Imetysliiveistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhdet ostin varuiksi en ennen syntymää, kuppikokoa isommat kuin normit. Olivat ok. Syntymän jälkeen ostin toiset samanlaiset et aina toiset olis pesussa jne. Imetys tyssäsi siinä 1kk iässä kun maitoa ei riittänyt ja vauva ei oikeastaan huolinut rintaakaan. Eipä suotta vituta: 2 x 35,90e ja toiset hajosikin heti.

Ei kannata ostaakuin yhden etukäteen. On tosi vaikea arvioida minkä verran rinnat kasvaa imetyksen myötä, vai kasvaako ollenkaan. Googleta carriwell, siinä mallistossa on monia hyviä liivejä.

Anitat olivat ainoita, mitä täältä löytyi isoilla kupeilla (F/G). Ovat kyllä oikein miellyttäviä. Ennakkoon ostamani liivit olivat ihan väärät.

Kolmet taisivat mulla olla. Mustia sain metsästää oikein olan takaa. Kahdet on minimit, koska täytyyhän olla yhdet päällä, kun toiset on pesussa.

Tavallisilla ei voi pärjätä, jos on oikeasti napakat ja oikeankokoiset liivit. Ei sitä rintaa saa silloin sieltä ulos.

Mulla on tällä hetkellä kolmet ja tilasin vielä yhdet kun joka ikinen päivä saa vaihtaa....maitoa tulee niin paljon, että jossain vaiheessa päivää liivinsuojatkin pettävät :kieh:

Mulla oli/on ehkä neljät. Varsinkin alkuvaiheessa parhaat oli sellaiset pehmeät mummorintsikat, missä ei ollu kaaritukia tms. Löytyy toki myös kauniita, silmäniloksikin sopivia imetysliivejä :), mutta niissä kovat osat voivat painaa rintaa, jolloin rinnat eivät välttämättä tyhjene kunnolla. Itselläni tämä oli alussa ongelma, kun erehdyin käyttämään kaarituettuja liivejä yöllä. (Imetysliivejä voi kuitenkin tarvita myös yöllä jos maitoa tihkuu kovasti...) Liivien lisäksi suosittelen hankkimaan imetykseen sopivia olkaintoppeja, josta aukeaa luukku samoin kuin liiveissäkin. Olen todennut ne tosi käteviksi alustopeiksi tavallisten paitojen alle; ei ole sitten tarvinut maha paljaana imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Ei kannata ostaakuin yhden etukäteen. On tosi vaikea arvioida minkä verran rinnat kasvaa imetyksen myötä, vai kasvaako ollenkaan. Googleta carriwell, siinä mallistossa on monia hyviä liivejä.

No mä ihmettelin kovasti kun luin jostain, että kannattaa ostaa etukäteen 2 kokoa normaaleita isompia imetysliivejä! Eihän rinnat kaikilla samassa suhteessa kasva ja ympärystäkin on ihan mahdoton arvioida, siis jos todella haluaa sitten sopivat/napakat liivit.

Carriwellin liivejä suosittelen minäkin! Itse ostin yhdet sellaiset jo raskauden alussa kun rinnat alkoi turvota. Ennen synnytystä ostin toiset ja synnytyksen jälkeen vielä kolmannat samaa mallia ja kokoa. :) Nyt synnytyksestä on kulunut pian 2v ja imetyskin loppunut reilu 3kk sitten, ja kyseiset liivit ovat edelleen liikunta käytössä. Niin, ja kuppikoko minulla kasvoi imetys aikana niukasta B kupista reiluun D kuppiin.

Yhteistyössä