Inseminaatio 2012

Onnea Karkki!!!!:heart: Ihan mahtava juttu!:D Laitahan oirelistaa meille?Kiinnostaisi
kovasti nuo alkuraskauden oireet!

Tunafish78,Jes,pääsit sinäkin piinailuun mukaan.:)

Waninka,Sun fiilikset kuulostaa ihan itseni kirjoittamilta.:( Paitsi tuo adoptio asia..Hyvin samanlaiset
tuntemukset mullakin.Välillä parempi,välillä ei..Voimia sulle.:hug:

Onko kellään ollut menkkakipuja näillä piinapäivillä (pp5-7)? Mulla on vähän toiveikkaampi
olo,kuin ekassa inssissä.Ostin eilen digitestinkin valmiiksi.Tää tarkoittaa vaan sitä,että
pudotaan taas korkeelta,jos nega tulee.Näin viime yönä unta,että makasin jonkun ison
veneen kannella ja aina kun vene keinahti,pelkäsin putoavani mereen.Ahdistava uni.:(

pp7 menossa
 
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-
Juliet83, hauskaa tosiaan jos mennään samaa tahtia! Mulla oli viimeksi inssi kp14 ja toivon kovasti, että olis nytkin niin, koska lähden seuraavana päivänä reissuun... Se kp14 mulla siis ens viikon ke! Perjantaina selviää insiin ajankohta kun ultrataan. Miltä sun aikataulu näyttää? Miten viimeksi meni?

Mä oon päättänyt yrittää olla tämän inssikierroksen mahd positiivisella mielellä ja annan myös toiveille luvan tulla. Järkeilin, että pettymys se on joka tapauksessa, antoipa itselleen luvan toivoa tai pitipä jalat maassa ja harjoitti pessimismiä. Joten nyt aion vaan antautua haaveilemaan ja katselmaan raskauskuvia ja elättelemään toiveita. Voi olla että tämä jää viimeiseksi yritykseksi hoitojen suhteen - toivottavasti siksi, että raskaus alkaisi, mutta jos ei niin siksi, että luultavasti siirrymme tämän jälkeen adoptioneuvontaan. Joten otan ilon irti tästä kierroksesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Heippa!

Kiitos tervetulotoivotuksista toiveissa86 ja Juliet83 =)

Tunafish-78 pidän sulle peukkuja! Hyvänkokoiset follit ja limakalvo sulla oli.

Tervetuloa DronttiEdvard! Mulla kyllä ultrattiin ennen inssiä, mutta myös mulla toimenpide oli nopsaan ohi ja lääkäri sanoi, että voin nousta ja pukea. Mäkin olen aina luullut, että olisi hyvä maata hetki selällään, jotta simpat varmasti pysyvät sisällä, mutta eipä sieltä ulos juuri mitään tullut, vaikka nousin heti. Ja eiköhän se lääkäri sen tiedä =) Mulla toimenpide ei sattunut oikeastaan ollenkaan. Enemmän se aukiolotutkimus sattui. Verta mulla ei tullut yhtään inssissä eikä aukiolotutkimuksessa. Saattaa olla, että sulla sattui just sen takia, kun lääkäri teki ekaa kertaa inssiä ja ei ehkä osannut kunnolla. Harmi : / Mulla ollut koko ajan sama lääkäri kun yksityisellä käyn. Ja käyn suunnilleen kerran viikossa. Nyt tulee vähän taukoa, kun inssi oli toissa viikolla ja seuraavan kerran menen ultraan vasta kp 7-8 jos tässä kuukautiset alkaa. Mulla on kierto epäsäännöllinen, enkä tiedä, koska seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa. Viimeks kierto kesti 35 päivää ja jos nyt on sama, niin maanantaina pitäisi alkaa vuoto.

Isot onnittelut KarKKi:lle!!! :heart:

Mulla on nyt menossa pp 11. Ei mitään kovin erikoisia tuntemuksia ole ollut. Eilen vähän nipisteli vatsaa ja oli huono olo, mutta voi johtua ihan mistä vaan. Tietysti toivon parasta, mutta en uskalla liikaa haaveilla. Mä en ole koskaan plussaa saanut r-testeihin enkä nytkään halua testata liian aikaisin. Perjantaina tosiaan 2 viikkoa inssistä, joten sinne nyt ainakin odotan, ellen sitten jopa viikonloppuun.

