Induktioliesi - kenenkään perheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inna.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inna.

Vieras
Eli tälläseen juttuun tarviisin apua:

Mulla on induktioliesi ja jonkin aikaa sitten kokkailin tuossa ja pääs käymään niin, et nyt on palaneita kohtia liesi täynnä ja näyttää että koko liesi on pilalla. :( mä en tiedä onko ne palaneet kohdat syntyneet mistä. Vedestä, pannuihin ja kattiloihin jääneistä pesuaine jämistä (vahingossa), vaiko ruuasta vai mistä...

Mä oon koittanu hangata niitä pois rätissä ja tollasella pesuhuovalla ja yleispuhdistus aineilla. Mut ei vaan lähe! :(

Onko mitään ainetta siis, millä saisi tästä liedestä uuden ja käyttämättömän näköisen!? ei ole siis edes kovin vanha. :(

Ja jos jollain tavalla ja aineella nuo palaneet kohdat sattuu nyt irtoamaan, niin lähteekö myös liesiympyröiden valkeat viivat pois kulumalla jos joutuu hankaamaan tai tekemään jotain... :(

Liesi on siis merkkiä Shott Ceran

JA HARMITTAA TODELLA KOVASTI!!! :(

Kiitos jos autatte!

Mistä saan niitä VARMASTI tälle liedelle sopivia pesuaineita?

Ja kattilat ja pannut pitäisi olla tälle liedelle sopivat...

Minulla on sellaista rautakaupasta ostettua, valkoista "lientä", joka hierotaan lieden pintaan ja sitten kiillotetaan puhtaalla kankaalla. Pitää varoa, ettei patoja ja pannuja ravisteta pintaa pitkin, kun tekee ruokaa. Siis siirtele pannuja liikutellakseen ruokaa pannulla, se naarmuttaa pintaa. Ja jos levy kuumenee jonkun kattilan tai pannun alla, niin se astia on oikeanlainen, eihän siinä mitään ihmettä ole. Meillä on vähän tullut vaaleampia kohtia, just jos joku ruoka kiehuu yli omaa varomattomuuttaan, muttei sen pitäisi mitenkään pahasti palaa pintaan, kuten keraamisella liedellä. Eihän sinulla kuitenkin ole keraaminen taso? Kuluuhan se pinta aikojen saatossa, uuden veroiseksi ei välttämättä saa enää aikojen päästä.

Siis onko tämän merkkinen: http://www.schott.com/hometech/english/download/340312_ceran_reinigungsanleitung_int_final.pdf

Toi on kai keraaminen liesi? Onko sulla sellasta skrapaa millä sais rapsuteltua pinnasta ne könköt?

mulla on ollut induktioliesi nyt reilun vuoden eikä siihen ole vielä tullut mitään mikä ei lähtis fairiveteen kostutetulla luutulla

tosin mulla on yleensä ollut tapana pitää ruuat kattiloissa ja pannuissa...

Ettei löytynyt tuota sivua, kuvaa, tai mitään...

No sitä just itekkin pohdin et onko tää keraaminen liesi vai mikä... mulla ei oo tietoo! kun ei oo ennen tällästä ollu. Ja tämä on vuokranantajan ostama. Saattaa siis hyvinkin olla myös keraaminen...

Ja on nuo palaneet jäljet ja kiinnipinttynyt lika ja mikä lienee, ollut tuossa jo ainakin kuukauden päivät...

Mutta nyt rupesi häiritsemään.

mulla on ollut induktioliesi nyt reilun vuoden eikä siihen ole vielä tullut mitään mikä ei lähtis fairiveteen kostutetulla luutulla

Niin mullakin.. joskus sattuu vain vahingossa menemään yli tai sitten on vahingossa jäänyt pannun tai kattilan pohjaan pesuainetta joka on palanut sitten lieteen kiinni...

Mulla on pari kertaa joku liemi kiehunut yli, kun olen opetellut sopivaa säätöä :( Ja kun ei ole tasossa reunoja, on siivoamista tullut... Nyttemmin ei enää :)

hitto näitä tyyppejä jotka aina tulee murskaamaan toisten mielikuvia tänne! sullako joku induktioliesi ja että ruuatkinko muka pysyy kattilan sisällä! mun mielikuvissa paistat notskilla poronlihamakkaraa ja jos sisällä kokkailet, hoidat kokkailut vähän-sitä-sun-tätä ja rapatessa-roiskuu -tyyleillä leivinuunissa. pyh!

Alkuperäinen kirjoittaja äsh!;30168679:
hitto näitä tyyppejä jotka aina tulee murskaamaan toisten mielikuvia tänne! sullako joku induktioliesi ja että ruuatkinko muka pysyy kattilan sisällä! mun mielikuvissa paistat notskilla poronlihamakkaraa ja jos sisällä kokkailet, hoidat kokkailut vähän-sitä-sun-tätä ja rapatessa-roiskuu -tyyleillä leivinuunissa. pyh!

:D :D :D

Näkyykö tää:
http://www.schott.com/hometech/english/products/ceran/dailyuse/cleaning_agent.html?so=scandinavia&lang=english

Jos jollain skrapalla kokeilet? Voi sitä kait jollain puukolla/veitselläkin rapsutella. Vai onko se edes mitään koholla olevaa tahraa, vai vaan jotain värjäymän tapaista?

Alkuperäinen kirjoittaja täällä..;30168691:
Näkyykö tää:
SCHOTT CERAN® Glass-Ceramic Cooktop Cleaning: Home Tech | SCHOTT AG

Jos jollain skrapalla kokeilet? Voi sitä kait jollain puukolla/veitselläkin rapsutella. Vai onko se edes mitään koholla olevaa tahraa, vai vaan jotain värjäymän tapaista?

Mä en ole ainakaan löytänyt täältä mitään skrapaa... mistä voisin sellaisen sitten ostaa, mikä sopisi myös tälle liedelle? puukolla ja veitsellä en ole uskaltanut lähteä taiteilemaan itse...

Ja siis mun mielestä tuossa on vaan likatahroja, värjäymiä ja ehkä jotakin naarmuja... en tajua mitä meinaat koholla olevalla tahralla?

Gigantti näyttäisi myyvän keraamisen tason puhdistussettiä:
http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/tarvikkeet-kodinkoneisiin/CERAMICKIT/keraamisen-tason-hoitosarja

eli sulla on keraaminen liesi

puhistuksen kannalta se on sinänsä sama koska Schott Ceran valmistaa vain se lasipinnan ja se tekee niitä sekä keraamisiin että induktioliesiin

tässä ohjeet

Ja mä en osaa kunnolla englantia. Joten voiko joku suomentaa..? etten tekis virheitä tän puhdistuksenkin kanssa..

Mut siis onko miten vaikeeta sit tää keraaminen liesi saada näyttämään uuden veroiselta? ja saada puhtaaksi? noin yleensä. Harmittaa kun mulla on muuten hirveen hyvä ja uus keittiö, mut sit tälläset jutut vähän pilaa sitä... se on niin ruman näköinen toi liesi nyt palanineen kohtineen...

1. Poista lika ja ruuat skrapalla tai lasi-keraamiseen lieteen tarkoitetulla erikoissienellä
2. Laita tilkka tasolle sopivaa pesuainetta ja hankaa paperipyyhkeellä, puhtaalla kankaalla tai erikoissienen kovalla puolella
3. Pyyhi kostealla liinalla ja kuivaa puhtaalla liinalla tai erikoissienen pehmeällä puolella

Yhteistyössä