Inseminaatio 2012

Heippa!

Mohair: Siirtyminen julkiselle oli varmaan monien sattumusten summa. Meillä kävi yksityisellä vähän huonoa tuuria lääkäreiden kuin toimenpiteidenkin kanssa ja jäi sellainen tunne, että maksetuille summille emme saa vastinetta. Siksi päätimme testata inseminaatiot ensin julkisella, ja sitten mietimme jatkammeko "rankempia" hoitoja kummassa.

Tarantellah: Ei meilläkään pesun jälkeen siittiöitä ollut kuin alle 4 miljoonaa, mutta toivotaan silti, että riittää. Tärkeintähän lopulta on, että yksi pääsee läpi :) Ja ollaan kerran onnistuttu ihan luomustikin, meni vain sitten kesken vkolla 7.

Vielä viikko jännäämistä :)
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa anna83. Ja onnea hurjasti välikierron plussasta jadelle! Ihanaa. Nyt kovasti tsemppiä ja iloa odotukseen, tuskin siellä kuitenkaan ihan neljää pientä on kasvamassa, hih. Välikierroista näköjään plussaillaan, niin kuin täällä muutkin kommentoivat, pieniä ja suuria ihmeitä tapahtuu, mutta toivotaan nyt kovasti myös niitä inssiplussiakin.

Täällä oli keskustelua mielialan vaihteluista liittyen lääkityksiin ja hormoneihin. Mulla lääkkeet vaikuttaa selkeästi jonkun verran mielialaan ja saatan herkistyä erikoisissakin tilanteissa. Mutta eipä suurta vaikutusta ole ollut. Niissä ensimmäisissä puregon kierroissa olin jotenkin kiukkuinen, mutta nyt en ole enää huomannut sitä.

Lilla-Myy voi kurjuus. Pahoittelut negasta, höh.

Useimmille on lähipäivinä tehty inssejä, joten tsemppiä piinaviikkoihin. Toiveissa86 harmi, että siellä oli suuri folli jo ehtinyt puhjeta (oli muuten tosi suuri!). Mahdollisuuksia kuitenkin on, joten peukut pystyyn ja toiveet korkealle. Testipäivätkin lähenee muutamilla. Täällä inssistä nyt yhdeksän päivää ja ei kyllä oireita suuntaan eikä toiseen. Huoh. Hiukan tissit kipeät, mutta ne on aina, samoin kuin pientä mahan juilimista, joka sekin kuuluu asiaan. Joten negaan tässä alkaa hiljalleen valmistautumaan, vaikka edelleen joku osa minusta haluaa uskoa ja toivoa, että josko sittenkin? :)

Tsemppihalit kaikille!
 
Huomenia.. Negahan siitä testistä sitte tuli...:( nyt pp13 siis. Lugeja olis vielä kaksi, mietin että otan ne kuitenkin ja testaan vielä lauantaina varmuudeksi.. Nyt vain mietin sitten, että pidänkö välikierron vai jatkanko suoraan seuraavaan inssiin?
 
Pahoittelut negan testanneille :hug:

Toivottavasti teillä ajoitukset olisi joko kotitouhujen tai inssin puolesta osuneet kuitenkin sopivasti toiveissa86! Mahtavan kokoinen folli sulla tosiaan! Mulla ei ikinä oo kasvanut edes yli 20mm.

Miltäs teillä ultrassa näytti tänään Tarantellah? Ihan oikea periaate tuo että jostain asioista ei aleta tinkimään! Vielä muutama kuukausi niin pääsette ihanalle ja ansaitulle lomalle. Turkissa paras lomakuu on just toi toukokuu!

(.) Tämän aamuisessa folliultrassa bongattu 2 x 15mm follit ja pari vähän pienempää lisäksi. Inssi siirtyy siis maanantaiaamulle. Pistän Pregnylin sunnuntaiaamuna.
Mulla ihan luomukierrossakin kipeytyy rinnat ovulaation jälkeen ja ovat jopa pahemminkin olleet kipeänä kuin nyt lääkitysten aikana. Mulle toi Pregnyl tekee niitä alkuraskausoireita eli pahoinvointi ja hajuille herkistyminen.
 
