Inseminaatio 2012

Peikko89 toivotaan, että sieltä plussa pärähtää :). Toi "outo olo" kuulostaa lupaavalta. Missä vaiheessa sulla alkoi noi oireet? Koita jaksaa vielä muutama päivä =)

Tsemiä muillekin piinailijoille! Ja tervetuloa uudet!
 
Oireet alko oikeestaan eilen eli pp9.. Tosiaan toivon että se olis plussa. Siis ihan oikeesti, äsken suutuin miehelle jostain rasittavan pienestä jutusta, seki oli vain kiista, ja sitte pillahdan itkuun seuravas hetkes ilman syytä, voi luoja jos tämä nyt ei johdu raskaana olosta niin tarvin varmaan terapiaa...
 
  • Tykkää
Reactions: josmose ja Jonsku88
Täällä alkoi menkat eilen eli tänään on kp 2. Ei tod. ollut mikään yllätys. Kivut ovat olleet aika infernaaliset, juuri hädin tuskin Panacodilla ja Buranalla pärjään. Voikohan Luget lisätä jotenkin menkkakipuja? Mulla on kyllä muutenkin tosi kivuliaat menkat, mutta eilen iltapäivällä kipu oli jotain niin lamaavaa, etten voinut muuta tehdä kuin maata sängyssä ja odottaa, että Panacod vaikuttaisi. Ei kiva, mutta pahin taitaa olla jo takana. Kp 5 alkaa sitten Clomit. Täytyykin tästä soitella klinikalle ja varata aika uä-kontrolliin.

Peikolle ja muillekin oikein paljon plussatuulia!:)
 
Peikko89 siellä oireet kuulostaa kyllä nyt niin lupaavilta, että taitaa plussa tulla. Jännää! Täällä pidän sulle peukkuja. :)

Toivoriina tervetuloa mukaan. Sulla onkin kokeiltu jo useampia inssejä, toivottavasti tästä tärppäisi. Meille on tehty vasta kaksi inssiä ja seuraava onkin sitten viimeinen. Ennen inssejä tosin tehtiin useita hormooniavusteisia kiertoja. Kolmea enempää ei meillä lääkäri suositellut tehtäväksi, vaan sitten siirrytään tarvittaessa koeputkikuvioihin.

Mohair harmitus! Vaikka olitkin jo osannut negaa odottaa, on se silti aina tosi kurjaa. Mulla on myös aina ollut tosi kivuliaat kuukautiset (saatan oksennella ja muuta mukavaa), mutta en juurikaan ole huomannut kipujen lisääntyvän näiden hoitojen ja lääkkeiden myötä. Uskon kyllä, että ne voivat sekottaa kroppaa ja aiheuttaa pahemmat kuukautiskivut. Tsemppiä uuteen kiekkaan!

Ihanaa viikkoa kaikille!
 
Je
Peikko89:lle täällä kovasti peukut pystyssä et tärppäis! Ja tietty kaikille muillekin piinailijoille :)

Jaksamista Mohair ja muut pettymyksen kokeneet.

ON tänään oli toinen ultra (viime torstaina oli monta n. 11 mm munarakkulaa, mutta ei yhtä isoa.)
Tänään näkyi yksi 18 mm ja limis oli kasvanu 5 mm:stä 8 milliin ja oli kuulemma kolmekerroksinen.

Nyt käskettiin vaan tikutella ja sit soitella jos päästäis tekemään se neljäs inssi :)

Mietityttää et tuleeko meille peruutus tohon ivf-suunnitteluun, ku se on jo ens viikolle varattu, mut tän inssin tulos ei ees oo selvinny sillon vielä... No sen näkee sitte jos ja kun kirje tulee.

Onko kukaan muu huomannu noissa ovulaatiotesteissä epäluotettavuutta. Mä tein lauantaina apteekin omalla testin ja se näytti ihan selvästi positiivista, jotenkin oli silti sellanen olo ettei voi olla ja tein cb:n digillä varmuudeks vielä. Ja se näytti negaa. Tänä aamuna tein taas molemmat ja apteekin oma näyttää positiivista ja cb negaa ja lääkäri sano ultran jälkeen ettei ovulaatiota oo tapahtunu. Mul meni kyllä luotto noihin apteekin omiin ovulaatiotesteihin, ainakaan mun kohdalla ne ei oo luotettavii.

Jänniä aikoja elellään tytöt :) Tsemppiä jokaiselle siihen omaan projektiin! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä ja peukuista, niitä tarvitaan. Pelottaa ihan sairaasti, tipun kyllä todella korkealta jos tämä inssi epäonnistuu, kun jotenkin kaikki olisi nyt kohdallaan plussaa varten, tule tule hyvä kakku älä tule paha kakku... :)

Mohair pahoittelut epäonnisesta yrityksestä.. Onko tosiaan noin kivuliaat menkat? Mulla oli viime kierrossa kun ekan kerran söin lugeja niin päivä ennen kuukautisten alkua myös tosi järkyttävät kivut, että luultavasti lugeista sullakin..

