Inseminaatio 2012

Miten te muuten mittaatte aamulämmöt, mittaatteko ihan heti kun ootte heränny ja vielä sängyssä vai kuinka? täällä pp4 ja aika menee h-i-t-a-a-s-t-i... Yritän kovasti pysyä poissa keskustelupalstoilta tällä kertaa, mutta tsemppiä teille piinailujen ja pettymysten ja tietenkin hyvien uutisten kanssa!
 
Peikko89, minä olen inssistä asti pitkin päivää mittaillut lämpöjä ja välillä ne ovat korkealla (36,6 astetta) ja toisinaan aamumittauksella ihan normilukemissa (35,8 astetta), joten lämpöjen suhteen ajateltuna ei tärppiä ehkä ole tullut. Silti kuitenkin la-iltana ja su-iltana oli taas alamahakipuja + su - iltana sellaista kipua jossain tuolla ihan alhaalla, kuin olisi sukkapuikolla tökitty - tuntui ilkeältä. Rinnatkin ovat ehkä hieman kipeytymään päin. Nyt on minulla pp.5 menossa. Tsemppiä sinullekin Peikko89!! Tiedän täysin tuon tunteen, että aika menee tosi h i t a a s t i ;))
 
Eilen oli Ultra josta löyty 16 mm folli vasemmalta puolelta :) perjantaina olis sitten meidän toka inssi :)tänään vielä illalla pistetään puregonia ja sit keskiviikko iltana pistetään Pregnyli:) Jännästi vaihtelee toi pregnylin pisto ku viime inssissä pistettiin edellis aamuna ennen inssiä ja nyt on kuitenki päivä välissä ja vielä illalla :) Nooh josko tällä kertaa tulis tulosta :)
 
Heipsan likat!

Kukka mikä siellä on tilanne, joko olet testannut uudestaan? Varovaiset onnittelut plussasta. :)

Peikko mä en ole säännöllisesti lämpöjä mittaillut. Eikö siinä oleellisinta ole se, että mittaisi aina samaan aikaan aamuisin (ja se mulla ihan mahdotonta, kun rytmi vaihtelee niin paljon)? Toiset sanoo, että ennen kun nousee ylös sängytä ja toiset taas sanovat mittailevansa noin puol tuntia ylösnoususta. Itse olen jättänyt suosiolla väliin koko mittailun. Joskus mielenkiinnosta ovulaation jälkeen olen testannut lämpöjä, jolloin ovat pompsahtaneet normaalia ylemmäs.

Täällä piinailijat tuskastelevat, kun päivät kuluvat hitaasti. Ja se on totta, että silloin aika matelee! Mulle ne on aina pahimmat viikot siinä mielessä, kun et voi enää itse tehdä asialle mitään, et voi pistellä pistoksia tai rampata ultrissa. Voit vain odottaa. Joten tsemppiä teille piinailijat, täällä onkin muutamilla jo testauspäivät lähellä, tulkaahan pian kertomaan iloisia uutisia! :)

Mä kävin tänään lääkärissä (kp21) ja yksi folli oli vihdoin kasvanut, jeee! 18mm (toinen 14mm). Limakalvo oli 8mm. Vihdoin jotain on tapahtunut ja olen siitä iloinen. Olen pistänyt puregonia nyt 18 päivää ja vielä kolme päivää jatketaan (pieni annos) ja sitten pe inssi. Reissujen vuoksi emme saaneet inssiä soviteltua huomiselle emmekä torstaille, joten perjantaina tehdään. Nyt täytyy toivoa, että folli kestää paikallaan siihen saakka, ettei pe ole jo myöhäistä.

Aurinkoa!
 
En mäkään ole lämpöjä mittaillut. Joskus, mutta sitten unohtui ja otin eri aikaan, joten päätin, että riittää. Tikkujen kanssa pelleily saa riittää.