Solsolet Mä en ollenkaan muistanut että sä asut Espanjassa :D Siksi ihmettelin tuota jonoa.

Onnea paljon Jadelle :)

AnnaTervetuloa mukaan. Mekin ollaan hoidoissa Taysissa ja mulle on tehty inssi nyt viime perjantaina :) Meillä miehellä ei mitään häikkää, mutta mulla pcos enkä ovuloi ollenkaan luomusti. Tässä kierrossa 2 follia about 20mm, mutta limis vain 6 mm. Onneks ens viikko on lomaa niin voi sitten rypee pettymyksessä tarvittaessa. Mä aattelin testailla 2.3 jos ei menkat ala ennen sitä jo. Toivotaan että molemmilla tärppäis :)
 
Lilla_Myy73,Pahoittelut negasta.:( Mulla alkoi kans pp13 tiputella ruskeaa vuotoa,kunnes menkat alkoi
kunnolla(vuoto muuttui veriseksi) pp15.(testipäivän aamuna)Testasin kuitenkin varmuuden vuoksi.Näin siis meidän ekassa eli edellisessä inssissä.

Toiveissa86,Mahtavan kokoinen folli sulla.:) Olikos sulla viime inssissäkin 24mm??Vai muistanko väärin..Hieno määrä simppojakin teillä ollut,joten älähän vielä luovuta.:)

Tarantellah,Meilläkin IVF toukokuun alussa,jos tästä ei raskaus ala.Meille ei tehdä kuin nämä kaksi inssiä julkisella.Alunperin ei pitänyt tehdä yhtään,mutta halusivat nähdä sperman pesun kestävyyden ja kokeilla miten mun kroppa suhtautuu hormoneihin.Kesti hyvin,niin sitten Felicitaksen lääkäri ehdottikin vielä toista inssiä.Mikä teillä on diagnoosi?Meillä vasta-aineet ja mulla vähän kiertohäiriötä.(lyhyt luteaalivaihe)Pidän kovasti peukkuja teillekin,jottei tarvisi mennä IVF:ään asti.

Peikko89,Pahoittelut negasta.:( :hug:

Tunafish,Sulla kaksi follia,Wau!!:D No kasvattelet niitä vielä pari päivää rauhassa.Onnea tulevaan inssiin!!!Odotan sua piinailukaveriksi.:)

Eilen ihmettelin missä pregnylin oireet on,niin johan niitä alkoi tulla illalla.Ensin tissit kipeytyi ja aamulla ällö olo.Kahvi ei oikein maistunut..Yritän pitää jalat maassa tässä inssissä,ettei tippuisi niin korkealta ja kovaa,kuin viimeksi.:ashamed:

Susan78 pp2 kp15
 
Mulla ei hirveän korkeat odotukset ole tuosta maanantain inssistä vaikka meillä nyt kerrankin näyttäisi kaksi follia tulevan. Mua arveluttaa nimittäin tämä pitkä kasvatteluaika ja maanantainahan olis jo kp22. Tulen siis pistäneeksi maanantaihin mennessä Menopuria huimat 16pv (huomaa ainakin kukkarossa kun lääkekatto tuli täyteen jo tässä kuussa!). Turha näillä lääkevasteilla on edes siitä IVF:stä haaveilla : / Ja kai se kohdun limis alkaa olla kp22 jo rapistumassa ettei sinne nyt enää mikään kiinnity?
Näihin negatiivisiin kuviin ja tunnelmiin :headwall:
 
Susan78 onko meillä taas samaan aikaan piinaviikot? Kiva kun on monta jännäjää jota saa jännätä itsensä lisäksi :) joskohan jollekki nyt tulis oikesti se plussa. Tunafish78 Onko sulla kui paksu kalvo nytten jos miettii että inssi vasta maanantaina?
 
