inkivääri..glögi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölömö..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölömö..

Vieras
Elikkäs.. Kun muistan lukeneeni joskus kesällä uutisen, että inkivääri olisi sikiölle jotenkin haitallista?! No niin, eli nyt tekis mieli lämmittää kupillinen glögiä ja sehän on maustettu inkiväärillä..
Eihän varmaankaan kyse voi olla näin pienistä määristä,, Voi helvata :) kyllähän minä alkoholitonta glögiä join edellisessä raskaudessakin ja taisinpa syödä joulupipareita ja maustekakkuakin..
Niin ja muistanko ihan väärin, että inkiväärivalmisteita on joskus suositeltu raskauspahoinvointiin? No niin, mitäs mieltä olette? Onkohan kyse nimenomaan näistä valmisteista ja reiluista määristä ko maustetta?
Voin varmaan juoda sen kupposellisen?

itse sain ainakin ekassa neuvolassa listan siitä mitä raskaudenaikana ei saa käyttää, ja kyllä siinä inkivääriä oli. Itse en tullut ajatelleeksi tuota glögiä, mutta mietin samaa pipareista :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Se on haitaalista,tee sekamehusta oma glögi,vähä kanelia, rusinoita,manteleita.

Sitä jo vähän harkitsinkin, mut sit kävin pohtimaan, että kuinkahan pienikin määrä on haitallista? Tuskin tuota, edes kaikki tietävät.. Kun ei ainakaan meidän nlasta saaduissa "oppaissa" asiasta mtn mainita.
Mutta ehkäpä turha ottaa turhaa riskiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja nirpana:
itse sain ainakin ekassa neuvolassa listan siitä mitä raskaudenaikana ei saa käyttää, ja kyllä siinä inkivääriä oli. Itse en tullut ajatelleeksi tuota glögiä, mutta mietin samaa pipareista :)

Höh.. meidän oppaissa ei tosiaan sitä mainita. Tosin olen jo ihan loppusuoralla ja tämä uutinenhan julkaistiin joskus kesällä.

Tämä oli minulle sangen uutta tietoa kun juuri eilen olen lukenut pitkät opastukset siitä kuinka inkivääri erimuodoissaan on mitä parhain lääke alkuraskauden pahoinvointiin!!! Niinpä olinkin nyt googlettamassa reseptejä tuoreen raastetun inkiväärin käyttöön.. jotta tästä kuvotuksesta pääsisi eroon.. Niinpä nyt utelen teiltä asiasta näköjään jotain tietäviltä Missä on tietoa inkiväärin aiheuttamista haitoista sikiölle??????? Olisin kiitollinen pikaisista linkityksistä. Sillä etoo.. ja kovasti... rv vasta 6

Yhteistyössä