Inseminaatio 2012

Voi harmi sentään Juliet83 ettei Teillä inssiä nyt tehdä :( Se aina harmittaa kun tulee välikierto, mutta sit kuitenkin loppupeleis se kuukausi on lyhyt aika. Ja kierrot tosiaan on kaikki erilaisia, se on tullut tässä hoitojen myötä täydellisesti todettua :D

waninka ja tarantellah: tiedän todellakin ton tunteen, kun on niin maassa ja takki tyhjä että ketuttaa vaan ihan vietävästi. Siitä pitäis vaan joillain keinoin päästä pois, sillä negatiivinen ajattelu ja ressi taitaa vaan huonontaa näitä meidän mahdollisuuksia.

Itse oli tosi väsy maanantaina ja tiistaina, inssin jälkeen käväsin töissä, mutta kun ei pystynyt ajattelemaan yhtään mitään, siis aivot eivät vaan toimineet ja olin jotenkin poissa tolaltani, niin lähdin kotiin. Sanoin pomolle että nyt ei pysty tehdä töitä, heipparallaa vaan. Sit makasin täysin lamaantuneena kotona muutaman tunnin kunnes alkoi helpottaa. Sit kävin puuhastelee mukavia asioita joiden myötä alko mielikin piristyä. Se että pystyin käydä valoisaan aikaan koiran kanssa lenkillä, oli ihan luksusta. Silmät oikein imi sitä valoa. Nyt pitää yrittää olla stressaamatta ja toivoa että tämä viimeisin inssi toisi kaivatun tuloksen :)

Tsemppiä teille kaikille! Kohtapuoleen alkaa varmaan kuulumaan jo tuloksia kun aika monella oli inssi samoihin aikoihin muutama viikko sitten - vai oliko se vasta viime viikolla? no anyway, toivotaan että siitä ryppäästä satelisi plussia!
 
Hei sisarukset koitaka jaksaa ja ajattelle aina positiivinen:) helpohan siitä sanoa mutta kun usko että kyllä onnistumme niin kyllä se tule, pettymyksia aina tule vastaan ei ainostaan lapsen hankiminen myös asuntoa, autoa tai työtä..että tsemppiä kaikkille..halaukset ja plussa tuuli teille:)
 
Tsemppiä kovasti kaikille matalapainetta tunteville :heart: Siellä itsekin tulee kieriskeltyä tasaisin väliajoin...

Waninka ja Peikko täällä myös yksi metformiinia napsiva. Mulla Diforminia mutta ei PCO:n hoitoon vaan 2. tyypin diabetekseen. Mulla ihme kyllä ei PCO:ta ole vaikka sokeritasapainossa vikaa onkin. Ja jatkan kyllä Diformiinia varmaan koko raskausajan ellen sitten joudu insuliinihoitoiseksi. Tällä hetkellä sokerit on tosi hyvät (ihan siellä terveiden tasolla) ja tavoitteena päästä tuosta Diformiinistakin eroon. Mulla annostuksena 1+2. Oon kohta vuoden käyttänyt jo lääkettä.

(.) Täällä ei viime viikon inssiläiselle kummia kuulu. Edelleen tuolla oikeassa nivusessa/alavatsalla kipua kun käy pissalla. Välillä tuikkii ja polttelee jommalla kummalla puolella tai kohdun vaiheilla. Rinnat on myös turvonneet ja aristavat (ovat olleet joskus pahemminkin). Odotukset ei ole hirveän korkealla ensi viikkoa ajatellen. Eihän se inssi minusta johtuvia ongelmia korjaa ja miehessä ei alkujaankaan mitään vikaa ollut. Keskiviikkona sitten kai pitäisi testata ellei menkat ole alkaneet.

Jos muuten jotain kiinnostaa niin lapsettomuudesta ja lapsettomuushoidoista kertova dokumentti Hiljaa toivotut esitetään TV1:llä jo ensi maanantaina 6.2.2012 klo.21.30. Esitysaikaa on aikaistettu muutamalla viikolla (piti alunperin esittää vasta 27.2.2012).
 
