Inseminaatio 2011

En ole aiemmin kirjoitellutkaan mihinkään ketjuun, mutta kun näitä nyt on tullut luettua, niin pitänee itsekin osallistua. Meillä on tosiaan kolmas inssi juuri takana, nuoria ollaan molemmat eikä erityistä syytä lapsettomuuteen ole. Taas hitaasti matavat kaksi viikkoa edessä ja tosi pessimistinen olo. Tuntuu, että jos inssillä onnaa, onnaa se ekalla tai toisella, sellaisen yleiskäsityksen saa lukemalla toisten viestejä (netti - mikä luotettava tietolähde:) ).

Tervetuloa Ohka! Toivotaan että saat sen plussan ja häviät täältä kahden viikon päästä ;)

Inssihän peruuntui meillä miehen matkan vuoksi. Pupuiltiin luomusti keskiviikkona iltapäivällä ja perjantaina illalla tunsin oikealla alavatsalla ihan häpyluun yläpuolella sellasta syvää vihlontaa ehkä puolen tunnin ajan. Luulen että se oli ovis, sillä puolella folli ainakin ultrassa oli ja aikakin olis ihan arvioidun mukainen. Pitää nyt vaan toivoa että miehen simpat oli kestävää lajia... Blah. Tavallaan oon ihan varma ettei tästä tuu lasta eikä paskaa tälläkään kertaa, mutta toisaalta ei voi olla toivomatta, kun kerran pienenpieni mahis on. Testiajankohta n. 18-20.3. Ajattelin kyllä etten testaa heti kun vois, vaan odottelen ainakin pari-kolme päivää ellei kk kuulu. Muuten vaan ehtii turhaan tehdä negatestin ja sit parin tunnin päästä menkat alkaa...

Rödluvan toivotaan että onnistut eikä tartis tehä inssi.. minä odttelleen miloin kk tule niin piikkitan taas Puregon ja sit inssi...km jalkeen on aika kurja olo vieläkin että jaksanko toinen? hmmm.. minä myös en testaila ennen kun on varma että kk on monta päivää jo myöhässä...toivon kaikkille että seuravan kerran kun kirjoittelemme tässä niin olemme onnistuneita ei muuta kun toivotaan parasta :)

Ohka tervetuloa..

Voisin liittyä tähän pinoon :) Luekellut ole mutta roikun jo pitkään esikoista yrittäneissä ja OYS:n hoitopinoissa :D

2.inssi tehtiin viime viikon maanantaina. Jos ei tulosta tule niin aloitan clomit ja piikittelyn ensi kiertoon, nyt 1. ja 2. inssi on tehty luonnolliseen kiertoon, loppuvaiheessa on vain lugestron apuna.
Olihan se tietenkin pettymys kun 1. inssi ei onnistunut, kaiken piti olla niin hyvin. Sama juttu taas, kaikki kuten pitää, mutta jotenkin en usko tämänkään tuottaneen tulosta tai en uskalla edes toivoa ettei tippuisi niin korkealta.

Me ei voida saada edes biologisesti omaa lasta eli mennään luovutetuilla siittiöillä nyt sitten, vuosi meni kun miestä hoidettiin tuloksetta ja nyt sitten kokeillaan onnistuttaisiinko saamaan perheenlisäsytä näin. On tää ollut todella rankka taival ja sekin jännittää, että riittääkö siittiöt kuinka moneen hoitoon, kun niitä siittiöitä ei nyt niin kauheasti ole saatavilla.

jag78,, joo minullakin on tehty ja oli aika hyvin alkoi ja sainkin plussa mutta 3 päivän jalkeen tuli km ja oli kurja olo..nyt odotteleen seuravan kk ja 2 inssi tulossa..jännäääää..

toivotavasti että onnistut täällä erällä..piditaan peukuja..

Hmph. Sain ihan tajuttoman niskajumin eilen liukastuessani, on ollu pakko nyt kaks päivää vetää kunnon määriä särkylääkkeitä ja lihasta rentouttavia lääkkeitä. Vähän mietin että mites lääkkeiden kanssa jos oonkin raskaana, mutta se mahdollisuus on niin pieni. Ja sitäpaitsi oli vaan ihan pakko, että olis pystyny mitenkään oleen. Nyt tuntuu onneks jo paremmalta. Huokaus. Harmittaa jo etukäteen puolentoista viikon päässä odottava nega :(

Itse menossa ensimmäiseen inssiin parin viikon sisällä. Onko kivulias? Onko jotakin rajoitteita sille päivälle; saako harrastaa liikuntaa tms? Pääseekö heti operaation jälkeen kotiin vai täytyykö jäädä hetkeksi makailemaan? :)

hanki Ei ole kivulias, kestää vain hetken, jonka jälkeen pitää maata 5-10 minuuttia paikallaan ja sitten pääsee lähtemään. Itse olen kahdesti työpäivän ruokkiksella piipahtanut hakemaan siittiöt kyytiin ja takaisin töihin :D Mulle sanottiin että normaalielämää eli olen käynyt lenkillä normaalisti jo samana päivänä.

