Imukuppi

  • Viestiketjun aloittaja Miraharmaakatti
  • Ensimmäinen viesti
syysmamma-82 harmaan
täällä yks :wave: puoltoista tuntii ponnistelin ja sit loppu tahto,voima ja usko :ashamed: (koht 12vkoa menny ja häntäluu vihloo vieläkin sen runnomisen jälkeen)
 
ludde
Joo tääl yks imukuppi-poika. Kesti 19 tuntia pukata poikaa ja ku voimat loppui niin imukupilla loput. Ei paha. No tekihän se vähän pahaa asentaa se kuppi mut helpotti myös synnytystä.
 
meillä koettiin sellainen kapistus. ponnistin noin 10 min. ja sitten otetiin imukuppi käyttöön. 25 min. siinä loppujen lopuksi meni kun lääkäri kirjaimellisesti veti vauvan ulos (minun kirosanojen ja ponnistuksen saattelemana). Imukuppiin päädyttiin koska vauvan happiarvot laski nopeasti, lopuksi sitä jouduttiin sitten elvyttämään. Väliliha leikattiin tietenkin ja lisäks repesin.
 
Imukuppisynnytys on koettu täälläkin. Syynä oli supistusten väheneminen ja omien voimien loppuminen. Tyttö oli tulossa maailmaan mahdollisimman leveästi, ohimo (?) edellä. Imukupin laitto... sattui... mutta siitä selvittiin, tuloksena oli ihana tyttö, joka valitettavasti vietiin teholle heti synnytyksestä selvittyä. Kaikki meni kuitenkin loppujen lopuksi oikein hienosti. Osaavaa henkilökuntaa! :)
 
Marrastytön äiti
Juu, täälläkin yksi imukupin kokenut.... Kokemuksesta lisää tuossa toisessa aloituksessa. Huh, onneksi ei kovin usein tarvitse kokea vastaavaa.... Ei silti, kyllä tarkoitus olis lisää lapsia hankkia jos niitä meille vaan suodaan.
 
Pellen
Kokeiltu on imukuppisynnytys! :wave:
Ihan positiivinen kokemus siitä kuitenkin jäi. Ponnistusvaihe oli kestänyt tunnin verran, kun lääkäri totesi lapsen olevan sellaisessa tarjonnassa, että omin voimin sitä ei ulos saisi. Siihen mennessä olin jo kärvistellyt sellaisissa kivuissa, että yksi imukupin laitto ei tuntunut missään, vaikka leikattiin episiotomiakin. Muutama ponnistus imukupin avustuksella ja maailman ihanin tyttö oli maailmassa! :D
 
äippä-73
koettu on täälläkin... ponnistus vaihe kesti 1 h 40 min ja sitten otettiin imukuppi käyttöön, mun voimien loputtua kokonaan.... mua se ei sattunut ja saatiin ihana poika!!!
 
siirihiiri
ekassa synnytyksessä tarvittiin imukuppia ku voimat loppu täysin 1h20min ponnistelun jälkeen :\| Eikä ollut mukava kokemus ku kaiken lisäx sitten repesin aika lailla, ja toipuminen oli hidasta..
 
Meillä myös poika tuli maailmaan imukupin avulla. En vain enää jaksanut, ja poika ei tullut ulos päin ponnisteluista huolimatta. Se oli siellä hiemen vinossa. No imukuppi avux ja johan maailma pojalle valkeni. En muista että se olis ollut yhtään kamalaa. Helpotus ennemminkin. Pojan pää oli muutaman päivin mustelmassa ja koholla, mutta laski tosi nopeesti. Minulle ei jäänyt imukuppi synnytyksestä huono maku suuhun.
 
äititi
:wave: minä myös jouduin turvautumaan imukuppiin. Tunnin olin yrittänyt ponnistella vaikkei mitään ponnistuksen tarvetta ollutkaan :headwall:
Imukupin laittamista en huomannut lainkaan vaikka 2 kertaa piti laittaa paikalleen, eikä vauvan ulos tuleminenkaan tuntunut miltään. Ne kaameat supistuskivut vaan loppui heti kun vauva oli ulkona :heart: :heart:
Minulle imukuppi oli siis ihan positiivinen kokemus. Sitä ennen oli kamalaa \|O \|O
 
:( minä! Synnytys kesti melki 19h josta ponnistus 1h45min. Imukuppiin päätyi kun lapsi niin isopäinen ja iso..ja pää vinossa, häntäluu tiellä. Vaikka tehtiin iso episiotomia niin repesin emättimestä ja kohd kaulasta ja häntäluu pamahti \|O
karmiva kokemus kun puudutteita ei pahemmin ollut(lapsen takia sinnittelin).
 
K-M
:wave: Minä myös kokenut!!! Ja suoraan sanottuna en muista koko kapistuksen laitosta mitään....!!! En edes nähnyt sitä! Heh, vaik ei mulla ole paljon mitään muitakaan muistikuvia synnytyksestä. :eek:
 
Esikoinen syntyi imukuppiavustuksella, ponnistusvauhe pitkittyi uskokaa tai älkää yli 3 h, kunnes lääkäri totesi ettei se tule, että nyt imukuppi avuksi tai leikataan. Poika syntyi yläsuisea. Eipä silti jäänyt traumoja, onneksi. Katsotaan millainen on huhtikuun synnytys :)
 

Yhteistyössä