Inseminaatio 2012

Täällä sitten testipäivä päättyi taas negatiiviseen testiin :( Lämmöt on vielä koholla, mutta negahan sieltä tottakai piti taas tulla.. :headwall:
menkat ei ole vielä alkaneet. Pitää alkaa soittamaan VL:n ja kysyä otanko enää niitä lugesteroneja tässä kierrossa
 
Peikko89, teillä vaikuttaa olevan ihan hyvä tilanne perjantaiseen inssiin. Varmaan jo huomenna olis pystynyt tekee, kun onhan 19 mm jo aika iso. Ja hienoa että laittoivat jo jonottamaan ivf-hoitoon.

Näinköhän täällä käy enää plussanneet lukemassa viestejä, olis meinaan kysyttävää mahdollisista kiinnittymistuntemuksista... Eilen, pp7, oli jänniä, taas ihan erilaisia vihlaisuja ku ikinä ennen. Aluks pisti vähän niiku tonne vasemman munasarjan puolelle ja sit hiukan myöhemmin tuli muutama sellainen kouristus kohdun alueella. Ihan että kroppa reagoi menemään sekunniks kaksinkerroin. Kertokaa pliis, minkälaisia tuntemuksia teillä on ollut jos ootte kiinnittymisen tunteneet? Kun tää on niin jännää nyt, ajatelkaa viimeinen inssi ikinä, sit odottelemaan Ivf-infoa. Jotenka kyl täs on niiku kaikki pelissä. Voi kun niin toivon että olispa ne kivut olleet sitä mitä pitääkin.
 
toiveissa86, voi harmi sentään :( Pahoitteluni negasta... Vaik tietyst aina on toivoa ellei ole menkkoja, mutta realistisesti ajateltuna kaipa siellä jonkunlainen haamu olis pitänyt jo näkyä. Koitahan jaksella.
 
Pakko tässä on realistinen olla, että varmaan se haamu olis jo sitte näkyny jos olis näkyäkseen. Onko kellään tietoa, vaikuttaako lugit nuihin lämpöihin? että lämmöt johtuiski niistä eikä mistään muusta? Väestöliitolta sanoivat, että voisin lopettaa nuiden ottamisen, mutta sanoi sitten, että ottaa viimeinen liuska loppuun asti ja sitte 1-3 päivän päästä pitäs alkaa..
 
joo negahan se on nyt, hetken kerkes jo innostua siitä haamusta. Soitin lääkärille ja kielsi tekemestä testejä liian aikaisin ettei tule paha mieli. Taidan laittaa noi testit siis pannaan. Ja joo mulla piti olla ensimmäinen inssi jo tässä kierrossa, mutta noi clomit ei toiminu mulla toivotulla tavalla (tuli 2 hyvänkokoista palleroa mutta oli ohentanu kohdun limakalvoa liikaa :( ) ja nyt siis kun noi menkat alkais niin aloitan ton menopurin ja sit Tre:lle julkiselle puolelle inssiin :) et ihan oikee inssiläinen tulossa :D
Paljonko toi inssi maksaa julkisella puolella? Sen verran untuvikko kummiskin vielä oon. :eek:
 
Tehin netissä raskauslaskurin, joka näytti että nyt olis edellisten menkkojen alkamispäivästä 3vko ja 6 päivää.. (mieli on aika maassa aamuisen negatestin jälkeen, joten syy varmaan siinä miksi sen tein). Sitten luin, että jos on raskaana, ei se vielä välttämättä edes näy kun 4 vko edellisistä menkoista alkais mahdollinen raskaushormoni erittyä.. en tiiä yritänkö keksiä itselleni mahdollisia selityksiä negatestiin.. todennäköisesti :(
 
No voih toiveissa86, eihän sitä tosin koskaan tiedä. Mei kroppa kun on niin outo ja ihmeellinen laitos (jonka oon todennut näiden hoitojen myötä) jotta se saattaa käyttäytyy ihan miten sattuu :) Odottele muutama päivä ja tee uus testi ellei menkat ala, toivotaan parasta!

Jostain oon lukenut että joillain on käynyt niin että vasta parin viikon kuluttua menkkojen poisjäännistä on testi näyttänyt positiivista.
 
