• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Kaksplus-toimitus

Injektiokynä

Heip! Ja taas tyhmänä kyselen... Elikkä jos haluaa tarkistaa paljonko lääkettä on jäljellä injektiokynässä, niin miten se tehdään? Minulla on puregon 300iu ja annostus on ollut 75 iu. Neljä päivää olen pistänyt ja vielä huomenna pitäisi pistää, mutta mietin vaan että riittääkö tuo loppu. Siis siinä 300iu:n putkilossa on jonkun verran ylimääräistä, koska olen jo pistänyt tuon 300iu. Muistelen, että edellisellä hoitojaksolla lääkäri sanoi, että se riittää 50iu annostuksella pari päivää yli siitä kun oli kontrolli... Voisiko siinä olla peräti 100iu ylimääräistä? Hitto kun en muista... :headwall:

Mulle sanottiin, että 100iu on aina ylimääräistä ja mun kohdalla se piti kutinsa.

Määrän voi mun järjen mukaan tarkistaa vain niin, että kun piikität niin jos aine loppuu kesken kynä näyttää määrän joka jäi menemättä annostuksesta. Eli mäntä pysähtyy vaikkapa 50iu , jos 25iu on vain mennyt vatsanahkaan. Eli uusi kynä pitää olla valmiina.

Yhteistyössä