Waninka mulla on määrätty kahteen kiertoon ensin Femar kp 2-6 joiden tarkoituksena on ollut "herätellä" munasarjoja ja sitten Puregon varsinaiseen kasvattamiseen kp 14-18 ja tässä kierrossa kp 9-16 ja mulla annostus on ollut vaan 50 iu päivässä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-
Kovasti peukutan Karoliinan testailuja ja kahta viivaa sinne tikkuun ++++ :whistle: Jos näitä inssiplussia alkaisi nyt satelemaan :D

Kovasti itseäkin mietityttää jo sekin surullinen vaihtoehto ettei lasta tule ollenkaan. Ei olla miehen kanssa adoptiosta edes keskusteltu mutta itse olen sitä vastaan. Haluan oman biologisen lapsen tai sitten en lasta ollenkaan. Olen sivusta seurannut tuttavapariskunnan vuosia kestänyttä adoptioprojektia ja sekin on todella pitkä ja raskas tie. Sekundäärisen lapsettomuuden vaihtoehtona voisin ehkä harkita adoptiota, mutta näin täysin lapsettomana ja rankkojen lapsettomuushoitojen päätteeksi en usko että omat voimat enää riittäisi siihen vuosien odottamiseen ja sitku-elämään.
Meilläkin molemmilla miehen kanssa myös sellaisia terveydellisiä rajoitteita ettei adoptio meille välttämättä olisi edes mahdollista.
 
susan78: puhuit menkkaoireista. Nyt olen itellä huomenna parina iltana, että on juilinu alaselkää niinku menkkojen alkaessa.. nuo sinun unet on mielenkiintosia, eikö sulla viime inssissäki tullu unia, nyt vaan se verentuleminen on poistunu. Jospa se olis hyvä merkki :)

ja onnea karkille plussasta, johan sitä on ootettukki :D ja tervetuloa uusille :)

Täällä pp6 menossa
 
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-
Täällä onkin ollut vilkasta keskustelua, kiva.

KarKKI ihan super-paljon onnea, ihanaa! Nyt täällä on kovasti peukut pystyssä onnellisen odotuksen puolesta. :) Inssillä voi siis kuulkaa naiset onnistua, joten eipä luovuta muutkaan toivosta.

Tervetuloa uusille! :)

DronttiEdward. Kuulostaa ikävältä tuo sun inssikokemus. Ootko ykityisellä vai julkisella hoidossa? Mulla myös inssi sattui aika paljon juurikin niiden pihtien ansiosta ja verta tuli toimenpiteen aikana ja muutama päivä sen jälkeenkin. Mulla käytettiin myös tuota Tunafish78 mainitsemaa erikoiskatetria jonkinmoisen "mutkan" vuoksi. Lääkäri meinasi tehdä inssin ultraamatta, mutta pyysin ultraamaan, kun edellisessä folliultrassa oli kolme follia, joten mua kiinnosti, että montako sinne oli jäänyt (yksi ainoastaan). Muutaman minuutin lääkäri käski pötköttelemään, ennen kuin nousin ylös. Tsemppiä sinulle piinapäiviin ikävästä inssikokemuksesta huolimatta!

Täällä oli ainakin muutamilla testattuja negoja/alkaneita vuotoja, ainakin waninkalla ja Peikolla. Lähetän ison tsemppihalin teille. Ihan surku. Ootko Peikko jo päättänyt, pidätkö välikierron? Etene fiiliksen ja voimiesi mukaan. Waninka onkin jo uudella kiekalla. :)

Täällä on pp15 ja muutama puhdas nega testattu. Plääh. Eilen lopetin ludet, joten tavallisesti vuoto tulee pari päivää sen jälkeen. Vatsa onkin jo kipristellyt hiukan siihen malliin, höh. Viikonlopun olin tosi mieli maassa ja itkeskelin. Maanantaina tuntui jo parammalta ja tänään olen ihan elävien kirjoissa. :) Tietysti turhauttaa ja surettaa, mutta takana oli kuitenkin mulla vasta eka inssi (clomi+puregon+pregnyl avusteisia ovulaatio induktioita kyllä tehty jo useita). Nyt siis vuotoa odotellessa ja sitten uuteen yritykseen.

