Influenssa rokote

Kuinka moni meinaa ottaa sen rokotteen? Itse olen kahden vaiheilla ku ei haluis et poikaa pistettäis jatkuvasti. Mutta en haluis myös hänelle mitään tauti kierrettä. Jotenki kyllä olen kallistumassa siihen ettei anneta vaan annetaan sitten sairastaa jos se on tullakseen.Sehän olis se luonnollisempi vaihtoehto. Toivoo vaan ettei tulis mitään korvakierteitä siitä sitten.
Otettiin ylimääräisenä rota rokoteki. Miten se vaikuttaa jos antaa paljon rokotteita? Ei se varmaan hyväks ole.
 
Meillä meinataan rokote ottaa. (lapsi niin pieni, että ei siitä muista mitään eikä jää traumoja. Se on rankempi vanhemmalle kun joutuu katsomaan pistämistä ja itkua) Meidän rokottamiset on mennyt tähän asti todella hienosti, tyttö ei moksiskaan vaikka tätit pistäneet. Otettiin myös rotarix, mutta siinähän ei pistosta.
Lastenlääkäri oli sitä mieltä, että sekä rotarix että tuo influenssa. Saattaa olla pienelle kuitenkin tosi rankka jos sen joutuu sairastamaan.

Pieni riski kuitenkin on olemassa, että annettava rokote ei vastaakaan sitä kantaa mikä viruksessa on. Silloinhan ei rokote tehoa...

Mutta jokainen tekee itse päätöksensä.
 
Me otetaan myös se rokote. On se pistäminen kumminkin pienempi haitta kuin sairastaminen monta päivää. Eihän siinä takeita ole, etteikö sairastuisi silti, mut aina voi yrittää ehkäistä. Muutenkin kun tuo rokotusohjelma on muuttunut niin, että on vähemmän rokotuksia niin ei nyt yksi rokote missään tunnu. Jokaisen oma valintahan se kumminkin on.
 
siis meille ajateltiin se ottaa..mutta sitten oli sanottu neuvolassa että ei anneta ellei ole vuoden ikäinen...ja lasten lääkäri sitten sanoi että sen saa 6 kk iästä alkaen..tääl vähän ihmeellistä nämä systeemit..kyllä otettas jos saatas..
 
Tuohon mahdolliseen Tehyn joukkoirtisanoutumiseen liittyen oli äsken uutisissa juttua, että mahdollisesti neuvoloita suljetaan ja influenssarokotuksen perutaan. :/ Tosin on tossa työtaistelussa oma lehmäkin ojassa.
 

Yhteistyössä