imetyskerrat vrk:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ¤)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
¤

¤)

Vieras
Kiinnostaisi tietää teiltä 8-10kk vauvojen äideiltä, jotka vielä imetätte "täysipainotteisesti" (eli ette anna korviketta), että miten monta kertaa vuorokaudessa imetätte?

Kahdeksankuisena imetin 5-6 kertaa, päivällä sai pullosta yhdet hörpsyt isin hoivissa. Olin kyllä vähän huolissaan saiko tuo päivittäin tarpeeksi maitoa, mutta kyllä varmaan. Noina aikoina poju hoksasi saavansa pullosta maidon helpommin ja rintamaito jäi hiljalleen pois :(.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
En yhtään kertaa vaan joi mukista jo tossa vaiheessa ja tuttipullosta. Eikö nyt ole jo sairasta imettää 10-15 kertaa vuorokaudessa ton ikäistä lasta.

Sairasta tässä on vain sinun asenteesi...

Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
En yhtään kertaa vaan joi mukista jo tossa vaiheessa ja tuttipullosta. Eikö nyt ole jo sairasta imettää 10-15 kertaa vuorokaudessa ton ikäistä lasta.

Sairasta tässä on vain sinun asenteesi...

Olen samaa mieltä, sairasta on tuollaisten imetyksenhalveksijoiden asenteet! Imetyksessä ei ole mitään sairasta, se on niin luonnollista kuin voi vaan olla! Miksi joku lehmänmaito olisi parempaa kuin ihmisenmaito? Ei vaan ole. Voihan sitä äidinmaitoakin antaa mukista jos tykkää, mutta mielestäni on helpompi antaa rinnasta, tulee hyvän lämpöisenä ja kätevästi.

Imetän 8 kk:n ikäistä poikaamme noin 8 kertaa vuorokaudessa. Öisin poika on tottunut tisuttelemaan useita kertoja, tästä olsi tarkoistus päästä eroon mahd. pian. Päivin poika ei juo mitää muuta kuin tissimaitoa. Olen kyllä antanut pojalle nokkamukia 4 kk: iästä lähtien, mutta hän ei vaan siitä juo, kuten ei myöskään pullosta. Olen myös ollut hieman huolissani, että saako poika tarpeeksi maitoa. Imetys kun meillä aina ollut pikainen toimenpide (pari minuttia korkeintaan).

Imuri, mikäli poika kasvaa, pissavaippoja tulee päivässä useampia ja iho on kimmoisa, jne niin tuskin on hätää! Ei meidänkään vauveli enää asu rinnalla, alussa asui melkein siinä, mutta nyt kaikki muu on niin mielenkiintoista ettei rinnalla käydä vain kuin juomassa, siinä ei enää asustella. Vauva osaa kyllä juoda sen verran kuin tarvitsee. Jos rinnasta ei tulisi tarpeeksi, niin vauva alkaisi vaatia rintaa useammin, että maidontuotanto kiihtyisi.

Yhteistyössä