Je
Peikko 89: meidät laitettiin IVF-jonoon kaiketi sitten eilen, kun varattiin se suunnitteluaika varmuuden vuoksi.

Mikä limakalvon paksuus on hyvä? Mulla oli 8 mm maanantaisessa ultrassa, mutta nyt inssissä ei ultrattu enää ollenkaan.

Jaksamista negan testanneille :hug: se on aina yhtä rankkaa, vaikka kuinka psyykkaisi itsensä ettei putoa korkealta.

Susan78, Toiveissa86 ja Solsolet samoilla viivoilla ollaan :)

Je pp1 kp 15
 
No huonoin ultra mitä ollut. ei johtofollia eli hormoneita jatketaan mutta koska siellä kasvaa nyt kolme pikkuista niin lasken määrää viikonlopuksia ja sitten taas normit annokset. maanantaina siis ultra uusiks. ei kovin kovat odotukset. vituttaa mennä vaan ostaan uus puregon kynä 50 mikron takia. prkl.

mulla on pco ja endo ja miehellä tosi alhaset siittöt. menny hiirenhäntänä alaspäin koko ajan, viimeksi siis nippa nappa miljoona uijaa :/ eli inssi ei meillä varmaan kannata mutta kun ei pääse vielä muuhunkaan. ja kun mä en omin avuin ovuloi tai toimi ollenkaan niin pakko sitten näin kun mitään luomuihmettä meille ei voi siis tulla.

joo. viime vuonna oltiin anopin ja esikoisen kans kolmistaan kaks viikkoa toukokuussa ja oli aivan ihanaa. pääsee hetkeks tuulettaan päätä tän kaiken keskeltä sitten samlla :)
 
waninka mitä mieltä olet ollut TAYSin hoidosta? Mä olen käynyt siellä kolmasti, ja aina ollut eri lääkäri, se on vähän harmittanut. Kaikki heistä varsin mukavia, mutta mielestäni tavat ja osaaminenkin on varsin kirjavaa. Lopputuloshan toki on se mikä ratkaisee ;)

Täällä ketjussa puhuttiin muutama päivä sitten mielialoista. En ole koskaan tunnistanut itsestäni erityisiä PMS-oireita, mutta näiden hoitojen (ovulaation ind &inseminaatio) ja hormonien myötä olen saanut melkoisia tunnemyrskyjä. lugesteronit ovat ainoat, jotka on aiheuttaneet varsinaisia raskausoireisiin rinnastettavia oireita. Menopurista ja pregnylistä en koe saaneeni mitään sivuvaikutuksista.

Toki tämänkin inssin jälkeen tunneskaala onnistumisen ja epäonnistumisen välillä vaihtelee päivittäin.
 
Anna Oon ihan tykännyt kyllä hoidosta paitsi tästä lääkäristä joka mulle inssin teki(siitä lisää edellä). Tässä inssissä jouduin monta kertaa käymään ultrassa ja ne teki aina sama lääkäri muistaakseni Mari joku. Ja Helena Tinkanen on mulla myös ollut jä hänestäkin olen tykännyt Elena Pellas oli silloin kun ovulaation induktiota kokeiltiin viime kesänä, hänestä tykkäsin kans. Tää joka mulle inssin teki ei esitellyt itseään ja luulin ensin että se on hoitaja kun sillä oli ne tummansiniset vaatteet päällä, eikä takkia. Kaikin tavoin jäi huono kuva hänestä. Kyllä erilaisia käytäntöjä on paljon ja mulla spekulan laitto yleensä on hankalaa ja sattuu jonkin verran kun se kohdunsuu on niin ylhäällä ja "mutkan takana". Ärsyttää kun jotkut ei saa sitä ollenkaan paikalleen ja joutuu monta kertaa yrittään ja joillain on vielä semmonen persoona että se näkyy kun niillä rupee hermot meneen ja sitten pakostakin jännittyy lihakset ja se on entistä vaikeempaa :/ Ajattelin kerran bussissa kun tulin sieltä kotiin että ihanaa jos tuun raskaaks niin ei tarvi rampata ronkittavana koko ajan, mutta eihän se ihan niin taidakaan mennä :D
 
Mun tähän päivään semmosta kuulumista että mulla on ollut jonkun verran tiputtelua. Toistaiseksi ihan vain sen verran että se on havaittavaa, paljon vähemmän kuin aiemmin tässä kierrossa. Saa nyt nähä voimistuuko :/ Nyt on vasta 7 päivää kulunu inssistä.
 