Eilen kp 27 ja I. rt neg. Tänään kp 28 ja II. rt neg:'(. Luget meni kp 17-24, joten eilen olisi pitänyt vuodon alkaa vaan eipä ole edes tuhruja. Vähän turhauttavaa:headwall:. Rinnat eivät ole kipeytyneet, alavatsassa ajoittain polttelua, tuikkimista... semmoista perinteistä menkkakipuilua, varsinkin istuma-asennossa. Jotenkin ällöhkö olo, tai oikeastaan tekee tosi paljon huonoa, mutta toki voi olla kuvitteluakin, sillä psyykehän tässä kovilla on. Kai tarvii vain odottaa vuotoa, mutta alkaispa jo sitten, jos tässä ei ole raskaana, että voisi aloittaa Clomit ja elämä taas jatkuisi. (Yleensä menkat alkaa, kun olen laskeskellut raskauslaskurilla mahdollista laskettua aikaa, mutta sekään ei ole toiminut.)

Eilen tuli itku Satuhäitä katsoessani, kun tämä morsian tokaisi että "antaa lapsen tulla jos on tullakseen, että yrittämällä sitä lasta ei tule" tjsp. Ihanko tosi:stick:. Alkoi ottamaan niin lujaa päähän, että oli pakko kääntää kanavaa.

Kaikille jaksamista!
 
Mä en oo kans lämpöjä mittaillu enään pitkiin aikoihin, eipä siitä oikeesti kauheesti hyötyä mihkään oo, ja mulla ne heitteli aina sen verran ettei mitään selkeetä piikkiä edes huomannut. Tää odottelu on kyllä hirveetä vasta pp5 enkä kyllä yhtään jaksais oottaa. Viimeks meni aikakin paljon nopeemmin kun jotenkin alusta asti tiesin ihan varmaks ettei siitä mitään tuu. Nyt on odotukset paljon korkeemmalla.
 
Täällä kp28 vaihtui kp1:seksi. Eletään isojen päätösten aikaa. Minä olisin valmis lopettamaan hoidot ja suuntaamaan adoptioon, mieskin sinnepäin kallellaan, mutta miettii vielä vähän. Osaltani tässä ketjussa kirjoittelu siis loppunee tähän, mutta varmasti ihan "tavan vuoksikin" roikun täällä vielä jatkossakin.

Kovasti onnea kaikille piinailijoille, erityisesti Julietille, joka piinaili samassa tahdissa kanssani! Tulehan kertomaan miten siellä on asiat! Pidän teille kaikille peukkua, toivotaan, että asiat kääntyy vielä parhain päin!
 
Mäkin siirryn jännäilemään tähän ketjuun, kun vihdoin päästiin ekaan inssiin. Eli inssi oli 19.3. Meillä on yritystä takana jo 1v 11kk... Nyt on ollut clomit käytössä kp 3-7 jo kolmessa kierrossa tätä ennen, mut inssi jäänyt väliin, ku ollu liikaa folleja tai ovis osunu lauantaille. Kahden ekan kierron jälkeen ei oo enää tarvinnu käydä seurantaultrassa, ku clomiannos saatiin sopivaksi. Viime kierrossa oli lisäks luget tukena loppukierrosta, ku aikasemmin jäi luteaalivaihe liian lyhyeks. Nyt mennään siis pp 2 eikä mitään oireita ainakaan vielä (edes ovulaatiosta).

Mua kiinnostais tietää inssistä plussanneista, et tehtiinkö inssi ovistestiplussapäivänä vai ovispäivänä? Vai onkohan sillä mitään merkitystä? Mulla inssi oli samana päivänä, ku plussasin. Toiselta puolelta löyty yks hyvänkokoinen folli, joka ei ollu vielä lysähtänyt kasaan (eli ovulaatio ei ollu vielä tapahtunut) ja lääkäri sanoi, et ajoitus on hyvä.