Polkka aivan oiken koska on niin paljon jono että sanoivat suoran että normaali elämä ei mitään erikoista mutta minä kyllä otin pari viikko lomaa siltikaan ei autanut se meni km kuitinkin eli varman seuravan kerran pitäs usko lääkärin..

jag78, joo kyllä sen pitäs olla normaali elämä koskan ikina tiedä mitä oiken pitäisi tehdä....

noh saas nähdä seuravan inssi jos nyt onnistu...

Hei kaikille,

mulla neljäs inseminaatio toi plussan. Nöyrin ja varovaisin mielin tässä ollaan, kun viime keskenmenostakin on niin vähän aikaa. Kunpa tämä olisi se kerta, että saamme lapsen kotiin asti.

Dijana

jsl
Dijanalle oikein paljon onnea!

Mirdav: joo meillä on melkein sama kierto. Bongasin toissapäivänä jopa oviskipuja... vai liekö jotain influenssaan liittyviä kipuja... mut toiveissa elän, että huhtikuun alussa päästään neljänteen inssiin.

hanki: mua on makuutettu pari-kolme minuuttia inseminaation jälkeen. Mistään rajoituksista esim. liikunnan suhteen ei oo koskaan sanottu.

Dijana oiken paljon Onnea!! toivotaan kaikki paras..<3

jsl.. minullakin on oviskipuja muutamaan päivän jo teen raskauslaskurin ja laskin silloin kun minulla tuli se km niin 7.3 oli oiken päivää yrittää ja tehtiin toivotavasti tärpäs että ei tarvis menna inssi..muuten on varman huhtikuun alussa...hyvää viikonloppua kaikkille <3

Dijana: mukava kuulla, että neljännelläkin inssillä voi onnistua! Onneksi olkoon!

Hanki: Minulla inseminaatio on joka kerta sattunut, koska kohdunnupukka on jotenkin arka. Tämä on kuitenkin tosi harvinaista (tietysti minun tuurilla, mulla on tämä ongelma), joten voit mennä rauhassa oletuksella, että sinä vain makaat ja muut tekee työt.:)

Itselläni on taas alkamassa masennusvaihe eli ilmeisesti PMS-oireita. Saa nähdä, miten saa kaikki viikon työt ym. hoidettua, kun tiputtelu alkaa taas keskellä viikkoa ja paisuu menkoiksi viikonloppuun mennessä.:/

Olen menossa elämäni ekaan inssiin, tänään aloitan anastrozol nimisen lääkkeen ja pregnyl piikkiä on luvassa. Takana kahden kuukauden Clomifenit ja kauheat sivuvaikutukset, ei plussia. Syksyn laskimotukoksen jälkeen pidettiin taukoa ja nyt mennään kerran inssiin ja sen jälkeen IVF jos ei tärppää.

Täällä myöskin tässä kuussa ensimmäiseen inssiin menijä. Lääkityksenä clomit, menopur ja pregnyl. Aikaisemmin 3kk:n lugesteron kuuri tiputteluun. Meillä kaksi vuotias esikoinen syntynyt luomuna, toista yritelty siitä asti kun poika oli n. puolen vuoden ikäinen. Kaksi varhaista keskenmenoa tässä 1,5 vuoden aikana ollut. Yksityiselle mentiin tutkimuksiin, koska täällä ihan järkyttävät jonot, että saa edes lääkäriajan josta saa lähetteen tutkimuksiin. Nyt katsellaan tuottaisiko inssi toivottua tulosta. Odotukset ei ole kovin korkealla, mutta tuntuu, että jotain pitää vielä yrittää ennen luovuttamista.
Tuuli 1976: Millaisia sivuvaikutuksia sulla tuli noista clomeista? Ite aloitin clomit tänään ja hirvittää jo valmiiks sivuvaikutukset. Itelleni ei ole esim. Koskaan sopinut mikään hormonaalinen ehkäisy mitä oon kokeillu, koska kaikista tullu niin paljon ja pahoja sivuvaikutuksia.