Eilettäin kirjotin stressittömästä viikosta.. noh, niin ne tuntemukset vuorakaudessa heittää häränpyllyä :( eilettäin oli alamahassa paineentuntoa ja tietty sitte googlasin.. se olis pitäny jättää tekemättä :) yllättävän paljon tuli vastauksia alkuraskauteen liittyen, tottakai, ja niitä sitte illan hämärässä lueskentelin :ashamed:

nyt siis 8 päivä inssistä menossa ja jotenki sitä vain oottaa menkkoja alkavaksi minä hetkenä hyvänsä.. myös tuon lugesteronin laittaminen tuntuu vaikeutuvan päiväpäivältä. Emättimen suu on kyllä kostea, mutta jotenki kuiva silti ja lugin laittaminen on välillä aika kivuliasta, onko sitte normaalia?
 
Juu, google on mitä "kauhein" keksintö ja keskustelupalstat piinailijoille :) Alkaa ajatus lentää ja käy ihan ylikierroksilla kun niitä lukee. Itsessä tunnistaa aina just sellaiset tuntemukset että raskauttahan se on :D Noh, toivottavast joskus oliski meille kaikille.

Toi Hiljaa toivotut on ihan ehdottomasti katsottava. En vaan tiiä pitäiskö se ekaks tallentaa ja sit etsiä hyvä hetki katsomiselle. Sen tietää että itku siinä tulee taatusti.
 
Onnea vaan Albus! :)
Mä esitän nyt tyhmän kysymyksen kun en muista lääkärin maininneen koko asiaa. Eli siis viimeviikon pe oli kiertopv 10 ja sillon piti toi pregnyl pistää. Eli lyheneekö mun kierto nyt vai laskenko normaalin mukaan? :eek: Kun siis normaalisti kiertopäiviä 32-34, mut nyt tota ovulaatiota kun aikaisti niin menkantkin alkaa siis aikaisemmin? :eek: ihan pihalla taas vaihteeks.
 
Hyvä kun hoksasit Tunafish että Hiljaa Toivotut tulee jo aiemmin. Mun mies ehdotti loppuvuodesta että mennäänkö katsoon se elokuviin, kun pyöri silloin. En kyllä ois ikinä pystynyt, kun tietää, mitä tunnekuohuja se aiheuttaa :(

Pidetäänhän lippu korkealla kaikki piinailijat, inssin odottajat ja juuri pettyneet!! Pakkohan se on jossain vaiheessa onnistua, eikö? ;)

Mulla huomenna ultraan aika, tuun sitte kertomaan meidän tuomiosta teille :)
 
josmose: kyllä se minun mielestäni nimenomaan vaikuttaa kiertoon toi Pregnylin pistämisen ajankohta. Luteaalivaihe naisella on yleensä noin 14 vrk ja jos joillain on pitkä kierto niin se johtuu tästä luteaalivaihetta aikaisemmasta ajasta. Eli se voi olla pidempi, mutta luteaalivaihe ei. Näin olen ymmärtänyt lukemani ja kuulemani perusteella. Koska itsekin pistin pregnylin nyt aiemmin, niin testipäivänkin lääkäri määräsi 15 pvän päähän, eli minun normaalikierto lyhenee siis muutamilla päivillä.
 
josmose Olen samoilla linjoilla kun Luru-73.. Luteaali vaihe sen 2vk eli kuukautisia voi odotellla kahden viikon päästä ovulaatiosta! ;) Minulla pitänyt paikkansa myös luomukierroissa päivälleen, kun olen tikutellut ovista...

Tuo hiljaa toivotut pitää ehdottomasti kattoo!!! Kiitos vinkistä! =)
 
Je
Kärsivällisyyttä niin kaikille piinailijoille testaamisen kanssa kuin meille välikiertolaisillekin.
Hassua, miten jotenkin elää pikakelauksella nämä "turhat" päivät verrattuna piinapäiviin. Nyt huomaa, että viikko menee vilauksessa, kun ei ole mitään odotettavaa. Mutta annas olla kun odottaa testipäivää, niin yksi päiväkin tuntuu viikolta.