Luru-73 käy täällä :) Meille ensimmäinen IVF:n tuoresiirto (neljän tulosettoman inssin jälkeen) toi plussan, joka tosin on vielä ihan ihan alussa. En nyt oo ihan paras ihminen kertomaan niistä kiinnittymistuntemuksista, mutta itse tunsin jotain nippailua alavatsassa kohdun seudulla yksi aamuyö kun hedelmöittymisestä oli vajaa viikko kulunut. Ei kyllä tarvinnut kaksinkerroine mennä, ei olleet niin voimakkaita. Sitä seuraavalla viikolla sitten alkoi ihan tavalliseen tapaan reilut menkkakivut ja "tunsin" myös oik. munasarjassa keltarauhasen surkastumisen niin kuin yleensäkin ennen menkkoja (siitä seuraa myös ihan järkyttävä päänsärky). Taisi kuitenkin keltarauhanen kipuilla ihan muuten vaan. Testasin pp 8 negan ja sitten en enää edes viitsinyt kun olin niin varma negasta. Veritesti kuitenkin kertoi toista ja tuli todellinen yllätysplussa. Mun oireet ei siis ennen plussaa eronnut millään tavalla ihan normaaleista PMS-oireista! Mulla oli ekaa kertaa luget käytössä ja en sitten ihan tarkkaan osaa sanoa nostiko ne vai alkanut raskaus lämpöjä lievästi (kyllä mulla on sellanen mielikuva, että lugetkin nostaa lämpöjä..)

Haluan nyt vain kertoa oman tarinani ja valaa teihin uskoa rakkaat kanssasisaret, onnistuminen ON mahdollista ja loppujen lopuksi ne "oireet" voi kertoa tai olla kertomatta yhtään mitään :LOL: Tsemppiä kaikille hoitoihin ja plussapuhureita :heart:

terveisin mökkelö 5+2
 
Onnea hirmuisesti mökkelö plussasta!! :hug: Ja tarrasukkia pikkuiselle :heart: Ja kiva kun kerroit kokemuksesi. Tosiaan nää oireet meillä kaikilla voi olla kumpaa vaan, on se niin vaan huomattu. Eikä ne kouristukset tosiaan miulla kestänyt kauan, ihan sekunnin pari ja niitä tuli pari kertaa. That's it. Tänään sit tasaisemmin juilinut tuonne alakertaan ja vähän nivusiin. Mutta noita juttuja nyt on ollut aiemminkin :D Jospa meilläkin sit ivf toisi tuloksen...
 
Moikka.
Kyllä täälä edelleen käy lukemassa,vaikka tästä pinosta olen poistunut -09. Tulin siis toisesta insistä raskaaksi. Se tehtiin 27.11.2009. Muistan sen hyvin ku samana iltana oli firman pikkujoulut,ja vedin ihan hirveet tumut,ku masensi koko inssi ja hoidot niin lujaa.
Tein plussatestin pp13,kun halusin lopettaa ne ällöt luget,kun oli vielä hiivakin tullut. Toki se hiiva sit jatkui kroonisena koko raskauden ajan tuon tuosta. Mutta mitään oireita ei ollu muutaku et mensut ei alkanukkaan,testi näytti plussaa. Ja kerran kiinnittymisen aikaan tai varmaan vähä jälkeen, kun nostin töissä sermin yli Dymo-kirjoittimen naapurikaverille,niin vihlas melko kovasti. Mutta se meni muutamassa sekunnissa ohi.
Tästä raskaudesta syntyi Elokuussa-10 Prinsessa. Joka kovasti porskuttelee 1,5vuoden ikää ja alkavaa uhmaa kohti.
P.S En ollut ylipainoinen,mutta tukevhko kun hoidot alkoivat 2,5vuoden yrittämisen jälkeen. Samalla aloitin tämän kauhean meidahuomion saaneen karppauksen ja siitä 8vko. olin raskaana. 6kg kevyempänä ja sitä olen noudattanut tähän päivään saakka,enkä vaihtaisi pois.. Raskauden aikana tuli 12kg lisää,minkä jälkeen palasin ruokavalioon.
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Täällä pp7 ja ei mitään oloja. ei sitten niinku mitään. Yleensä vihloo jo tässä vaiheessa ties mihin. lugeja laitellaan aamuin illoin.

kyllä vähän on sellanen olo jo että ei tämäkään onnistunut. se tunne jäi jo siitä siittiömäärästä inseminaatiopäivästä. no viikko vielä. jos alkaisi sitten uus kierto taas paremmalla tuurilla.. :/
 
Onnittelut mökkelölle plussasta - ihanaa kun tulit kertomaan! Ja toiveissa86 mullakin syksyllä plussaksi muuttunut ja myöhemmin kesken mennyt testi näytti negaa pp 14 mutta oli muuttunut haaleaksi plussaksi viikkoa myöhemmin. Ja silloin normimenkkaoireet ja Luru-73:n tiedoks kiinnittymisen tunsin just pp7:n iltana sängyssä terävänä vihlaisuna ovulointipuolella ja kohdussa suurinpiirtein samoin kun kuvailit. Eli nyt vaan lippu korkealle, tytöt!

