IMETYSGALLUP:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaa

Vieras
-kauan imetit kutakin?
-koska yöimut loppui?
-missä kunnossa lapsen hampaat?

Kyselen sillä oma imee megatiuhaan öisin ja pelkään hampaiden puolesta. Askarruttaa myös se 1v ajankohta jolloin luultavasti lopetan kokonaan imetyksen. En halua mutta hampaat....
Lääkärikin sanoi et kun niin tiuhaan yöl imee et tarvii koko imetys lopettaa sit 1v jos en kerran yöimuja raaski lopettaa(ku helpompi sit kokonaan lopettaa). Muuten hampaat kärsii kun syö kamalan usein öisin ja on reilu 8kk.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsta:
ekaa en ollenkaan.
Tokaa vuoden, yölläkin söi puolen tunnin välein siihen asti että lopetin. Hampaat moitteettomat, ei mitään vikaa.

Ihana kuulla!!!
Kirjauduin sisään. Olen ap. Huomenna menen tarkastuttaan likan hampaat ja katotaan mitä hoitaja sitten sanoo kun ihan alan ammattilainen. Se oli yleislääkäri joka sanoi mulle et 1v kandee kokonaan lopettaa jos en nyt öitä lopeta.

Ekaa 4kk.
Tokaa 1v 8kk, yöllä lähinnä yli 1-vuotiaana, kun roikku tississä koko ajan... Rasittavaa!
Kolmatta tasan 6kk.

Hyvässä kunnossa on ekan ja tokan lapsen hampaat (tokan suussa ei ole edes sitä kariesbakteeria ainakaan sen testin mukaan joka joskus kolmevuotiaana otettiin), ja toki kolmannenkin kun ei vasta ole kun kaksi pientä nysää suussa...

Ekaa imetin vajaa 8 kk, yösyötöt loppui n. 6 kk iässä. Hampaissa ei reikiä, eikä sitä bakteeria suussa. Hammaskiveä on vähän.

Toista, joka on nyt 1v 3kk imetän vieläkin, myös öisin. Hampaiden kunnosta ei ole tietoa.

esikko osittais imetin 1kk , yö syötöt lopetettiin noin 6kk ja hampaat hyvässä kunnossa. ei ole ollut ongelmia

pikkukakkonen osittais imetys 3kk, yö syötöt looppui puol vahingosdsa 5,5 kk hampaita vasta 4 ja hyvältä bvielä näyttävät

- reilu 1v asti
- vajaa 1 v:nä loppu yöimetys
- 1v hammastarkastuksessa ei ollut mitään hälyttävää, oikeen hyvässä kunnossa hampaat (pestään aamuin illoin), tarkempaa tietoa hampaiden kunnosta (kariesbakteerista yms) 2v:nä hammastarkastuksessa

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
-kauan imetit kutakin?
-koska yöimut loppui?
-missä kunnossa lapsen hampaat?

- 1v4kk ja 1v5kk
- 1v 2kk ikäisenä
- moitteettomat molemmilla

Imetys ja äidinmaito ei altista reikiintymiselle, jos hampaiden hoito on muuten kunnossa ja hampaat pesty illalla syömisten jälkeen.

ekaa imetin 5kk tokaa 3kk ja tätä nykyistä yritän ainakin siihen puoleen vuoteen. yöimetykset olen lopettanut ekalta ja tokalta molemmilta 3kk iässä ja tältä kuopukselta ajattelin pian lopettaa, on pian sen 3kk

aika jännä että jokku lopettaa myöhemmin ton yösyöton ku päiväsyötön.. aika hassua.. mä opetin yösyötön silleen pois ku anna walhgren on kirjassaan opettanu.. onnistunu loistavasti. kolme yötä meni itellä silmät ristissä, mutta vauvat ei ees huutanu tisua, kun työnsin tutin suuhun ja heijasin vaunuissa

imetän vielä,lapsi kohta 11kk
yöimetyksiä vielä useita/yö
tuskin vaikuttaa hampaisiin kun ei ole vielä yhtäkään hammasta :D
kariesta ei ole kellään mun lapsilla,eikä meillä vanhemmilllakaan

Yhteistyössä