Tiedättekö sen tunteen, kun ei voimat meinaa riittää? Sellaisen hetken, kun tuntuu, ettei pysy kasassa. Olo on samalla jollain tapaa tyhjä ja raskas. Sellainen olo minulla on juuri nyt.

"Joskus elämän on mentävä rikki, että osaisi taas kunnioittaa ehjää elämää. Joskus on herättävä sateiseen aamuun, jotta voisi taas herätä auringon säteisiin. Elämä muistuttaa meitä hyvistä hetkistä, antamalla välillä myös huonoja hetkiä. Vaikka olisit rikki, älä pelkää. Rikottu rakastaa hellemmin. Rikottu huomaa herkemmin. Rikottu tuntee syvemmin. Rikottu rakentuu vahvemmin. Ehjimmät meistä on tehty sirpaleista."
 
Amele, kovasti nyt voimia sulle, ja tiedän kyllä tunteen :( :hug: Torstaina negan jälkeen vähän samanlainen olo, mutta kyllä siitä taas noustaan!

Tänään tein varmistustestin pp 15 ja selkeä nega, joten odottelen menkkoja alkaviksi kun lugetkin loppui eilen. Oon nyt ihan varma että ivf:ään mennään, inssit tuntuu olevan ihan hyödyttömiä.. Mulla nyt tosiaan vähä paniikkia, kun en tiedä pidänkö välikierron vai jatkanko suoraan kolmanteen inssiin, että saadaan ne pois alta?

Tsemppiä piinailijoille ja inssiin menijöille :)
 
Hei pitkästä aikaa! Olen viettänyt välikiertoa ja pitänyt vähän lomaa koko aiheesta, joten en ole sitten tännekään kirjoitellut. Välillä toki olen käynyt teidän muiden juttuja lukemassa ja taustalla pitänyt peukkuja.

Meillä alkamassa toka hormoniavusteinen inssikierros. Maanantaina aloitan pistämään ja perjantaina on eka inssi. Seuraavalla viikolla olis reissu to-pe, joten kovasti toivon että inssi saatais tehtyä kp 14 niin kuin viimeksikin, se olis täpärästi ennen reissua ke.

En tiedä mistä johtuu, mutta uskoa ei ole yhtään onnistumiseen ja enemmän on katseet kääntyneet adoption puoleen. Neuvontaan jonotetaan, ja koska sieltä puolelta ei vielä mitään ole kuulunut, niin tehdään näitä hoitoja tässä nyt sitten vähän niin kuin ajankuluksi. Vaikka aika turhalta tuntuu, kun oma asennekin on näin pessimistinen.

Ehkä se inssiplussa tähän ketjuun nostaisi munkin toiveita. Sitä kovasti toivoisin.

Tsemppiä piinailijoille!
 
Onnea munkin puolesta Jade84! :)
Mulla oli ultra pe ja folli oik.puolella 17mm ja limakalvo 7,5mm. Käski pistää menmopuria vielä tän päivän ja huomen illalla toi pregnyl. Tiistaiks varattu aika tonne ekaan inssiin :) Jännittää ihan hirveesti ja toi Trellä seikkailu,kun ei sieltä päin olla :eek: :D
 
Voi Waninka..:( :hug: Paljon voimia sulle.Voin kuvitella miltä susta tuntuu.Meillä neljä vuotta tiivistä yrittämistä
ja mun toiveet oli tosi korkealla ekassa inssissä ja pudotus minkä nega aiheutti oli kamala.:( Itkin
monta päivää sen jälkeen.Mikä teillä oli tilanne,vieläkö inssejä vai miten?Anteeksi kun en muista.

