Imukuppisynnytyksen kokeneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laura

Vieras
Eli miten teillä on seuraava/seuraavat synnytykset menneet, jos eka ollut imukuppisynnytys? Ja minkä takia imukuppia tarvittiin?

Itse nyt raskaana ja eka oli imukuppi, kun vauva tuli kasvot ylöspäin asennossa. Nyt mietin, että miten toinen mahtaa mennä...

Eka oli imukuppi, vauva oli hiukan vinossa tarjonnassa ja ponnistusvaiheessa sydänkäyrä alkoi laskea. Toka meni ihan normaalisti ilman imukuppia, vaikka vauva oli isompi.

Eka oli imukuppi, koska vauvan pää oli vinossa synnytyskanavassa ja ei tullut reilun tunnin ponnistusvaiheesta huolimatta. Toinen oli ihan normaali synnytys, poika oli ulkona 17minuutin ponnistuksen jälkeen.

Ensimmäinen oli imukuppisynnytys, pitkä synnytys väsytti ja ponnistusvaiheessa supistukset heikkenivät. Toinen oli todella nopea synnytys, synnytyssaliin ehdin ponnistamaan ja kaikki meni hyvin. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja kukkis:
Eka oli imukuppi, vauva oli hiukan vinossa tarjonnassa ja ponnistusvaiheessa sydänkäyrä alkoi laskea. Toka meni ihan normaalisti ilman imukuppia, vaikka vauva oli isompi.

mulla takana yksi synnytys ja juuri samanlailla meni kuin ylläolevalla. Plus yli tunnin kestänyt ponnistusvaihe.

Ekassa synnytyksessä käytettiin imukuppia. Ponnistusvaihetta ehti kestää 13 min kun vauvan sydänäänet romahtivat, napanuora oli kietoutuneena kaulan ja käden ympärille. Synnytys oli siinä vaiheessa kestänyt kokonaisuudessaan jo 3vrk (käynnistettiin cytoteceilla), joten omat voimani olivat ihan lopussa. Voimien loppuminen lieni se pääsyy imukupin käyttöön.

Toinen synnytys alkoi spontaanisti ja päättyi säännöllisesti. Ponnistusvaihe 6 minuuttia. Pieni episiotomia tehtiin, koska vauva tuli niin vauhdilla, että oli vaara repeytymisestä.

Ja syntyneet vauvat olivat keskenään saman kokoiset (5g painoeroa).

Miulla kans eka oli imukuppisynnytys (sitä ennen käynnistelty pari vrk) , pitkittynyt ponnistusvaihe (lähes 2h), voimien loppuminen ja vauvan väärä tarjonta+nyrkki otsalla syynä. Vauva oli melkein 4,5kg.
Toinen synnytys meni paaaljon helmpommin. Vauvakin tosin oli reilusti pienempi (3,6kg) , jakkaralla ponnistin vartin.

eka imukuppi synnytys.Omat voimat loppu koska ekaa tein 18h tähä maailmaa.toinen tuli myös imukupilla.hoitaja paino lasta mahan päältä ulospäin.(koko voimillaan.oli kontillaa sängyn päällä mun vieres)ja yks veti imukupilla!mulla on ollu myös aika tiukat paikat eli ahtaat paikat!

Ponnistusvaihe oli kestänyt 1h40min, lapsen vointi huononi sekä omat voimat alkoivat olla loppu. Lapsi syntyikin sitten huonovointisena, vietti useita päiviä lastenosastolla toipumassa, itse olin myös aika heikkona tuon synnytyksen jälkeen.
Seuraavat lapseni ovat syntyneet sektiolla, keskimmäinen kiireellisesti (poikkitila, etinen istukka, iso verenvuoto) ja kuopus suunnitellusti jossa kaikki meni nappiin, viimeinkin.

Eka tuli maailmaan imukupin avustuksella, koska olin niin väsynyt enkä osannut ponnistaa kunnolla, vauvan sydänäänet laskivat rajusti kun oli jumissa synnytyskanavassa. Olin siis kipeä synnytyksessä, 39 kuumetta ja voimat tosi vähissä valtavien kipujen vuoksi. Seuraavat kaksi synnytystä sujui ihan ilman imukuppia, viimeisin oli sektio.

Kiitos vastauksista kaikille! Alateitse haluan kuitenkin synnyttää, mikäli vaan mahdollista.
Oletteko käyneet sitten jossain synnytystapa-arviossa, kun taustalla imukuppisynnytys?

Ensimmäisessä synnytyksessä tarvittiin imukuppia pitkittyneen ponnistuvaiheen (2tuntia) ja vauvan väärän tarjonnan vuoksi. Oma vointi myös oli jo tuolloin todella heikko, yli 14tunnin synnytys, ponnistamista 2tuntia, oksentamista 12 tuntia ja runsas verenvuoto.

Kuopus syntyi myös alateitse. 4tunnin synnytys ja 9min ponnistusvaihe, ei mitään ongelmaa. Kuopus oli lähes kilon painavampi kuin esikoinen. Synnytystapa-arviossa kävin ja myös pelkopolilla. Molemmista oli apua, esikoisen synnytyksestä kun jäi suuri synnytyspelko.

Ekassa imukuppi piti ottaa avuksi, kun en vaan saanut lasta ponnistettua pihalle. Joka ponnistuksen aikana vauvan syke laski 50%, oli napanuora pari kertaa kaulan ympärillä.
Tokaa en myöskään saanut ponnistettua pihalle, ei vaan jotenkin tullut. Syke laski silloinkin vauvalla ja kesti niin kauan, ett imukuppisynnytys sekin sitten loppujen lopuksi oli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista kaikille! Alateitse haluan kuitenkin synnyttää, mikäli vaan mahdollista.
Oletteko käyneet sitten jossain synnytystapa-arviossa, kun taustalla imukuppisynnytys?

Synnytystapa-arviota tarvitaan, jos imukupin syynä on ollut joku sellainen syy, joka ei ole toisin toisessa synnytyksessä esim. ahdas lantio, erikoinen lantion malli, mahdollisesti suuri vauva jne. Juu ja olen siis ollut tällaisen syyn takia arviossa ja kaikki meni toisessakin synnytyksessä hienosti.

Yhteistyössä