Nyt sit vaan jännitellään, miten käy :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamma_
aurinkoa79 kovasti voimia nyt sinne päätösten keskelle. Tykkäsin kommentistasi siksi, kun tunnut olevan niin hyvin asennoitunut, sulla selvästi jo suunnitelmat ajateltuna, miehet laahaa aina vähän jälkijunassa ;) Onnea teillekin jatkoon ja toivottavasti vielä lapsen saatte :heart:

Sopla tervetuloa piinailemaan, mulla pp6, eikä mitään tuntemuksia..
 
aurinkoa79 Voi ei, pahoittelut menkkojen alkamisesta! :hug: Mutta toisaalta mukava kuulla, että sinulla kuitenkin katseet jo tulevaan... Vaikka varmasti päätös ei ole helppo! : / Me ollaan jo päätetty, että hoitoja jatketaan IVF:ään, jos insseistä ei tulosta tule...

sopla Tervetuloa mukaan ketjuun! :)

Täällä siis pp14/kp27 menossa, eikä vielä ainakaan menkkoja näy... Aamulla oli jo testi kourassa, että teen mutta sitten meni pupu pöksyyn enkä uskaltanutkaan! :ashamed: Jos sitä huomenna ellei vuotoa ennen sitä tule... Jotenkin vaan sellainen olo, että ne menkat on sieltä tulossa, kun enää ei ole minkäänlaisia oireita yhtään mistään!
 
Je
Täällä tänään takana ultra. Tuloksena oli, että munasarjoissa näkyi monta kasvamaan lähtenyttä munasolua, mutta ei yhtään johtofollia. Lääkäri sanoi, että menossa on selektiivivaihe... eli ne ei vielä tiedä, mitkä alkais kasvamaan ja mitkä ei :) Maanantaina meen uudestaa ultraan ja katotaan oisko sielt joku kasvanu suurimmaksi. Ne jopa väläytteli, et jos paljon kasvaa voitas lennosta siirtyä IVF:n, mut maanantaina olen viisaampi. Sit lääkäri viel mainitsi, et neljännessä inssissä ne hyväksyy kolme munasolua, eli silti voidaan inssi tehdä vaiks olis kolme.. ihme sääntöjä niillä :confused:

No, nyt sit odotellaan taas maanantaihin. Nyt menossa kp11 ja maanantaina siis kp 15. Ovistestejä käskettiin tehdä siihen saakka.
 
Juliet83 joko olet uskaltautunut testaamaan?

Täällä pp8 ja eilen illalla rupes tuntumaan menkkajomotusta ja lugea laittaessa tuntuu jotain omituista, en muista oliko viimeksi samanlaista.. Jos jomotukset kovenee niin luultavasti menkat sitten alkaa, viimeksi ainakin tuntui joku viis päivää ennen testaamista siltä, että minä hetkenä hyvänsä vuoto purskahtaa housuihin, johtui siis noista lugeista.. Jotenkin nyt vaan sellanen olo, että tästä täytyy nyt onnistua, että nyt olis sen aika.. Oon ollu myös vähän väsynyt ja flunssainenkin, ja luulen tietenkin kaikkea raskausoireiksi, huoh..:ashamed:
 
No niinhän siinä sitten kävi, että eilenaamulla (kp28) syntymäpäivien kunniaksi vuoto alkoi...:'( En kerinnyt edes testaamaan... Mutta jotenkin sen kyllä tiesikin ja arvasi, kun lähtökohdat olivat niin huonot meillä tällä kertaa! :( Kyllä se silti vaan harmittaa!!! Mutta eiköhän tästä taas pikku hiljaa nousta...

