Inhottava tapaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Kaverin kassalle oli tullut vanhempi pariskunta. Mummo oli maksanut 100? setelillä. Kassan päädystä mummo oli kääntynyt ja ihmetellyt kun oli saanut liian vähän rahaa, kun hän oli mielestään maksanut 500? setelillä ja paappakin luuli sen olleen 500?. Kaveri oli luvannut näyttää kassan, kun noita 500? harvemmin on kassassa, niin olisi näyttänyt ettei kassassa ole kuin satasia. No se ei käynyt mummolle. Pariskunta lähti kaupasta siinä uskossa, että kaveri oli huijannut heitä.
Mä en kyllä tiedä kuinka olisin toiminut, inhottavaa ruveta väittämään tuommosesta asiasta ja vielä kun mummo ja paappa olivat niin varmoja asiastaan. Onneksi joka kassalle on kamera, niin varmaan näkyy minkä rahan on antanut, jos sinne poliisit tulee kyselemään :/

Alkuperäinen kirjoittaja maallikko:
eikö raha isompi ainakin pidä jättää ns näkyville kunnes on antanut rahasta takaisin...ei jää as. epäselväksi kellekään?

Mulla semmonen tapa jäänyt edellisestä työpaikasta, mutta kaikki ei niin huomaa tehdä. Kioskilla kävi usein noita "hijareita" jotka sitte yritti väittää, että antoi isomman rahan. Olis kyllä hyvä kaikkien pitää se raha esillä.

Kurjaa...vanhukset usein kääntää vielä markoiksi ja varmaan ajatellut, että rahan arvo on markoissa pitkälti yli 500mk... sit mennyt ajatus sekaisin... Mun äiti vois tehdä just noin...tai tuskin se kehtaisi jäädä väittämään mitään, mutta erehtyä voisi hyvinkin.

no meidän kaupassa tehdään niin et otetaan asiakkaan tiedot ja kun seuraavana päivänä kassatoimiston tytöt laskee/tilittää rahat ni sit tietää ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja oikaista asia. suoraan kassasta ei saa antaa takaisin vaikka asiakas niin väittää

Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
no meidän kaupassa tehdään niin et otetaan asiakkaan tiedot ja kun seuraavana päivänä kassatoimiston tytöt laskee/tilittää rahat ni sit tietää ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja oikaista asia. suoraan kassasta ei saa antaa takaisin vaikka asiakas niin väittää

Näin meilläkin yleensä tehdään, mutta tuo pariskunta oli vaan sitte häipyny ja siinä uskossa että kaveri oli niitä huijannut. Ja tietysti kuvittelivat, että rahat menivät suoraan omaan taskuun, kun sitä 500? ei sielä kassassakaan ollut.

Yhteistyössä