärsimään näin paljon?? Tuntuu niin epäreilulta.
Päätin, et tästä kierrosta tulee plussa. Ajattelin kaikkien muiden vippaskonstien (greippimehu, vehnänalkioöljy, treenaamisen vähentäminen) lisäks käydä akupunktiossa. Kävin vuosi sitten pari kertaa ja se auttoikin epäsäännöllisiin kuukautisiin, kun kierto oli venynyt jopa neljään kuukauteen. Nyt on pakko onnistua!
 
Täällä kans mieli aika maassa...mut ei se auta itku markkinoilla.
Ei muuta, ku uutta yritystä vaan kehiin.
Huomen alan taas pistelee Puregonia ja jos kokeiltas vielä kerran inssi.
Jos oon laskuissa pysynyt, niin se oliski sit seittemäs ja takuulla viimeinen.
Nyt vaan peukut pystyyn ja pääsiäispupulle toivomus, et tästä onnistuis :)
 
Ihana lukea, miten jaksatte tsempata ja toivoa. Kyllä se sieltä, onnea matkaan! Pahinta on minusta se, kun on niin apaattinen ja toivoton, että ei edes kuvittele, että voisi onnistua.

Mutta onhan se onnistuttava, eikös pääsiäinen ole hedelmällisyyden juhla kaikkine pikkutipuineen. :D
 
löysinpäs tänne uuteen ketjuun,en ookkaan moneen kk täällä pyöriny, epäonnistu se eka inssi sillo ja tuli ero nii pysytelly pois, mutta nyt uudet tuulet puhaltaa ja oonki miettiny että mitehä ne hoidot jatkuu ku puoliso vaihtunu????

en oo kokonaan tätä uutta ketjua lukenu vielä läpi mutta toivon että tuolla juttujen seassa ois niitä plussaneitakin :)
 
Jonsku88, meiltäkin hoitaja kanssa kyseli tämän kolmannen hoitokerran alussa, että Pregnyl on loppu ja tilalla on vain tuo kalliimpi lääke, että jatketaanko silti hoitoja? Sanoin, että kyllä jatketaan. En halunnut tähän mitään välikiertoa. Onhan se 1 piikki tosi hintava ja kun luulen, että nämäkin hoitosysteemit taas menevät "kankkulan kaivoon", niin ottaahan se päähän ja pahasti. Mutta silti pitäähän sitä nyt vielä kokeilla tätä kevyempää hoitoa, jos se toisi hyvän tuloksen.

Silti en nyt ole kauheasti miettinyt ja panostanut tähän hoitokertaan ollenkaan. Hyvä, kun muistin edes ottaa ne Clomit ajallaan. On vieläkin niin mieli maassa, kun ei edellinen (2 IUI) tuottanut tulosta, että ei jaksa tätä kertaa ollenkaan ajatella ja miettiä. Tekee vain ne lääkehommat mekaanisesti ja se on siinä sitten. Torstaina on ulta edessä, ei tietysti sielläkään ole kummoista tiedossa.

Koko ajan myös koen, että jospa tuo eka - luomusti - saatu lapsemme jää ainokaiseksi. Tuntuu, että hän oli sellainen yhden kerran ihme ja toista samanlaista emme koskaan saa kokea. Mies on tietysti täysin eri mieltä asiasta. Mutta itse olen sitä mieltä, että kyllä nainen parhaiten kehonsa toiminnan tuntee. En nimittäin ole enää vuosiin tuntenut, että minulla olisi ollut ovulaatio. Muutenkin kierto heittelee ja on usein liiankin pitkä.
 
Meillä kans tänään ultra ja pistely jatkuu perjantaihin asti(tässä kierrossa pistellyt yhteensä sitten 15 päivää), Lauantaina ovitrelle ja maanataina inssi ja tähän kierrokseen tulee vain yksi folli, joka oli nyt sen 11mm tänään. Toi ovitrelle on kyllä hirveen kallis ja se on pakattu semmoseen samanlaiseen kynään kun toi Gonal-f vaikka siinä onkin vaan yks annos. Tää on nyt meidän kolmas inssi mutta edelleenkään lääkärit ei ole edes puhuneet siitä IVF:stä, joten ilmeisesti näitä inssejä tehdään enemmän kuin kolme.
 