Je kuulostaa hyvältä sun tilanne, tsemppiä nyt sinnekin!

En nyt muista nimimerkkiä, mutta jollakin tuli viime kuun puolella plussa kierrosta, jossa oli tullut liikaa muniksia (4?) ja yhdyntäkielto, mitäs sinne kuuluu, joko ultrassa käyty ja tilanne selvinnyt?
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :)
Täällä siis menossa pp2, inssiä edeltävänä päivänä oli kaksi munarakkulaa, 20mm ja 16mm. Inssipäivänä isompi oli irronnut ja toinen jäljellä oli 19mm.
Tänään tuntuu jo vähän rintojen arkuutta. Toivottavasti johtuis jostain muusta, kun lääkkeistä tai kuvitelmista...

Täältä puhalletaan plussatuulia kaikille!
 
Tuossa aikaisemmin kyselin teiltä inseminaatiosta ja odottelin lääkärikäyntiä. Minulla jää inssi vasta syksyyn. Siihen asti kokkeillaan metforemilla jotta saatais tuo mun lievä pco hallintaan ja lisäks mun kilpirauhas-arvoja saahan kohille lääkkeillä..
 
Pp 11 menossa ja tein jo r-testin, eipä tulos suuremmin yllättänyt, negahan sieltä tuli. Nyt on kyllä koko päivän ollut äkäinen olotila. Kun kuitenkin oli jotain pieniä oireita (inssipäivänä ne mahtavat alavatsakivut ja inssistä kolmen päivän jälkeen taas alavatsakipuja), niin ei silti taaskaan onnistuttu. Mies on tosin vielä toiveikas, että jos se ei vielä oikeaa tulosta edes näytä. Minä taas olen sitä mieltä, että kyllä se nyt tässä oli, ei se tulos enää plussaksi muutu. Joten hoitoprosessi alkaa jälleen alusta, miten siihenkin taas kerätä voimia? Kai tästä mieliala jossain vaiheessa paranee. Tsemppiä muille!!
 
Tupasvilla älä vielä menetä toivoa ennen kuin menkat alkaa. Melko aikaisin teit testin, joten toivotaan, että se siitä vielä muuttuu plussan puolelle. Voimia! :hug:

Mulla pp8 eikä oikein mitään oireita edelleenkään... Toissailtana oli vähän menkkakipuja, mut ne meni ohi. Ja rinnat vähän turvonneet, muttei kipeät (lugeoire).
 
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille ja onnittelut plussanneille :)

Täällä toisen inssin jälkeen kp 33 vaihtui kp 1:ksi ja laskeskelin tuossa, että kolmannen inssin ajankohta olis just sattunut pääsiäisen pyhien aikaan, joten päätin pitää nyt välikierron.
Olis ollu hyvä saada samaan syssyyn tuo kolmaskin inssi ilman väliä, mutta parempi kai näin, ettei sitten tuu pettymystä jos inssiä ei voidakaan tehä pääsiäisen takia. Huhtikuun lopulla sitten uusintayritys ja sen jälkeen varmaankin ivf-jonoon..
Mulla oli toisen inssin jälkeen eka kertaa Luget käytössä ja reilu viikko inssin jälkeen tuntui parin päivän ajan välillä kovaakin kipuilua vasemman munasarjan paikkeilla. Ehdin jo ajatella, että jospa nyt olis tärpännyt, mutta taisi olla vaan jostain muusta syystä johtuvaa kipua (olisko keltarauhashormonista johtuvaa?).

Täällä vetäydytään nyt takavasemmalle ainakin kuukaudeksi ja toivotellaan oikein ihanaa kevättä kaikille! :)
 
Hei vaan taas! :)
Mulla toinen inssi nyt takana. Ovulaatio oli tapahtunu ja 2x keltarauhasta löysi lääkäri. Miehen simppa määrä oli laskenu viime inssistä (sillon 81milj.) ja nyt 20milj. Mutta lääkärin mielestä ihan hyvä määrä.
Mulla sattu taas ihan sikana toi inssi ja lääkäri sanoi että on iso mutka kohdunkaulassa ja että jos tarvitsee mennä mennä ivf niin ennen sitä tarvitsee tehdä kohdunkaulan laajennus :eek: Alko taas hirvittää :/
Mutta nyt alkaa taas toi piinallinen 2viikkoa ja pidetään peukkuja muillekki piinailijoille :)
 
Je
Mulla tuli cb:n digiovistestiin hymynaama tänään illalla. Eli mun pitää sitte aamulla jo soittaa polille... eikö?