ON: täällä kp4 ja eilen alkoi piikitykset, perjantaina taas ultra. Ei muuta uutta kun yleinen huonotuulisuus kun pelkään, ettei insseillä tärppää, eikä ivf:ään päästä kun aikaisintaan syksyllä jos joudun laparoskopiajonoonkin... :(
 
Moi vaan kaikille,toivottavasti mahdun vielä mukaan kirjottelemaan. Mä otin lugeja pp12 asti ja kierto pysy normaalina,eli testin tein jo silloin kun selkeä nega oli ja siihen loppu myös luget.

Toiveissa86 sulla kuulostaa lämmön suhteen jännittävältä,millon teet testin? ;)

Sitten omia kuulumisia.tänään oli toinen ultra ja Puregon tehonnut molempiin munasarjoihin,ihmettelen kun ei kerro muuta kun toisessa nyt 14mm ja huomenna alkaa taas tikuttelu,vaikka itse olen laskenut,että alkais vasta PE. Viiden päivän päästä on sitten toinen inssi,enkä malttais enää odottaa. :)
 
Tunafish -78 ollaan julkisella hoidoissa. Onneksi ovat olleet mukavia ja asiantuntevan oloisia koko ajan.

Toiveissa86 tsemppiä nyt sinne, ei vielä kannata luovuttaa, mieluummin itse ainakin käyttäisin lugeja pari päivää ylimääräistä kuin lopetan ja mahdollisesti olisitkin raskaana ja käy huonosti..

Luru-73 sitä itsekin mietin, että jos ovulaatio ehtiikin tapahtua jo vaikka tänään, niin perjantain inssi on liian myöhään. Mutta lääkäri kehotti pupuilemaan tänään varoiksi :) Toivottavasti sulla nyt tärppäis, hyvältä kuulostaa ainakin :)

Josmose meillä inssi maksaa noin 200-300 e/kerta, riippuu mitä lääkkeitä pitää syödä. Puregon ainakin oli kallis ja clomit.. Lisäksi pitää maksaa poliklinikkamaksu joka kerralta kun käy.

Mökkelölle hurjasti onnea :heart:
 
^Julkisella vai yksityisellä noi hinnat? Vai onko tohon 200-300e laskettu jo ne polikäynnit? Mä just meinaan laskeskelin et noin 2 polikäyntiä (60e) ja lääkkeet yhteen kiertoon sen puregon ampullin verran eli noin 100e. onneks ei toistaseks siis vielä kalliimpaa. vaikka toki noikin rahat menis tarpeeseen muuallakin :/
 
Julkisella. Meillä siis clomit muistaakseni 30e, polikäynnit 60e, puregon 100e, pregnyl 10e. Siinä viime kierron hinta. Siihen toki tulee sitten vielä matkakulut 2x120km eli 20-30e.. Tässä kierrossa selvittiin halvemmalla, kun ei puregonia tarvi pistää, sehän siinä kalleinta olikin. Mielestäni pysyy kohtuurajoissa nuo kustannukset inssissä, rankemmat hoidot onkin sitten toista luokkaa.....
 
Heippa!

Odotuspuolelta hilpaisin kommentoimaan, että mullakin tuntui outoja vihlaisuja noin viikko inssistä. Ja sen jälkeen muutoin kaikki oireet oli just kuten ennen menkkojen alkamista. Siks venytin sitä testaamista pari päivää kun kierto on epäsäännöllinen enkä todellakaan uskonut että neljäs ja viimeinen inssi onnistuisi...

Jypy & Murmeli rv 12+2
 
Minun piinapäivät päättyivät.Yöllä alkoi kunnon vuoto ja tein varmuudeksi kaksi testiä,jotka
puhtaita negoja.:( Tuhruttelu alkoi jo pp13 illalla.Äsken ilmoitin tuloksen Felicitakseen ja kohta soitto
vielä polille.Itkettää ihan hirveesti..Kun oli vielä kaksi munistakin,ja kaikki paremmin kuin hyvin.Meillä
ei ole mahdollisuutta saada luomuna ja tuntuu,että nyt on yks mahdollisuus vähemmän,koska hoidotkin
loppuvat joskus.Vielä yhden inssin tekevät,sitten IVF.