Heippa vaan kaikille!:wave: En muistaakseni ole tähän ketjuun aiemmin kirjotellu mutta nyt tämä lienee se "ajankohtaisin" mulle. Eli hoidonsuunnittelu takanapäin ja tähän kiertoon suunnitteilla ensimmäinen inssi=) Joskin tossa laskeskelin heti että taitaa sekin piru osua just viikonlopulle, menkat ku alkoi eilen ja yleensä ovis ollu siinä kp 13 tai 14...:ashamed: Täytyy vaan toivoa että toi Puregon jotenkin hiukan aikastais sitä ovista ni saatas inssi tehtyä sitte jo silloin perjantaina. Mulla siis käytössä vaan se Puregon, vähän niinkun tehostamaan ovista, se ku tapahtuu muutenkin ihan nätisti.
Takana on siis reilu 2,5 vuotta yritystä ja molemmat tutkittu ja kaikki "hyvin" eli selittämättömiä ollaan. Ilmeisesti pari-kolme inssiä olis tarkotus koittaa ja sitte jollei tärppiä tule niin ivf:ään. Nyt vaan odottelemaan perjantaita ku alkaa piikittely, ja ens viikon keskiviikkona on sitten verikokeet ja ultra. Toivotaan että siellä tapahtuis siihen malliin että olis inssi jo perjantaina!!

Mites teillä muilla muuten on, ootteko kertoneet hoidoista esim. töissä? Ainakin itse kun teen vuorotöitä niin mietin jo jokalaista valkosta valhetta mitä voin heittää kehiin jos ja kun vuoroja pitää vaihdella. Hiukan ahdistavaa sekin mutta minkäs teet...

Onnea yritykseen kaikille!
 
Tervetuloa Manuliina! Tsemppiä ekaan inssiin, siitä se sitten lähtee, jollei heti tärppää. Minä vielä palloillen inssien ja ivf:n välillä kun en tiedä mikä tulee seuraavaksi.. Nyt välikierto ainakin menossa. Töissä hiljattain kerroin pomolle, muille en ole kertonut, mutta ovat toki huomanneet poissaoloni. Minulla ei onneksi vuorotöitä, joten pystyn helposti järjestämään poissaolot. Se kyllä lisää stressiä, joten sun kannattais harkita edes pomolle kertomista, niin saisit helpommin vuorot järjestettyä? Riippu tietenkin millainen pomo on.
 
Manuliina, samassa veneessä ollaan, minä kanssa teen vuorotyötä. Mutta en ole kertonut enkä kerrokaan työkavereille ja / tai pomolle näistä lapsettomuushoitoihin liittyvistä käynneistä. Ne eivät heille kuulu, tämä on vain minun ja mieheni välinen asia.

Onneksi toistaiseksi käynnit ovat onnistuneet ilman vuorojen vaihtamisia. Ultra on ollut esim; aamupäivästä ja minulla on iltavuoro. Viime kerralla varsinainen inssipäivä oli onneksi minulla vapaa. Paitsi tällä kertaa käy luultavasti niin, että käyn aamupäivästä (11:00) inssissä ja sitten on edessä iltavuoro. Ei kyllä pahemmin tekisi mieli nostella asiakkaita, mutta pakko mikä pakko. Olen hoiva-alalla töissä ja nostelu kuuluu työtehtäviimme.

Tsemppiä Manuliisalle!!
 
Heippa! Pitikin kysyä tosta kun waninka mainitsi että tässä kierrossa on pistellyt 15 päivää, että montako päivää yleensä pistellään, onko se tosi yksilöllistä vai toi 15 päivää suunnilleen? Kaikki on vielä niin uutta mulle, mietin vaan sitä että pitääkö mun ostaa toinen kynä Gonal-F:ää tähän ekaan inssikiertoon kun siinä yhdessä kynässä on 9 pistokertaan tavaraa... Niin ja kysyin aiemmin tuolla niistä oireista, onko teille tullut pistoslääkkeistä mitään sivuoireita? Muistelen vaan niitä clomien aiheuttamia, ei niin mukavia oireita :x

En ollut kuullutkaan että pregnyliä ei saa tällä hetkellä? :eek: Melkosen kallis kyllä toi korvaava piikki verrattuna siihen muutamaan hassuun euroon mitä se pregnyl maksaa. Onko tietoa että koska sitä ois taas saatavilla?
 
Moi taas :)

Pahoittelut ja jaksamisia neganneille :( Itsellä alkoi menkat myös eilen ei tarvinnut testiä edes tehdä kun vessaan aamulla pääsi. Eli la alkaa pistelyt ja 3 inssi edessä.
Pakko jaksaa eteenpäin ja kyllä sillä auringolla on tapana risukasaan paistaa jossain vaiheessa.

Tosta työpaikalla kertomisesta. Oon kertonu pomolle ja pomo tosi ymmärtäväinen tän asian suhteen paljasti jopa että on itse käynyt kaikki nää läpi joskus aikanaan,tosin tuloksetta. Aika paniikissa ja itku tuli kun kerroin mutta onneks pomo ymmärsi asian ja jaksaa tsempata :) Ja joo vuorotöissä hoitoalalla myös itsekkin :)
 
Tervetuloa Manuliina! Itse sanon työpaikalla, että menen lääkäriin. Eli en sen tarkemmin kerro, se on yksityisasia. Mulla tosin hoitopaikka on puolen kilometrin päässä työpaikalta, joten reissuun ei yleensä mene kauaa. Muut kuin inssikäynnit saan yleensä aamuksi ennen kuin työt alkaa.