Je,Kyselit limakalvon paksuudesta.Mulla oli ekassa inssissä 13mm,jota lääkäri kehui tosi hyväksi
ja otolliseksi.Tässä toisessa inssissä se oli 11,9mm.Mites muilla?

Toiveissa86,Jep,päästiin taas jännäämään yhdessä.:)Mitkä on sun olot?Onko oireita pregnylistä?

Josmose,Stemppiä ekaan inssiin!:wave:

Kaikille piinailijoille hurjasti voimia ja onnea matkaan!!!

Itsellä on ollut ilmeisesti pregnylistä johtuvia oireita.Ihan samanlaisia kuin viime kerralla.
Eli tissit olleet tosi arat ja turpeat,sekä huonoa oloa ja palan tunnetta kurkussa aika ajoin.
Ja vielä lievää päänsärkyä kaiken kukkuraksi.Toiveet ei ole kovin korkealla.Olen valmistautunut
negaan ja tuleva IVF pyörii jo mielessä.Kuinka me maltetaan odottaa sinne asti.huoh.

pp5 kp18
 
Juu meillä on tehty 2 ovulaation indultiota ja nyt tää yksi inssi. Mä en edes kerennyt tekeen testiä kun menkat alko 8. päivänä inssistä :( Aattelin tossa perjantaina että jos olis ollut kiinnittymisvuotoa, mutta nyt tätä tosiaan tulee jo PALJON. Mietin jo että onkohan kaikki ihan kunnossa, kun en normaalisti vuoda menkkojenkaan aikana näin paljon? Erikoista kun sen limakalvonkin piti olla niin ohut.

Ja mulla siis limakalvo oli inssipäivänä 6mm.
 
Mulla on jotenkin nyt voimat niin lopussa.. Yritän miettiä sitä välikierron pitämistä ja oonkin jo sen kannalla, että se vois tehdä ihan hyvää, mutta jotenki vaan tuntuu vaikealta.. Tekis niin mieli vaan antaa koko lapsihaaveiden olla ja luovuttaa... Onkohan mahdollista jättää nuo inssit tuohon kahteen yritykseen ja odottaa sitä ivf:ää? Oon nyt niin varma, että nuo inssit ei meillä toimi, joten en haluaisi tuhlata aikaa ja rahaa turhaan.

Mä en ymmärrä kun tuntuu että kaikki elämässä on muuten hyvin, mutta sitä lasta ei vaan kuulu. Jos saisin valita niin ottaisin mieluummin lapsen kuin esimerkiksi työpaikan ja hyvät tulot tai talon.. Se mitä eniten haluan, ei onnistu, miksi????? :mad:

En tiedä miten jaksan töihin huomenna, nytkin vain makaan sängyssä masentuneena enkä jaksa tehdä mitään.. Miten tästä taas noustaan? :'(
 
Peikko :hug: Mä luulen että ainakin julkisella ne haluaa yrittää ensin sen inssin. Sun kannattaa varmaan nyt tehdä niin että juttelet lääkärin kanssa siitä mikä olisi paras ratkaisu sun tilanteessa nyt. Kuulostaa siltä että se välikierto voisi tehdä ihan hyvää. Onko teillä mahdollisuutta päästä psykologin tai sairaanhoitajan luokse juttelemaan?

Mulla oli eilinen päivä ihan samanlainen ja koko aamun vaan itkin. Sain koiraakin vietyä ulos vasta joskus lähempänä kahta kun en vaan pystyny lopettaan vollottamista, enkä nyt viittiny uloskaan mennä sen näkösenä ulvoon. Tänään on olo ollut jo helpompi, yllättävänkin hyvä. Itsellä tuppaa meneen niin että todellisuuden kieltämällä sitä jaksaa jatkaa eteenpäin, joskus se on vaikeampaa ja joskus helpompaa. Eniten mua pelottaa se tilanne jos kaikki hoidot on jo ohi eikä meillä siltikään ole lasta. En tajua oikeesti miten selviydyn tän asian kanssa koko elämäni. Mitä sitten kun kaverit rupee saamaan lapsenlapsia? Me emme kelpaa adoptiovanhemmiksikaan.
 