Se sairaanhoitajan soittoaika on vasta iltapäivästä ja pitäskö mun jo huomenna saada se inssiaika... no mä soitan huomenna aamulla sinne joka tapaukses.

Voi sitä näköjään olla onnellinen ihan ovisplussastaki :)
 
waninka höh...:( minä vielä piinailen, tää on nyt niin tuskaa oikeesti..

Je mun mielestä kyllä kannattaa heti aamulla soittaa, jotta inssi saatais tehtyä mahd. pian :eek: Itsellä ei kokemusta kylläkään ovisbongailusta.

Tuleeko huono omatunto, jos testaan negan torstai-aamulla ja ilmoitan töihin olevani poissa sen päivän? Vaikka mitäpä mä kotonakaan tekisin.. Tuntuu vain, että se tulee olemaan kova pala, odotukset liian korkeella..
 
waninka voi harmi! :( :hug:

Je ite teen ovistestin aina aamulla, et ehdin sit heti samalle päivälle varaamaan ajan inssiin. Eli kantsii soittaa mahd. pian.

Peikko89 tsemppiä! mullakin pysähty aika jotenkin kokonaan tällä viikolla... p i i n a a!

Onko kellään muuten tietoa, voiko luget aiheuttaa kiinnittymisvuodon jäämisen pois, vaik oliskin raskaana?
 
Je
Voi piinailijoille kauheasti tsemppiä!! :)

Peikko89 mun mielestä voit olla pois töistä, jos tuntuu siltä ettet jaksa mennä. Toivotaan nyt kuitenkin et sieltä tulis plussa!

Waninka :hug: jaksamista

Mä soitin aamulla polille ja ens sairaanhoitaja oli sitä mieltä et inssi vasta huomenna, mut sit se kuitenki kysy et mihin aikaan se ovisplussa tuli. Sanoin et se tuli kello 20 illallla, eli aamulla oli jo 12 h kulunut ja huomenaamuna ois jo 36 tuntia ja se hedelmällisin aikahan ois sit niinku jo ohi...
Ne anto mulle täks päiväks inssiajan, et liityn iltapäivästä piinailijoihin! :)

Kyllä kannattaa mielestäni kysellä ja varmistella asioita lääkäreiltä ja hoitajilta. Itse sitä kuitenkin on parhaiten perillä omasta tilanteestaan ja kaikkien kroppa ei toimi aina samalla tavalla.

Nii ja Sopla mun järjen mukaan lugejen käytön ei pitäis vaikuttaa kiinnittymisvuotoon, koska siinähän kohdun seinämä rikkoontuu siksi, et se hedelmöittynyt munasolu rikkoo sen päästäkseen kiinni. Mut eihän kaikilla ees tuu kiinnittymisvuotoa niin paljoa et sitä vois ees huomata. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsemppailuista!:) Menkkakivut on aina olleet infernaaliset tasoa jos en ota särkylääkettä alkaa oksettamaan ja taju alkaa lähteä. Ihan sairasta.

waninka ja lilla_myy73: Pahoittelut ja jaksamista! On niin raskasta joutua pettymään.

Mulla kun tää kierto vähän venähti 32 päivän mittaiseksi, pääsen just ja just tuon pääsiäisajan ylitse. Laskeskelin, että kp 17 oli pääsiäismaanantain jälkeinen tiistai ja olis ehkä mahkut tehdä inssi vielä silloin, jos kaikki menee hyvin eli Clomeista on vastetta. Mutta kun tää lasten"teko" on ainakin omalla kohdalla rakettitiedettä, en voi mitään sanoa varmaksi, parasta on siis vain katsoa päivä kerrallaan...

Tupasvilla: Älä vielä anna periksi!

Peikko: Kaikki on ihan kiinni sun omasta jaksamisesta mennä töihin. Tiedän, että saikkua on haettu pidemmäksikin aikaa (epäonnistunut ivf), joten yksi päivä on niin vähän.. Jos mieli on maassa, ei paljoa kiinnosta työnteko.


