Influenssarokote??

• Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti
a.p.
Olen siis raskaana ja neuvolassa tätä tarjottiin mutta ainakin vielä kieltäydyin. Mitä mieltä te olette, kannattaako sitä ottaa? Sikapiikki siis samassa paketissa. Kyllä, oli ihan pakko päästä kysymään Kaksplussan palstalta ennen kuin teen päätöksen. Mitä siinä on plussana ja miinuksena? Viime syksynä otin sikapiikin ja tuntui että olin koko ajan sairaana..

Aion ottaa...ilmeisesti tän viikon torstaina neuvolakäynnin yhteydessä! Tällä viikolla tulee rv 35 täyteen. Otin viime syksynäkin ja hyvin toimi, tosin silloin en ollut raskaana. Sitä suositellaan erityisesti viimeisellä kolmanneksella oleville jolloin vauvakin saa suojaa ko. tauteja vastaan.

Viimeksi muokattu:
Kuuntele omaa kokemustasi. Ei ollu sikapiikistä apua, päinvastoin.
Influenssapiikit on huonoja, enempi apua on kun syö reilua annosta d-vitamiinia ja muutenki syö terveellisesti ja pitää huolta itsestään.

sattumaa vai ei...
Itsehän sen päätät. Itse en ottaisi, koska ne sivuvaikutukset ei ole tiedossa. Eikä myöskään se, antaako se täydellisen suojan vai ei. Kaveri otti sikapiikin loppuraskaudessa ja joutui sairaalaan ennenaikaisten supistelujen takia samana iltana piikin ottamisesta, sai supisteluja estävää lääkitystä ja joutui viikon olemaan sairaalassa.

Yhteistyössä