Inseminaatio 2012

Tänään kävimme kolmannessa ultrassa. Tulokset vaikuttivat ihan hyviltä, vasemmalta puolelta löytyi 16mm folli ja oikealta puolelta 2 16mm follia. Limakalvo oli hieman yli 7mm paksu. Inseminaatio on sitten torstaina edessä. Puregonia olen pistellyt koko viime viikon, 3 päivää 50 ky ja sen jälkeen 75 ky. Tänään pistän vielä 75 ky Puregonia ja huomenna illalla on Pregnylin (irrotuspiikki) aika.

Olen tyytyväinen, että munasolut lähtivät kasvamaan, koska vielä viime viikon torstaina ei ollut kuin iso kasa alle 10mm kokoisia munasoluja. Nyt vain on tosin pidettävä pää kylmänä ja ei eläteltävä liikoja toiveita, koska eihän ensimmäisellä kerralla luultavasti vielä tärppiä tule. Muuten sitä rysähtää henkisesti kovaa ja korkealta.
 
Mulla tänään ultrassa kaksi follia molemmat melkein samankokoiset, toinen 13-14mm ja toinen 15mm, limakalvo oli nyt 7,8mm ja tästä olen oikein iloinen :) kuhan vaan pysyis paikallaan riittävän kauan. Pistän gonalia vielä tän ja huomisen päivän ja sitten ke pregnylin ja perjantaina on inssi. Vielä ehtis vauva tulla tän vuoden puolella :D Tässä kierrossa kyllä huomattavasti toiveikkaampi olo, kun edellisessä.
 
Tänään täällä on tapahtunut taas kaikilla jotain, joten pistän omat uutiseni myös. Eli tänään folliultra ja limis 7,4 mm, jes :) Follien tilanne oli huonompi eli oikealla kolme pientä ja vasemmalla yksi n. 13 mm ja kysta.. Lääkäri sanoi, että jos tämä inssi ei onnistu, niin täytyy pitää pari kiertoa taukoa että kysta ehtii poistua..:( Mistähän lie ilmestynyt yhtäkkiä.. Mutta joka tapauksessa, huomenna pistän pregnylin ja torstaina on inssi. Sain päättää itse torstain tai perjantain ja ajattelin nyt kokeilla inssiä vähän aikaisemmin kuin muina kertoina, saa nähdä miten käy. Nyt mulla on kyllä aika toivoton fiilis, ei yhtää oo onnistumisen tunnetta (se saattaa kääntyä piinapäivien koittaessa). Niin, ja kysyin nyt lääkäriltä siitä ivf-jonotuksesta ja hän sanoi että inssit ei vaikuta jonotusaikaan, kuulemma kun kerran jonoon laitetaan niin siellä ollaan. :) Edes sellainen mieltä piristävä uutinen :)

Je silti vielä mahdollisuus olemassa, tosin valitettavasti vähä huonolta vaikuttaa..:| Mutta pidän silti peukkuja. Teetkö testiä?

Amele eiköhän ne munikset sieltä vielä kasva, toivotaan että inssi järjestyy :)

Tupasvilla, me saadaankin piinailla sitte yhdessä torstaista lähtien :) Sun tilanne kuulostaa ainakin hyvältä. Waninka, sinäkin osut melkein samoihin piinapäiviin, kiva kun meitä on monta piinailemassa :p Testipäivä torstain inssin jälkene olis sitten 29. tai 30.3...
 
Tunafish-78 onnea!! :heart:

Ja sitten sellainen uutinen, että täällä on saatu myös plussa testiin! =) Nyt on kp26.
Siis tilannehan on se, että kp12 ultarassa ei näkynyt oikein mitään ja inssi jäi siis tästä kierrosta tekemättä. Eli jos tuolla jotain on nyt kasvamassa niin lähes luomutuotantoa (Gonalia lukuunottamatta). Mutta en uskalla vielä hirveästi hihkua, kun tosiaan viime vuonna oli kaksi kohdunulkoista. Mutta jotain sentään saatu aikaan. :)
 
Je Voi ei! :( Toivottavasti pieni vuoto ei vielä tarkottais mitään... :)
Amele Toivottavasti inssi onnistuisi ja follit lähtisi kasvuun... Tiedän kyllä tunteen, kun kasvua ei tapahdu... Viime kierrossa inssi peruuntui liian pienien useiden follien takia! :|
Peikko89 Toivottavasti sinullakin siellä follit jatkaisi kasvuaan ja inssi pystyttäisiin tekemään...