Tänään sitten soitin klinikalle ja meidät laitettiin siellä nyt sitten ivf-jonoon... Noin puolen vuoden jono täällä kuulemma on eli syksyyn menee väkisillä. Minä siis kiitän kaikkia tässä ketjussa olleita vertaistuesta! :heart: Kyllä tämä on ollut monella tapaa suuri apu... Varmasti käyn kuitenkin teidän kuulumisia aina välillä vakoilemassa! ;) Oikein paljon tsemppiä ja plussatuulia! :heart:

Vähän oli lääkäri kuulemma miettinyt, että pitäisikö miehellä kokeilla clomifen-kuuria, että josko siitä olis apu tuohon siittiöiden määrään. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Ensi viikolla on sitten lääkärin soittoaika, niin tietää vähän enemmän aiheesta...:)
 
Moi kaikille! :)
Päivitystä omaan tilanteeseen eli tänään ultra ja 2x follia löyty. Toinen 1,6mm ja 1,4mm. Huomenna ja ylihuomenna vielä menopur 75iu ja su pregnyl sitten illalla. Ti olis sitten toinen inssi tays:ssa.
Kohdunlimakalvo oli 8mm. :)
Viimeviikon takapakista selvitty ja nyt taas hyvillä mielin eteenpäin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Julietille ja aurinkoalle voimia matkaan :hug:

Eilen ultrassa (kp14) toinen folli oli pysähtynyt ja toinen 11mm. Eli maanantai-perjantai välillä tuo on kasvanut vain 1,5mm ja ohjeistuksena "Hyvä hyvä, jatketaan samaan malliin". Minun mielestäni tuo on hurjan hidas kasvutahti, Duodecimin sivuilla lukee "follikkelin maksimaalinen halkaisija kasvaa noin 2 mm vuorokaudessa". Miten teillä? Kypsyykö joku muukin täällä hitaasti?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollut hiljaiseloa, pp5 menossa...

Olipa ihana löytää täältä vertaistueksi ihmisiä, jotka on samanlaisessa tilanteessa! Lähipiirissä kun tuntuu raskautuminen olevan maailman helpoin asia :(. Itsellä oli pieni henkinen romahdus reilu kuukausi sitten kaverin vauvauutisen johdosta (mikä tuli ihan puskista). Sen jälkeen fiilikset vaihdellu epätoivosta toiveikkaaseen. Viime kierrossa (ilman inssiä) kyttäsin ihan liikaa oireita ja olin ihan varma tärpistä, mut sit tultiin alas kovaa ja korkealta :(. Enpä muista, koska olisin vollottanut niin paljon. Nyt oon inssin jälkeen aika skeptinen onnistumisesta onnistumisprosentit tietäen ja kun ei tunnu miltään.

Oon tässä yrittänyt päästä jyvälle, missä vaiheessa kukin on. Peikko89, waninka, anna_83 ja Tupasvilla teillä ainakin piinapäivät menossa. Ja Jonsku88, sullakin alkoi piinailut. Paljon tsemppiä ja jaksamista!

Mohair - mikä tilanne sulla?

Juliet83 - pahoittelut ja parempaa onnea uusiin koitoksiin :hug: Tehtiinkö sulle monta inssiä?

Kukka89 - varovaiset onnittelut :) Onko plussa selkeytynyt? Kuulisin mielelläni, minkälaiset olosuhteet sulla oli inssissä.

Viitaten aikaisempiin keskusteluihin, mitä täällä on käyty: mulla luget käytössä alakautta, mutta niistä ei juuri mitään oireita ainakaan ekalla viikolla. Viimeks toisella viikolla kuumeista oloa/lievää palelua. Ja mua ei kauheasti haittaa valuminen (tosin mulla vaan yksi kapseli iltaisin).

Lääkärien vaihtumisesta: mulla on julkisella (Hki Naistenklinikka) lääkäri pysynyt samana ensimmäistä suunnittelukäyntiä lukuunottamatta. Varmasti tosi ikävää, jos vaihtuu koko ajan, ku ne ei ehkä sit oo niin perillä just omasta tilanteesta.

Paljon inssi- ja plussaonnea kaikille :heart:
 
Aurinkoa ja Juliet pahoittelut ja kovasti tsemppiä jatkoon. Aurinkoa pohtikaa rauhassa, miten jatkatte ja mikä on juuri teille se paras vaihtoehto. Ja Julietille tsemppiä tuleviin hoitoihin! Kaikkea hyvää teille molemmille ja tulkaahan kertomaan kuulumisianne.