Paljon stemppiä muille piinapäiviin ja parempaa onnea!!
Toiveissa86,testailitko?Toivon sydämestäni sulle plussaa!!
Mökkelölle onnittelut!:)
 
Heissan!
Olen uusi tällä foorumilla ja mielenkiinnolla seuraillut keskusteluja. Meillä oli toissapäivänä eka inseminaatio yksityisellä puolella ja nyt sitten jännätään, että miten käy. Meidän "tapauksessa" edetään nopeasti, koska ikää mulla on jo 38 v.
 
susan78 voi harmi sentään että tekään että onnistuneet :( täälläki alko tänään tuhruvuoto, hyvin vähäistä kylläkin eikä mitään kipuja ole. Nyt kp 28, mutta ei se täälläkään onnistunu vaikka kierto onkin pitempi kuin ikinä :( kohti kolmatta inssiä sitten.. nyt aion piettää muutaman lepopäivän ja olla vaan.

lilla_myy73 tervetuloa ja onnea piinapäiviin
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Susan78 ja toiveissa86 :hug: Eikö meidän inssipäivältä nyt sitten kukaan tuonut plussaa? :(

Tervetuloa Lilla_Myy ja toivotaan kovasti että teille inssistä tulis hieno tulos! Vähän toista viikkoa pitää jännäillä vielä tulosta!

Ja onnea mökkelö :heart: Tosi kivaa kuulla vaihteeksi näitä plussauutisiakin!
 
Voih Susan78, pahoittelut negasta ja toiveissa 86:llekin myös. Tiedän niin sen tunteen kun kaiken piti olla hienosti ja silti nega, kuinka sitä pettyy ja itkettää :( Tsemppihali :hug:

Tervetuloa joukkoon Lilla_Myy73, ollaan saman ikäisiä, meillä myös alkaa olla kiire mutta päätettiin kuitenkin jatkaa julkisella hoitoja, eli toukokuussa on ivf-hoitoon ensikäynti. Tiedän kyl et siel kaikki rullaa hiton hitaasti, joten realistinen aika ensimmäiseen siirtoon on joskus loppukesästä/alkusyksystä kesätaukojen vuoksi. Se vähän masentaa...
 
Heips!

Olen uusi tällä palstalla. Meille taikka siis mulle tehtiin eka inssi maanantaina yksityisellä. Tässä tiivistetysti hoitohistoriaa...

Yk yht. 17
pco diag 9/2011
3 OI 10-12/2011
Hoidoton 1/2012
1 IUI 2/2012
-Anastrozol kp 5-9
-uä-kont kp 12 follikkeli kokoa 13,3 x 16,4
-Ovulaatiotestit kp 14 haalea+, kp 15 ja 16+, kp 17 haalea +
-kp 15 18 x 20 follikkeli paikoillaan --> Pregnyl klo 9.45, iui klo 11.30, pupuilua illalla
-Lugesteron 200mg 2 x 2 kp 15-29
-pupuilua kp 17

Nyt siis kp 18. Kauhean jännittävää aikaa tämä odotuksen odotus! Ja joskus niin kauhean raskastakin..

Olisi kiva tietää vähän tuntemuksia inssin jälkeen. Mulla rinnat ovat ainakin kipeytyneet. Samoin jonkinlaisia menkkakipuja, pieniä vihlaisuita munasarjoissa. Voisiko johtua Lugeista? Onko muilla kokemusta? Kaikenlaisia raskausoireitahan noi Luget aiheuttaa, mutta mulla kun on aika pitkä tiputteluaika ennen varsinaisia menkkoja, on hyvä saada vähän hormonaalista tukea.

Paljon tsemppiä kaikille hoitoihin!:)
 
Josmose meillä on tän yhden inssin hinnaks taysissa tullut noin 400 euroa. Sisältää 5 kappaletta Femar-tabletteja, Gonal-kynä 900 ky, pregnyl ja neljä lääkärikäyntiä. Lääkkeet ne eniten maksaa, mutta jos on vastetta klomifeenille tai Femarille niin ei niin kalliiksi tule kuin FSH:n pistäminen.
 

Yhteistyössä