Tupasvilla Sullahan näytti siellä tosi hyvältä tilanne ja vielä 3 hyvän kokoista follia! :D Onnea tulevaan inssiin! Samoin waninka onnea tulevaan inssiin! :) Sielläkin peräti 2 follia, hyvä hyvä...

rootis Ihan mahtavaa! :heart: Onnea ihan hirveästi! :hug: Toivottavasti tämä sinun ja Tunafish78 plussa aloittaisi kunnon plussa aallon tässä meidän ketjussa! :p Me ollaan se tosiaankin kaikki ansaittu! ;)

Täällä tosiaan pp5, eikä enää mitään tuntemuksia! Munasarjoihin ei enää tuiki samalla tavalla niinkuin vielä eilenkin teki... Yritän kokoajan pitää toivoa yllä, et tärppäisi tässä kierrossa. Vaikka tosiaan lähtökohdat oli niin huonot!:| Eilen tuli taas eksyttyä alkuraskauden oireista kertovalle sivulle, ei pitäisi käydä siellä ollenkaan... Herättelee vain turhia toiveita!
 
Täältäkin mahtisuuret onnittelut Rootikselle!!! Pidän peukkuja, että kaikki menee hienosti!

Ja inssiin menijöille myös rutkasti onnea matkaan! Missä olet Tupasvilla hoidossa? Mietin vaan kun meillä ei inssiä tehdä jos enemmän kuin 2 follia... Entäs Peikko, missä te jonottelette IVF:ään? Meillä täällä Hgissä Naistenklinikalla ei jonoon pääse käsittääkseni ennen kuin kaikki aiotut inssit on tehty ja siksi meidän siis pitäisi päättää halutaanko 3. inssi (jos tämä ei onnaa) vai jonoon.

Juliet, mehän mennään samoissa piinapäivissä. Mullakaan ei ole mitään tuntemuksia. Yritän pitää siitä huolimatta toiveet korkealla ja oikein tietoisesti kuvittelen itseni raskaaksi, koska järkeilin, että jos tämä kierros ei toiveista huolimatta tärppää, niin onpahan ainakin (mielikuva) mitä surra. Joten annan itselleni luvan haaveilla ihan täysillä. Sitä paitsi luulen, että tämä on meidän viimeinen inssi, mahdollisesti myös hoito, joka tapauksessa - tärppäsipä tai ei. Mutta edellä mainitun hengen mukaisesti mä USKON, että tämä jää viimeiseksi siksi, että onnistuu ;)

Je, mikä siellä on tilanne?
 
pp 10 eikä mitään tuntemuksia. ei edes menkoista. Viime kierrossa ne alkoi jo pp 12 ja oireet menkoista jo pp10 jolloin lopetin lugetkin. Saas nähdä onko joku mennyt vikaan eikä menkkojakaan kuulu. Toisaalta tässä ole mitään kiirettäkään kun vasta toukokuussa sitten seuraava hoito. Silti ottaa jo valmiiksi päähän.

PAAAAAALJOOOON ONNEA onnistujille!! ihanaa että ketjuun tulee nyt edes pari plussaa nostamaan fiilistä :)
 
Täällä ei myöskään saa yhtä aikaa jonottaa IVF:ää ja tehdä inseminaatioita, niin meilläkin päätöset edessä mitä tehdään, jos tämä ei onnistu... Mutta me kuitenkin jatketaan hoitoja tavalla tai toisella! Jos ei tehdä kolmatta inssiä, niin sitten IVF-jonoon... Toivottavasti nyt kuitenkin tästä tärppäis! :) Adoptio ei ole poissuljettu ajatus, mutta sitä mietitään vasta sitten jos hoidot eivät tuota tulosta...

Aurinkoa79 Onpa mukava, että meillä tasan sama aikataulu! :) Mukava piinailla yhdessä ja toivotaan että molemmilla tulos olisi lopulta mieluinen...;) Millaisesta tilanteesta teillä tehtiin inssi? Varmaan olet kertonut, mutta ei muista enää... Meillä meinasi olla follien kasvatuksessa ongelmaa, mutta yksi ainakin 20mm saatiin aikaan... Simppoja vaan vaivaiset 0,4milj/ml pesun jälkeen eli se vähän laskee toiveita...:'(

tarantellah Eihän sitä tiedä vaikka sinäkin nousisit plussa junaan! :) Sitä toivon... Eikö joskus oireettomat kierrot ole niitä tärppikiertoja...;)
 
Viimeksi muokattu:
aurinkoa79, tuosta jonottelusta oli tääll äaiemminkin puhetta ja siksi sitä lääkäriltä tiedustelin, mutta meillä tosiaan ollaan jonossa insseistä huolimatta. Julkisella ollaan Länsi-Suomessa ja Tampereelle jonotetaan.