Moikka!

Saako liittyä mukaan ensimmäisen inssin piinailija?

Meidän tilanne on seuraavanlainen: Ollaan 30 v. aviopari ja esikoista haaveillaan. Yrittäminen aloitettu 05/2010 ja hoidot aloitettu 12/2011. Ollaan yksityisellä klinikalla hoidossa. Ensimmäinen hoitokierto mentiin reseptillä Femar+Puregon+Pregnyl (OI) ja ajoitettu luomuyritys. Ei tulosta. Nyt tähän kiertoon tehtiin eka inssi pe 17.2. Käytössä oli taas Femar+Puregon+Pregnyl. Mieheltä siirrettiin 14 milj. siittiötä, mulla oli vasemmalla 23 mm folli ja oikealla 19 mm, limakalvo taisi olla 8 mm. Perjantaina 2.3. on kaksi viikkoa inssistä ja silloin saisi myös testata. Toivon kovasti, että saataisiin tällä ekalla inssillä raskaus alulle, mutta olen myös hyvin realistinen ja tietoinen inssien onnistumisprosenteista. Ollaan miehen kanssa päätetty, että koitettaisiin vielä toista inssiä tämän jälkeen ja sitten varmaankin sinne ivf:ään, jos tästä ei nyt tärppää.

Kaikille negan testanneille halit ja tsempit! Ja plussanneille isot onnittelut!! :)

Karoliina
 
Tervetuloa Karoliina81 ja toivotaan, että teillä ekasta tärppää :)

Tänään sain kuulla, että hyvä ystäväni on 10 viikolla raskaana. ystävä, jonka miehellä on leikattu molemmat kivekset pienenä ja jolle lääkäri sanonut, että voi olla ettei ikinä saa lasta.. Mitä tämä elämä oikein on???? ARGGHH.. tämä on niin väärin, vaikka toki olen onnelinen heidän puolestaan.

nyt on sellainen olo, että jos kelloa sais siirrettyä yli vuosi taaksepäin, en lähtisi koko tähän insesminaatiotouhuun ollenkaan

Susan78 Mulla on kutakuinki samanlainen olo ku viimeksi, pregnylistä ei oireita, rinnatkaan ei ole kipeinä. Lugeista rintojen turvottuneisuus johtuu. lugeja menee nyt yks päivässä
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Jadelle plussasta ja tervetuloa Karoliina81 mukaan! =)

Nyt ollaan mekin sitten vihdoin päästy taas tositoimiin mukaan pakollisen välikierron jälkeen... Menkat alkoi pe ja eilen otin ensimmäiset clomit! Nyt siis mennään niin että otan kaksi clomia 3.-7.päivinä ja Fostimon-piikki 8.-9.päivinä. Nyt täytyy kyllä myöntää, että jännittää ihan kauheesti mitä saavat tuolla aikaiseksi! :O Kun viimeksi meni ihan mönkään koko homma... Folliultra on nyt sitten viikon päästä maanantaina. Sielläpä sen sitten näkee! :D

Kyllä tämä on vaan välillä niin raastavaa, kun kokoajan ympärillä ihmiset saa lapsia ja itsellä ei millään tärppää! :( Vaikka tiettävästi ei mitään vikaa pitäisi olla... Välikierto tosin teki tosi hyvää, kun ei tarvinut ajatella koko asiaa... Ja itsellä auttaa myös se että keksii itselle kokoajan jotain tekemistä, ei tule sitten liikaa asioita märehdittyä.

Nytkin voisi lähteä nauttimaan ihanan aurinkoisesta maanantaista ja lähteä koirien kanssa lenkille! :) Ja yrittää iloita siitä, että tänään on vapaapäivä!
 

Yhteistyössä