Sopla tervetuloa joukkoon mukaan jännäilemään.

DronttiEdvart mulla oli follien kasvu tässä kierrossa hidasta ja pistin purogonia yhteensä 21 päivää. Kp13 kävin ekassa folliultrassa, jolloin oli monta pientä follia ja niistä neljän koko oli siinä 9mm. Lääkeannosta kasvatettiin Kp16 kävin uudestaan ja kasvua ei ollut tapahtunut lainkaan ja luovuin jo vähän toivosta. Lääkeannosta kasvatettiin jälleen ja kp21 kävin kolmannessa folliultrassa, jolloin yksi folli oli kasvanut 18 milliseks ja toinen 14 milliseksi. Jatkettiin pistoksia vielä pienellä annoksella ja eilen kp24 kävin inssissä. Paikalla oli kaksi isoa follia. :) Inssi saatiin siis täällä tehtyä, vaikka välillä vaikuttikin hieman epätoivoiselta.

Tänään siis pp1 ja ilmoittaudun piinailijoiden joukkoon. :) Olen ollut ihan äärettömän rauhallinen tässä viime päivinä. Olen ajatellut ihan kaikkea muuta ja tämä asia on ollut täysin taka-alalla. Toivon kovasti, että seuraavat kaksi viikkoa jatkuvat samalla fiiliksellä.

Mites pidemmällä olevilla piinailijoilla sujuu? Onko jollekin ilmaantunut jonkimoisia oireita?
 
DronttiEdvard, sopla ja Amele Kiitos ja onnea kyllä tarvitaan, aina! :heart:

Sopla Minulla oli "tavallaan" 3.inssikierros. 1. inssi 12/11 meni niinkuin oppikirjassa eli mulle kasvoi 2kpl hyvän kokoisia folleja ja limis hyvä sekä miehen näyte oli normaalin rajoissa ja parempi kuin aikaisemmin. Nega siitä kuitenkin sit tuli... :(
2. inssikierros 2/12 meni mönkään, kun minulla kasvoi liikaa folleja ja kaikki liian pieniä eli ei selvää johtofollia. Inssi siis peruttiin! :|
3. inssin kierros 3/12 näytti ensin siltä, että taas käy niin, että folleja tulee liikaa ja perutaan. Inssipäivänä kuitenkin onneksi oli tullut yksi johtofolli ja pystyttiin tekemään. Mutta miehen näyte oli huonompi kuin ikinä, pesun jälkeen vain 0,4milj/ml.

Eli tämän pohjalta ei sitten ruvettu enää tekemään inssejä... Minulla tahtoo tulla liikaa folleja ja ei uskalleta kauan piikittää ettei kaikki lähde kasvamaan... Ja miehen näyte vaan huononee. Parempi siis vain siirtyä odottamaan ivf:ää! Siellähän niitä folleja sitten saa tullakin ja se on ihan toivottavaakin! :)

Mutta nyt yritän nauttia keväästä ja kesästä ennen ivf:ää... Ja yritän unohtaa nämä lapsettomuus asiat! :) Toivotaan, että onnistun siinä... :ashamed: Toukukuun alussa odottaa loma etelän lämpöön! :cool: Eiköhän sen odottelu auta osittain unohtamaan! :D

Aurinkoista ja plussarikasta kevättä kaikille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Sopla: Tervetuloa jännäilemään! Toivottavasti nappaisi heti!:)

Tänään on kp 32/28-30. Olen odottanut menkkoja alkavaksi viisi päivää. Tiputteluvuoto alkoi kp 29 ja kipujakin on ollut, mutta kunnon vuotoa ei ole ollut. Oikeastaan odotan kuukautisten alkamista, että voisin tosiaan Clomit aloittaa kp 5. Ennen lääkityksenä oli Anastrozol, mutta viime eli siis tässä kierrossa se ei oikein toiminut kunnolla, minkä takia ei edes inssiä ehdotettu, ja lääkäri määräsi Clomit seuraavaan kiertoon. Mulla PCO-tyyppiset munasarjat ja kai lääkäri pelkää, että folleja tulee liikaa.