Tarantellah, olikos teillä toukokuussa sitten ivf-hoidot vai inssit? Niihin ei sitten enää pitkä ole jos ivf on, mutta toivotaan että tästä tärppäis :)
 
Je
Täällä kp1 tänään eli alko normi vuoto. Testasinki varmuudeks ja vähän mielenkiinnostakin mut oli ihan puhdas nega, ei ollu yrittäny ees kiinnittyy.

Suuret onnittelut Rootis! :)
Kyllä me muut täältä perästä tullaan, joko insseistä tai ivf:stä plussataan, eiks vaan tytöt!?

Clomit ois taas kp 5-7 ja ultra ens viikon torstaina, sinne tähdätään kasvattamaan pari hyvän kokosta follia ja tarpeeks paksu limis. :) kyllä tää tästä viel iloks muuttuu.

Me ainaski uskottii täysil et viime inssi onnistu, eikä must sen korkeemmalta pudottu. Sai ainakin hetken iloita siitä mahdollisuudesta :)
 
aurinkoa79, olemme hoidossa TAYS:issa. Ja lääkäri sanoi, että max. 3 follia saa tulla, tällä määrällä vielä tehdään inseminaatio. Kysyi kanssa, että olemmehan varautuneet siihen, että voi mahdollisesti tulla monikkoraskaus. Sanoimme, että kyllä olemme tietoisia kyseisestä asiasta. Kieltämäti olen asiaa pitkin päivää pohtinut, mutta kyllähän useammalla on käynyt niin, että vaikka aluksi näyttää, että 2 lähtee kasvamaan, niin toinen kuitenkin hyytyy jossain vaiheessa matkan varrelle. Saatikka, että kaikki 3 lähtisivät kasvamaan. Tuo olisi kyllä melkoinen ihme.
 
Huomenta likat,

Rootis jeejee, onnea! Nyt toivotaan, että raskaus olisi oikeassa paikassa ja pieni pysyisi matkassa. Onko vielä mitään oireita? Vitsit, täällähän alkaa plussia tulla ihan urakalla, ihanaa! :)

Je pahoittelut. Ihailen positiivista asennettasi katsoa eteenpäin, eiköhän se toivottu tulos sieltä vielä tule, niin kuin meille kaikille.

Jonsku88
tsemppiä pistoksiin, follin kasvatuksiin ja tulevaan inssiin!

Täällä on useilla inssi tulossa tällä viikolla, jännää. Tupasvilla siellähän vaikuttaa lähtökohdat varsin lupaavilta. Sanoit, että viime viikolla sinulla oli useita pieniä munasoluja, mutta olivat kuitenkin lähteneet kasvamaan. Tämä luo toivoa, sillä minulla oli tosiaan eilisessä folliultrassa useita pieniä, mutta ehkä se siitä vielä korjaantuu. Onnea torstaiseen inssiin, kaikki menee varmasti hienosti.
Waninka mainiolta vaikuttaa sielläkin suunnilla tilanne inssiä ajatellen. Ja ehkä toiveikas mieli merkkaa sitä, että teille saadaan se vauva tosiaan vielä tämän vuoden puolella.
Peikko siellä oli hyvä limis, jee ja yksi johtofollihin. Mutta tuo kysta kuulostaa kyllä vähän kurjalta. Onko sulla ennen ollut vastaavia, vai onko ensimmäinen? Äh tylsää, jos kysta pakottaa pitämään välikiertoja, mutta kuule kenties inssi onnistuu, jolloin ei tarvitse sellaisestakaan murehtia. Nyt toiveikkain mielin inssiin. On muuten jännä, miten tässä lapsettomuus asiassa mieliala vaihtelee tosi nopeasti, ainakin minulla. Saman päivän aikana saattaa olla tosi syvissä vesissä ja sitten illalla taas toiveikkaana ja iloisena. Huoh, henkisesti rankkaa kyllä, joten ollaan me likat aika vahvoja, kun tällaista vuoristorataa kestetään, vai mitä?

Piinailijoille kärsivällisyyttä ja toiveikkuutta täältä lähettelen. Juliet heh nuo alkuraskauden oiresivustot on kyllä pahoja, itsekin eksyn niille aina silloin tällöin. Aurinkoa ihanaa, että olet toiveikkain mielin, tsemppiä! Tarantellah ja nalle-maija tsemppiä teillekin, kenties sieltä tulee pian tämän pinon seuraavat iloiset uutiset.
 