Eilen päätin, etten jää itkemään tätä, vaan suuntaan katseen eteenpäin. Otan mallia sinusta aurinkoa ja menen positiivisella ja toiveikkaalla fiiliksellä. Teillä on lupa sitten muistuttaa mua tästä positiivisesta ajattelutavasta, kun hetken päästä surkuttelen täällä elämääni. :D

Tsemppiä kaikille tuleviin insseihin ja piinailijoille piinapäiviin!
 
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-
Hei taasen ja pahoittelut negan testanneille sekä tervetuloa joukkoon uusille, mutta ennen kaikkea superonnittelut KaRKin positiivisista uutisista, jotka tuo toivoa koko listalle :) Täällä menossa pp 8 ja menkkafiilikset on ihan selkeät :( Mulla yleensä täti tulee 11 päivää inssistä, eli lähipäivinä taitaa käynnistyä 14. kierros... Tsemppiä ja parempaa onnea muille piinailijoille ja inssiin menijöille!
 
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-
Solsolet toivottavasti ei nyt sitten niitä tulis. kiitos kaikille onnittelijoille,toivon ettei tasan 2vkoa sitten irrotuspiikki ole tuota plussaa tuonut.Olin itse ihan varma että negaa edelleen näyttää ja oikeestaan olin jo ollut valmistautunut ivf:ään,eli toisin sanoen heitin toivon kankkulan kaivoon. ;)

Ensimmäsiä oireita: väsymys ja kiukkuisuus,ajoittainen oikean reiden kipu. aamulämmöt mulla on normaaleja,joten en niihin luottaisi,vilun väreitä muutaman silloin tällöin iltaisin.käsien hikoilua ja herkästi hengästymistä koiran kanssa ja työssä liikuessa.Jonkinlaisia menkkatuntemuksia.

Ensinmmäinen ultra n.3vkon päästä vs liitossa eli raskausviikolla 7. APUA.
 
No niin, tänään alkoi menkat. Viikonlopun masennus alkaa nyt mennä ohitse pikkuhiljaa ja katse käännetään kohti seuraavaa hoitokiertoa. Päätettiin kuitenkin miehen kanssa, että tehdään nyt se kolmas inssi vain heti perään, raskasta tästä hoidosta tekee mulle vaan ne negat. Päädyin sitten kuitenkin jatkamaan, toki tauko olisi ehkä tehnyt hyvää, mutta sitten taas voi olla että olisin katunut sitä ja sehän vasta olisi ollut tuskastuttavaa. Mieluummin pidän taukoa sitten kesällä, kun on muutakin tekemistä :) Nyt siis torstaina aloitan clomit ja kp14 eli 12.3. on ultra.

Olin eilen ihan järjettömän kipeä, töissä oli ihan tuskallista ja kotona seisoin takan edessä että tuli lämmintä alavatsaan. Välillä tuntui niinkuin olis ollu synnyttämäs :p

Täällä on nyt ihan mielettömästi tullu taas viestejä. waninka pahoittelut negasta ja totta tosiaan, mullakin tuntuu toi koko asian syrjään laittaminen toimivan, en ole yleensä mikään optimisti, en siis pysty kok oajan vaan ajattelemaan positiivisesti. Niin, mulla ainakin on kahdella clomilla tullu ennemmin kaks follia, viime kierrossa jostain syystä vain yks, mutta sse oli kasvanu nopeempaa :eek: Samoin pahoittelu Amele, musta tuntuu että mitä useampi inssi epäonistuu, sitä paskempi fiilis jokaisen negan kohdalla tulee. :(

nalle-maijalle ja tarantellahille tsemppiä loppuviikon inssiin, ilmeisesti nalle-maijalla ultrataan ennen inssiä? Ainakin sulla oli pari follia, mitkä saattaa ehtiä kasvamaan, ja mulla on limis ollu kans jotain tota luokkaa ja lääkäri on kehunu hyväksi :eek:

Tervetuloa Karoliina81 ja DronttiEdvard! Mullakaan ei ekassa inssissä jostain syystä ultrattu, mutta pyysin sitten toisella kerralla ultraa, joten kannattaa vain olla itse aktiivinen :)

Lämpimät onnittelut -KarKKI- :heart:

Piinailijoille mukavia ja nopeasti eteneviä piinapäiviä :p
 
Moi taas ja päivitystä päivän inssistä :)
Ekaks laitan että mulla ei ollu vastetta ton clomifemin kanssa joten siirryttiin menopur 75ky+pregnyl.
Mutta joo eka inssi oli tänään ja kivulias. Johtu kanssa niistä pihdeistä joita joutu käyttää ja ottaa sen toisen katetrin, kohdunkaula ei kuulemma ihan suora.
Miehellä siittiöitä pesun jälkeen mycket paljon 81milj. Lääkäri kehu ja oli tyytyväinen.
Mulla folli (1kpl) oli irronnu just sopivasti ja limakalvonpaksuus vähän päälle 8mm.
Nyt alkaa sit tosiaan nää piinalliset 2vk :eek: Testipv olis 13.3
Lääkäri oli tosi hiljainen eikä paljoa höpötelly. Inssi kesti n. 30min.

Toivottavasti joku plussaa :) Jaksetaan kaikki odotella :)
 
Hei kaikille,

Onnea Karkki plussasta, i h a n a a !

Itselläni myös olisi ollut huomenna testauspäivä, mutta ei tarvinnut odottaa sinne asti, sillä tänään alkoi vuoto. Yleensä tämä vaihe on mulla pitkä 16-17päivää, mutta nyt tuon inseminaation jälkeen näköjään näin, eli 12 päivää.

Tiesin prosenttien pyörivän vain noin 25:ssä, mutta silti pettymys oli ensimmäistä kertaa suuri tämän prosessin aikana. Huomenna soittelen sairaalaan ja varailen uutta ultra-aikaa. aiomme siis koittaa viimeisen inssin heti seuraavaan kiertoon.

Kirjoittelen taas enemmän kun työkiireet vähän helpottavat =)

Plussatuulia piinaaville!
 
Heipparallaa, mahtuisiko uusi mukaan.

Meillä tilanne on se, että yksi (luomu)lapsi löytyy ennestään, mutta toista ei ole kuulunut yli kaksi vuotta kestäneen yrityksen jälkeen. Ensimmäinen inssi tehtiin helmikuun alussa -> ei tulosta. Nyt tässä kierrossa inssi jää tekemättä, kun lääkäri ei ultrassa löytänyt kunnollisia folleja. :-( Mitäköhän sekin sitten tarkoittaa? Ovisplussan tikutin kuitenkin jo kp11, joka on mielestäni kovin aikaisin. Luomulla mennään siis tämä kierto (+Gonalia piikitin kp5-8).

Seuraavaan kiertoon mulla olisi sitten clomit kp3-7 ja fostimon kp8-9. Jollakin muullakin (sori, unohdin jo nimen) näytti olevan tismalleen sama cocktail. Ollaankohan samalla lääkärillä? :) Mutta osaako joku kertoa, että onko nuo Gonal ja Fostimon oikeastaan sama lääke (kuten lääkäri minulle kertoi). Valmistusprosessi on erilainen, mutta miksi sitten edes määrätään tuota Gonalia, kun se on paljon kalliimpaa? Vai onko kenties tuo Fostimon jotenkin huonompaa? Vai se kynäkö siinä maksaa? En kyllä tuntenut, että Fostimoninkaan piikittäminen olisi sen kummoisempi juttu, kun hoitaja sen minulle opasti. Ääh, nämä kaikenmaailman lääkkeet saa aloittelijan pään ihan pyörälle.

Joku tuolla aiemmin kirjoitti siitä, miten on joka kerta ollut eri lääkärillä. Minä olen myös hämmästellyt sitä, että nämä hoidot tuntuvat olevan jotakin 'vähän sinnepäin' eikä kovin kokonaisvaltaista toimintaa. Joka kerta eri lääkäri (no okei, yksi lääkäri on ollut kahteen kertaan) ja kerran jopa luulin yhtä jantteria joksikin laiteteknikoksi, kun ilman takkia leuhotti paikalle. :) Yksityisellä puolella homma toimisi tältä osin varmastikin paremmin, mutta eipä oikein rahat taida riittää siihen hommaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
josmose teilläpä kuulosti tosi hyvältä eli tsemppiä vain piinailuun :)

anna_83 pahoittelut negasta.. ollaan sitte molemmat tänään kp1:llä, nyt vain uusia folleja kasvattelemaan :) kirjoitit että tämä on teidän viimeinen inssi, onko se siis kolmas? Meillä on, ja kaikki kolme peräjälkeen. Minä kp:nä sulle on tehty inssit?

