Inhoan olla pihallani, kun naapurin lapset ovat omalla pihallaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lepakkokoira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lepakkokoira

Vieras
Asun siis omakotitalossa. Naapurissa asuu kolmelapsinen perhe ja jostain syystä en kestä heidän lapsiaan ja niiden mölinää omalla pihallaan. Isommat lapsensa ovat 2- ja pian 4-vuotiaat, pienin 1-v. Mutta pienintä nyt ei ikinä pihalla näykään. Kaksi vanhinta lasta ovat usein kahdestaan pihallaan eikä kumpikaan osaa puhua...siis ihan normaaleilta lapsilta kuitenkin näyttävät :D Hirveää hihkumista ja mölinää vaan pitävät. Ja jos menen pihalle, ovat he kohta tuijottamassa minun puuhiani (= lumitöitä, pihan laittoa, kompostin tyhjennystä tms) minun pihallani. Ja mölisevät kovalla äänellä.

Tänään huomasin huvituksekseni, että en mene ulos pihalleni laisinkaan kun kuulen heidän olevan pihalla. Menen tekemään lumityöt vasta kun ovat menneet sisälle.

Ja kyllä, heillä siis nuo kaksi ovat olleet viime kesästä lähtien (kun olivat vajaa 2v ja reilut 3v) kahdestaan pihalla ja kulkeneet pitkin naapureiden pihoja.

mua ärsyttää mennä pihalle tekemään pihatöitä yms, kun naapuririvitalon " kyylämummo" on saletisti alta puolen minuutin pihallaan tekemässä muka lumitöitä tai muuta pihatöitä. harjaa lumia pikkuharjalla postilaatikoiden päältä varmaan 10 min. yms, monesti olen tehdyt niin että kun mummo ulos tulee niin painelen takaisin sisälle ja menen puolen tunnin kuluttua uudelleen.

ärsyttää kun koko ajan mummo tuppautuu, kukkapenkkiä ei rauhassa saa kitkeä kun jo tulee siihen kyttäämään!!!!

[QUOTE="lilli";27784537]mua ärsyttää mennä pihalle tekemään pihatöitä yms, kun naapuririvitalon " kyylämummo" on saletisti alta puolen minuutin pihallaan tekemässä muka lumitöitä tai muuta pihatöitä. harjaa lumia pikkuharjalla postilaatikoiden päältä varmaan 10 min. yms, monesti olen tehdyt niin että kun mummo ulos tulee niin painelen takaisin sisälle ja menen puolen tunnin kuluttua uudelleen.

ärsyttää kun koko ajan mummo tuppautuu, kukkapenkkiä ei rauhassa saa kitkeä kun jo tulee siihen kyttäämään!!!![/QUOTE]

:D Voi jösses! Mulla on sentäs riesana vaan pienet naapurin lapset. Tosin kesällä on ärsyttävää, jos haluaisin rauhassa vaan loikoilla aurinkotuolissa ja nauttia...sitten alkaa kuulua hirveä mölötys ja lapset änkeytyvät viereen ja pihalleni leikkimään. Eikä naapurin mies kehtaa hakea omiaan pois, vaan huutaa pihallaan lapsia omalle pihalleen. Siitäkin tulee mölinää...."Pekka!" "PEKKA!" "Et mene sinne!" "Pekka, heti takaisin!" Ja tätä jatkuu yleensä melkein kymmenenkin minuuttia ennen kuin mies luovuttaa ja menee omiin hommiinsa.

Voi elämä teidän kanssanne. Miksette muuta metsään, jos naapurit noin häiritsee? Omat naapurini ovat kuin suoraan helvetistä, mutta en anna niiden pilata elämääni. Päinvastoin, yhdessä perheen kanssa ollaan saatu monet makeat naurut näiden naapurien kustannuksella :D

[QUOTE="aapee";27784561]:D Voi jösses! Mulla on sentäs riesana vaan pienet naapurin lapset. Tosin kesällä on ärsyttävää, jos haluaisin rauhassa vaan loikoilla aurinkotuolissa ja nauttia...sitten alkaa kuulua hirveä mölötys ja lapset änkeytyvät viereen ja pihalleni leikkimään. Eikä naapurin mies kehtaa hakea omiaan pois, vaan huutaa pihallaan lapsia omalle pihalleen. Siitäkin tulee mölinää...."Pekka!" "PEKKA!" "Et mene sinne!" "Pekka, heti takaisin!" Ja tätä jatkuu yleensä melkein kymmenenkin minuuttia ennen kuin mies luovuttaa ja menee omiin hommiinsa.[/QUOTE]

Etkö voi kerran karjaista kunnolla niile kakaroille ettei teidän pihalle tulla? Vai onko mukavampaa valittaa niettömänä mammapalstalla ;)