Mulla on ainakin ihan selvästi huomattavíssa viikkomielialat :) kierron kaks ekaa viikkoa on tosi helppoja (pois lukien menkkojen alkamisen jälkeinen murhe) ja aina ajattelee että, kyllä se tästä. Tämä kierto meneekin helpommin. Sitten koittaa kolmas viikko ja joko päivien laskeminen inssin jälkeen tai sit suuri pettymys, et pitää odottaa taas kuukausi...

Kovasti kaikille kärsivällisyyttä ja positiivisia ajatuksia!! :flower:

Innolla odotellaan kuulumisia tän kuun insseissä kävijöiltä!
 
Solsolet kp3 menossa ja parin päivän päästä alkaa piikittely.Tänään oli taas ultra mitään ei ole muuttunut. oon ollu pari päivää masentunut ja nyt taas virkeämpi. ens ke taas ultra ja sen jälkeen mahdollisesti taas inssi viikonloppuna. Ois ainakin töistä se viikonloppu vapaa,niin sais levättyä taas pari päivää.
 
Toiveissa86,Mullakin lievää päänsärkyä ollut..Mutta oudoin juttu on,että alapää on muuttunut jotenkin turpeaksi ja kummalliseksi lugeista?!Eilen huomasin lugea laittaessa,että nyt on jotain outoa..Onko sulla toiveissa86 ja muilla lugeja käyttävillä tullut tollasta oiretta??
Tissit oli taas eilen aivan jumalattoman kipeät.Autossa istuessa töyssytkin sattuivat.:(Nyt ovat rauhoittuneet.:) Viime yönä näin unta,että vuoto alkoi,mutta testasin silti ja näytti vahvaa plussaa.Todettiin,että olikin varhainen keskenmeno ja mua harmitti hirveästi..
Eilen oli ehkä eniten nippailuja yms.oikealla ja vasemmalla..keltarauhaset ne taitaa siellä häiriköidä.
Pelkään,että menkat alkaa lugeista huolimatta huomenna tai ylihuomenna,kun mulla on aina viim.dpo11 alkanut menkat..huoh.Toivottavasti ei ala.:(

Kertokaa muutkin inssiläiset oireistanne??
 
Susan78 mulla oikeastaan ainua ongelma lugien kanssa on vaikeus laittaa niitä, ei oo kuiva mutta on kuitenki.. en oo semmosta turpeutta ainakaan huomannu mitä varmaan tarkoitat. Montako tablettia sulla on päivässä laittaa? Pitäiskö soittaa hoitajalle ja kysyä onko normaalia? Sotkeeko sulla nuo lugit? Mulla se sotku on vähentyny loppukiertoa kohen ainaki tuntuu siltä..

Eikö raskaana olevat joskus näe unia raskaana olosta vaikkei itse tiedä vielä olevansa raskaana? Toivottavasti uni ei toteudu tuollasena ku mitä näit, vaan että saat kohta plussata ja n. 9kk päästä saat nyytin syliin :hug:
Mulla nyt on pari iltapäivää julinu oikein kunnolla molemmin puolin ja lievää painontunnetta ollu alamahassa. Rinnat ei vieläkään oo kunnolla kipeytyneet mitä ne yleensä olis jo tähän aikaan jo tovin olleet
 
Viimeksi muokattu:
Toiveissa86 Jotkuthan sanoo,että kun raskautuu,niin kohdun napukka muuttuu jotenkin kovaksi ja nousee ylös.No mulla ei ainakaan niin ole käynyt..Mulle määrättiin yksi 200mg aamuin,illoin.Sulle?Joo aluksi tuntui,että sotki enemmän ja kaikki tuli ulos,mutta nyt ei valu niin paljon.
Luin tuolta vanhoista ketjuista,että muillakin on ollut tuota turvotusta.En tiedä sitten onko hyvä vai huono juttu..

Unista..Niinpä,toivottavasti ei ollut keskenmeno uni.Muistan,että tuijotin unessa hölmistyneenä elämäni ekaa plussaa ja kuitenkin menkat oli jo alkaneet..

Tuo sun painontunne kuulostaa hyvältä!:) Ja rintojen oireettomuus myös!Olen saanut elämässäni tasan yhden haamun reilu vuosi sitten (kemiallinen kai) ja silloin oli tosi oireeton kierto.:) Mutta siis kunnon plussaa en ole koskaan saanut..
Pidän peukkuja meille kaikille piinistelijöille!!!Voi kun aika menis nopeammin.Aion testata ensi torstaina pp15.Entä sinä toiveissa?
 