Tunafish ja Rootisonnea! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että pysyisi matkassa mukana :heart: :flower:

Täällä inssikierto 2 lähti käyntiin, kp 4 nyt ja aloitin Gonalin korotetulla annostuksella kun viimeksi pistelin pari viikkoa ja inssi saatiin tehtyä vasta tuolloin kp 23.

Mites Josmosella on käynyt, kun samoihin aikoihin piinailtiin?
 
Heippa! Minulla on ensimmäinen inssi tässä kierrossa, jos ovis ei satu viikonlopulle. Nyt on kp11. Jos normaalisti menee, niin ovis on kp 14 eli tämän viikon perjantai, riski on mennä yli. Mulla oli myös clomit tähän kiertoon, vaikka mitään ovulaatiohäiriötä ei ole todettu. Selittämättömästi lapsettomia ollaan, ehkä ikä painaa. Yritystä on ollut reilun vuoden.
 
Täällähän on aktiivista kirjottelua :) Ja iloisia uutisiakin tullut, onnea Tunafish78 ja rootis

Meillä pitäisi nyt päättää tehdäänkö vielä 4.inssi vai lähdetäänkö IVF:ään. Yksityisellä on IVF aika kallista, menee ainakin toisen palkka kokonaan siihen plus vielä lääkkeet, mutta toisaalta haluaako lähteä kokeilemaan tuleksetonta 4.inssiäkään.. Sain itseni onneksi viime viikolla kilpirauhaskokeisiin, saa nähdä onko niissä selvinnyt mitään vikaa

Onnea piinailijoille!
 
Tunafish-78 ja rootis: paljon paljon paljon onnea!!! Ihana lukea, että näistä insseistäkin jollain tärppää ja rootiksella melkein luomuna!! :) Peukkuja, että kaikki sujuu hyvin!!

Amele: minkälaisia annoksia sä pistelet Puregonia? Mulla normaali annos on 50 yksikköä ja pistelen 4-8 päivää, riippuen kp:stä.

Waninka: meillä onkin sitten inssi samana päivänä :)

Hirveästi kirjoituksia viimeisen kerran jälkeen, ei meinaa pysyä perässä :)

Kävin tänään seurantaultrassa. Limakalvo 6 mm ja yksi folli oli kasvamassa, tällä hetkellä 13-14 mm. Nyt siis kp 11 menossa. Lääkäri tuplasi Puregon-annokset, eli tänään ja huomenna 100 yksikköä kumpanakin päivänä. Torstaina aamulla taas ultra ja varmistetaan, että folli ja limis ovat riittävät, jotta perjantaina päästään tekemään inssi. Puhuttiin lääkärin kanssa, että seuraavassa kierrossa tehtäisiin jo se ivf, jos ei tästä toisesta inssistä nyt tärppää. Riippuu tietysti siitä, minä päivänä kuukautiset alkavat, kun piikittely pitäisi aloittaa kp 2 ja sitten ongelmana on pääsiäinen, että osuuko punktio ja siirtopäivät juuri siihen ajankohtaan, jolloin klinikka on kiinni. No, jospa nyt katsotaan tämä inssi ensin eikä mennä asioiden edelle... :whistle:

Plussauutisia olisi kiva lukea enemmänkin! Tsemiä kaikille kovasti!
 
Karoliina Olen pistellyt puregonia kierrosta riippuen vähän vaihtelevilla annostuksilla. Viime kierrossa pistelin vuoropäivinä 25 ja 50. Nyt tässä kierrossa olen pistänyt annoksella 33,3 ykstoista päivää ja lisäksi nyt jatkettiin annoksella 50 ainakin sen kolme päivää (varmaan enemmänkin, eli varmaan se 15 pistopäivää menee rikki). Joten en oikein ymmärrä miksi ihmeessä mulla sitä annosta ei kasvateta, kun muutenkin kierrot venyvät pitkiksi. Ehkä ens kiertoon osaan vaatia. :)
 
Mä luulen että mä en testaa. jos ei menkat ala niin sitten ehkä joskus kaukaisuudessa. mulla ei todellakaan ole tärppi olo :)

Toukokuussa joo ivf. ja siihen on vielä ikuisuus. Ketuttaa kun tässä touhun aikana ei nuorru enää. En mä näin halunnut lapsia ja tulevaisuutta.. pläh.
 
