inhoan tätä joka päiväistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
iltanukutusta.
menee vissiin kolme tuntia tähän.
rutiinit on sun muut rytmit ok mut silti tätä joka ilta.
en jaksa enää,oon väsyny äiti.
aina lapsi keksii jotain syitä ettei tarvi nukkua.
ikää kolme vuotta.
itkee ja raivoaa koko illan.nukkuu päiväunet tarhassa mutta kotona ei aina,en aina saa päikkäreille :(
en vaan jaksa enää.
naapuritkin kuulee joka ilta tota huutoa ja olen saannut siitä jo huomautuksen että meillä lapsi pitää ääntä.
mutta minkäs sille voi.

miten muut jaksatte tätä?vai onko kaikilla kilttejä lapsia jotka menee nukkumaan kiltisti.
neuvolassa vähän juttelin ja ne sanoivat että jättäkää päikkärit pois,no jätin ja silti on samanlaista tappelua illat.

oon vaan niin kyllästynyt kun ei koskaan iltaisin sitä omaa aikaa,ei mitään.

Niin ja miten teillä nukutetaan? Meillä ei nukuteta. Lapset viedään sänkyihin ja nukahtavat itsekseen sitten kun nukahtavat.

Nyt olis aika opettaa lapsi nukkumaan itsenäisesti! Laita lapsi nukkumaan ja sano hyvää yötä ja lähde pois huoneesta. Jos lapsi tulee ulos, vie takaisin ja sano vielä kerran hyvää yötä. Kolmannella kerralla ja sen jälkeen älä sano enää mitään vaan viet vain takaisin sänkyyn. Lapsi oppii parissa yössä. (Parhaan tuloksen saat jos valvot ensimmäisen yön oven ulkopuolella ja olet valmiina viemään lapsen takaisin omaan sänkyyn)

Kato vaikka supernanny-ohjelmaa, siinä ne saa aina vaikka mitkä kauhukakarat nukkumaan hyvin itse. Niillä ohjeilla mäkin olen toiminut :)

Ainiin, tuon ikäisen unentarve on n. 12-13 tuntia vuorokaudessa, eli jos nukkuu pitkät päikkärit niin ei varmasti yöllä nuku 12 tuntia. Meiän vuoden ikäinen nukkuu 12 tuntia öisin ja yhdet 1,5 h päikkärit.

Olisipa ollut kiva, jos ap olisi tullut vielä vastailemaan. Mehän yritämme auttaa tässä. :xmas:
Ehkä se meni nukutushommiin tjt.

täällä menossa sama rumba. Just nyt tuntuu että vedän itseni jojoon, IHAN OIKEESTI, vaikka tätä on menny vasta hetki. Ja meillä ei lapsi ainakaan liikaa nuku. vajaa 2v ja nukkuu vuorokaudessa 12-13h.
Ei tuu vittuakaan

täytyyhän tuohon apuja saada, soittakaa kasvatusneuvolaan tms. Ei sen tartte olla noin vaikeaa tulevaisuudessa, vaikka se on nyt mennytkin tuohon. Onhan selvä asia, ettei kukaan pitkään jaksa harrastaa inhottavaa puuhaa kolmea tuntia joka ilta, kun on pieniä lapsiakin!

Nyt olis aika opettaa lapsi nukkumaan itsenäisesti! Laita lapsi nukkumaan ja sano hyvää yötä ja lähde pois huoneesta. Jos lapsi tulee ulos, vie takaisin ja sano vielä kerran hyvää yötä. Kolmannella kerralla ja sen jälkeen älä sano enää mitään vaan viet vain takaisin sänkyyn. Lapsi oppii parissa yössä. (Parhaan tuloksen saat jos valvot ensimmäisen yön oven ulkopuolella ja olet valmiina viemään lapsen takaisin omaan sänkyyn)

Kato vaikka supernanny-ohjelmaa, siinä ne saa aina vaikka mitkä kauhukakarat nukkumaan hyvin itse. Niillä ohjeilla mäkin olen toiminut :)

Mä olen katsonut supernannyt ja välillä toivonut, että mulla olis sellanen täällä kotona! Poika on nyt ollut tavallisessa sängyssä pari kuukautta ja vieläkin tässä kestää se tunti ennen nukahtamista. Toimin just niin ku nanny ja silti poika tulee avaamaan ovea. Huutoa ei tähän kuulu, mutta luulee tän olevan ilmeisesti joku leikki. Nukuttamiseen vierellä olien en suostu, koska osaa nukahtaa yksin, tehnyt sitä koko ikänsä.

Mä en tajua miten tän saisi loppumaan. Menee kyllä hermot äidiltä. Kai tää vaan menee joskus ohi, mutta hermot todella riekaleina.

[QUOTE="vieras";22755665]Mä olen katsonut supernannyt ja välillä toivonut, että mulla olis sellanen täällä kotona! Poika on nyt ollut tavallisessa sängyssä pari kuukautta ja vieläkin tässä kestää se tunti ennen nukahtamista. Toimin just niin ku nanny ja silti poika tulee avaamaan ovea. Huutoa ei tähän kuulu, mutta luulee tän olevan ilmeisesti joku leikki. Nukuttamiseen vierellä olien en suostu, koska osaa nukahtaa yksin, tehnyt sitä koko ikänsä.

Mä en tajua miten tän saisi loppumaan. Menee kyllä hermot äidiltä. Kai tää vaan menee joskus ohi, mutta hermot todella riekaleina.[/QUOTE]

siinähän se, että sitä luulee tekevänsä just niinkuin joku lapsen- tai eläimenkouluttajalahjakkuus tekee, mutta jos oikeesti tekisi niin kuin se niin sittenhän voisi tehdä sen hommia hyvään hintaan. oikeesti sitä tekee vain vähän sinne päin.

hermojen menemiseen auttaa ehkä ensihätään, kun miettii oletusarvonsa uusiksi. Eli ei pidä miettiä kelloa ja tulevaa taistelua niin että kainalot on hiessä ennenkuin ollaan edes alettu. Ei lapsesta tule merihirviö vaikka se ei haluaiskaan mennä nukkumaan. Kun oma pinna alkaa kiristyä, lapsi ei todellakaan halua sänkyä lähellekään ja homma vain vaikeutuu joka ilta. Eli jos asenne on epätoivoinen jo alussa, niin eihän hommasta voi olla tuloksena lepoa ja rauhaa vaikka seisoisit päälläsi?

se onkin sitten eri juttu, että milläs sut rauhoitetaan?

Yhteistyössä