[QUOTE="heh";27784590]Etkö voi kerran karjaista kunnolla niile kakaroille ettei teidän pihalle tulla? Vai onko mukavampaa valittaa niettömänä mammapalstalla ;)[/QUOTE]

voi kuule...karjaissut en sentäs ole, mutta olen ohjannut useaan kertaan omalle pihalleen selittäen, ettei pihalleni saa tulla. Mutta ei, ei ei...kohta ne taas möllöttävät pihallani. Äitinsä mukaan "ovat niin kamalan uteliaita eivätkä siksi usko mitään" ... Kaksivuotiaskin seisoo keskellä tietä tuijottamassa, kun auto ajaa siinä tiellä. Auto sitten saa kiertää nurmikon kautta ja väistää lasta. Kun se lapsi on niiiiiiin utelias.

voihan sitä ihan ystävälllisesti ohjata mölisijät kotiinpäin kun isänsä heitä kutsuu, ja sanoa että isää on tapana totella. ja mitäs jos ottaisit mylväkkeet lumitöihin? jos et heitä jaksa niin teette viisi minuuttia ja sitten karkaat sisälle.

muistan lapsena miten tuskaa oli, kun meidän mökin viereen rakennettiinkin äkkiä uusi, ja niiden lapset mölisivät kaiket päivät. en suostunut edes vilkaisemaan siihen suuntaan, vaikka niiden vanhin oli varmaan melkein minun ikäinen ihan jo lukumäärän perusteella. olin niin kiukkuinen rauhanmenetyksestä.

mutta sä olet tiettävästi vanhempi kuin kymmenen vee, joten mitä jos nöyrtyisit? se rauha meni jo joka tapauksessa, ja ehkä mölisijät oppivat nopeammin ihmisiksi jos autat hiukan?

Eikö teillä ole aitaa? Rakenna niin iso aita, kun kaava sallii ja portti lukkoon. Eivät ainakaan sun pihalla mölise. Ja kyllähän ne lapset siitä kasvaa ja eivät kohta enää jaksa sua tuijottaa ja möistä vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja supernänni;27784706:
voihan sitä ihan ystävälllisesti ohjata mölisijät kotiinpäin kun isänsä heitä kutsuu, ja sanoa että isää on tapana totella. ja mitäs jos ottaisit mylväkkeet lumitöihin? jos et heitä jaksa niin teette viisi minuuttia ja sitten karkaat sisälle.

muistan lapsena miten tuskaa oli, kun meidän mökin viereen rakennettiinkin äkkiä uusi, ja niiden lapset mölisivät kaiket päivät. en suostunut edes vilkaisemaan siihen suuntaan, vaikka niiden vanhin oli varmaan melkein minun ikäinen ihan jo lukumäärän perusteella. olin niin kiukkuinen rauhanmenetyksestä.

mutta sä olet tiettävästi vanhempi kuin kymmenen vee, joten mitä jos nöyrtyisit? se rauha meni jo joka tapauksessa, ja ehkä mölisijät oppivat nopeammin ihmisiksi jos autat hiukan?

Miksi ihmeessä ap:n velvollisuus olisi viihdyttää naapurin kakaroita :O

[QUOTE="Mummo";27784849]Mene metsään etsimään sitä rauhaa, onko pakko pyöriä siellä kotona kaiket päivät???[/QUOTE]

Ei meidän pihaan ainakaan ole naapurin kakaroilla asiaa. Vain kutsuttuina. Muuten pysykööt omassa pihassaan.

[QUOTE="vieras";27784851]Miksi ihmeessä ap:n velvollisuus olisi viihdyttää naapurin kakaroita :O[/QUOTE]

Maailma olisi pirusti parempi paikka, jos viitsittäisiin ymmärtää, ettei tänne ole tultu viihtymään eikä viihdyttämään. Tänne on tultu huolehtimaan omien jälkeläisten elämän edellytyksistä, ja jos muiden ihmisten lapset eivät osaa olla ihmisiksi, omat lapset ja lapsenlapset tulevat näistä epäihmisistä kärsimään moneen kertaan. Yhteiskunnan toimivuudesta ja ihmisten inhimillisyydestä on pidettävä huolta aina ja kaikkialla.

Jos ihmisellä on konstit opettaa inisijät olemaan sievemmin, miksi niitä ei käyttäisi? Ei ole velvollisuutta tehdä elämästään miellyttävämpää jos ei halua, mutta siitä haluttomuudesta saattaa seurata velvollisuus pitää itse pienempää ininää kaikesta siitä vääryydestä joka omalle tontille taivaasta sataa.

Ei ole oikeutta laittaa rutinaa kiertoon etenkään kun on nimenomaan valittanut siitä, että joku muu rutisee.

Yhteistyössä