rootis tervetuloa joukkoon! meitä alkaakin olla täällä tosi paljon, ei enää millään muista mitä kelläkin on menossa :p
 
Ohoh, onpas tämä ketju aktiivinen! :)

KarKKi onnea paljon! :flower::flower:

Näin pikaisesti vilkaistuna samoilla jännäpäivillä ollaan Tunafishin, josmosen kanssa. Odottavan aika on pitkä!

Julkisen puolella olemme ja siksi juurikin nuo alati vaihtuvat lääkärit. Moni on suositellut yksityistä, mutta rahatilanne määrittelee hyvinkin paljon nyt sen, missä ollaan hoidossa.

Miten teillä muuten miehet? Meillä vasta nyt todella kiinnostunut ja innostunut, kun päässyt itse ns. "osalliseksi". :heart: Hyvää päivänjatkoa kaikille!
 
Huomenta!
Ensiksi,pahoittelut negan testanneille.Niin kurjaa..:(
Anna_83,Puhuit 25% mahdollisuudesta onnistua inssissä.Onko lääkäri sanonut sulle
noin?Mulle ei koskaan ole puhuttu kuin 10-15% mahdollisuudesta eli samat mahikset kuin
normaalikierrossakin on.Vasta IVF:ssä on paremmat onnistumusprosentit.

Karkille,Kiitos vastauksestasi.:) On kyllä ihana juttu tuo plussasi.:)

Toiveissa86,Mulla ihan samanlailla ristiselkäkipua.Varsinkin toissapäivänä.Tänä aamuna
jo ihan selkeä paineentunne vatsassa,mikä enteilee menkkoja.Tissit on kyllä vielä hemmetin
arat.Viimeistään kun ne normalisoituvat(just ennen vuotoa)tiedän,että peli on menetetty.
Onneks en vielä sellasta unta ole nähnyt,kuin viime inssissä.

Tervetuloa uusille!:)

pp8 menossa
 
Huomenta likat,

anna_83 höh pahoittelut negasta. Hassua, että sulla alkoi vuoto nyt noin "pian" inssistä, jos yleensä ollut useampi päivä. Mulla menossa nyt 16 päivä inssistä, eikä kuukautisia vielä kuulu. On vähän tylsää, kun on pitkät kierrot näiden hoitojenkin kanssa (ilman hoitoja superpitkät) ja saa aina odotella ikuisuuden, että pääsee seuraavaan yritykseen. Nyt muistaakseni menossa kp34 tai 35. Veikkaan kuitenkin vuodon alkavan tänään tai viimeistään huomenna.

Tervetuloa mukaan porukkaan rootis , täällä meitä riittää, joten eipähän ainkakaan olla asian kanssa yksin.

Täällä oli keskustelua noista lääkärien vaihtumisista ainakin julkisella puolella. Itse ollaan tosiaan hoidossa yksityisellä (vielä toistaiseksi) ja siellä on aika mukavasti sama lääkäri yleensä. Ja muutenkin olen kyllä melko tyytyväinen hoitoon, paitsi kallistahan se on! Katsotaan kuinka pitkälle meillä riittää mahdollisuudet olla sillä puolella hoidossa... Varmasti hyvää ja laadukasta hoitoa voi saada myös julkisella puolella, eniten minua pelottaa ne jonot ja odottelu, kun tällainen kärsimätön ihminen olen. :)

DronttiEdvard meillä mies suhtautuu näihin hoitoihin ihan mukavasti. Varsinaisesti hän ei ole innoissaan, mutta on kuitenkin kiinnostunut. Koittaa parhaansa mukaan olla kannustava ja lohduttaa, jos mulla meinaa jaksaminen ja usko pettää. Minä suhtaudun enemmänkin tunteella ja mies sillä tavalla käytännönläheisimmin. Hän on myös aivan varma siitä, että meille lapsi tulee. Mites teillä muilla miehet suhtautuu näihin kuvioihin?

