INFLUENSSA ISKI. Tää on ollut HIRVEÄ tauti. Milmä helpottaa oloa!?!?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon ollu täältäki yli kaksi viikkoa pois.

Uuden vuoden jälkeen sairastuin elämäni pahimpaan tautiin. Ei ole koronaa vaan niin kuin lääkäri kovasta kuumeesta arvasikin tää on influenssa. En oo koskaan ennen sairastanut mitään tällaista.

Kuume on laskenut pois mut tässä nyt parannellaan tulehduksia ja koitan saada itseni taas ylös. Oksettaa, pyörryttää, väsyttää ja päätä särkee.

Mut kaksi ekaa kuumeviikkoa oli aivan painajaista! Olin melkein tajuton mut hirveät kivut lihaksissa ja luissa ja päässä. Mies pakotti mut juomaan ja kanto vessaan. Ei kyllä tarvinnu kauheasti pissata.

Saako tätä oloa millään paremmaksi?
 
Saunaa, höyryhengitystä ja lepoa.
Tarkkaan kaikki ravinto; vitamiinit ja hivenaineet etc.
C ja D-vitamiini tehostettuna!
Appelsiineja, marjoja, yrttiteetä jne. ne saattaa piristää ja helpottaa oloa.
 
Oon ollu täältäki yli kaksi viikkoa pois.

Uuden vuoden jälkeen sairastuin elämäni pahimpaan tautiin. Ei ole koronaa vaan niin kuin lääkäri kovasta kuumeesta arvasikin tää on influenssa. En oo koskaan ennen sairastanut mitään tällaista.

Kuume on laskenut pois mut tässä nyt parannellaan tulehduksia ja koitan saada itseni taas ylös. Oksettaa, pyörryttää, väsyttää ja päätä särkee.

Mut kaksi ekaa kuumeviikkoa oli aivan painajaista! Olin melkein tajuton mut hirveät kivut lihaksissa ja luissa ja päässä. Mies pakotti mut juomaan ja kanto vessaan. Ei kyllä tarvinnu kauheasti pissata.

Saako tätä oloa millään paremmaksi?
Onko sinut siis koronatestattu? Vai antoiko lääkäri ohjeitaan etänä?
 
vierailija
Tuollainen se influenssa on! Kerran kokenut, asuin vieläpä yksin sillon, ja just ja just selvisin itsekseni, kovissa kuume ja lihaskivuissa oli pakko raahautua välillä ostamaan ruokaakin. En ole koskaan sen jälkeen jättänyt influenssarokotetta ottamatta. Paranemista!
 
vierailija
Mulla oli tohon lisäksi ihan jäätäviä rytmihäiriöitä ja sitten tuli keuhkokuume. Aivan kamala tauti! Sen jälkeen on kyllä aina tullut otettua influenssarokote.
 
vierailija
Influenssasta ei taida sellaista oireetonta versiota olla niin kuin koronasta. Ikävä tauti. En voi suositella. Mutta sairastamallahan se menee ohi, jos ei kuolema korjaa. Lepoa, lepoa, lepoa vaan. Ja vielä taudin jälkeenkin lepoa, ettei tule jälkitauteja. Sydänlihastulehdusta jne.
 
vierailija
Oon ollu täältäki yli kaksi viikkoa pois.

Uuden vuoden jälkeen sairastuin elämäni pahimpaan tautiin. Ei ole koronaa vaan niin kuin lääkäri kovasta kuumeesta arvasikin tää on influenssa. En oo koskaan ennen sairastanut mitään tällaista.

Kuume on laskenut pois mut tässä nyt parannellaan tulehduksia ja koitan saada itseni taas ylös. Oksettaa, pyörryttää, väsyttää ja päätä särkee.

Mut kaksi ekaa kuumeviikkoa oli aivan painajaista! Olin melkein tajuton mut hirveät kivut lihaksissa ja luissa ja päässä. Mies pakotti mut juomaan ja kanto vessaan. Ei kyllä tarvinnu kauheasti pissata.

Saako tätä oloa millään paremmaksi?
Nukut vaan niin paljon kuin pystyt ja juot reippaasti vettä.

Ota kuumetta alentava särkylääke ja syö inkiväärikarkkeja (auttaa pahoinvointiin). Syö paljon valkosipulia ja hunajaa. Ei siihen oikein muu auta kuin helpotella oloa ja odottaa.
 
vierailija
Ei ollu korona. Heti oli epäilty influenssaa kun mies soitti koronanumeroon. Molemmat testattiin ja A-influenssa löytyi.

Ei kuulemma pelkässä koronassa tule tämän ikäiselle perusterveelle samanlaista kuumetta (30 min ja 40 astetta).

Nyt pystyn jo ulkoilemaan, mutta keuhkoissa tuntuu vielä ja olo ei ole 100%.

ap
 
vierailija
Influenssahan se on. Ihan oikea sellainen tällä kertaa eikä mikään flunssa. Varautukaa että kestää jopa vuosia palautua taudista ja voi jäädä pysyvääkin vaivaa.
 
vierailija
Kerronpa vähän tunnelmia. Palasin etätöihin maaliskuun lopulla, mutta edelleen tarvitsen päiväunet ja toiset alkuillasta. Tämä väsymys on aivan kamalaa. Pulssi nousee ihan ajatuksestakin hakkaamaan. Olin tämän takia sairaslomalla huhtikuussa, mutta toipuminen ei edennyt. Nyt lääkäri vain sanoo että pitää olla ja elää ja ehkä joskus energiat palaa. Multa lähti influenssakuukauden aikana painoa 6 kiloa, vaikka olin ihan normaalipainoinen sairastuessani. Nyt olen saanut hieman takaisin. Ikävä järjestellä pojan juhlia, kun ei pää toimi ja haluaisi vain nukkua ja nukkua. Mikään tauti ei ole ollut tällainen, kyllö oikea influenssa on maineensa veroinen tauti.
 
vierailija
Kerronpa vähän tunnelmia. Palasin etätöihin maaliskuun lopulla, mutta edelleen tarvitsen päiväunet ja toiset alkuillasta. Tämä väsymys on aivan kamalaa. Pulssi nousee ihan ajatuksestakin hakkaamaan. Olin tämän takia sairaslomalla huhtikuussa, mutta toipuminen ei edennyt. Nyt lääkäri vain sanoo että pitää olla ja elää ja ehkä joskus energiat palaa. Multa lähti influenssakuukauden aikana painoa 6 kiloa, vaikka olin ihan normaalipainoinen sairastuessani. Nyt olen saanut hieman takaisin. Ikävä järjestellä pojan juhlia, kun ei pää toimi ja haluaisi vain nukkua ja nukkua. Mikään tauti ei ole ollut tällainen, kyllö oikea influenssa on maineensa veroinen tauti.

Tuliko jälkitautina keuhkokuume, siitä parantuminen/kuntoutuminen kestää pitkään.
Yleensä pelkästä influenssasta paranee perusterve viikossa parissa (ei tupakoi, ei astmaa eikä diabetestä jne)
 

Yhteistyössä