Josmose pahoittelut halien kera! :hug: On se aina yhtä kurjaa, kun tulosta ei synny (edes muille) :(

nipa- sun kannattaa soittaa sinne, missä kävit hoidoissa ja kysyä, miten hoidot jatkuis. Ne varmaankin ottaa tarvittavat kokeet puolisostasi ennen uutta hoitosuunnitelmaa.
 
Heippa! Pitikin kysyä tosta kun waninka mainitsi että tässä kierrossa on pistellyt 15 päivää, että montako päivää yleensä pistellään, onko se tosi yksilöllistä vai toi 15 päivää suunnilleen? Kaikki on vielä niin uutta mulle, mietin vaan sitä että pitääkö mun ostaa toinen kynä Gonal-F:ää tähän ekaan inssikiertoon kun siinä yhdessä kynässä on 9 pistokertaan tavaraa... Niin ja kysyin aiemmin tuolla niistä oireista, onko teille tullut pistoslääkkeistä mitään sivuoireita? Muistelen vaan niitä clomien aiheuttamia, ei niin mukavia oireita :x

En ollut kuullutkaan että pregnyliä ei saa tällä hetkellä? :eek: Melkosen kallis kyllä toi korvaava piikki verrattuna siihen muutamaan hassuun euroon mitä se pregnyl maksaa. Onko tietoa että koska sitä ois taas saatavilla?
Mulla on käsittääkseni pitkä tuo pistely aika. Mulla on tähän kiertoon menny jo kolme niitä 300 ky kyniä Gonal-F:ää. Annokset on ollu ekat 6 päivää 50 ky ja sitten nostettu 75 ky, jota nyt loppu ajan pistän. Yliopiston apteekista sanoivat että Pregnyliä on saatavilla arvioidusti toukokuussa.
 
Mippe, minulla pistelyä oli viime kerralla 8 päivää ja nyt en tiedä montako päivää on tässä kierroksessa. Nyt ainakin aluksi pistelyä on kp.10-14 + huomenna kp.14 on eka ultra, ei siellä taatusti ole mitään ihmeellistä kuitenkaan tapahtunut. Joten luulen, että seuraava ultra on edessä maanantaina, silloin kp. on 18.

Je, onneksi olkoon, hieno juttu!! Yhdeksän kuukauden perästä teillä on pieni tuhiseva vauva sylissä, hyvä!!
 
Je
Pahoittelut kaikille neganneille :hug: ja suuresti tsemppiä kaikille piinailijoille!

Toivottavasti seuraava antaa toivoa meille kaikille näiden hoitojen kanssa painiskeleville.

Tänään oli cb:n digissä raskaana 1-2 :heart: !!

Eli neljännestäkin inssistä voi vielä onnistua. Aikaistahan vielä on iloita täysin sydämin, mutta ainakin tietää että voi hedelmöittyä. Meillähän oli käytössä luovutetut siittiöt ja niitä oli "vain" 6 miljoonaa, mitä laitettiin. Minulla lisäksi pco-tyyppiset munasarjat. Tässä kierrossa lääkkeinä vain clomit kp 3-5, ei pregnyliä eikä lugesteronia.

Nyt sormet ja varpaat ristissä, että pipana pysyy kyydissä :)
Itse on nyt ihan kuutamolla, että mitä pitää tehdä. Ilmeisesti veritestiin vielä ja siitä sitten eteenpäin.
 
Elämä voi tuodakin yllätyksiä mukanaan. Kävin tänään aamusta ultrassa ja kyllä yllätys oli melkoinen, sieltä löytyi 19mm follikkeli. Joten äsken pistin Ovitrellen ja huomenna on sitten edessä kolmas inseminaatio. Tämä tuli kyllä yllättävän nopeasti, luulin, että ei siellä mitään ole kuitenkaan tapahtunut.

Juttelin myös oireista mitä mahdollisesti Clomit tällä kertaa aiheuttivat ja lääkäri oli kanssa samaa mieltä, että jos tästä ei tärppiä tule + tulee seuraava hoitokerta, että sitten ei enää Clomeja tarvitse syödä. Ainoastaan vain pistelen Puregonia. Minkä suhteen lääkäri sanoi, että täytyy olla tarkkana, ettei kypsy liikaa follikkeleja, silloin inseminaatiota ei tietenkään voida tehdä. Tuota ongelmaa minulla on ollut jo vuosia sitten, kun olimme jonkin aikaa hoidoissa mukana. Päätyi alunperin suunniteltu inseminaatio IVF - hoidoksi, mistä ei kuitenkaan tulosta tullut.