Heipä hei!

sen verran piipahdan kertomassa, että inssi meni reisille, niin kuin saattoi odottaa... menkat alkoi voimalla pp12.

Puregon piikit aloitettu eilen, eli suoraan kohti ICSI:tä mennään, ja toivotaan parempaa onnea sinne! :)

Tsemppiä teillle kaikille!:flower:
 
Mulla edellisessa kierrossa oli kemiallinen. Sain kaksi haaleaa plussaa DPO10 ja DPO11 ja sitten parin päivän päästä DPO13 testi oli puhdas nega. Menkat alkoi DPO16. Samanlainen oli viime elokuussa. Jotenkin näistä plussanrippeistäkin on iloinen. Edes jotain tapahtuu jossain. Jospa sitä joskus näkisi vielä sen viivan vahvistuvankin :)

Tänään PP9 / DPO8. Muniksia on juilinut ja tissit on kipeät. Jotenkin tissikipu hiipui vähän tossa pariksi päiväksi, mutta viime yönä taas heräsin aina kylkeä kääntäessä. Eilen lisäksi kaksi kertaa kohdun vaiheilla tuntui sellainen tylppä ja polttava kipu. Niin kuin kuumalla puikolla olisi pistetty. Yskimisen ja nauramisen jälkeen alavatsa jää juuri navan alta tykyttämään niin kuin siellä olisi elohiiri. Ainiin ja aamulla oli ihan hirveä nälkä (yleensä syön aamulla jos ehdin mutta en sen takia että olisi nälkä). Mutta edelleen on todettava että näitä kaikkia oireita on koettu jo aiemmissa negakierroissa...

Tsemppiä muillekin piinailijoille, hoitojen odottelijoille ja välikiertolaisille!

Pahoittelut minena :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan, piipahdan kertomaan kuulumisia täältäkin, viime kuu meni meillä ohi loppiaisen takia ja tässä kuussa tulee toinen pakkotauko eteen, eilen ultrassa ilmeni että oikealla puolella on kolme (!) follia ja vasemmalla yksi.... en mää jaksa. Vaikka pienimmällä mahdollisella annoksella söin clomia, puolikasta tablettia kierron 3-7 pv niin silti on elimistö niin ylikierroksilla sen aineen takia. :( Joten ehkäisypakon ne sieltä lykkäsivät tuomioksi ja antoivat gonal-f reseptin jota alan ensi kuussa piikittämään, se kuulemma on laimeampi malli follien kypsyttämiseen. En suoraan sanoen ymmärrä miksi niitä pitää kypsyttää koska ovuloin luomustikkin, mut jotenkin lääkäri selitti että pysyvät tilanteen/aikataulun tasalla paremmin. Onneksi nyt sain unohtaa clomit kokonaan koska kuumien aaltojen lisäksi mulla pettää psyyke ja kierron alku on täyttä raivoomista täynnä... Lähtee kohta ukko ja lapsikin talosta. :LOL: Että tällaista täällä, jaksetaan vain kanssasisaret eteenpäin vaikka välillä vähän tökkiikin. :heart:
 
susan78 Mie olen vissiin niin maalaistollo, että en ees tiiä mikä on kohdunnapukka tai miten sen tuntee :LOL:
meillä on sama määrä nuita lugeja määrätty. On ne ainaki sen verran auttanu, että normaalisti olis jo tässä vaiheessa alkanu tiputtelu, nyt siis kiertopäivä 22 menossa. En oo miettiny koska teen testin, oottelen vain päivä kerrallaan alkaako menkat vai ei. Ikinä en ole saanu ees haamua ruutuun ja nyt kuitenki hoitoja takana reilu vuosi ja lapsettomuutta se reilu 2 vuotta :( Ihan mukava, että rintakipuja ei oo ollu samassa määrin ku ennen ja viime inssin jälkeen, kun ne kivut on ihan omaa luokkaansa ollu.. pelkään vain, kuinka kovat kivut tulevat maholliset menkat saa aikaan. Viime inssin jälkeen kivut oli kovat, onneksi on määrätty miranaxit kipuihin, jotka auttaa paremmin ku 400burana

