inhottava valkovuoto?

Onko teillä muilla odottajilla runsasta valkovuotoa. Itseäni häiritsee se tosi paljon, vaihdan pikkuhousuja monta kertaa päivässä, sillä inhoan pikkuhousun suojia. Joskus tuntuu, että alapää haisee pahalta vaikka juuri olen käynyt suihkussa. Olen jo miettinyt voiko se olla jokin bakteeri? Vai onko se vain normaalia hormooneista johtuvaa.. Unohdan aina puhua asiasta neuvolassa, kun meillä vähän sellainen 5min ja ulos meininki..

Onko muilla samaista ongelmaa?
 
Joo ärsyttävä vaiva :kieh: joutuu 3krt/pv vaihaa ph-suojaa ku kokoaja kosteena..todella inhottavaa..ja sitte tuntuu et alapää on iha hellänä ku ärtyy noista suojista :/ yöllä yritän "tuulettaa" :D eli olla ilman suojaa,mut joskus sekää ei onnistu. Toivon et tää vaiva hävii lapsen myötä!
 
mut muistan vaan, kun tokassa raskaudessa lääkäri totesi, et sulla saattaa olla hiivaa ja se kannattaa hoitaa ennen synnytystä pois. En tuntenut mitään muuta oiretta kuin valkovuodon runsauden, joten hiiva jäi hoitamatta ja koko asia unohtui. Nyt kun "sama vaiva" toistuu olen googlettanut (tosi tyhmää, kun sit alkaa murehtimaan) ja esiin on noussut myös steprokokki B:n mahdollisuus???
Nyt pähkin vaan, et onko normaalia vai oisko jompikumpi noista tulehduksista mahdollinen. Mitään kipua tai kirvelyä tai edes kutinaa ei ole..inhottavaa valkovuotoa vaan. Ja joskus sitä hajua..

kurja vaiva... ottaisin mieluummin vaikka vähän turvotusta.
 
Ihan on normaalia runsas valkovuoto.
Muista vain tehdä huolellinen alapesu vaikka kahdesti päivässä, aamuin illoin.
Esikosta oli alkuraskaudessa tosi runsasta valkovuodon tulo. Sitten laantui puolenvälin aikaan ja sitten taas vikan kuukauden aikana runsastui.

Nyt on sama homma. Alussa oli tosi runsasta, laantui vähän ennen rv20 ja on nyt normaalin rajoissa. Nähtäväksi jää runsastuuko taas lopussa.

Mutta jos sinulla alkaa tulla kutinaa tai kirvelyä, niin voi olla hiiva.
Lisäksi tuohonkin haju haittaan auttaa, ettei pidä liian napakoita alushousuja ja että materiaali on hengittävää, eli puuvillaa tms.
Stringejä en siis suosittele lainkaan käytettäväksi.
 
Joo sama juttu, kestänyt ihan koko raskauden ajan (26+5 menossa). Tuntuu välillä siltä et suurinpiirtein vettä valuis.. mut aina on ollu tutkimuksissa lapsivettä normaalisti :)

Hiivaa on ollut pari kertaa. Vuoto yhtä runsasta, mutta kutina on kaverina :( Toi haju voi myös olla merkki hiivasta, mut miula on ollut sekin varmaan koko ajan mukana vaikkei hiivaa oo ollu koko aikaa. Herkkä nenä haistaa kyl ihan kaiken :p Ja tosiaan siihen auttaa puuvillaset alushousut ja nekin joutuu tosi usein vaihtaan.. mut koitappas olla puolikin tuntia jossain satiinipöksyissä, niin johan on hajut ja oltavat :D
 
Jos on hajua ja vuotoa, niin kannattaa tutkituttaa!
Mulla oli ekassa raskaudessa nimittäin toistuvasti harmina bakteerivaginoosi eli emättimen bakteeritulehdus eli jonkun tietyn bakteerin liikakasvu ja se aiheutti hoitamattomana supistuksia ja voi myös aikaistaa synnytystä.
Eli kannattaa vaikka soittaa neuvolaan ja pyytää lähete tutkimukseen! Täällä ottivat vaan näyteen pumpulitikulla limasta ja sitten sain antibioottikuurin kun totesivat liiallisen bakteerikasvun.
 

Yhteistyössä