Juliet, en muista itsekään raportoinko tänne inssikuulumisia, mutta siis meillä vähän sama tilanne kuin teillä, siittiöitä oli vähänlaisesti. En muista tarkkoja lukemia, mutta vähemmän kuin viimeksi ja jo silloin lääkäri totesi, että inssi voidaan kyllä sillä spermalla tehdä, mutta laatu ei ole kovin kummoista... Ajoitus sen sijaan oli kai ihan ok, lääkäri puhui jotain jonkun "kasaan menemisestä" ja siitä että se viittaisi siihen, että ajoitus on hyvä. Tänään siis pp 6, ei oireita. Toivo pidetään korkealla - vaikka väkisin ;)
 
Amele, ei mulla oo ennen ollu tollasia kystia, ainakaan tietääkseni.. Jep, onhan se kurjaa jos tulee parikin välikiertoa, mutta tämä on nyt kolmas inssi, joten luultavasti olis tullu muutenki. Mielialat kyllä heittelee, mullakin maanantaina yhtäkkiä vaan tuli ihan toivoton olo kun odotin pääsyä lääkärille, ihmettelin vain että mitä mäki nyt täällä tuhlaan aikaani kun kuitenkaan ei tämäkään onnistu :/

Je kiva että osaat suunnata katseen ja toivon jo seuraavaan kertaan, mulla se ei nyt oikein oo onnistunu. :)

tarantellah toivotaan että sullakin plussa tulisi tästä kierrosta, niin ei tarvisi odotella paria kuukautta, se on niin turhauttavaa..

Luulisin nyt ehkä olevani sitten helpottunut, jos tuleekin välikierto, tässä nyt jo kolme inssiä putkeen, eli eiköhän se oo pienen tauon paikka jos tästä ei tärppää. Mulla on yleensä tunteet onnistumisen suhteen menny niin, että järki sanoo etten ole raskaana, mutta silti on sellainen olo että täytyyhän mun olla, ei ole vaihtoehtoa. Ja järkihän on tähän asti ollu oikeessa...
 
Onnea plussanneille ! :heart:

Ei tarvinnut eilen testiä tehdä kun menkat alko. Pieni vitutus on päällä ja pahensi vielä asiaa kun työkaveri toi näytille 2viikkoisen vauvansa töihin. Teki oikeesti tosi pahaa, oli pakko mennä sivummalle ja alkoi kyyneleet valua pakostakin. Tuli ihan hirvee olo kun näki sen palleron tuhisemassa siinä sitterissä. Vaikka on onnellinen toisen puolesta niin silti tuntui tosi pahalta. Ja on ollu olo tänään että ei millään jaksa.
Mies hokee että "kyllä me tästä selvitään". :headwall:
Kai tää olo menee ohi parissa päivässä.
La aloitan taas ton menopurin ja sit seuraava pe uä.
 
Juu ja olihan tämä taas arvattavissa. Yritin, ettei nämä hoidot menisi liikaa ns. mielen päälle, vaan väärin arvattu. Olen nyt jo niin kiukkuisella ja ärtyneellä mielellä kuin olla ja voi. Huomenna on siis inseminaatio tulossa ja on jo valmiiksi odotukset ihan pakkasen puolella, ei tästä kuitenkaan ole mitään hyötyä. Harmittaa vain, kun tuolla ovat ne 3 follia hyvänkokoisiksi kypsyneet ja kun ei luultavasti kroppa niitä hyödynnä lainkaan (raskaus). Tuntuu, että kohta suorastaan räjähdän liitoksistani.

Lähinnä olen siksi vain näin vihainen, kun niin kovin toivoisin toistakin pikkuista tänne kotiimme. Ja kuitenkin on vain niin vahvana tunne, että ei sitä kuitenkaan meille koskaan suoda.

Ja että miten selvitä suht' tervejärkisenä kahdesta seuraavasta inseminaatiota seuraavasta viikosta, vaikka tietää, että negaa se raskaustesti kuitenkin lopulta näyttää. Kun ei näistä asioista voi jutella työkavereille - tämä on vain oma juttuni. Ainoastaan voin "jutella" täällä tai sitten miehelleni. Mutta en voi hänellekään koko ajan tätä valitusvirttä veisata, ei hän jaksa tämmöistä narinaa koko ajan kuunnella. Kuitenkin pitäisi jaksaa keskittyä työntekoon ja kiva sitten kun mielialat laukkaavat näin rajusti, välillä on ihan hyvä olla ja toisinaan näin tuhottoman paha olla.
 

Yhteistyössä