Clomeista tuli hirvittävän huono olo, oksetti, hikoilutti ja samalla paleli, itketti ja mieliala hyppi ylös alas. Kaikista kaameinta oli vatsakipu, joka kesti reilun viikon. Ollaan asioitu AVA-klinikalla ja lääkäri teki päätöksen, että lopetetaan Clomit. Meistä kummastakaan ei ole löytynyt "mitään vikaa", silti lääkäri suositteli suoraan IVF:ää. Itse en ollut valmis menemään siihen suoraan, halusin että kokeillaan ainakin yksi inssi ennen sitä. Meillä tuli tosiaan paussia hoitoihin veritulpan takia.

Moikka kaikille.
Ajattelin kans liittyä tähän teidän keskusteluun. Ollaan mieheni kanssa yritetty lasta n. 3 vuotta, tuloksetta. Meillä molemmilla on aikuiset lapset edellisestä suhteestamme. Nyt olemme käyneet yksityisellä klinikalla tutkimuksissa ja kummastakaan ei ole löytynyt mitään "vikaa", eli diagnoosina on selittämätön lapsettomuus. 1. inssi tehtiin 2.3. ja testi päivä lähenee. Mieli on aikas negatiivinen, koska menkkojen alkamis oireita on ollut. Jotenkin tuntuu, ettei testiä edes kannata tehdä, koska kyl ne menkat kummiski alkaa..
Tuuli: Olen syönyt 2 anastrozol kuuria ja molemmilla kerroilla on ollut sivuvaikutuksia. Ruokahaluttomuutta, oksettavaa oloa, kuumia- ja kylmiä aaltoja ja mielialan vaihteluita. Lisäksi ovis kivut ovat olleet kamalia alavatsa kipuja, ne on kestänyt 4 - 5 päivää. Lisäksi tuli yhtäkkiä aivan hirvittävä nivus kipu, ei pystynyt kunnolla käveleen. En oikein tiedä onko se ollut lääkkeen sivuvaikutus vai jotain muuta. Kerro jos sinulle tulee nivus kipua, niin tiedetään sitten onko se lääkkeestä johtuvaa.

Dijana: Onneks olkoon! Toivotaan että pieni pysyy mukana =)

Tervetuloa kaikille uusille! Itse odottelen että tulis viikonloppu ja menkat alkais (koska ne alkaa kuitenkin...) että pääsis aloittamaan seuraavan kierron. Inssi suunnitteilla huhtikuun alkupuolelle. Ei vielä mitään oireita mihinkään suuntaan.

Tervetuloa kaikille uusille. Minä tässä odottelin milloin kk tule niin pääsen piikkitamaan Puregon ja pregnyl irrotus piikki.. Clomit olin myös syönyt sivuvaikutus minulla oli väsymys ja maha sekaisen ei muuta...

Rödluvan jos mun menkaat tule niin kuin pitää niin Huhtikuun alkupuolella myös toinen inssi tehää.. saas nähä.. olen tosi Onnellinen Djanan puolesta kun nyt se onnistuu..

Täällä uus insseilijä! Eteneminen hoidoissa oli pitkän odottelun jälkeen todella huikean nopeaa. Kaksi vuotta yritystä kasassa, ja vuoden jälkeen hakeuduttiin yksityiselle. Samalla laitoin julkiselle paperit menemään. Nyt sitten vihdoin alkaa tapahtua. Mitään vikaa meillä ei kuulemma ole. Clomeja kokeiltu 4 kiertoa ja lugesteroneja samainen aika.

Tänään sitten tuli oikeen tuulenpuuska hoidonsuunnittelukäynnillä. Minulla oli sopivasti kp2 meneillään joten lääkäritäti ultrasi (yök) ja kysyi olenko nyt henkisesti valmistautunut että edessä on sitten piikittelyä!! Sekin tuli ihan puskista koska luulin että meillä viattomilla se tehtäisiin alkuun ihan luomukiertoon tai clomien kera... Pyh ja pah... Piikittely alkaa kuulemma lauantaina ja siitä se sitten lähtee...

Olen kovasti onnessani siitä että päästään etenemään. Piikittely nyt tietysti vähän jännittää, mutta innsistä kyllä selviän kun olen hysteroskopiasta ja aukiolotutkimuksistakin on selvitty.

Uusi kuu ja uudet kujeet siis :) Pitänee kahlata tämäkin pino alusta loppuun iltalukemiseksi

jsl
uhsva: Mä kans aikoinani söin tuota clomifenia. Sivuvaikutusten top 4 oli ympärivuorokautinen pahoinvointi, kuumat aallot, rajut mielialavaihtelut ja väsymys. Siirryttiinkin sitten hyvin pian piikkeihin ja niistä ei noin kovia sivuvaikutuksia ole ollut.

Mirdav: Odottelen aikaisintaan ensi viikonloppupuolella saapuvaksi.

Yhteistyössä