Raskaustestejä en ole tehnyt enää kahden selkeän negatestin jälkeen. Olisi kyllä niin killeriä jos tässä oliski raskaana, mutta tuskinpa, kun juimii niin ettei mitään rajaa. Kai mä sain niillä Lugeilla kierron ihan sekaisin. Mulla on kyllä niin säännölliset kuukautiset olleet PCO:sta huolimatta, että oikein ärsyttää tällainen parin päivän myöhästely. Alkaa ihan miettimään, että onko kohdun ulkoinen raskaus mahdollinen vai mikä hitto nyt tätä kroppaa taas vaivaa, kun ei voi alkaa. Mun suunnitelmat mahdolliseen inssiin pääsiäisviikolla on täysin romuttunut venyvän kierron takia:headwall:. Ei tässä auta muu kuin odottaa..

Mullekin tekee tiukkaa raskausuutiset, varsinkin, jos yk on tyyliin 1. Sitten ne valittaa kuinka hiton raskasta on ollut elää jännityksessä kk:n päivät. Mä hajoan niin sellaisiin uutisiin. En olisi ite ikinä uskonut joutuvani kärsimään vielä lapsettomuudesta, kun ei se elämä ihan helppoa ole ollut muutenkaan. 1,5 vuotta yritystä takana, joista vuosi yrittämistä ennen hoitoihin hakeutumista, 6 kk hoidoissa, tosin 1 kk oli hoidoton, kun halusin antaa kropan levätä lääkkeistä.

Plussatuulia kaikille!:)
 
Tänne joukkoon mahtunee yksi kohtalotoveri lisää :)

Täällä inssin jälkeen alkoi juuri odottelu ja isot toiveet onnistumisesta <3

Sen verran taustoista, että perheenlisäystä odotettu nyt 2 vuotta.
Takana 6 inssiä, joista viimeisin ensimmäistä kertaa "hormonihoidon" tukemana.
Aikaisemmat kaikki tehty luomukiertoon.
Alkuperäinen syy miehen huonot simppamäärät (kiveskohju), joihin sai lääkitykseksi Clomifenin.
Tämä auttoikin niin hyvin, että simppamäärät on sen jälkeen ollu tod. hyvät :)
Nyt syynä selittämätön lapsettomuus, kun ei hyvilläkään simppamäärillä tärppää.
Jos ei lääkkeiden tukemakaan inssi tepsi, niin seuraavaksi koeputkihedelmöitys...

Voimia ja onnea kaikille piinailijoille!!
 
pp10 ja eletään jännittäviä aikoja... Kuvittelen (en siis ole varma onko oikeita oireita vai ei) itselleni alaselkäsärkyä, flunssainen olo, tissien aristusta - ekaa kertaa koko rinnat tuntuu vähän aralta- ja luget vuoti edellisyöni housuihin asti, mutta muuten ei ole tullu juuri mitään... Juilimista välillä myös, mutta sitä en laske.. Huoh, tiedän että itku tulee jos nega pärähtää, en tiedä vielä teenkö testin torstaina vai perjantaina.. Ajattelin että ensimmäistä kertaa voisin pyytää miestä katsomaan testin tuloksen, jos oli parempi onni :) Tämä on kauheaa epätietoisuutta :s Jotenkin olen ihan varma, että olen raskaana, mutta... Kyllä sen sitten ehkä parin päivän päästä tietää, jos oireet muuttuu.. Sanoin eilen miehelle, että on jotenkin outo olo ja mies sanoi että ehkä ootki raskaana! Kiva kiva, luo ihan turhaa toivoa.. Mutta liikutti toki, kun ei normaalisti juuri mitään asiasta puhu. Tämä on niin RASITTAVAA!
 

Yhteistyössä