Mutta nyt taas hiljalleen toivo alkaa nostaa päätään ylös, jospa tällä kertaa ... jospa .... jospa..... Kunnes sitten kahden viikon päästä rysähdetään taas alas, kovaa ja korkealta ;)) Tätä tämä on elämä hoitojaksojen tahdissa.
 
Onnittelut plussanneille täältäkin! Toivoa antaa aina, vaikka ehkä hieman kirpaiseekin.

Täällä siis välikierto menossa ja olen jo kurkkinut tuonne ivf-keskusteluihin, mutta ei tunnu vielä omalta, joten roikun täällä varmaan ensimmäiseen hoitoon asti :) meillä siis tauko menossa, kp12 ja tänään päätin että koitan huvikseni tikutella ovista näin luomukierrosta, kun noita tikkuja kaapista löytyy. Yhtään mitään aavistusta ei ole, kuinka pitkä kierto tästä tulee, mutta ei varmaan kovin lyhytkään...
 
Ilmoittautuisin joukkoon mukaan!:wave:
Eli siis reilun vuoden verran ollaan miehen kanssa lasta yritetty, tutkimuksissa minulla ovulaatiohäiriö ja miehellä hieman häikkää simppojen liikkuvuudessa. Kerran clomeilla ja kaksi kertaa femareilla ovulaation induktio, viimeisimmässä myös pregnyl mukana ja siitä myös ensimmäinen kemiallinen raskaus. Nyt välikierron jälkeen olisi tarkoitus aloitella inssit. Huomenna jälleen aloittelen femarit ja siitä sitten eteenpäin. :)

Plussanneille paljon onnea ja tarrasukkia matkaan!!! Ja muille tsemppiä piinailuihin!
 
Tänään siis edessä päivällä kolmas inseminaatio ja minä jo täällä pohdin, että meneeköhän tämäkin ihan mönkään.

Vaikka siis keskiviikkona tuntui, että ei siellä ehkä mitään ole tapahtunut, kuitenkin tunsin, että valkovuotoa tuli hieman pöksyihini ja lämmöt päivällä olivat 36,4 astetta. Eilen taas oli jo ihan normaali päivä ( ei tullut enää valkovuotoa) ja päivällä lääkäristä tultuani - mittasin taas lämmöt 35,7 astetta tms. Äsken mittasin taas lämpöjä ja tulos 36,0 astetta. Eli onko kuitenkin ovulaatio jo mennyt ohitse?? Eilen lääkäri huomasi tuon 19 mm follikkelin, mutta ei hän sanonut mitään oliko se jo puhjennut vai puhkeamaton? Käski vain heti kotiin päästyäni pistää se irrotuspiikki ( Ovitrelle ).

Silti tässä mietin, että tuleeko tästä taas hukkareissu? Eli toimenpide toki tehdään, mutta, että siitä ei ole hyötyä, koska ovis on ollut ja mennyt.
 
Hei naiset,

Ihanaa Je! Hymyilyttää kovasti, kun luin sun uutisen. Nyt toivotaan, että tämä avaa sellaisen plussa-aallon tälle koko porukalle. Onnea sinulle ja toivotaan, että kaikki menee hyvin. Tulethan kertomaan kuulumisiasi ja myös alkuraskauden oireita olisi kiva lueskella, jos niitä tulee. :)

Pahoittelut teille, joille uutiset eivät ole olleet VIELÄ yhtä ihania.

Tervetuloa uudet joukkoon mukaan, toivottavasti teidän visiittinne tällä palstalla on iloisten uutisten vuoksi pikainen.

Täällä alkoi sitten kolmannen inssin jälkeen kuukautiset pääsiäissunnuntaina. Eli uusi kiekka alkoi ja tänään siis kp6 (ompas aika mennyt nopeasti). Samalla kaavalla mennään vielä tämä kiekka, eli puregonien pistely alkoi kp3 ja ensi viikon perjantaina (kp13) on folliultra. Mieli oli vähän maassa viime viikolla sen testaamani negan jälkeen, mutta nyt on fiilis taas paljon parempi. Tykkään jotenkin enemmän tästä alkukierrosta (siis kun olen pettymyksestä ja kuukautisista selvinnyt), sillä tämä kuluu nopeasti ja voi tehdä asioille jotain. Se inssin jälkeinen aika on ihan syvältä ja tuntuu ikuisuudelta. Mulle tehdään siis vielä kolmas inssi ja jos se ei tuota tulosta, niin sit siirrytään ivf:n. Mutta peukut pystyssä, että kolmas kerta toden sanoo. :)

Täällä oli puhetta, että puregon olisi loppunut? Tiistaina minä kävin apteekissa ja sain sitä ihan normaalisti. Olisiko tilanne siis ohi?
 

Yhteistyössä