Ihanaa aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
 
Meilläkin mies on toivoa täynnä :) hän oli se joka varasi meille ensimmäisen ajankin. Mie ku luovun toivosta, niin mies jaksaa kannustaa, että kyllä se lapsi vielä tullee.. Muutama päivä menee sitte itellä alamaissa mutta miehen kannustus saa taas jaksamaan. Näitten inssien jälkeen huomannu, että kyllä se mieski pettyy joka kerta.. sanoo vain, että olin ihan varma että nyt tärppää mutta se jaksaa painaa koko ajan eteenpäin. Mikä on kyllä ihan hyvä, ettei ite jää laakereille lepäämään :)
 
Meillä mies oli se, joka ehdotti että varaan ajan lääkärille ja katotaan miten homma etenee sen jälkeen. On ollut myös mukana lääkärikäynnillä ja minä vastaavasti mukana hänen näytteenotoissa. Tosi mahtavaa, että mies on tukena ja mukana yhtälailla näissä hoidoissa ja pystyy keskustelemaan avoimesti mun kans näistä asioista :)

Huomenna olis sitten folliultra ja perjantaina taitaa olla toka inssi, jos kaikki on hyvin.

Onnittelut vielä KarKKi sulle plussasta :heart: Toivotaan, että näitä inssiplussia tulis enemmänki.
 
Je
Minultakin suuret onnittelut Karkille! :heart:

Meilläkin on mies vahva tukija silloin kun itseltä usko loppuu ja taivas putoaa niskaan. Onneksi toinen jaksaa kannustaa joka kuukausi uudestaan :) Hän on ollut mukana melkein jokaisessa ultrassa sekä inseminaatiossa. Samoin kaikki testien tulokset katsotaan aina yhdessä :heart:

Täällä menossa pp7 ja ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Koitan olla positiivisella mielellä ja ajatella, että nyt ollaan raskaana :D ei kai sitä sen korkeammalta voi pudota.

Testipäivästä en nyt ole varma, onko se sitten pp14 vai myöhemmin? Ajattelin kyllä etten testaisi ollenkaan, vaan odottelisin menkkojen alkamista tällä kertaa. Saa nähdä riittääkö kärsivällisyys :)

Pahoittelut myös kaikille negan testanneille.
 
Minä oon vähän hermoheikko tämän hoitojen takia..Aina kun tulee takapakkia niin pillitän ja masennun hetkeksi..Mies taasen on aika tavallinen et ei haluu paljo asiasta keskustella tai siis syntyjä syviä mutta uskoo että lapsi tulee viel joku päivä..Minä taasen en siihen kauhiasti usko..
 
Tämä se on sitten aktiivinen ketju, ettei meinaa perässä pysyä! :D Vuorokauden pois, niin aivan tuntuu että putoaa kärryiltä...

Aurinkoa-79 Mulla oli viimeksi inssi kp13... Nyt folliultra kp11 eli jos samalla kaavalla menee, niin keskiviikkona olisi... Eikö sulla ollut sama päivä, jos menee samanlailla kun viimeks? ;) Olispa kyllä kiva jos päästäisiin samaan aikaa jännäilemään! =) Toivotaan nyt ettei tuu mitään yllätyksiä ultrassa, niin kuin viimeksi! :|

rootis Minähän se olin jolla kans clomi+fostimon yhdistelmä ja samoina päivinä kuin sulla!:)
Enpä tiedä, onko sama lääkäri... Jännää! ;) Mutta mukava, että jollain muullakin nuo lääkkeet menossa, kun musta tuntunut ettei kellään muulla...;) Missä vaiheessa sulla kierto menossa? Minä vielä huomenna otan clomit ja sit piikit. Ma sit uä, niinkuin jo aikasemmin mainitsin! En tiedä siitä miks määrävät eri ainetta jos toinenkin samaa... Mutta itse olen kyllä tyytyväinen, kun tuo Fostimon niin edullinen! :D Voisko olla se, kun Fostimon pitää itse laimentaa kuiva-aineesta ja pistää erillisella ruiskulla ja neulalla...!? Jos lääkärit ajattelee, että kynä helpompi... Vaikka itse en ole kokenut Fostimonin pistämistä yhtään vaikeaksi!