Jade84 harmi, että tulee taas pakkovälikierto :( en voi kuvitella kuinka voi tympiä. Meilläki oli välikierto nuitten joulunpyhien takia, ja omasta mielestä soli hyväki. Meillekki nyt sanottiin, että kun on hyvä vaste hormoneille (mulla 3 follia kasvo, suurin 24mm) mahollisessa kolmannessa inssissä hormoneita pienennetään.. luulis, että son hyvä ku kasvaa, mutta kasvaako ne sitte pienemmälläki annoksella..
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!!

Täällä vaihteeksi toiveikkain mielin :) Kävin tänään ultrassa, kp9 ja oikeella puolella 3 follia kasvanut (1x 16mm ja 2x noin 10mm), kohdun limakalvo 9mm. Maanantaina kp 12 on elämäni eka inssi!!! Vielä tänään ja huomenna piikittelen Gonalia, tavoitteena ois että ainakin toinen noita 10millisistä kasvais irtoamiskelpoiseksi ;) Osallistuttiin tutkimukseen, jossa Pregnyl pistetään inssipäivänä heti toimenpiteen jälkeen.
Lääkäri sanoi, että vaikka prosentit on heikot inssionnistumisten suhteen, ollaan riskiryhmässä raskautua :) Toiveet siis nousi taas korkealle, toivottavasti ei turhaan.

Pahoittelut minenalle ja Jade84:lle ja tsemiä piinailijoille :) Toivottavasti saatais viivoja testeihin ;)
 
Susan79 ja toiveissa 86 kuulostaa ihan raskausoireilta. mulla ei ole oireilua ja Pregnylistä ei mitään häikkää kiertoon nähden. 29/4 nyt menossa ja huomisesta taas pistely alkaa.

rotta09 sun tilanne näyttää hyvältä ja Minena ja Jade86 pahoittelut,toivottavasti enskerralla sujuu paremmin.
 
Jade84 Meillä kävi melkeempä samanlailla kuin teillä... :'( Loppiainen sotki edellistä kiertoa ja inssi jätettiin välistä! Nyt sit tässä kierrossa tuli pakollinen tauko, kun folleja oli kasvanut peräti viisi, mutta kaikki aivan liian pieniä irtoamaan... Kyllä otti aika paljon päähän ei voi muuta sanoo! :mad: Mut toivotaan, että ensi kierrossa parempi onni meillä molemmilla ja päästään inssiin asti... :) Meille ei määrätty ehkäisyä, kun eivät sieltä todennäköisesti irtoile, jäivät niin pieneksi... Mulla taas lisättiin clomifenin määrää eli 2tbl otan seuraavassa kierrossa. Lääkäri jotenkin selitti, et vaikka oli viisi tullut muttei ollut jaksanut kasvaa loppuun asti niin siksi lisättiin... Tiedä sitten pelottaa jo valmiiksi, mitä ens kuussa tapahtuu! : / Mullakaan nimittäin ei ole löydetty mitään syytä ettenkö ovuloisi ihan luomustikin...

rotta09 Meillä oli sama homma 1.inssissä marraskuussa, pregnyl pistettiin inssipäivänä inseminaation jälkeen. Samoja "koekaniineja" ollaan! ;) Onnea sinulle maanantaiseen inssiin! :D Todella hyvältä vaikuttaa follien ja limakalvojen suhteen!
 
Täältä kans pahoittelut niille, jotka ei päässy inssiin tällä kertaa ja tsemppiä piinailijoille! Varsinkin viime keskiviikon inssiläisillä on tosi lupaavia oireita! Ihan kateeksi käy, koska täällä oireilu on ihan selkeää pms:ää: iho kukkii, pinna on kireällä, maha pingottaa jne... Veikkaisin tädin saapuvan parin kolmen päivän päästä, ja sitten vaan viimeiseen inssiin paremmalla tuurilla. Tsemppiä myös inssiin menevälle rotta09:lle ja hyvää viikonloppua kaikille :)
 

Yhteistyössä