IMETYSIHMISET!! Mitä tehdä 7kk tissiraivareiden kanssa? Ei jaksa yrittää enää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyLLästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyLLästynyt

Vieras

Jäpä suostui vielä hetki sitten syömään unisena, eli imetys onnistui jotenkuten. Hereillä ollessa ei enää mikään temppu auttanut. Ja niitä temppuja on kokeiltu monia! Ei ole eka raivarivaihe ei..
Nyt tuo kaveri ei suostu enää imemään ollenkaan, ja 2vkon loma sotki lopullisesti kaiken. Pumppailen vaan sitten ja pullosta annan. Mietinpä vaan, että onko enää mitään järkeä:/... Voiko tää tästä iloksi enää muuttua? Maidon tuotantokin on kaikesta pumppailusta huolimatta laskenut kovasti ja korviketta menee. Lisäksi kaveri ei kovin paljoa soosejakaan syö. Huoh.

Että mitähän sitä pitäis? Vinkkejä? Kokemuksia?

Meillä oli ihan samanlaista. Pitkään sinnittelin ja pumppailin, mutta sitten lopetin imettämisen. Olet imettänyt jo hyvän aikaa. Oisko ihan kamalaa luovuttaa?

Mä ajattelin jälkeenpäin, että meidän elämä olis ollut paljon helpompaa, jos olisin suosiolla heti luovuttanut. Lapsi kasvaa kuitenkin ihan hyvin korvikkeellakin, ja ne imetysyritykset ja pumppaaminen on tosi väsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli ihan samanlaista. Pitkään sinnittelin ja pumppailin, mutta sitten lopetin imettämisen. Olet imettänyt jo hyvän aikaa. Oisko ihan kamalaa luovuttaa?

Mä ajattelin jälkeenpäin, että meidän elämä olis ollut paljon helpompaa, jos olisin suosiolla heti luovuttanut. Lapsi kasvaa kuitenkin ihan hyvin korvikkeellakin, ja ne imetysyritykset ja pumppaaminen on tosi väsyttävää.

No tähän mäkin oon kääntymässä. Onko täs ny enää mitään järkeä, ku hiestä märkä vauva vinkuu ja kankee vastaan..Tulee vaan välillä otettua itteensä, ku nimenomaan haluis imettää ja ei vaan onnistu, ja sit toiset fantisoi,, että miten tärkeetä ja upeeta ja ihanaa. Mut niin se on, et kukin tyylillään. Sitä jotenki sairaasti haluis vielä sen yhden "jäähyväiskerran" ees. Hih. Aika pöhlöö. :)

Meillä myös paha tissilakkoiluvaihe tuossa 6-7kk iässä. Mä en tosin suostunut pumppailemaan mitään, enkä antamaan pullosta. Unisena suostui syömään sentään. Nyt ikää 7,5 kk ja vähitellen alkaa taas tissimaito maistumaan.

Meillä myös paha tissilakkoiluvaihe tuossa 6-7kk iässä. Mä en tosin suostunut pumppailemaan mitään, enkä antamaan pullosta. Unisena suostui syömään sentään. Nyt ikää 7,5 kk ja vähitellen alkaa taas tissimaito maistumaan.

Niin se tässä hankalaa onkin, että ei unisenakaan ota. Ja kun soseita ei mene paljoa, niin ihan tosissaan huolettaa tuo nesteen saaminen. eli pakko antaa pulloa. Hörpyttämällä tai nokkamuksiat ei paljoa saa tuo irti. :( Ja myöskin pon maidontuotanto kovasti jo laskenut. En ooikeen tiedä enää, mikä auttais...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin se tässä hankalaa onkin, että ei unisenakaan ota. Ja kun soseita ei mene paljoa, niin ihan tosissaan huolettaa tuo nesteen saaminen. eli pakko antaa pulloa. Hörpyttämällä tai nokkamuksiat ei paljoa saa tuo irti. :( Ja myöskin pon maidontuotanto kovasti jo laskenut. En ooikeen tiedä enää, mikä auttais...

Niin, en tiedä auttaako asiaan enää mikään vähemmän radikaali konsti. Vauva on varmaan jo tykästynyt pulloon kun saa siitä ruokansa vähemmällä vaivalla. Toki voi kokonaan jättää sen pullon pois, jolloin varmasti muutaman päivän sisällä alkaa syömään rinnalla. Meilläkin tuo tissilakkoilu on väistymässä näiden helteiden ansiosta, luulisin ainakin.

Nythän sulla on hyvä ja luonteva hetki lopettaa imetys. Ei tarvitse sitten itkun kanssa vierottaa lasta tissiltä kun kerran itse sen hylkää. Itselläni neljäs imetettävä ja vieroittaisn heti tuon 10kk tytön jos jaksaisin sen itkuviikon.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinha:
Nythän sulla on hyvä ja luonteva hetki lopettaa imetys. Ei tarvitse sitten itkun kanssa vierottaa lasta tissiltä kun kerran itse sen hylkää. Itselläni neljäs imetettävä ja vieroittaisn heti tuon 10kk tytön jos jaksaisin sen itkuviikon.

Niinpä kait sitten. :) Ei multa tisseistä enää oikeesti irtoo tarpeeks maitoa. Kerran tuossa olivat hieman kauemmin pinkeenä, kun en viittinyt pumpata het pois. Tämän kerran jälkeen eivät enää ole juuri täyttyneet, vaikka yritetty on. Tuskinpa vauvan terveyteen niin vaikuttaa. yritän vaan taistella korvatulehduskierteitä vastaan, kun itse aikoinaan niistä kärsin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kumipuu:
minä lopetin kun vauva oli saman ikäinen kun itse vierottui. Suosittelisin sinulle samaa jos et välttämättä halua imettää..

Näin se vaan taitaa joillakin mennä. Mä kun olen päntännyt noita imetys(fanaatikko)ihmisten juttuja, joissa mainitaan että ennen 1v ei lapsi itsestään vieroitu. mut no joo, kyllä tää taistelu vierottaa kaiken ilon mein ruokailuhetkistä, eli tuskin sekään tervettä on ;)..

Yhteistyössä