DronttiEdvard Meillä mies suhtautuu nykyään ihan hyvin ja ruvennut oikeestaan vasta nyt miettimään tosissaan näitä lapsiasioita... Kun sitä lasta ei niin helposti tullutkaan! :| Minä olen kanssa meillä se tunteella eläjä ja mies järkäilee... Ja meillä Amele mies kanssa sitä mieltä, että kyllä se lapsi meille vielä saadaan! :heart: Nytkin vloppuna lohdutti, että sinä oot vielä niin nuori että kyllä me keritään...:) Omalla tavallaan se oli tosi hellyyttävää! Ja tuntuihan se mukavalta, että miehen mielestä vielä nuori! :D Kyllä se vaan sattuu, kun huomaa että mieskin pettyy aina kun ei onnistu!:'( Vaikka eihän se siitä puhu, mutta kyllä sen toisesta huomaa lähes kymmenen vuoden yhdessä olon jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:
Juliet83 =)
Löysin ehkä syyn sille Fostimonin edullisuudelle. Kun sehän on valmistettu naisten virtsasta eristämällä, vastaavasti Gonal F on bakteerien avulla tuotettu. Fostimonin pakkausselosteessa kerrotaan: Tämä lääke on valmistettu ihmisen virtsasta. Mahdollisten infektioita tai sairauksia aiheuttavien tartunta-aineiden siirtymistä lääkkeen käyttäjään ei voida täysin pois sulkea. Riskiä on kuitenkin vähennetty valmistusmenetelmien avulla, joihin kuuluu virusten poistoa (erityisesti HIV-, herpes- ja papilloomavirukset). Fostimonin käytön jälkeen ei ole raportoitu yhtäkään virustartuntatapausta. :O

Mulla siis nuo lääkkeet tulee vasta seuraavaan kiertoon. Tätä kiertoa on menossa nyt kp14, ja inssi jää tästä tosiaan väliin kun ei oikein minkäänlaisia munarakkuloita löytynyt. Tai sitten oli jo irronnut ennen maanantaina ollutta ultraa. Eli luomuna mennään nyt ja clomit + fostimon käyttöön vasta parin viikon päästä.
 
Vaikuttaa siltä, että useamman meidän miehet on toiveikkaita tukipilareita. :)

rootis minä en ole kuullutkaan tuosta Fostimonista, mutta tuo sepustus kuulostaa varsin eksoottiselta. :) Ensi kierrossa sitten nähdään, kuinka tuo kyseinen lääke toimii.

Päivitystä hiukan omaan tilanteeseen... Täällä alkoi eilen vuoto, eli ensimmäinen inssi nyt ei todistetusti tuottanut tulosta. Huh onneksi kuitenkin vuoto alkoi, jotta pääsee uuteen yritykseen. Tänään soittelin lääkärille ja jatketaan suunnilleen samoilla systeemeillä, eli puregonia aloitan taasen pistelemään huomisesta alkaen ja 12.3. (kp 13) on sitten folliultra. Lääkärin mielestä tuo folliultra menee hiukan pitkälle, mutta viime kierrossakin inssi oli kp 18, joten tuskimpa mitään siihen mennessä on nytkään tapahtunut.
 
Amele, mulla samana päivänä folliultra ja se on jo kp14, mulla myös tehty inssit kp17 ja 18, joten tuskin liian myöhään on..

Tänään aloitin clomit varmistustestin jälkeen. En tiedä miksi, mutta jotenki pakko aina silti testata ekana clomipäivänä, JOS vaikka sattuis olemaan raskaana aiemmista negoista ja vuodosta huolimatta ;) Mullakin vuoto kesti oikeastaan vain kaks päivää, tämä on kyllä niin kummallista..

Meillä mies ilmestyy inssipäivänä tuomaan oman osansa, siinäpä se suurinpiirtein. On myös järkevämpi osapuoli, eihän sen tarvi paljo mitään tehdä :p Toki on kiinnostunut, mutta sanoo, ettei oikein ymmärrä kaikkea, mutta ehkä sitte ymmärtää, kun testiin pärähtää kaks viivaa ;) Mä en voi ymmärtää, miten joku voi olla niin kärsivällinen :eek:

Asiasta kumisaappaisiin, näin eilen unta, että me saatiin kuutoset :D Ei siinä vielä mitään, mutta jotenki näytteet oli menny sekasin, ja neljä niistä oli tummaihoisia :D:D Mies oli vähä kiukkunen... siis unes :)
 

Yhteistyössä