Influenssa rokotus vai ei?

Nyt sais kerran raskaana olevat sen ilmaiseksi, ja jos sen ottaa viimeisellä kolmanneksella niin se suojaa vauvaakin puolivuotiaaksi? Aiotko ottaa?
Mulla on myös 1v3kk tytär joka sen myös sais, tässä yritän pähkäillä että kannattaako vai ei. Perusterveitä kuitenkin ollaan ja tytär ei edes ole juurikaan kipeä ollut, kerran oli puolipäivää kuumeessa!

Toisaalta influenssa on kuitenkin sen verta rankka sairaus että eipä olisi kivaa olla siinä keväällä kun on vauva ja yms...

Aiotteko ottaa itsellenne/lapsillenne?
 
kilöjhgfd
Tulin siihen tulokseen tuon narkolepsia kohun jälkeen ettei meidän porukalle laiteta. Kyseinen rokote ei sisällä sitä narkolepsia ainetta mutta sitä ei kukaan tiedä mitä KOHUA JA EPÄILYJÄ tämä rokote loppujen lopuksi saa aikaan
 
minä en.
en ota. mietin pitkään, mutta en ole ennenkään ottanut ja en ota nytkään. Ja rokotuksen ottaminen ei takaa ettei sairastu. Mieheni sai ennen työnsä puolesta influenssarokotteen, ja monta kertaa sairastui siihen silti.
Vauvat harvoin sairastuu influenssaan, etenkin imetetyt, eikä meillä ole kukaan koulussa/päiväkodissa joten en ota vaikka terkka yritti pakolla tyrkyttää.

Tuntuu siltä että pistävät nyt noi loputkin sikaflunssa rokotteet niihin joihin ne helpoiten uppoaa, kun ei kukaan muu niitä enää ota. Tietty toi on eri rokote, mutta oiskohan niin että olivat etukäteen tilanneet liikaa eikä tienneet mitä tehdä niillä ja nyt sekoittavat sit tavis rokotukseen ja antavat herkästi suosituksia uskoville raskaana oleville...

oon skeptinen joo, mutt amun mielestä suomessa rokotuksia ei tutkita tarpeeksi muutenkaan (tunnen äidin jonka 3kk poikavauva kuoli vuonna 2006 rokotukseen, jota ehdittiin antamaan vuoden alusta, mutta joka vedettiin pois koska siitä aiheutui liikaa sivuoireita. Tämän äidin oikeudenkäynnit on edelleen kesken, mutta se on todistettu että terve lapsi kuoli rokotteen takia)
 
"viia"
Otetaan lapselle, itse en saa, mutta varmaan ottaisin jos saisin. Olen kerran sairastanut joten tiedän miten kamalasta taudista on kyse. Lapsi osallistuu rokotetutkimukseen, jossa hän saa yhden kolmesta eri influenssarokotteesta. Yksikään näistä ei ole tämä yhdistelmärokote jota nyt meinataan antaa yleisesti ja kaikista on paljon tutkimustietoa jo olemassa ja ne tiedot on annettu myös meille, joten uskallamme huoletta antaa.
 

Yhteistyössä