Kaikille paljon plussatuulia!:)
 
Soitin nyt sitten klinikalle ja sain huomiseksi ajan, että suunnitellaan vähän jatkoa. Kerroin että en ole oikein tyytyväinen ollut hoidoissa käytettäviin lääkkeisiin kun limakalvo jää aina liian ohueksi ja menkatkin alkaa aina liian aikaisin. Viime kierrossa pp8 ja tässä pp11. Kummassakaan inssissä en ole päässyt edes sinne asti että olisin voinut testin tehdä. Myös sitä sanoin että haluan siihen ivf jonoon, koska tiedän ettei nää hoidot tuu toimiin mulla. Saa nyt nähdä mitä lääkäri sitten huomenna sanoo. Sellasta sanoivat myös että tuo pääsiäinen sotkee asioita ja se että koko maasta on Pregnyl loppu. Tiedä sitten, mutta kovasti toivon että mihinkään välikierron pitämiseen ei päädytä. Haluaisin että nää hoidot tehdään nyt putkeen, että ovat sitten ohitsekin mahdollisimman pian. Voi olla että mulla siirrytään sitten siihen menopuriin kun sen pitäis olla limakalvolle parempi vaihtoehto. Eilen illalla googlailin jo vhh-ruokavaliostakin, vaikka ei taida oikein refluksitautisen hommaa olla sekään. Rupeen vaan oleen niin epätoivonen että oon ihan valmis kokeileen ihan mitä vaan.
 
Je
Täällä on neljäs ja viimeinen inssi takana ja piinailu voi alkaa. Taas on edessä extrapitkä kaksviikkonen :)

Mä taas päätin ajatella, et tästä tärppää :heart:

Peikko, josmose, sopla, Tupasvilla ja Toivoriina peukkuja piinailuun. Ois niin mukavaa kun joku teistä tai mieluummin kaikki plussaisivat!

Noista ovisteisteistä huomasin sellasen, et siihen apteekin omaan ovistestiin tuli testiviiva todella paljon tummemmaks mitä se kontrolliviiva sitte ku se on positiivinen. Testiviiva tuli melkeimpä mustaks. On noi digitestit niin paljon helpompia tulkita. Kaameen kalliita ne vaan on.
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Kiitos peukuista :)
Täällä nyt pp4 menossa...

Ja toi on oikee asenne ajatella, että tästä tärppää! Näin toivotaan ja uskotaan!

Digitestit on tosiaan kalliita. Luulin ekalla kerralla, että niitä testitikkuja sais ostettua erikseen lisää. Mutta ei, kun koko systeemi aina uusiks :(
No ne kait tässä koko paketissa on kuitenkin se halvin osuus.

Tsemppiä edelleen kaikille :)
 
Täällä menossan pp 5 :) välillä itkettää ja kiukuttaa niin pirusti ja tänään välillä vihlassu alamahasta mut voihan ne olla ihan tavis menkka oireita mutta uskon ja toivon että sieltä olis pikkunen tulossa ilahduttamaan meidän elämää <3<3
 
pp14 ja kp 31, puhdas nega. Nyt lopetan luget ja odottelen menkkoja, joita en halua tulevan. Ei auttanu vaikka mies katsoi testin tuloksen mun sijasta. Yhtään en tiedä mitä sitten tapahtuu, neljäs inssi, vai pitkä tauko ennen ivf:ää? Vielä ei ole nega iskeny mun tajuntaan, ihan turta olo.. Ja turha puhua mitää, että kun ei menkkoja ole tullut niin on mahdollisuus, olen 100 varma että ne sieltä tulee, ihan niinkuin AINA ennenkin..................:'(
 
Voi eih Peikko89! Lähetän sulle täältä ison lohdutushalin. Miksi ihmeessä tämä voi olla meille näin vaikeaa....sitä on niin vaikea ymmärtää. Nyt täytyy vain uskoa siihen, että meistä tulee vielä äitejä, tavalla tai toisella.

Pahoittelut myös tupasvillalle waninkalle ja Lilla_myylle. Ja halit kaikille ja tsemppiä uusiin koitoksiin!

Noista ovulaatiotesteistä oli puhetta. Minä olen käyttänyt niitä Citymarketista saatavia liuskatestejä (en muista nyt merkkiä, mutta 10 niitä on aina paketissa). Mulla ovat kyllä toimineet vallan mainiosti aina. Nega on ollut nega ja ovulaation aikaan olen saanut selkeän plussan.

Täällä piinapäivät menossa, tänään pp6 ja olo aivan kuten aina ennenkin. Tässä vaiheessa ei nyt varmasti ole mitään oireita suuntaan eikä toiseen, vaikka lopputulos olisi millainen. Eilen illalla iski hetkittäinen pienoinen epätoivo, että pieleen menee varmasti tämäkin...mutta onneksi se meni ohi. Odotukset eivät ole kovin korkealla, mutta toivo elää. Onneksi on taas ollut kaikkea muuta ajateltavaa, niin tämä eka viikko on kulunut melko nopeasti.

Toivoriina me piinaillaan suunnilleen samaa tahtia, oliko muita täsä kierrossa samassa tahdissa menijöitä?
 

Yhteistyössä