IMPLANON EHKÄISY KAPSELI

• Viestiketjun aloittaja Henna 85
  • Ensimmäinen viesti
Henna 85
MÄ AJATTELIN KYSYÄ ETTÄ KUN MINULLA OLI IMPLANON EHKÄISY KAPSELI JA SE POISTETTIIN 15.11.06 JA SE MENI VANHAKS 30.10.06 JA MINÄ JA MINUN MIEHENI HALUTAAN SAADA LAPSI NIIN KUINKA KAUAN EHKÄISY KAPSELIN EHKÄISY TEHO SÄILYY SEN POISTON JÄLKEEN JA MILLOIN KANNATTAA YRITTÄÄ LAPSI?

Jonsered
Hormonaalisesta ehkäisystä "toipuminen" on yksilöllistä. Minulta poistettiin kapseli maaliskuussa, eivätkä kuukautiset ole vielkään alkaneet... Mutta olen ääripään esimerkki (kaikessa)

Henna 85
mulla alko kuukautiset 5.11.06 ja kapseli poistettiin silloin 15.11.06 vaikka se piti poistaa jo 30.10.06. ja se on ihme kun sinulla ei ole tullut kuukautisia,oletko tehnyt raskaus testin ainakin kannattaa varmistaa? minä olen toivonut tosi pitkään että tulisi perheen lisäystä.ja jouluaattona meinasin tehdä raskaustestin.....
t:henna

Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 17:44 Henna 85 kirjoitti:
mulla alko kuukautiset 5.11.06 ja kapseli poistettiin silloin 15.11.06 vaikka se piti poistaa jo 30.10.06. ja se on ihme kun sinulla ei ole tullut kuukautisia,oletko tehnyt raskaus testin ainakin kannattaa varmistaa? minä olen toivonut tosi pitkään että tulisi perheen lisäystä.ja jouluaattona meinasin tehdä raskaustestin.....
t:henna
Yestattu on, ei mitään raskauteen viittaavaa. Aiemmin on vuosikin vierähtänyt, ennen kuin oma hormonitoiminta pääsee käyntiin.

Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 14:08 nenna kirjoitti:
kysyn vaan vähän asian vierestä että mitä sivuvaikutuksia siitä kapselista on? meikällä kierukka ja kiinnostais tietää jääkö kapselinkin avulla menkat pois tai tosi vähäsiks?
Kaikki sivuvaikutukset! Mukaan lukien jatkuva vuoto. Tosin voi olla, ettei tulekaan mitään kummempia oireita. Kokeilemalla näkee.

Yleensä jos minipillerit käyvät, kapselikin käy.

Henna 85
silloin kun minulla oli kapseli niin kyllä minulla jäi kuukautiset pois kokonaan.
ja ei minulla ollut mitään sivuvaikutuksia kapselin poiston jälkeen.mutta silloin kun otin kapselin niin minulla alko migreeni nyt ei ole sitäkään enää .minä tein raskaus testin niin minulla oli positiivinen ja laskettu aika on 12.8.07 ja synttäri on 13.8. ja täytän 22v. T:Henna 85

eulis
Minulla on kapseli neljä vuotta ja oli huipputehokas ehkäisymenetelmä kun vei kaikki seksihalut! Kummasti palautuivat heti kun se poistettiin, samoin kärsin migreenistä ennen kuukautisia ja kapselin aikana kierto lyheni viikolla ja tuhruttelu kesti monta päivää ennen kuukautisia. En tiedä liittyykö keltarauhashormoniin, mutta tämä oire jäi kapselin poiston jälkeen. En kyllä suosittele!

heinä-äityli
Moi!
Mulle laitettiin Jadelle-kapseli maaliskuussa. Alussa kuukautiset oli säännölliset, sitten tuli parin kuukauden tauko niissä. Sivuvaikutuksia en ole huomannut. Söin minipillereitä vähän aikaa ennenkuin kapselit laitettiin, jotta juuri nuo sivuvaikutukset olisi tulleet ilmi. Seksihaluja ei mulla ainakaan poistaneet ole. Fiiliksen saa päälle, kun haluaa.
Ajattelin kirjoittaa välillä positiivisiakin kommentteja kapseleista, koska tuntuu että kaikki jotka kehtaa kirjoittaa näille palstoille, kertovat vaan negatiivisia asioita. Tuosta hormoonin vaikutuksen loppumisesta mulla ei kapselien kohdalla ole kokemuksia. Yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen mulla meni vuosi ennenkuin tulin raskaaksi. Ystäväni (hormonihiiri) tuli raskaaksi heti lopetettuaan pillerit. (yksilöllisyys)
:xmas:

eulis
Totta että harvoin kuulee positiivisia kokemuksia kapselista, hienoa kun niitäkin löytyy. Minua kiinnostaa miten kapseli on vaikuttanut raskaaksitulemiseen, ennen kapselia ei siinä ollut mitään ongelmaa ( 2 lasta)ja nyt kapselin poston jälkeen puoli vuotta tuloksetonta yritystä ja sitten raskaus ja keskeytynyt keskenmeno viikolla 11. Jotenkin pistää miettimään liittyisikö tuohon tuhrutteluun, lyhentyneeseen kiertoon ja sitä kautta keltarauhashormonin tuotantoon jotain häikkää koska se tärkeä raskauden ekalla kolmanneksella ja heti kapselin asennuksen jälkeen kierto lyheni viikolla ja tuhruvuoto alkoi. Onko muilla kokemuksia raskautumisen ongelmista ehkäisykapselin poiston jälkeen?

Mulla on ollut kohta kolme vuotta implanon kapseli, oireita ei ole juurikaan ollut verrattuna pillereihin. Ei ole enää päänsärkyä, ei kiukkuisuutta, menkat ovat nyt loppupäästä tulleet takaisin epäsäännöllisinä, olivat 2 vuotta poissa!!!!
Asennutin sen väestöliiton tiloissa, siellä opiskelijat harjoittelivat sen asentamista eikä maksanut minulle yhtään mitään.
Suosittelen ehkäisynä lämpimästi.

Yhteistyössä